Eens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef IHVK het volgende:
Sensatiegeile media en volk dat er op hapt.![]()
Dit nieuwsbericht. Iemand wordt gepest en dat is inderdaad zielig. Maar die titel bij het nieuwsbericht is gewoon echt zoo suggestief.quote:11:50 Niet-moslim weggepest van basisschool (765)
De 9-jarige Cyril Teissier, het enige blanke christelijke jongetje op basisschool De Cirkel in de Utrechtse wijk Zuilen, is van school veranderd omdat hij werd weggepest door Marokkaanse klasgenootjes. Schoolbegeleidster Annet van der Ree noemt het in het AD ''frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen.''
De schoolleiding vond het zelf maar beter dat Cyril naar een andere school uitweek, want de pestkoppen bleven maar doorgaan met schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
De ouders van Cyril kozen er bewust voor hun drie kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen daar naar toe ''vanwege de goede sfeer.'' Bovendien vonden de ouders Teissier het ''goed voor hun kennis van andere culturen.'' Van de goede sfeer is nu echter weinig meer over. ''Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden'', zeggen de ouders nu.
Ze vertellen in het AD nog even fijntjes hoe het er aan toe ging, ook al omdat er onlangs doodleuk een wijkbericht verscheen over het succes van de 'gemengde school De Cirkel'. ''Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt'', staat erin.
Hoe veilig en leuk leggen vader en moeder Teisselier graag uit: ''Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril.''
Kut moslims ook altijdquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:49 schreef Dibble het volgende:
eensch is! laat de moslim bashers maar komen
Dat lijkt me toch heel makkelijk op te lossen? Trap die pesters van school af.quote:De schoolleiding vond het zelf maar beter dat Cyril naar een andere school uitweek, want de pestkoppen bleven maar doorgaan met schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:00 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch heel makkelijk op te lossen? Trap die pesters van school af.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:02 schreef Salamander het volgende:
Weet je wat ik knap vind?
Mensen die een simpel artikel in de krant niet begrijpen.
Wat is de oorzaak dan volgens jou?quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef IHVK het volgende:
Dat simpel (maar kwalijk) pestgedrag van kinderen in het nieuws komt en in verband wordt gebracht met de islam.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:07 schreef MouzurX het volgende:
Het gaat om het feit dat het kind blank is en hij wordt in NEDERLAND (een land van oorspronkelijk blanke mensen ) van een openbare school gepest omdat hij blank is...
Oftewel afschieten/uitzetten/naar een streng opvoekkamp sturen al dat uitschot ookal zijn het nog kinderen.
geloof heeft niks met je huidskleur te makenquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:07 schreef MouzurX het volgende:
Het gaat om het feit dat het kind blank is en hij wordt in NEDERLAND (een land van oorspronkelijk blanke mensen ) van een openbare school gepest omdat hij blank is...
Oftewel afschieten/uitzetten/naar een streng opvoekkamp sturen al dat uitschot ookal zijn het nog kinderen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat is de oorzaak dan volgens jou?
Blijkt maar weer dat deze twee groepen niet met elkaar samen gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:49 schreef Remzz het volgende:
Klopt andersom was het ook gebeurt(een Turk/Marrokaan in een Nederlandse klas)
Mee eensquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef IHVK het volgende:
Dat simpel (maar kwalijk) pestgedrag van kinderen in het nieuws komt en in verband wordt gebracht met de islam.
Dat dat kind gepest is door Marokkanen.quote:
Het kan dan wel "simpel" pest gedrag zijn, maar moest het omgekeerd zijn geweest dan hadden de ouders/"kind" al lang naar een instantie geweest om het "rascistisch" pestgedrag van de medeleering aan te kaarten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Afschieten? Dat mag je bij jezelf doen als je dat zo leuk lijkt.
Jij begrijpt dus duidelijk niet waar het om gaat. Het is gewoon simpel pestgedrag, maar omdat het deze kwestie betreft is het opeens "erg" en moeten kinderen afgschoten worden. Jezus.
Dat eeuwige Islam ophemelen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:16 schreef voskat het volgende:
[..]
Mee eens
Dat eeuwige islam bashen![]()
Jij denkt dat dit omgekeerd niet gebeurt?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:20 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Het kan dan wel "simpel" pest gedrag zijn, maar moest het omgekeerd zijn geweest dan hadden de ouders/"kind" al lang naar een instantie geweest om het "rascistisch" pestgedrag van de medeleering aan te kaarten.
quote:Het punt is gewoon, dat bepaalde groepen (geen bevolkingsgroepen), gewoon een dergelijk hatelijk sfeertje rond zich creëeren dat de omstaanders ervan meestal te "blind" zijn en dan maar héél de bevolkingsgroep over de kam scheren.
Nee, ik denk niet dat er blanke kinderen op de basisschool zijn die zeggen "Dit voetbalveld is alleen voor blanke kinderen.".quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit omgekeerd niet gebeurt?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:19 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat dat kind gepest is door Marokkanen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:26 schreef Birra het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat er blanke kinderen op de basisschool zijn die zeggen "Dit voetbalveld is alleen voor blanke kinderen.".
Als die kinderen zeggen dat het voetbalveld alleen voor Marokkanen is dan draait het er dus wel om dat het kind geen moslim is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat kind is gepest door andere kinderen. Niet leuk,maar dat gebeurt nou eenaaml. En de school hoort iedere vorm van pesten inderdaad aan te pakken.
Dat de nadruk op moslim niet-moslim wordt gelegd, stoort mij echter enorm.
Kinderen vinden altijd wel iets leuks om elkaar kaar te pesten. Hé jouw muts is paars hihihi jij bent stom. Dat idee zeg maar.
Nee, want dat zou natuurlijk veeeeeuul erger zijn, dan zouden die kinderen wél van school gestuurd worden itt deze paupermocro's van 10 jaar oud met een supermarktverbod kansenjongeren die onze cultuur komen verreiken...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:26 schreef Birra het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat er blanke kinderen op de basisschool zijn die zeggen "Dit voetbalveld is alleen voor blanke kinderen.".
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:28 schreef Birra het volgende:
[..]
Als die kinderen zeggen dat het voetbalveld alleen voor Marokkanen is dan draait het er dus wel om dat het kind geen moslim is.
Werd jij ook weggepest van school omdat de kinderen zeiden dat je alleen mocht voetballen als je een paarse muts droeg?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oké, morgen wil ik graag een bericht in de krant over mensen met paarse mutsen dan. Want daar draaide het ook een keer om toen ik klein was, helaas was daar toen geen aandacht voor.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:31 schreef Birra het volgende:
[..]
Werd jij ook weggepest van school omdat de kinderen zeiden dat je alleen mocht voetballen als je een paarse muts droeg?
Dat is op elke school, dat zijn kinderen die elkaar gelijk achtten maar gewoon iemand pestten omdat ie een bril heeft ofzo... dit is toch heel anders man.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar genoeg kinderen die het pispaaltje zijn geweest voor lange tijd, in sommige gevallen resulterend dat ze een andere school gingen zoeken.
Die muts kon niet af ofzo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar genoeg kinderen die het pispaaltje zijn geweest voor lange tijd, in sommige gevallen resulterend dat ze een andere school gingen zoeken.
Dat is het punt dus wel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dan vinden ze wel wat anders, dat is het punt niet.
Elkaar gelijk achten? Nou..quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:34 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Dat is op elke school, dat zijn kinderen die elkaar gelijk achtten maar gewoon iemand pestten omdat ie een bril heeft ofzo... dit is toch heel anders man.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:37 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat is het punt dus wel.
Bij die kinderen ging het puur omdat dat kind geen Marokkaan was
Je snapt wat ik bedoel (beetje nadenken gast)...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Elkaar gelijk achten? Nou..
Niet dus.
Kinderen hebben hele interssante sociale hierarchiëen en ze achten elkaar dus niet gelijk.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Je snapt wat ik bedoel (beetje nadenken gast)...![]()
Goed man.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dus niet omdat het geen moslim was? Nou we zijn wel op weg nu.
Zo zie ik het graag jaquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:20 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat eeuwige Islam ophemelen zonder vooroordelen en onwetendheid behandelen.
Ja, het is erger dan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:40 schreef IHVK het volgende:
Kinderen pesten elkaar. Dat is slecht.
Als kinderen elkaar pesten op dingen waar volwassenen elkaar ook mee pesten dan is dat blijkbaar erger.
De pesters verdienen uiteraard een gepaste straf en het is gedrag dat niet door de beugel kan, daar zijn we het allemaal mee eens toch?
De nadruk op moslim niet-moslim, zo lekker mediageil na alle islamdebatten, dat was meer waar ik me aan stoorde.
Nou leg uit dan...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik snap wat jij bedoelt, maar jij snapt niet wat ik bedoel volgens mij.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:42 schreef Birra het volgende:
[..]
Ja, het is erger dan.
En die islam debatten zijn er niet voor niks.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:44 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Nou leg uit dan...
Tuurlijk is pesten erg, maar pesten omdat iemand géén marokkaan is is nog veel erger.
Alsof dat iets is om trots op te zijn.
Dus omdat moslims dat doen bestaat het nietquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef IHVK het volgende:
Onzin, dat gebeurde bij ons nooit.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:49 schreef Remzz het volgende:
Klopt andersom was het ook gebeurt(een Turk/Marrokaan in een Nederlandse klas)
Typisch Nederlands?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:49 schreef michiel_merk het volgende:
Maargoed het is typish nederlands tegenwoordig om dingen op te blazen
Niet waar! De politieagent wordt gepest.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:49 schreef michiel_merk het volgende:
persoon a :mijn pa is directeur
persoon b: mijn pa is politieagent
Persoon c mijn pa is werkloos
persoon c valt buiten de boot/word gepest
Correct.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef IHVK het volgende:
Welke wet stelt dat strafbaar?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Correct.
Mensen beoordelen op grond van religie is 1e klas discriminatie & strafbaar.
+ dat mensen die dat doen brave propagandaslikkers zijn. Neo-nazi's. Lekker voor ze.
Artikel 1 in de Grondwet natuurlijkquote:Op woensdag 26 september 2007 12:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke wet stelt dat strafbaar?
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Artikel 1 in de Grondwet natuurlijk.
"Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Vieze vuige nazi's .
Kijk eens naar het bold gemaakte.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Correct.
Mensen beoordelen op grond van religie is 1e klas discriminatie & strafbaar.
+ dat mensen die dat doen brave propagandaslikkers zijn. Neo-nazi's. Lekker voor ze.
Neen. Er zijn inmiddels meer dan een miljoen burgerdoden in Irak.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Kijk eens naar het bold gemaakte.
Wil je svp dat nazi gejank voor je houden.
Ja, de schuld van de nazi'squote:Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Neen. Er zijn inmiddels meer dan een miljoen burgerdoden in Irak.
En hiermede diskwalificeer je jezelf door je te laten kennen.quote:Stik er maar in, gij nazi.
Je inburgeringscursus niet afgemaakt daar je niet eens kan lezen?quote:Met je dikgedrukte nietszeggende nonsens.
Wat dacht je... Kut hij heeft gelijk, laat ik maar proberen z'n persoon te ridiculiseren?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, de schuld van de nazi's![]()
[..]
En hiermede diskwalificeer je jezelf door je te laten kennen.
[..]
Je inburgeringscursus niet afgemaakt daar je niet eens kan lezen?
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef Salvad0R het volgende:
Stik er maar in, gij nazi.
Met je dikgedrukte nietszeggende nonsens.
Nazi's hebben evenveel te maken met Irak als piraten met het broeikasefect.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat dacht je... Kut hij heeft gelijk, laat ik maar proberen z'n persoon te ridiculiseren?
Amateur .
Geef dat nog maar wat langer, kijk naar Nederland hoelang hebben zij niet "vastgezeten" in het protestanse slob, waar je nog niet met een katholiek mocht trouwen als hij/zij niet bekeerd was ...quote:Op woensdag 26 september 2007 15:50 schreef fathank het volgende:
Over 10 jaar zijn de Marokkaanse jongetjes hardwerkende studenten zonder ook maar ooit met de politie in aanraking te zijn geweest. Die blagen groeien op voor galg en rad.
Die 10 jaar was sarcastisch bedoeld.............................................quote:Op woensdag 26 september 2007 17:31 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Geef dat nog maar wat langer, kijk naar Nederland hoelang hebben zij niet "vastgezeten" in het protestanse slob, waar je nog niet met een katholiek mocht trouwen als hij/zij niet bekeerd was ...
Uh had er dus wél mee te maken.quote:Hoe veilig en leuk leggen vader en moeder Teisselier graag uit: ''Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril.''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |