het is zowieso een heel gedoe om naar het riagg te gaan. Ik ging eerst naar een intake, waarna ze intern zouden overleggen en daarna werd ik naar een andere intake gestuurd en drie weken later kon ik naar mijn behandelaar gaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:38 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Nou, de huisarts stuurt me door naar iemand van het RIAGG, één of andere afkorting, die gaat dan diagnostiseren enzo, waarna ik eventueel behandeling en/of medicatie krijg.
Hij mailt/belt uiterlijk dinsdagmiddag voor contactgegevens enzo.
Dus nu weer een heel weekend alleen
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:49 schreef Twinky het volgende:
tvp (als dat mag?)
Misschien moet je nog even een aantal afpraken afwachten. Het is niet gelijk over na 1 bezoek. (Was dat maar zoquote:Op zondag 28 oktober 2007 19:07 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Heb het idee dat het elke dag erger word en ik in elk dipje steeds dieper wegzink en er steeds langer inbljif en moeilijker uitkom. Die mevrouw vorige week dinsdag zei dat ik leuke dingen moest doen maar ik blijf toch instorten elke keer. Vandaag omdat mijn vader zei dat ik beter naar de helpdesk kan mailen dan nieuwe cartridges te kopen voor mijn kapotte printer (lampje van 'zwarte inkt op' blijft branden). Dan voel ik me een mislukkeling, dat ik alles fout doe. Weer om één stom dingetje! Elke keer!
Ik trek het echt niet meer zo.. het wordt steeds erger.. en ik heb pas de achtste weer een afspraak en dan is het een uurtje praten, dat helpt niet..
Dinsdag had ik ook het idee dat ik niet het goede vertel; ze vraagt dan vragen over mijn ouders enzo, en dat is kut en dan moet ik weer huilen, maar het is zo moeilijk om te vertellen hoe ik me voel op de vele momenten dat het zoveel slechter gaat... hoe zinloos alles lijkt, hoe ongelofelijk kut ik me dan voel... Ik wil dit niet meer...
Je zit nu echt in een negatieve cyclus. Je negetieve gedachten over jezelf (ik kan niets, ben mislukt, niemand houdt echt van me (of had je die nog niet), stel iedereen teleur, etc. etc.) helpen je alleen nog dieper in de put. Het helpt misschien om te beseffen dat dit je momenteel bepaald niet realistisch tegen de dingen aankijkt (ook al voelt dat wel zo) en dat dit slechts tijdelijk is (ook al lijkt dat niet zo). Je zit nu in een zware periode en probeer niet te streng voor je zelf te zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:07 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Heb het idee dat het elke dag erger word en ik in elk dipje steeds dieper wegzink en er steeds langer inbljif en moeilijker uitkom. Die mevrouw vorige week dinsdag zei dat ik leuke dingen moest doen maar ik blijf toch instorten elke keer. Vandaag omdat mijn vader zei dat ik beter naar de helpdesk kan mailen dan nieuwe cartridges te kopen voor mijn kapotte printer (lampje van 'zwarte inkt op' blijft branden). Dan voel ik me een mislukkeling, dat ik alles fout doe. Weer om één stom dingetje! Elke keer!
Ik trek het echt niet meer zo.. het wordt steeds erger.. en ik heb pas de achtste weer een afspraak en dan is het een uurtje praten, dat helpt niet..
Dinsdag had ik ook het idee dat ik niet het goede vertel; ze vraagt dan vragen over mijn ouders enzo, en dat is kut en dan moet ik weer huilen, maar het is zo moeilijk om te vertellen hoe ik me voel op de vele momenten dat het zoveel slechter gaat... hoe zinloos alles lijkt, hoe ongelofelijk kut ik me dan voel... Ik wil dit niet meer...
Hoe ontzettend banaal het ook klinkt; volhouden, het wordt echt ooit beter. Als je het niet meer trekt, als in echt niet meer trekt, via de (dienstdoende) huisarts de crisisdinst laten inschakelen. Het is niet de bedoeling dat jij de wachtlijst gaat verkorten, omdat jij geen gebruik meer hoeft te maken van de ggz.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:07 schreef aardbeiaardbei het volgende:
Dat is inderdaad raar, maar ik hoor het best wel vaak, dat ze niet tegen patienten zeggen wat de diagnose is.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Naja, nu vind ik het een beetje vreemd dat ze mij niet vertellen wat ze denken dat ik heb?.Ze verzinnen allemaal behandelingen voor me, maar leggen nooit uit met welke reden ik dat moet doen.
Daarbij zou ik, als ik die papieren niet nodig had gehad, ook niet weten wat zij denken dat er is.
Beetje raar toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |