ehm... die laatste alinea is er ofwel door nu.nl maar waarschijnlijk door het persbureau bijgeplaatst.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:56 schreef MrDrako het volgende:
Het laatste stukje van het nieuwsbericht van nu.nl:
(http://www.nu.nl/news/1249863/36/Inkomen_kind_afhankelijk_van_ouders.html)
De inkomsten van hoog opgeleiden zijn hoger dan laag opgeleiden: lager opgeleiden hebben vier keer meer kans op een laag inkomen.
Ik ben benieuwd hoeveel er betaald is voor dat onderzoek..
het zou wat zijn als de inkomsten van hoger opgeleiden lager zouden zijn. DAN zou het nieuws zijn, dit is gewoon vanzelfsprekende feiten presenteren alsof je iets ontdekt hebt. prutsers.
Nee, het staat ook in het originele bericht van CBS:quote:Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm... die laatste alinea is er ofwel door nu.nl maar waarschijnlijk door het persbureau bijgeplaatst.
het is een uitleg voor het grootste deel van infantielen en domme mensen die voor hun nieuwsvoorziening meestal enkel van die persbureau-artikeltjes afhankelijk zijn omdat ze geen echte krant kunnen betalen.
Dat daargelaten vond ik het CBS onderzoek best interessant eerlijk gezegd. Je moet zo'n alinea ook lezen in het kader van het eigenlijke thema van het onderzoek natuurlijk. Zo nutteloos is het dan ook niet om wat cijfers te geven over het verband tussen opleidingsniveau en inkomen. Het had ook 2 keer zoveel, of 9 keer zoveel kunnen zijn.quote:De inkomsten van mensen met een hoge opleiding zijn hoger dan van mensen met een lage opleiding. Laagopgeleiden hebben vier keer meer kans op een laag inkomen dan hoogopgeleiden. Zij zijn vaker te vinden in de onderste regionen van de inkomensverdeling.
Verklaart ook waarom zij weer meer verdienen dan laag opgeleiden.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zijn wel hoger opgeleiden die dit soort onderzoeken verzinnen hoor!
Je moet toch wat doen met je tijdquote:Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het verband tussen opleiding en inkomen van de ouders enerzijds en het opleidingsniveau van het kind anderzijds? Zeer veel nut, uiteraard. Het is van groot belang bij bijvoorbeeld onderwijsbeleid, armoedebeleid of integratiebeleid.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat een snert -onderzoek...
Wat voor nut heeft dit onderzoek?
Waarom vind je dit onderzoek nutteloos dan?quote:Op woensdag 26 september 2007 14:12 schreef HenkieVdV het volgende:
Die lui hebben wel vaker van dat soort onderzoeken.. dan denk je vanwat de fuck
Ik vind de uitkomst van dit onderzoek niet meer dan logisch. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen dit soort onderzoeken, ik vind alleen dat er wel belangrijkere onderzoeken gepleegt zouden kunnen worden van het geld dat ze hier voor gebruiken.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom vind je dit onderzoek nutteloos dan?
Dat het loon van hoogopgeleiden hoger is dan dat van lageropgeleiden was jou nog niet bekend?quote:Op woensdag 26 september 2007 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom vind je dit onderzoek nutteloos dan?
Dat was dus niet het onderwerp van het onderzoek, meer een side-note bij de eigenlijke uitkomsten. Dat Nu.nl en de TopicStarter dat niet helemaal doorhebben is hun probleem, maar daar wordt het onderzoek zelf nog niet waardeloos door.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:17 schreef Seventees het volgende:
[..]
Dat het loon van hoogopgeleiden hoger is dan dat van lageropgeleiden was jou nog niet bekend?
Kijk maar uit, het geld voor dit onderzoek komt voornamelijk van de lagere opgeleiden!quote:Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar heb je ook weer een punt. Ik had niet eens op NU.nl gekeken.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat was dus niet het onderwerp van het onderzoek, meer een side-note bij de eigenlijke uitkomsten. Dat Nu.nl en de TopicStarter dat niet helemaal doorhebben is hun probleem, maar daar wordt het onderzoek zelf nog niet waardeloos door.
Statistiek uberhaupt, heeft niets met wetenschap te maken.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
Verkeerde conclusies trekken uit een onderzoek![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |