Voldoende kinderen? 6,5 miljard zijn al gauw 4,5 miljard teveel. Er zou belasting geheven moeten worden op het hebben van kinderen. En omdat een kind geen consumptiegoed is, moet iedereen maar meebetalen? Het blijft onzin.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:19 schreef Gladio het volgende:
[..]
Een kind is GEEN consumenten artikel. En verder herhaal ik dat de maatschappij (overheid) zelf ook een groot belang heeft dat er voldoende kinderen worden geboren.
Ten eerste is het best mogelijk om kinderen op te voeden op 1 inkomen en ten tweede is er niets mis mee dat man en vrouw werken. Daar krijgt het kind niets van. Uiteraard zijn er wel extremen in.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:17 schreef Gladio het volgende:
Dat laatste is al erg ongelukkig. Die tweeverdienerssamenleving. Maar kan helaas bijna niet meer anders. Iedereen lijkt in de greep van deze medogenloze economie.
Ik zorg wel voor m'n eigen pensioen. Als de gemiddelde Nederlander voor z'n eigen pensioen zou zorgen dan maakt het niet uit hoeveel de populatie verandert over tijd. Het is dus een fout van het systeem zoals het er nu staat en als je dat probleem erkent door het krijgen van kinderen te bevorderen dan moet men in de politiek ook de ballen hebben om het schema op de schop te gooien zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.quote:Voor een groot deel eens. Maar niet doen alsof alleen de ouder een belang heeft bij het krijgen van kinderen. Ook de maatschappij heeft ze hard nodig om de economie draaiende te houden. Jij gaat vast ooit met pensioen, nietwaar?
Met anderhalve baan op minimumloon niveau moet het toch mogelijk zijn om een kind op te voeden. Misschien niet op minimumloon maar goed, dan kun je het blijkbaar niet veroorloven. Kinderen kosten geld maar kinderen zijn wel je eigen keuze. Als je daar geen offers voor wilt maken (door meer te werken, of beide te gaan werken) dan moet je je afvragen of je uberhaupt aan kinderen moet beginnen. De komende 20 jaar is immers 1 grote opofferingquote:Er bestaat geen algemeen recht op kinderen. Een kind is je gegeven of niet. Maar ik vind dat arme en rijke mensen wel evenveel recht op een kind hebben .
Als je zo dom bent om onbeschermde, onveilige sex te hebben, waarom moet de samenleving daar dan voor opdraaien?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe ratio zijn mensen als ze sex hebben?
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, een kind is niet alleen een emotionele afweging, maar ook een financiële. Als je 8 kinderen wilt (of omdat je volgens je geloof geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken of zo) moet je wel even nadenken. 't Klinkt cru, maar een kind is wel degelijk een keuze. Als je één of meerdere kinderen krijgt en ze niet kunt betalen, heb je naar mijn een verkeerde keuze gemaakt, kan me niet voorstellen dat alle baby's 'ongelukjes' zijn (veelal bewuste keuze).quote:Op donderdag 27 september 2007 17:40 schreef Lubbert het volgende:
Wie kinderen wil moet zelf maar voor de kosten opdraaien, daar ben ik het helemaal mee eens.
Precies, zowel van mensen met vel geld als mensen met weinig geld.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
een eigen verantwoordelijkheid als mensen kinderen nemen.
Leuke one-linert, maar die kinderen gaan later wel jouw pensioen betalen. Of draai je daar ook zelf voor op?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:40 schreef Lubbert het volgende:
Wie kinderen wil moet zelf maar voor de kosten opdraaien, daar ben ik het helemaal mee eens.
Nee hoor, pensioen werk je zelf voor. AOW is een ander verhaal, maar het is niet zo dat zonder kindersubsidie er ineens geen kinderen zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:53 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Leuke one-linert, maar die kinderen gaan later wel jouw pensioen betalen. Of draai je daar ook zelf voor op?
gratis kinderopvang voor alleenstaande moedersquote:Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. En als ze dan toch een kind krijgen, dan pak je het gewoon af.![]()
Waarom? Er is toch ook een pa? Kan die niet meebetalen? Ook daar geldt: als jij kinderen wil maken, betaal je er ook maar voor. En waarom niet voor alleenstaande vaders?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
gratis kinderopvang voor alleenstaande moeders
foutje, alleenstaande ouders.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:28 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom? Er is toch ook een pa? Kan die niet meebetalen? Ook daar geldt: als jij kinderen wil maken, betaal je er ook maar voor. En waarom niet voor alleenstaande vaders?
Precies, en kinderbijslag blijft in het voorstel in dit topic toch ook gewoon bestaan voor die gezinnen die het nodig hebben?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee hoor, pensioen werk je zelf voor. AOW is een ander verhaal, maar het is niet zo dat zonder kindersubsidie er ineens geen kinderen zijn.
Weer zo'n irritante losse flodder die nergens op slaatquote:Op donderdag 27 september 2007 15:08 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Denken moet je aan een paard overlaten....dat heeft een veel groter hoofd.
Zeg dat dan gewoon direct, in plaats van eerst een gat in de ruimte te lullen zonder in te gaan op de stukken die je citeert.quote:We hebben het aan uikeren aan mensen die eraan meebetaald hebben/meebetalen
[..]
Omdat dat echt geen zin heeft, je kunt KB als dusdanig zien
Maar een huisvrouw zonder kinderen...is iemnand die gewoon thuisblijft.....als een keuze...net zoals kinderen een keuze zijn....en ik hoef niet te betalen voor andermans keuze.
En als jij wilt huisvrouwen/mannen ...dan betaald je partner daar maar voor.
Nogmaals is de nieuwe sibsidie waarschijnlijk lager dan de oude.quote:[..]
Als ze een vlaktax in zouden voerten ga je er sowieso nog steeds op achteruit daar er een mond extra te voeden is van je besteedbaar inkomen.... maakt niet uit of je 1000 of 10000 per maand te besteden hebt.
Dat verandert niets aan het feit dat het een KEUZE die je maakt.
Een ander hoeft nogmaals niet aan jouw keuze te betalen
kortom iedereen op vlaktax en iedereen krijgt dezelfde bijdrage om tegemoet te komen aan de extra kosten, danwel schaffen we de hele KB af en neem je maar geen kinderen als je ze niet kunt onderhouden
[..]
Nogmaals dan verander je de ene subsidie door de andere.
Het enige gederfde inkomkomen dat ik hier zie zijn de extra belastingen die nodig zijn om de extra kinderbijslag te betalen die aan dat gederfde inkomen tegemoet moet komen.quote:gewoon de kinderbijslag verhogen (aan iedreen) zodat de huisvrouw/man dat kan besteden aan zorg voor het kind/huis en daarme tegemoet komt aan de gederfde besteedbaar inkomen.
Dat mag van mij ook een rechtse lullo beslissen, als er maar ergens een grens wordt getrokken en als er maar geld gaat naar de armste ouders om voor hun kind uit te geven.quote:het is niet aan een of andere linkse lullo om te beslissen wanner je besteedbaar inkomen hoog genoeg is om het helemaal uit eigen zak te doen
Mwoa, die grens is natuurlijk erg arbitrair. Laten we daarom beginnen met een gezamenlijk inkomen van 1 ton? Idee?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:18 schreef draaijer het volgende:
EG, je hebt het over tonnen en vervolgens over een gezamenlijk inkomen van 1,5 modaal.
Volgens mij zit de hele wereld op 1,5 modaal +
Ja, je hypotheekrenteaftrekquote:Ik kan je vertellen dat ik nu ook al buiten de meeste voordeeltjes val (m.u.v. hypotheek aftrek)
Ga jij nou ook de rest pikken![]()
52% van meer dan de helft van mijn salaris afdragen is ook massive.... Staat dat in verhouding denk je?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoa, die grens is natuurlijk erg arbitrair. Laten we daarom beginnen met een gezamenlijk inkomen van 1 ton? Idee?
[..]
Ja, je hypotheekrenteaftrek![]()
Maaruh ff serieus, jullie hebben toch een heel hoog gezamenlijk inkomen? Dan hebben jullie toch ook geen subsidies nodig? En jullie profiteren heel veel van de hypotheekrenteaftrek. 52% van je hypotheek aftrekken is meer dan helft gratis hypotheek? Toch?
Is ook zo. Veel te hoog. Maar als je je hypotheekaftrek verdisconteerd, hoeveel% belasting betaal je dan uiteindelijk?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% van meer dan de helft van mijn salaris afdragen is ook massive...
Nee.quote:. Staat dat in verhouding denk je?
Ja, het leven is idd stervensduur. Wat gaat je vriendin studeren?quote:Mijn vriendin gaat weer studeren. Dus we krijgen een drop, hebben een redelijk huisje (zie forum) en wat andere vast lasten.. Duur duur duur :|
Dit is trouwens ook een goeie ja. Die mensen die de vergrijzing aanvoeren als argument voor kinderbijslag kijken echt niet verder dan hun eigen kleine wereldje.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:47 schreef en_door_slecht het volgende:
Voldoende kinderen? 6,5 miljard zijn al gauw 4,5 miljard teveel.
Nee, alleen de rente is aftrekbaar, de hypotheek niet. En die is alleen voor 52% aftrekbaar als je die rente volledig in de 52% schaal kan stoppen.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
En jullie profiteren heel veel van de hypotheekrenteaftrek. 52% van je hypotheek aftrekken is meer dan helft gratis hypotheek? Toch?
Ik kan ook zeker twee keer per jaar van de huursubsidie op vakantie, mijn bijstandsbuurvrouw kan elk jaar met haar zoontje naar Marokko. Ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat die steun vanuit de overheid voor een groot deel roverij is van Jan Modaal. Want die is voor mijn vakanties aan het werk. Nou, Jan, bedankt!quote:Op donderdag 27 september 2007 21:23 schreef thaleia het volgende:
En zij ziet het voordeel voor haar portemonnee ook wel, en accepteert de gulle giften graag, maar zegt er eerlijk bij: "eigenlijk is het belachelijk". Hahahahaha, en zo is het.
Dat bedoel ik ook. Ik heb het over de kosten van de hypotheek: afsluitprovisie en rente die je betaalt.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:24 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, alleen de rente is aftrekbaar, de hypotheek niet.
Klopt. doorgaans als je er goed verdient.quote:En die is alleen voor 52% aftrekbaar als je die rente volledig in de 52% schaal kan stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |