Duidelijk dat die fauxhawk van jouw puur imagewijs is genomen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
jezus en met 85 ct de kilo...vind ik best veel. ik vind het vlees nu al duurvlees is noodzakelijk, het is goddomme geen luxemiddel
nou..daar komen de vegetariers..
Nee, je mist de plank volledig het gaat hier om millieu redenen niet ALLEEN om geld te spekken.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben ook een lichaam dat kan leven zonder alcohol, chocolade, koekjes, chips, patat, aardappels, rijst, cola, sap, brood, en niet te vergeten sigaretten.
Zullen we dat allemaal ook maar onzinnig hoog gaan belasten, puur omdat het "kan" ?
O jee, nou moet ik huilen, iemand die niet eens weet wat een litertje benzine kost scheldt me uit voor domquote:Op woensdag 26 september 2007 13:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Om het samen te vatten, KANKER WAT BEN JIJ DOM.
Ons lichaam is gebouwd om vele dingen mee te kunnen doen, sommige zijn volgens de wet verboden, anderen worden toegejuicht, het punt is alleen, en dat ontgaat om de een of andere heel vreemde reden veel mensen, dat het niet nodig is voor mensen om vlees te eten.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
zoals gezegd, het lichaam is gebouwd om o.a. vlees te eten, wie ben jij om mij daarvan te moeten overtuigen dat in de wind te slaan...
dat zal allemaal wel, maar op deze manier worden mensen ertoe gedwongen om zonder of met veel minder vlees te moeten leven. het is voor hun geen keuze meer, dát is wat er fout aan is.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
We hebben een lichaam dat kan leven zonder vleesconsumptie. Het kan ook bestaan mét, maar het is niet nodig om vlees te eten.
Tankpas is the keyword here.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
O jee, nou moet ik huilen, iemand die niet eens weet wat een litertje benzine kost scheldt me uit voor dom
Ik heb geen auto, waarom zou ik dan de benzineprijs moeten weten?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
O jee, nou moet ik huilen, iemand die niet eens weet wat een litertje benzine kost scheldt me uit voor domMisschien moet je wat vaker een biefstukje eten, word je slim van.
Och, af en toe een soja burger of van dat Valess spul, tsja, ben er niet wild op maar als het in de aanbieding is wil het wel eens in de pan belanden. Maar er gaat toch niks boven een grote stoofpot vol runderlappen hoor.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens neem ik aan dat de nee-schreeuwers nog nooit veggie vlees hebben geprobeerd wat echt wel zeer goed te doen is (en nee, ik ben geen vegetariër).
Nee hoor. Als het om mileuredenen ging was er wel een effectieve heffing gekomen. Zie PietVerdriets post boven over alcoholaccijns.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:09 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nee, je mist de plank volledig het gaat hier om millieu redenen niet ALLEEN om geld te spekken.
Valt wel mee maar het Naait die millieuactivistenterroristen dubbelquote:Op woensdag 26 september 2007 13:05 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij wilt 100KM rijden naar Duitsland en terug dat is 200KM en laten we zeggen dat je een gemiddelde auto hebt die 1 op 15 rijd?, dat is iets meer dan 13 liter benzine welk 2euro nog iets kost? dus dan zit je al over de 26Euro om naar "even" naar Duitsland te gaan om meer dan 30Kilogram vlees te kopen om al even te draaien met je reiskosten? (en let wel, dit is nog een voorzichtige MINIMUM berekening)
Om het samen te vatten, KANKER WAT BEN JIJ DOM.
Hoe weet jij nu of het wel of niet nodig is voor mij? Dat ik niet doodga als ik het niet heb betekend nog niet gelijk dat ik het niet nodig heb.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ons lichaam is gebouwd om vele dingen mee te kunnen doen, sommige zijn volgens de wet verboden, anderen worden toegejuicht, het punt is alleen, en dat ontgaat om de een of andere heel vreemde reden veel mensen, dat het niet nodig is voor mensen om vlees te eten.
het is gewoon niet te vergelijken met ECHT vlees!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens neem ik aan dat de nee-schreeuwers nog nooit veggie vlees hebben geprobeerd wat echt wel zeer goed te doen is (en nee, ik ben geen vegetariër).
Zolang er geen prijsverlaging op eventuele alternatieven, al dan niet biologisch, voor tegenover staat gaat het om een primaire levensbehoefte.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vraag is of het om een belasting gaat op een primaire levensbehoefte of een luxe artikel. Ik vind dat dat wel verschil maakt.
Hm. Volgens mij zou je er van schrikken wat een 'normale' prijs van vlees zou zijn zonder kunstmatige subsidies en normale productiemethodes.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind dit zo verdomde betuttelend weer. ik wil gewoon mijn lap vlees op mijn bord voor een normale prijs
nee, ons lichaam is ons lichaam omdat we omnivoren zijn en daarmee tot een succesvol diersoort zijn ge-evolueerd, als we vegetariers waren van nature dan hadden we wel tussen het schrikkeldraad gestaan voor consumptie van een ander soort.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ons lichaam is gebouwd om vele dingen mee te kunnen doen, sommige zijn volgens de wet verboden, anderen worden toegejuicht, het punt is alleen, en dat ontgaat om de een of andere heel vreemde reden veel mensen, dat het niet nodig is voor mensen om vlees te eten.
Dat schuldgevoel creëer jij zelf, niet klagen als anderen je in een topic over vleestax op de consequenties wijzen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het is gewoon niet te vergelijken met ECHT vlees!
ik vind dit zo verdomde betuttelend weer. ik wil gewoon mijn lap vlees op mijn bord voor een normale prijs en zonder schuldgevoel dat ik 'ongezond' aan het doen ben of bijdraag aan het slechte mileu.
de mens is een vleeseter, klaar...punt uit.
Ik heb nooit schuldgevoeld bij vlees?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef OFfSprngr het volgende:
De mens is geen carnivoor, de mens is een omnivoor en kan zonder vlees.
Tuurlijk wil jij je stuk vlees zonder schuld gevoel maar dat is eenmaal niet mogenlijk.
die subsidies betaalt de burger toch ook aan mee?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hm. Volgens mij zou je er van schrikken wat een 'normale' prijs van vlees zou zijn zonder kunstmatige subsidies en normale productiemethodes.
In vroegere tijden kwamen mensen echt wel door met weinig vlees, misschien 1x per week.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:15 schreef Nosh het volgende:
[..]
Zolang er geen prijsverlaging op eventuele alternatieven, al dan niet biologisch, voor tegenover staat gaat het om een primaire levensbehoefte.
Nu is het een keuze die vooral welgestelden kunnen maken, terwijl iedereen die gewoon een balletje gehakt bij zijn prakkie wilt de dupe is. Daarom dus wat OffspringR zegt.
Ik zou geen schuldgevoel hebben als ik jouw zou eten maar dat is alleen omdat ik weet dat je een eikel bent.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef Brupje het volgende:
[..]
Ik heb nooit schuldgevoeld bij vlees?
Sorry hoor, maar dat haalt het echt niet bij een malse bloederige tournedos.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:10 schreef OFfSprngr het volgende:
Ow jawel hoor. Ik eet halve varkens op bij de Argentijn, onbeperkt spare-ribs eten, heerlijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef OFfSprngr het volgende:
De mens is geen carnivoor, de mens is een omnivoor en kan zonder vlees.
Tuurlijk wil jij je stuk vlees zonder schuld gevoel maar dat is eenmaal niet mogenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |