abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 september 2007 @ 09:49:36 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53480170
Echt élke dag hoor je wel ergens een belachelijke maatregel, zoals vandaag de vlees-tax. Iedereen hoor je erover klagen, maar niemand doet wat. Heel af en toe wordt er een anti-website over iets geopend en dat is het dan ook.
Waarom laten we eigenlijk zo over ons heenlopen? Ik begrijp dat niet echt... Voor de politici is het wel makkelijk, die lachen ons uit. Eerst 63% tegenstemmers voor een Europese grondwet en nu gewoon zonder ook maar enige vorm van verzet wordt er besloten om het referendum niet te houden. Eerst van alles beloven, maar zodra ze op hun zetel zitten zijn ze als een windvaan op een stormachtige dag.
Sigaretten worden belachelijk duur, tanken is zo langzamerhand alleen nog weggelegd voor de welgestelden onder ons en de files in dit land zijn extreem. Als je op een gemiddelde (droge) doordeweekse dag het filenieuws hoort dan word je toch ontzettend droevig van 50 files, terwijl je weet dat wederom een nieuw kabinet daar echt helemaal niets aan gaat doen, behalve meer belasting innen...

In mijn optiek is Nederland in snel tempo zwaar aan het verloederen. Hoe beter je baan hoe harder je gepakt wordt. Hoe rijker je bent, hoe aantrekkelijker het wordt om te vertrekken. Over een aantal decennia valt er niemand meer te plukken omdat er alleen nog maar uitzuigers van onze maatschappij zijn gebleven, die dagelijks worden geknuffeld.
En wat doet de politiek? Die beschermen de uitbuiters van ons systeem en knallen de betalers nog harder af.

Het valt me op dat in bijna alle andere landen bij dit soort beslissingen het volk de straat op gaat. Massaal. En dat we in Nederland gewoon lekker met een kopje koffie in de pauze zitten te bitchen en vooral verder niets doen... hoe zou dat toch komen? Waarom zijn wij nou eigenlijk zo ontzettend slap in vergelijking met andere landen....waarom laten we dit gewoon met een beetje gemekker over ons heenkomen?
Het irriteert me gewoon mateloos dat Nederlanders zo slap en futloos zijn geworden. Dat er niemand durft op te staan om een grote demonstratie te organiseren. Dat niemand opstaat en zegt/doet wat heel veel Nederlanders al jaren dwarszit. (op dit moment heb je Wilders, maar die is een beetje Koran geobsedeerd). Waarom is er eigenlijk niemand die een échte PVD Arbeid opricht? Wat zou dat toch zijn, dat wij helemaal niets meer doen om onze onvrede te uiten (die onvrede is er toch wel volgens mij, want iedereen klaagt en naar mijn gevoel meer dan 'vroeger').

...nu ja, dat vroeg ik me zo eens af op de woensdagmorgen, tijdens de koffie terwijl ik net klaagde over de vleestax.
pi_53480341
Geen idee. Maar we zijn net een kudde makke schapen
dsfsdfsdfds
pi_53480398
Ik stel voor dat we de fakkels erbij gaan pakken en massaal naar Den Haag gaan!
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_53480419
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:00 schreef DikkeSmikkel het volgende:
strak plan
pi_53480436
Ik ben het met je eens. Als ik het kabinet hoor klagen over de verscherping en verharding van de maatschappij begrijp ik niet dat ze niet inzien dat ze er grotendeels zelf verantwoordelijk voor zijn.

100 dagen het land in om naar 'het volk' te luisteren, en vervolgens met een pakket maatregelen koemn waarbij iedereen van 'het volk' gepakt wordt en niemand er op vooruit gaat. Hoe valt dat uit te leggen? Niet, en daarom houden de heren politici maar wijselijk hun mond.

Waar zijn de echte maatregelen die Nederland werkelijk vooruit zouden helpen? Waarom wordt alles duurder, terwijl er met de opbrengst van die lastenverzwaring niets wezenlijks wordt gedaan? Waarom gaat het altijd over milieu en verkeer, worden er onder het mom van filebestrijding en milieuvervuiling de accijnsen verhoogt terwijl de opbrengst van die heffingen niet naar verkeer en milieu gaan? Waarom worden sigaretten duurder gemaakt onder het mom van; dan stoppen mensen met roken want roken is slecht, terwijl de heren politici donders goed weten dat dat gelul is en dus alvast maar 100 miljoen euro aan extra accijnsopbrengsten begroot? Als die 100 miljoen nou naar de gezondheidszorg zou gaan..

Ik snap het ook allemaal niet meer, ik weet wel dat ik me genaaid voel. En dat gevoel zou zich best wel eens om kunnen zetten in een hele foute proteststem bij de volgende verkiezingen.
Big dick.
pi_53480444
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:00 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Ben gister in Den Haag geweest...

Ik ga niet weer in al die teringfiles staan

pi_53480456
Ik vroeg het me ook al af. Maar ik was zelfs te laf om een topic erover te openen
  woensdag 26 september 2007 @ 10:03:02 #8
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53480460
Nou Krea, wat let je om het zelf te organiseren?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 september 2007 @ 10:05:59 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53480529
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:03 schreef Xtreem het volgende:
Nou Krea, wat let je om het zelf te organiseren?
...ik denk dat er genoeg mensen zijn in dit land die wel een goede demonstratie willen organiseren. Ik denk alleen dat het de Nederlanders niet genoeg boeit om eens echt massaal op te komen dagen. Misschien zijn we ook wel te laf...dat vroeg ik me dus af. wat heb je aan een demonstratie met 1000 mensen... dat geeft geen boodschap. Als je met een miljoen bij het torentje van de Balk staat, dan gaat er misschien een lampje branden.
pi_53480535
Omdat het gewoon weg geen enkele functie heeft om hier tegen te protesteren of om wat voor actie dan ook te voeren.

Stel dat jij een staking zou organiseren, moet je ten eerste kijken of er in het gebied waar je dit wil doen geen samenscholingsverbod geld. maar stel dat dit niet het geval is, zullen ze er geen moment aan twijfelen als jij je ventileert tegen over een enthousiaste menigte die de standpunten onder steunen, je van het podium af te slepen wegens wangedrag in openbaar/ ordeverstoring of wat dan ook in die trand.

Helaas is het ook zo dat telkens minder politieke partijen een "reactie" mogelijkheid hebben op hun website waar je je mening kan geven zonder gelijk maar lid te moeten zijn van betreffende PP.

Kortom :
Nederland is een vrij land, je mag je eigen mening hebben, je mag je eigen voorkeur hebben, maar voor de rest moet je die gewoon voor je houden, want wij als inwoners van Nederland ( jaja de Nederlander bestaat niet ) hebben geen enkele inbreng op de politieke loop. na stemmingen worden toch de coalities gevormd met partijen waar je t toch al niet mee eens was.
Waaruit ik persoonlijk concludeer is dat Stemmen een facade is naar het volk (beslissingen zijn toch al genomen ver voor de verkiezingen ( wij werken samen met cda en vvd ingeval van pvda etc ) referenda zijn ook zinloos want ongv een jaar naar dato wordt dergelijk beslissing toch gewoon door onze keel heen geduwd, idem met de vredesmissie naar het buitenland... en de verlenging daarvan, dus wat je ook doet om te protesteren tegen alle bovenstaande en de punten van TS het zal niet helpen... wat je ook doet, al zou je geen vlees meer kopen, dan krijgen we onheroepelijk de zuivel-tax , en de onbiologische-groente-tax en de suiker-tax etc
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_53480538
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

...ik denk dat er genoeg mensen zijn in dit land die wel een goede demonstratie willen organiseren. Ik denk alleen dat het de Nederlanders niet genoeg boeit om eens echt massaal op te komen dagen. Dat is namelijk teveel moeite. wat heb je aan een demonstratie met 1000 mensen... dat geeft geen boodschap. Als je met een miljoen bij het torentje van de Balk staat, dan gaat er misschien een lampje branden.
Ik doe mee!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_53480583
Men komt niet in opstand omdat "men" massaal voor deze teringzooi gekozen heeft!

Men wou toch een fijn links kabinet? Nou, dat hebben ze nu. En je ziet wat er van komt. Massale onvrede, onredelijkheid en graaigraaigraai gedrag.

Lekker sociaal hoor!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_53480591
Denk aan het PVDA-referendum bij de volgende stemronde voor de tweede kamer.
In mijn ogen gewoon misleiding van de PVDA-kiezer.
Groeten, BB
  woensdag 26 september 2007 @ 10:11:34 #14
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_53480626
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:09 schreef HeatWave het volgende:
Men komt niet in opstand omdat "men" massaal voor deze teringzooi gekozen heeft!

Men wou toch een fijn links kabinet? Nou, dat hebben ze nu. En je ziet wat er van komt. Massale onvrede, onredelijkheid en graaigraaigraai gedrag.

Lekker sociaal hoor!
Ik zie echt geen verschil met de vorige Balkenende kabinetten...
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:11:37 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53480628
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:06 schreef maffemuts het volgende:
Omdat het gewoon weg geen enkele functie heeft om hier tegen te protesteren of om wat voor actie dan ook te voeren.

Stel dat jij een staking zou organiseren, moet je ten eerste kijken of er in het gebied waar je dit wil doen geen samenscholingsverbod geld. maar stel dat dit niet het geval is, zullen ze er geen moment aan twijfelen als jij je ventileert tegen over een enthousiaste menigte die de standpunten onder steunen, je van het podium af te slepen wegens wangedrag in openbaar/ ordeverstoring of wat dan ook in die trand.
Joh, ben je het Malieveld een jaar of 3 al weer vergeten?

Krea:
Als je het niet probeert op te zetten, weet je ook niet of er 1.000 of 1.000.000 mensen achter je staan. Dus nogmaals, wat houdt je tegen?
Thucydides
pi_53480637
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:09 schreef HeatWave het volgende:

Lekker sociaal hoor!
En bij het vorig kabinet kwamen we wel in opspraak?

Dom rechts gelul
pi_53480646
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:11 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Komt omdat je tegenwoordig blijkbaar geen geld meer hebt om een goeie bril te kopen ofzo.... want je ziektekosten gaan met tig procent omhoog..
Get woke, go broke!
pi_53480669
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En bij het vorig kabinet kwamen we wel in opspraak?

Dom rechts gelul
Was het bij het vorige kabinet ook zo dat alle krantenkoppen openden met hele sombere en boze koppen over de lastenverzwaring na Prinsjesdag?

Dom links struisvogel gedrag.. er is niets aan de hand hoor! Kopje thee??
Get woke, go broke!
  woensdag 26 september 2007 @ 10:14:37 #19
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_53480688
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Komt omdat je tegenwoordig blijkbaar geen geld meer hebt om een goeie bril te kopen ofzo.... want je ziektekosten gaan met tig procent omhoog..
Dat was met die vernieuwing ook al zo.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:15:43 #20
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53480710
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:11 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Balkenende I t/m III was bezuinigen (lees: de overheid gaf minder uit, dus ook minder aan de zielige mensjes)
Balkendende IV is lastenverzwaring (lees: tig belastingen omhoog doen, om maar wat meer aan de zielige mensjes te kunnen geven)
Thucydides
pi_53480730
Anyway. het ging dus niet om de inhoud perse. maar waarom mensen er niets tegen willen/kunnen doen behalve zeiken in de pauze .
Get woke, go broke!
pi_53480744
Het boeit gewoon niemand, een vlees tax okee dan betaal ik 10 cent meer voor mijn vlees. Belastingverhoging van 1% okee dan betaal ik 10 euro meer voor mijn tv.... Sorry hoor maar het zal mij echt boeien....

En zolang Nederlanders niet inzien hoe belangrijk die Europese grondwet voor Nederland is moet je Nederlanders er ook niet over later stemmen.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:18:08 #23
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_53480748
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Balkenende I t/m III was bezuinigen (lees: de overheid gaf minder uit, dus ook minder aan de zielige mensjes)
Balkendende IV is lastenverzwaring (lees: tig belastingen omhoog doen, om maar wat meer aan de zielige mensjes te kunnen geven)
Ik ben behoorlijk zielig, maar ik krijg niks
  woensdag 26 september 2007 @ 10:22:30 #24
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_53480828
We hebben het te goed, anders stond men wel op. Ik ben het niet eens met de maatregelen die genomen worden omdat het geneuzel in de marge is en de implementatie van die kleine wijzigingen kost al meer dan ze gaan opleveren. Ben je 3 jaar verder, zijn er weer verkiezingen, holt iedereen weer naar de andere kant van het politieke centrum en worden de maatregelen weer teruggedraaid. Kost 2 maal implementeren en levert dan helemaal niks meer op.

Maar om nou de bres op te gaan omdat je gehaktbal een duppie duurder wordt??? mwoaaah heb wel wat beters te doen....net als de btw, die krijg je straks cadeau van heel veel winkels.

Overigens wordt alles overal duurder want dat is de motor achter het kapitalisme en ook in Frankrijk gaat niemand de straat op voor de prijzen van tabak, die zijn daar en in wel meer eu landen nog hoger dan hier.

Dat er erg veel mensen op een kluitje wonen hier klopt, maar dan tief je toch lekker op? gelukkig zijn het er over pak em beet 25 jaar 1 miljoen minder en over 10 a 15 jaar zijn er minder weggebruikers

Stop eens met kinderen krijgen!!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_53480864
Hebben we een links kabinet? Weinig van gemerkt, door die westerwind is de pvda een beetje naar rechts gewaaid lijkt het wel...en soms weer naar links... maar meestal met de wind mee...
  woensdag 26 september 2007 @ 10:25:40 #26
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_53480903
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:23 schreef CasB het volgende:
Hebben we een links kabinet? Weinig van gemerkt, door die westerwind is de pvda een beetje naar rechts gewaaid lijkt het wel...en soms weer naar links... maar meestal met de wind mee...
True.
pi_53480964
FNV kreeg een paar jaar geleden nog redelijk wat mensen op de been.
pi_53481013
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:17 schreef Remzz het volgende:
Het boeit gewoon niemand, een vlees tax okee dan betaal ik 10 cent meer voor mijn vlees. Belastingverhoging van 1% okee dan betaal ik 10 euro meer voor mijn tv.... Sorry hoor maar het zal mij echt boeien....

En zolang Nederlanders niet inzien hoe belangrijk die Europese grondwet voor Nederland is moet je Nederlanders er ook niet over later stemmen.

Niets meer aan toevoegen.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53481036
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:30 schreef Pendri het volgende:

[..]

Niets meer aan toevoegen.
En Irak interesseert ze ook geen hol. Ver-van-het-bed-show.
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 september 2007 @ 10:33:36 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53481078
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:16 schreef HeatWave het volgende:
Anyway. het ging dus niet om de inhoud perse. maar waarom mensen er niets tegen willen/kunnen doen behalve zeiken in de pauze .
Dat inderdaad.

En dat het om slechts een duurdere gehaktbal zou gaan is nogal een tokkie-redenatie. Met name dit nieuwe linkse kabinet perst ons financieel helemaal uit en het ultra-kleine beetje dat de afgelopen jaren is opgebouwd wordt zo in één klap weer weggegooid. Het meest trieste daar aan is nog wel dat 'wij' als volk achterover leunen en niets doen.
Een paar jaar geleden kwam er een onafhankelijk rapport van een vooraanstaand team waarin werd gesteld dat met 35mld euro investering de files in Nederland met 80% zouden verminderen. Het zou vervolgens meer opleveren dan het kost en bovendien het milieu enorm sparen. Niemand die je erover hoort. Niemand die opstaat en een statement maakt. Slap in mijn optiek.
pi_53481090
Om al deze redenen is het aantal emigrerende jongeren groter dan ooit!
Mensen zijn moe van protesteren tegen ivoren torentjes... Gewoon weggaan, en dit land laten verrotten.
censuur :O
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 september 2007 @ 10:35:52 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53481138
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:17 schreef Remzz het volgende:
Lekker betrokken instelling. Ik wil je nog wel eens horen als je ineens niet meer rondkomt omdat je energie-leverancier z'n prijzen met 50% verhoogt 'voor het milieu'. En waar blijft het geld? Dat gaat naar 40 kansenwijken. Oftewel: dat gaat op aan ambtenaren die kansloze plannen maken. En wat doen we ertegen? We klagen tijdens de koffie...
pi_53481165
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:31 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En Irak interesseert ze ook geen hol. Ver-van-het-bed-show.
Klopt, ik snap ook echt wat het grote probleem met Irak is. Volgens mij zijn er genoeg problemen in mijn directe omgeving waar ik me druk om zou kunnen maken.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:38:23 #34
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_53481205
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Met name dit nieuwe linkse kabinet
CDA en CU zijn conservatieve partijen, en zijn samen veel groter dan de PvdA. Het is dus eerder een kabinet rechts van het midden.
pi_53481239
Als jij ervoor kan zorgen dat ik een dagje vrij kan krijgen en in plaats van te werken naar Den Haag kan om een dagje te demonstreren doe ik mee. Belachelijk ook, extra geld betalen voor vet voedsel omdat een aantal dikke mensen zich niet kunnen beheersen. Overigens vind ik het een beledeging voor de dikkerts, want die vinden het geen probleem dat ze dik zijn.. anders aten ze niet zo veel.
pi_53481303
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:49 schreef Kreator het volgende:

In mijn optiek is Nederland in snel tempo zwaar aan het verloederen.
quote:
Hoe beter je baan hoe harder je gepakt wordt.
Been there
quote:
Hoe rijker je bent, hoe aantrekkelijker het wordt om te vertrekken.
Done that
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 26 september 2007 @ 10:44:43 #37
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53481367
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:39 schreef tequi3 het volgende:
Als jij ervoor kan zorgen dat ik een dagje vrij kan krijgen
Heerlijk, zoveel betrokkenheid
Thucydides
  woensdag 26 september 2007 @ 10:45:35 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53481390
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden kwam er een onafhankelijk rapport van een vooraanstaand team waarin werd gesteld dat met 35mld euro investering de files in Nederland met 80% zouden verminderen. Het zou vervolgens meer opleveren dan het kost en bovendien het milieu enorm sparen. Niemand die je erover hoort. Niemand die opstaat en een statement maakt. Slap in mijn optiek.
Die 35 miljard moet ook nog gefinancieerd worden.....
Thucydides
  woensdag 26 september 2007 @ 10:51:13 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53481533
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Om al deze redenen is het aantal emigrerende jongeren groter dan ooit!
Mensen zijn moe van protesteren tegen ivoren torentjes... Gewoon weggaan, en dit land laten verrotten.
Lijkt me goed idee, paar miljoen minder mensen. Minder files, meer huizen....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 september 2007 @ 10:53:57 #40
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_53481603
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

ik klaag tijdens de koffie...
Met gebak, daar zit nog geen toeslag op
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo