abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53496497
Vervolg van: PES 2008 (PES7) #2

Screens:

Beschikbaar vanaf 25 Oktober op de volgende systemen:

Xbox 360, Playstation 3 en PC.

De Playstation 2, PSP en DS-versies volgen in November.

[ Bericht 15% gewijzigd door Frasier op 26-09-2007 20:42:41 ]
X
X
X
pi_53496655
Ik speel momenteel veel liever de PES2008 Demo dan de Volledige versie van Fifa 08, ze zijn beiden verbeted, maar wat is het verschil groot geworden tussen de twee zeg. Prachtig spel PES2008, moet je alleen nog een maand wachten
pi_53496691
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:27 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je moet duidelijk de richting aangeven, ik vind het wel verbeterd.
Het lobsysteem werkt weer heerlijk nu, gewoon normaal een bal kunnen lobben .

Heb ik trouwens al verteld dat die mannetjes niet normaal kunnen rennen?
Ook hoge through-passes worden nu veel beter de diepte in gespeeld
X
X
X
pi_53496865
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:32 schreef VoreG het volgende:
Die lange ballen gaan trouwens erg raar, op de een of andere manier klopt de snelheid, de 'arc' en de hoogte gewoon niet.
Mwa, valt op zich wel mee. Misschien iets te snel maar beter dan die klamme kutballen in PES6. Daar was het ook helemaal niet voordelig om een crossball te spelen want dan was je de bal gewoon in 70 procent van de gevallen kwijt. Nu is 't tenminste mogelijk om 't spel te verleggen met een snelle cross.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53496898
Heb net een paar potjes gespeeld. Het eerste wat mij opvalt is dat het er veel beter uit ziet. Maar met een nieuw likje verf heb je nog geen nieuwe auto zeg maar. De gameplay verschilt bijna niks met de vorige. Een van de weinige verschillen is dat de bal vaker afketst als je bijvoorbeeld op goal schiet oid. Wanneer er dan iemand in de baan van je schot staat en deze de bal aanraakt veranderd de bal realistisch van richting. Ook zijn de voorzetten (naar mijn gevoel) een stuk beter uitgewerkt, als je dit onder controle hebt kun je van alle posities de bal naar de juiste speler spelen hoog door de lucht.

Wat me tegen valt is de slechte sfeer. Het lijkt meer op een simulatie dan op een game. Hier had veel meer uitgehaald kunnen worden. Wanneer bijv. de designers van Fifa en de programmeurs van PES samen hadden gewerkt hadden we een monster game gehad.

Desondanks ik dit een geweldig spel vind valt het voor mij toch tegen. Dit is omdat het qua gameplay nog teveel lijkt op PES6. Tussen PES5 en 6 zat een wereld van verschil qua gameplay nu is dat een stuk minder en dat vind ik jammer. Wanneer op de huidige gameplay dieper in zou zijn gegaan zou het een stuk beter zijn.

Pluspunten
Grafische verbetering
Voorzetten
Mooiere interface

Minpunten
Sfeer
Te weinig vernieuwende gameplay
pi_53497093
Ben ik de enige jankbal die zeikt over die leprapatienten die aan het sprinten zijn?
pi_53497768
Nee, ik vind het er ook niet uitzien.. sommige animaties zijn mooier en sommige zijn ook veel slechter..

maar ik ben bang dat ze dat niet meer veranderen
Brett Holman
pi_53498398
Ik heb de demo ff gespeeld op de xbox. Maar hij schokt af en toe? bijna altijd wanneer het logo van pes8 door het beeld komt bij een herhaling :S en soms tijdens het spelen. Meer hier last van?
pi_53498543
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:31 schreef MasterMido het volgende:
Ik heb de demo ff gespeeld op de xbox. Maar hij schokt af en toe? bijna altijd wanneer het logo van pes8 door het beeld komt bij een herhaling :S en soms tijdens het spelen. Meer hier last van?
Ja bij herhalingen gaat de framerate ontzettend naar benden

Hebben jullie overigens al door hoe je he tmuurtje kan aanpassen?

Volgens mij met L2 en dan omhoog of omlaag, maar ik krijg het niet voormekaar.
pi_53498783
Volgens de command list wel ja, heb t nog niet geprobeerd..
Brett Holman
pi_53499247
Weer een paar potjes gespeeld. Helaas niks kunnen uitrichten met schwalbe maar heb toch al weer wat dingen ontdekt. Sommigen leuk, anderen minder. Spannende wedstrijd tussen Frankrijk en Spanje waarin ik via een schitterende voorzet van Ribery en een kopbal van Henry op voorsprong kom. Daarna lukt echter weinig meer en lijkt het alsof het oude mechanisme weer in werking treedt. Spelers verslappen net even en zijn een fractie van een seconde te laat of stoppen zelfs even voordat ze verder lopen. Passes komen niet meer aan etcetera. Gelukkig nog de 1-0 vast kunnen houden door zeer defensief te gaan spelen. (Lees: Alle ballen wegrammen en geen enkele poging tot voetballen ondernemen.) Steekballen gingen lekker.

Bug gevonden: Na doelpunt van Robinho werd-ie opeens de Hulk. Dat wil zeggen: In zijn "victoriesprint" rende hij door de reclameborden waarna hij zich ook een weg baande door het beton van de tribunes waarna het hele scherm grijsblauw werd.

Animaties voor schoten en passen zien er goed uit. Voor rennen is het inderdaad wat aan de verwijfde kant. Helaas zie ik nu ook wat VoreG bedoelt...zo ren ik ook naar de plee als ik nodig moet schijten.

Oja, en de sfeer natuurlijk. Het commentaar ontbreekt dus misschien ligt daar ook een deel aan maar vooral het ontbreken van sfeervolle liederen en aanmoedigingen als er scoringskansen zijn is echt jammer. Wat is nou het meest adrenaline-opwekkend in 't voetbal? Juist. Die "Heee!" als er telkens een goede pass is in een snelle counter naar het doel van de tegenstander. Het spel dat dat als eerste weet te implementeren wint. Oja, en als er thuis gespeeld wordt moeten overtredingen aangemoedigd worden. Dus als een speler van de uitploeg wordt neergehaald moet het publiek gaan klappen en chanten. En bij schwalbes van de tegenpartij of überhaupt een gevaarlijke positie voor een vrije trap, moet er een hels fluitconcert uitbreken en chants à la "hij is een hondenlul!". Zo moeilijk is dat niet te implementeren:

if (red) ==> hometeam ==> start sound 'hondenlul'/'teringlijer'/'moederiseenhoer'
  woensdag 26 september 2007 @ 21:55:14 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_53499457
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

Oja, en de sfeer natuurlijk. Het commentaar ontbreekt dus misschien ligt daar ook een deel aan maar vooral het ontbreken van sfeervolle liederen en aanmoedigingen als er scoringskansen zijn is echt jammer. Wat is nou het meest adrenaline-opwekkend in 't voetbal? Juist. Die "Heee!" als er telkens een goede pass is in een snelle counter naar het doel van de tegenstander. Het spel dat dat als eerste weet te implementeren wint. Oja, en als er thuis gespeeld wordt moeten overtredingen aangemoedigd worden. Dus als een speler van de uitploeg wordt neergehaald moet het publiek gaan klappen en chanten. En bij schwalbes van de tegenpartij of überhaupt een gevaarlijke positie voor een vrije trap, moet er een hels fluitconcert uitbreken en chants à la "hij is een hondenlul!". Zo moeilijk is dat niet te implementeren:

if (red) ==> hometeam ==> start sound 'hondenlul'/'teringlijer'/'moederiseenhoer'
ik mis ook sfeer. Dus als ze dat nu eens erin krijgen
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_53500158
Tvp.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_53501469
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:57 schreef VoreG het volgende:
Ben ik de enige jankbal die zeikt over die leprapatienten die aan het sprinten zijn?
Nope. Toen ik in mijn eerste potje een verdediger van Brazillie zag rennen dacht ik dat het een rat op 2 poten was, echt geen gezicht.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_53502666
Satecl wacht nog steeds op de demo voor de PS3

tvp
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_53503722
edit: foutje

wou wat doelpunten posten
Brett Holman
pi_53503910

Deze beweging bedoelde ik in het vorige topic
pi_53504193
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:01 schreef VoreG het volgende:
[afbeelding]
aiii lekker
hoe doe je dat? R2 ?
pi_53504275
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:01 schreef VoreG het volgende:
[afbeelding]
Hehe, panna ook nog. Maar die schijn je gewoon met bepaalde knoppencombinatie te kunnen doen. Weet alleen nog niet welke.

Ik brak trouwens net ook bijna m'n klauwen toen ik een schwalbe probeerde te doen. Ze hebben wel een kutcombinatie uitgekozen daarvoor.
pi_53504787
Die beweging is heel simpel, normaal doe kap je met R2 en draai je, nu meot je hetzelfde doen met Ronaldo of die dikke of Ronaldinho. Ik doe het nu continu ...

Je kan trouwens geen schwalbe maken in je eigen 16, althans je krijgt er geen kaarten voor ..
pi_53504847
Met L2 en beneden/boven kan je de muur bepalen. Je kan zelfs de muur weghalen, eindelijk geen nutteloze muur meer op de middenlijn .

Hakan Sukur is overigens de grootste smeerlap van het spel, die heeft nu al 4x geel gekregen voor een schwalbe in mijn 16 (verschillende wedstrijden uiteraard).

Het valt me trouwens op dat als de verdediging van de AI de bal achter wil schieten ze dat opvallend vaak net boven hun eigen doel doen. Het zouden zo schoten van mij kunnen zijn
pi_53507094
tvp
pi_53507394
Je kunt toch geen buitenspel staan als de bal via de paal terugkomt naar je speler

Ik dacht iig van niet maar in PES kan dat wel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53507555
Als op het moment van schieten jouw speler buitenspel staat wel....

(wacht nog steeds op de PS3 demo van PES)
PSN id: Feen | Wating for PES2008 | SOCOM4
pi_53507964
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:32 schreef Feen het volgende:
Als op het moment van schieten jouw speler buitenspel staat wel....

(wacht nog steeds op de PS3 demo van PES)
Same here.
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')