abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53482827
Pil voor herstel maagdenvlies moslima's
Uitgegeven: 26 september 2007 10:45
Laatst gewijzigd: 26 september 2007 11:10

AMSTERDAM - Het UMC Utrecht gaat een pil aanbieden als alternatief voor het herstellen van het maagdenvlies. De pil is een truc voor moslimvrouwen en -meisjes om het bloeden bij hun ontmaagding na te bootsen, meldt het ziekenhuis woensdag.

Het gaat om een vaginale zetpil die een half uur na inbrengen een 'slijmerige rode afscheiding' veroorzaakt, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren.

Reconstrueren

Het UMC Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

Weefselrandje

De gynaecoloog stelt verder dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is. "Het is een dubbellagig soepel weefselrandje vlak achter de ingang van de vagina.

Ongeveer zestig procent van de meisjes heeft bloedverlies bij de eerste keer omdat het randje inscheurt, maar ze hebben dat in zeer wisselende mate. Veertig procent van de vrouwen merkt er niks van de eerste keer."

harstikke mooi initiatief en lekker goedkoop ook. dit terwijl het gegeven van een druppeltje nepbloed al honderden jaren oud is tijdens de ontmaagding. vroeger deden ze wat bloed in een stukje blaas of darm.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53482849
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:48:07 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53482863
Achterlijk idee dat een vrouw alleen maagd is als ze bloed. Maarja, wel goed commercieel initiatief dit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53482866
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:47 schreef Biancavia het volgende:
ja ok. nu.nl heeft een wat rare heading bedacht. don't shoot me.
pi_53483135
Een extra aandachtspunt tijdens de inburgeringscursus lijkt mij..
Sexuele voorlichting.. Dat mag blijkbaar op school ook nog wel wat beter gegeven worden.
pi_53483207
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:58 schreef HarryP het volgende:
Een extra aandachtspunt tijdens de inburgeringscursus lijkt mij..
Sexuele voorlichting.. Dat mag blijkbaar op school ook nog wel wat beter gegeven worden.
laat ze lekker. ik vind dit een, veels te laat, maar goed alternatief.
pi_53483209
En Allah heeft he-le-maal niets door! Briljant idee!

God hoe stom en achterlijk willen we het nog hebben??
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 26 september 2007 @ 12:03:00 #8
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53483270
Wanener komt er een maagdherstellende pil voor de man?
dit is egwoon te zielug voor woorden. Alsof de man de enige is die flink van bill mag gaan voor dat hij trouwt. Zielige cultuur ook dat door gekke in ere wordt gehouden.

Ik ga liever voor de niet maagdelijke markaanse meid . Doe mij maar goede sex!
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53483307
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:00 schreef HeatWave het volgende:
En Allah heeft he-le-maal niets door! Briljant idee!

God hoe stom en achterlijk willen we het nog hebben??
Ach, zolang Achmed en Mohammed enzo er maar in geloven, toch (dat ze nog maagd is dan)?
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_53483349
Ah, World War 3 is onderweg!
pi_53483355
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:04 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Ach, zolang Achmed en Mohammed enzo er maar in geloven, toch (dat ze nog maagd is dan)?
Lekker serieus ben je dan ook zeg .

Ik doe het lekker, tegen de wil van Allah in, dan neem ik een pilletje en dan is alles weer ok .

What ever happened to Allah is alwetend???
Get woke, go broke!
  woensdag 26 september 2007 @ 12:15:45 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53483569
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik doe het lekker, tegen de wil van Allah in, dan neem ik een pilletje en dan is alles weer ok .

Het gaat niet om Allah maar om de familieleden die je lynchen :p
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53483634
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef Brupje het volgende:

[..]

Weet ik wel. Maar het gaat toch nergens over dan? Hoe leg je dat uit "boven" dan? Ja, ik was geen maagd meer Allah, maar mijn man dacht van wel, dus alles is toch ok?

*zap* .
Get woke, go broke!
pi_53483639
quote:

[..]

Misschien dat Allah niks doorheeft zolang je maar niet in de richting van Mekka neukt?
pi_53483667
quote:

[..]

Lekker serieus bezig met je eigen gemeenschap, ja, . Wat denk je, dat alles daar om Allah draait?
pi_53483695
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Lekker serieus bezig met je eigen gemeenschap, ja, . Wat denk je, dat alles daar om Allah draait?
Nee idd, alleen als het uitkomt.
Get woke, go broke!
pi_53483730
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee idd, alleen als het uitkomt.
Het komt in ieder geval zeer goed uit als zo'n mannetje niet met je wil trouwen (volgens mij is dat hele maagdenvliesgebeuren over het algemeen onzin, maar goed...) en jij denkt dat dat wel noodzakelijk is. Heeft niets met Allah te maken.

...
pi_53484461
Geloof hypocriet? Mag nauwelijks naam hebben. .

Ms kunnen ze ze beter slijten in het paradijs, daar schijnt het ook vol met maagden te zitten. . En over maagden in het paradijs gesproken... moeten die ook bloed laten zien of hoe zit dat precies? Staat zeker niks over in de koran. .
  woensdag 26 september 2007 @ 13:06:31 #19
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53484731
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:56 schreef Modus het volgende:
En over maagden in het paradijs gesproken... moeten die ook bloed laten zien of hoe zit dat precies? Staat zeker niks over in de koran. .
het is cultuur afhankelijk. Zelfs in Marokko is het stam gebonden. Zo is het bij de groep waar ik vandaan kom niet belangrijk dat het zichtbaar wordt gemaakt. Terwijl het in andere gebieden de laken met bloed en al wordt buiten gehangen. En nee komt niet uit de Koran.

Sterker nog, niet alle vrouwen van Mohammed (vzm) waren maagd op het moment van trouwen.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53484876
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef Brupje het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer traditie.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_53486745
Ze moeten gewoon niet van bil gaan voor hun huwelijk.
Of nog beter: die hele traditie van 'maagdelijk je huwelijk ingaan' afschaffen.

Wat een onzin, zeg.
Ga ze ook nog een een pilletje geven om te doen alsof.

Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_53486803
Onzinnig om hieraan mee te werken. Zolang je dit als probleem gaat behandelen blijft het een probleem.
pi_53486967
Nederland.
pi_53487114
Sexual Healing

Voor de echte bloedworsten onder ons
pi_53487581
Een zetpil gevuld met varkensbloed is geen slecht idee... zolang het maar niet uit het ziekenfonds komt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53489192
lekker meegaan in hyocriete vrouwonvriendelijke achterlijkheid, ja, dat is een strak (hihihi) plan.

gewoon het probleem, dat er feitelijk NIET is, wederom bij de vrouw leggen, ipv bij de man, waar het probleem er feitelijk WEL is, nl achterlijkheid, gebrek aan voorlichting, gebrek aan kennis, gevoed door het onder de duim willen houden van vrouwen, de echtgenotes in spé, de dochters, de zussen.

ja, laten we dat vooral in stand houden door zogenaamd de meisjes een plezier te doen, om per saldo vooral de mannen een plezier te doen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53489291
Het is een vrouwen probleem en geen mannen probleem.
pi_53489342
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:46 schreef Chadi het volgende:
Het is een vrouwen probleem en geen mannen probleem.
nee, mannen moeten geen vrouw die geen maagd meer is.

net zoals mannen elders geen vrouw moeten die niet besneden is.

dus willen vrouwen hun maagdenvlies hersteld hebben, dus willen vrouwen besneden worden.

je draait het heel convenient om, in de BASIS is het een mannenprobleem, klaar.
hoe graag jij het ook anders ziet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 26 september 2007 @ 15:54:33 #29
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_53489435
Fucking belachelijk dat ze zo'n stompzinnig idee als "de vrouw bloed bij de ontmaagding" in stand houden in plaats dáár wat aan te doen.
pi_53489579
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:50 schreef milagro het volgende:

[..]

dus willen vrouwen hun maagdenvlies hersteld hebben, dus willen vrouwen besneden worden.

Of van die amerikaanse truttebollen die geen man moeten die niet besneden is ...laten we dat ook effe niet vergeten om op de Hirsi tour te gaan.

Nou mag iedereen van mij zelf weten of ze hun penis laten vergroten danwel hun borsten of schaamlipreconstructie doen ...of weet ik wat voor fysiek schoonheidsprobleemje je denkt te hebben.

Zolang dat maar 100% wel volledig uit eigen zak betaald wordt en dit niet gaat ten koste van mensen op een wachtlijst
pi_53489888
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij begrijpt er werkelijk geen snars van. Vrouwen onderling maken het veel belangrijker dan het is. Mannen spelen hierin een beperkte rol.
pi_53491188
Is er geen pil tegen achterlijke denkbeelden over vrouwen?
  woensdag 26 september 2007 @ 17:09:33 #33
3542 Gia
User under construction
pi_53491199
Dan nog: Als een vrouw nog maagd is, hoeft ze nergens voor te vrezen. Dan moet ze alleen wel afwachten of ze wel of niet bloedt op de eerste huwelijksnacht.
Als een vrouw niet meer maagd is, vreest ze met grote vreze voor gezichtsverlies (of erger) en gaat ze voor alle zekerheid een pilletje met bloed halen.

Oftewel: Een meisje dat om zo'n pilletje vraagt, weet van zichzelf dat ze geen maagd meer is, anders zou ze niet om zo'n pilletje vragen. En jezelf voor je man voordoen als maagd, als dat niet zo is, is behoorlijk hypocriet. Imo.

En wat als zo'n meisje die pil inbrengt en de man komt te snel klaar? Dan komt 10 minuten later dat bloed nog eens aangesijpeld.....
pi_53491414
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jij begrijpt er werkelijk geen snars van. Vrouwen onderling maken het veel belangrijker dan het is. Mannen spelen hierin een beperkte rol.
Chadi wat ben je toch een enorme woerstijkever / kamelenreetkever

Ik heb nog nooit gehoord van maagdenvliesnijd wel van penisnijd

Het is voor vrouwen veel belangrijker waarmee ze ontmaagd zijn dan dat ze ontmaagd zijn.
Vrouwen hebben dezelfde "haast" het te doen als mannen, en de valse schaamte is opgedwongen

Eerwraak etc.... vindt nl nooit plaats op mannen

Jammer genoeg is een man die het vaker gedaan heeft "ervaren" en een vrouw een "sloerie"
afhankelijk van de hoeveelheden gaat dat bij beiden gelijkwaardig op
  woensdag 26 september 2007 @ 17:20:51 #35
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53491448
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Weet ik wel. Maar het gaat toch nergens over dan?
Come on, heb jij nooit bepaalde dingen verzwegen of verdraaid voor opa en oma, gewoon omwille van de lieve vrede?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53491540
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:09 schreef Gia het volgende:
Dan nog: Als een vrouw nog maagd is, hoeft ze nergens voor te vrezen. Dan moet ze alleen wel afwachten of ze wel of niet bloedt op de eerste huwelijksnacht.
Als een vrouw niet meer maagd is, vreest ze met grote vreze voor gezichtsverlies (of erger) en gaat ze voor alle zekerheid een pilletje met bloed halen.

Oftewel: Een meisje dat om zo'n pilletje vraagt, weet van zichzelf dat ze geen maagd meer is, anders zou ze niet om zo'n pilletje vragen. En jezelf voor je man voordoen als maagd, als dat niet zo is, is behoorlijk hypocriet. Imo.

En wat als zo'n meisje die pil inbrengt en de man komt te snel klaar? Dan komt 10 minuten later dat bloed nog eens aangesijpeld.....
GIA je weet toch net zo goed als ik dat je niet meteen een lul in je gehad hoeft te hebben om geen maagdenvlies meer te hebben. In een cultuur waar dit zelfs gechecked wordt voor het huwelijk weten die meiden dondersgoed of ze nog wel een vliesje hebben.
pi_53492206
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:09 schreef Gia het volgende:

En die ' cultuur' is vanuit de mannen gezien natuurlijk helemaal niet hypocriet? Come on!
Ik vind het eerder hypocriet dat je van je vrouw verwacht dat zij nog maagd is, terwijl je hem er zelf al hier en daar hebt ingehangen. Want ga me nou niet vertellen dat al de mannen die een bloedende vrouw op het huwelijksbed verwachten zich zo koest gehouden hebben voor hun huwelijk.. ' T schijnt trouwens ook zo te zijn dat meisjes die wel maagd zijn ook bang zijn dat ze niet gaan bloeden tijdens de eerste keer sex, vanwege de reacties die dat dan weer oplevert...

Anyway ' Hypocriet' is imho wat anders dan dat die vrouwen hiertoe bijna genoodzaakt worden, juist omdat de verhoudingen gewoon zo scheef liggen... Het enige dat de vrouwen die zon pil gebruiken doen is zich in allerlei bochten wringen om te voldoen aan wat er van hen wordt verwacht. Je hebt het hier niet bepaald over constructies waarin je de eerlijke optie hebt om er tegenin te gaan zonder voor hele grote problemen te komen te staan.
Natuurlijk vind ik het ook ' niet eerlijk' van die dames etc. Maargoed ,om juist in deze context over hypocriet te spreken vind ik wel heel apart..
quote:
Waar je als mens niet bij stil kan staan

Ja, dan krijgt ie fijn een beetje varkensbloed over zich heen...

De perfecte straf voor hypocriete mannetjes.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  woensdag 26 september 2007 @ 18:25:09 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53492942
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:06 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

(vzm)
Vlies Zonder Maagd?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53492965
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Vlies Zonder Maagd?
mzv kan volgens mij wel
  woensdag 26 september 2007 @ 18:39:40 #40
3767 Herald
Come get some
pi_53493266
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:51 schreef Cutebutpsycho het volgende:
En die ' cultuur' is vanuit de mannen gezien natuurlijk helemaal niet hypocriet? Come on!
Ik vind het eerder hypocriet dat je van je vrouw verwacht dat zij nog maagd is, terwijl je hem er zelf al hier en daar hebt ingehangen. Want ga me nou niet vertellen dat al de mannen die een bloedende vrouw op het huwelijksbed verwachten zich zo koest gehouden hebben voor hun huwelijk..
en zo is het, al die murkjes maar blonde Hollande meisjes naaien en daarna zo'n hoofddoek uit eigen land importeren omdat die nog maagd is. En vreemdgaan is die mannen (daarna) ook niet onbekend.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_53493937
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:19 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Chadi wat ben je toch een enorme woerstijkever / kamelenreetkever

Ik heb nog nooit gehoord van maagdenvliesnijd wel van penisnijd

Het is voor vrouwen veel belangrijker waarmee ze ontmaagd zijn dan dat ze ontmaagd zijn.
Vrouwen hebben dezelfde "haast" het te doen als mannen, en de valse schaamte is opgedwongen

Eerwraak etc.... vindt nl nooit plaats op mannen

Jammer genoeg is een man die het vaker gedaan heeft "ervaren" en een vrouw een "sloerie"
afhankelijk van de hoeveelheden gaat dat bij beiden gelijkwaardig op
  woensdag 26 september 2007 @ 19:18:20 #42
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_53494198
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:39 schreef Herald het volgende:

[..]

en zo is het, al die murkjes maar blonde Hollande meisjes naaien en daarna zo'n hoofddoek uit eigen land importeren omdat die nog maagd is. En vreemdgaan is die mannen (daarna) ook niet onbekend.
En daarbovenop het slaan van hun vrouw als die te lang in de richting van een andere man kijkt
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  woensdag 26 september 2007 @ 19:26:52 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53494472
Het hele idee is te gek voor woorden Waneer komen die mensen eens uit die achterlijke cultuur van ze los ???

Ronduit stompzinnig om er aan toe te geven zo worden die dames nooit wijzer
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')