Heb net m'n eerste demopotje op Top Player gespeeld.
![]()
De A.I. is daar weer helemaal van ouderwets lachwekkend niveau. Lachwekkend als in: je kan er maar beter om lachen want anders ram je je controller gewoon door je beeldscherm. Ik was een paar minuten bezig toen ik een pass probeerde te versturen tussen twee Brazilianen door. Genoeg ruimte en op andere niveau gaat-ie er normaal tussendoor. Niet deze keer. Op de een of andere manier schoof de dichtsbijzijnde Braziliaan als een soort geest over 't veld om de bal te onderscheppen. Toen heb ik 'm dus gepauseerd en de replay bekeken.
![]()
Echt geniaal. Je ziet gewoon dat de speler het niet redt, waarna de animatie 'vastzit' en de speler over het veld glijdt en de bal onderschept. Maar dan niet gewoon een ballengte of 2 ballen lengte maar echt minstens een a twee meter.
Statistieken: Mijn(PC)
Schoten: 16(15) Gelijk op dus.
Schoten op doel: 7(11) Nogal wiedes als Henry elke bal naast lepelt.
Corners: 2(7) Ook verdedigers helpen weer goed mee door tegen ballen op te lopen die ik gewoon wil laten gaan. Zelfs met supercancel reageren ze amper.
Overtredingen: 8(7) Zelfs lichte van mij werden bestraft. Ik had minstens 1 penalty moeten hebben en een aantal doorgebroken spelers werden neergehaald waarvoor niks werd gegeven.
Geel: 4(0) Ja. Heerlijk. De helft van mijn overtredingen was goed voor geel.
![]()
De PC deed natuurlijk niks erg fout. Vieira moest er na 50 minuten geblesseerd vanaf, maarja, niks aan de hand.
Rood: 1(0) Helemaal top. Makelele er na 65 minuten af voor een overtreding op de helft van Brazilie notabene. Niet eens van achteren maar gewoon vanaf de zijkant waarbij ik de bal ook nog eens als eerst raakte.
Penalties 0(1) De beroemde 'de-bal-is-al-een-paar-minuten-weg-maar-er-struikelt-nog-iemand'-penalty.
Balbezit: 54(46)
Uitslag 0-5
Dit is echt by far de ergst cheatende AI van PES. Heb 't nog niet erger meegemaakt en heb tot nu toe alle versies gespeeld.
![]()
Maar goed, het is ook gewoon zo'n duidelijk verschil. Spelers van je eigen team die ontzettend traag zijn op de vierkante meter en spelers van de tegenstander die constant door de kleinste gaatjes komen. En natuurlijk het aloude 'de tegenstander rent zelfs sneller mèt bal'.
Het is gewoon een beetje jammer altijd met PES. Het voetbal is normaal op Regular alleen win je dan veel te makkelijk. Elk niveau hoger wordt er gecheat maar dan is er in ieder geval nog een beetje een challenge. Het voetbal wordt echter gewoon elke keer resultaatvoetbal. Als je een keer scoort, weet je gewoon dat je nooit door kunt zetten, zelfs niet tegen Turkije. Je spelers zijn plotseling gehandicapped en hebben de balcontrole van een ongeboren dromedaris.
Het is dat de graphics beter zijn maar voor de rest is PES 2008 gewoon even jammer als vorige versies.
Helaas is 't weer het enige dat in ieder geval een beetje in de buurt komt dus ik zal 't wel weer gaan spelen.