Ik dacht dat jij weg moest...?quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef Lyzio het volgende:
Iets met Vikings volgens mij.
Hoi, en welkom.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef Lyzio het volgende:
Iets met Vikings volgens mij.
quote:Nieuw topic
Als je de laatste post hebt gezet in een topic, open je een nieuw topic. In de OP van het nieuwe topic tel
je de punten van het vorige topic op bij de ranglijst. Ook plaats je een link naar het vorige topic.
Iedereen vindt dit vervelend, dus je zadelt er niemand anders mee op!
Als je als laatste poster geen nieuw topic opent of je werkt de stand niet bij verlies je 5 punten van je totaalstand!
quote:
quote:Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google, Wikipedia en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken. We letten hier goed op dus kijk uit wat je hier doet.
Ook thuis opzoeken in een encyclopedie, op een platenhoes of in een boek, of vragen aan huisgenoten of geflashed worden op MSN beschouwen we als opzoeken. Niet doen dus.
quote:The Battle of Stamford Bridge in England is often considered to mark the end of the Viking era in England.[1] It took place on September 25, 1066, shortly after an invading Norwegian army under King Harald Hardrada defeated the army of the northern earls Edwin of Mercia and Morcar of Northumbria at Gate Fulford two miles south of York.
Wie de schoen past trekt hem aan, maar volgens mij was jouw antwoord onjuist.quote:
Zoals alle antwoorden, dat weet je toch.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:31 schreef PhysicsRules het volgende:
Zo te zien heeft Roof het opgezocht![]()
Fout! Jij mag iig een keer mee om te kijken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:35 schreef MadMaster het volgende:
Hongerige valk met kappie op;
Kappie verwijderen;
Valk loslaten;
Doet 'ie het of doet 'ie het niet;
Indien wel, valk opsporen;
Prooi afnemen;
Einde jacht.
Zoiets geloof ik...
Heb zoiets hier bij een Fort van de Stelling van Amsterdam in de Haarlemmermeerpolder al eens gezien, maar ik hou me aanbevolen. Het is niet helemaal blijven hangen iig...quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:36 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Fout! Jij mag iig een keer mee om te kijken.
je hebt iig de juiste dieren te pakken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:38 schreef SaskiaR het volgende:
valk loslaten, valk vangt beest, jachthond raapt dood beest op, valk komt terug (of niet), beloon valk met vlees.
De volgorde is prima, er moet nog iets bij, en met name de rol van de hond is anders en héél cruciaal.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:38 schreef SaskiaR het volgende:
valk loslaten, valk vangt beest, jachthond raapt dood beest op, valk komt terug (of niet), beloon valk met vlees.
oke, laat ik je het punt maar geven, goed bedacht iig. SR +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:45 schreef SaskiaR het volgende:
eeuh... de hond wijst aan waar hij een prooi ziet zodat je de valk erop af kan sturen?
de meest pure en schitterende vorm van jacht die je kunt meemaken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:50 schreef Homdeck het volgende:
wat een lol zeg
das heel mooi, mooiste manier om te jagen zelfs vind ik. Niet dat gelul met drijvers en dan met je dikke kop beesten afknallen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:48 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
oke, laat ik je het punt maar geven, goed bedacht iig. SR +1
Stand 1021
RooingBurner 1
SaskiaR 1
Het is dus:
-hond loopt vooruit en spoort prooi op
-hond ziet prooi, blijft staan met staart omhoog en één poot opgetrokken
-valkenier laat valk los, deze stijgt naar ca. 250 meter hoogte
-hond krijgt seintje en jaagt prooi op
-valk stort zich vanuit de lucht op de prooi (met ca. 300 km/h)
-valk grijpt prooi
-valkenier neemt prooi over en beloont de valk en de hond.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:54 schreef ChopperMick het volgende:
[..]dan met je dikke kop beesten afknallen.
Ick dacht middeleeuws...vraag komt er aanquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:59 schreef MadMaster het volgende:
Ridder Mick, op pad in zijn warmbuis met z'n haakbus...
Roy Rogers iddquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:05 schreef Flitspaal het volgende:
Roy Rodgers?
MadMaster +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:24 schreef MadMaster het volgende:
Harry Thomas
Nee, deze meneer zat wel in het entertainment.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:39 schreef RoofingBurner het volgende:
Vast een schlager beroemdheid.
Stop met zoeken, hij is gevonden...quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:57 schreef Flitspaal het volgende:
Toni Boltini?
ChopperMick +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:06 schreef ChopperMick het volgende:
barricade
Sorry.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:11 schreef ChopperMick het volgende:
Zal ik ivm de snelheid vast een nieuwe posten? Weet 100% zeker dat mijn antwoord goed is want dit speel ik regelmatig met mijn kinderen.
Don't worry, alle begrip voor. fok is hier soms ook retetraag en iedereen heeft wel eens andere dingen te doen. Daarom AKQ ik op m'n werkquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:15 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Sorry.
Hier is Fok! ook enorm traag. Toen ik net RB Herman Rens zag posten, gokte ik blind Toni Boltini, dus zonder foto te zien.
Ik wil naast Fok ook nog andere dingen hier thuis doen.
starla +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:26 schreef starla het volgende:
novartis
* choppermick witchhunt mode on?quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:33 schreef RoofingBurner het volgende:
Laat me raden, daar heb je net een spreekbeurt over gehouden.![]()
RB + 1quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:41 schreef RoofingBurner het volgende:
Hanna Verboom natuurlijk.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:56 schreef MadMaster het volgende:
Joost v/d Vondel
Rustig aan, ik loop niet weg...quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:24 schreef qonmann het volgende:
nee geen polo ..'t lijkt wel ergens op ..wellicht kom ik er nog op
quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:31 schreef hhhpsycho het volgende:
croquet
qonman +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:59 schreef qonmann het volgende:
Keukenzout
even tussendoorquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Is die tennisser niet gewoon Patrick Rafter?
MM+1quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:06 schreef MadMaster het volgende:
Jodium
klinkt hetzelfde ongeveerquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:49 schreef PhysicsRules het volgende:
Ruppie?
Tikkie terugquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:56 schreef qonmann het volgende:
Burkina Fasso
Nog één geografietje dan verander ik weer van onderwerpquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:56 schreef starla het volgende:
ivoorkust?
Abidjan is wel de grootste stad van Ivoorkust, maar niet de hoofdstad, helaasquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Abidjan, of is dat Ghana?
Het is afgelopen jaar wel een aantal keer in het nieuws geweest in verband met die boot, en bovendien komt deze stad regelmatig langs hier in de quiz. En ik vergeet de naam elke keer.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:08 schreef starla het volgende:
Als iemand hier het antwoord op weet heeft hij het OF opgezocht OF is hij leraar Aardrijkskunde ín Ivoorkust![]()
Wat het lastig maakt te onthouden is dat het niet de logische hoofdstad is, en ook niet de feitelijke. Nigeria is ook zo'n geval.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:08 schreef starla het volgende:
Als iemand hier het antwoord op weet heeft hij het OF opgezocht OF is hij leraar Aardrijkskunde ín Ivoorkust![]()
Officieel Yamoussoukroquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:00 schreef PhysicsRules het volgende:
Abidjan, of is dat Ghana?
Its-Jojo-4you +1quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zalm
Inderdaad! Zalm wilde geen deel in een kabinet met de LPF.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:30 schreef starla het volgende:
hoogervorst, de man die ons gezondheidsstelsel op de schop deed![]()
niet compleetquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat van Lubbers
quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Lubbers III
groot hub-vliegveld in Atlantaquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:58 schreef Lyzio het volgende:
Hartsfield Jackson heb ik nog nooit van gehoordKen alleen de bekende vliegvelden, lijkt me dat ie er daar wel tussen moet zitten
sorry, slipped my mindquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik heb mezelf er maar even bijgezet
die vraag valt dan wel buiten de Algemene Kennisquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:06 schreef Lyzio het volgende:
Poeh, dat zijn dingen die je maar nét moet weten. Hoeveel passagiers komen en gaan daar per dag dan wel niet?
Ofkoersequote:Op dinsdag 25 september 2007 20:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
die vraag valt dan wel buiten de Algemene Kennis![]()
niet als je er 2 keer op gevlogen hebtquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:06 schreef Lyzio het volgende:
Poeh, dat zijn dingen die je maar nét moet weten. Hoeveel passagiers komen en gaan daar per dag dan wel niet?
ohjaquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:11 schreef Lyzio het volgende:
Was jij niet heel toevallig diegene die mij geholpen heeft met die vraag over de tijdlijnen op aarde?
mwoah...ik ben soepel, alleen het Cs klimaat hoeft, Cw is misschien iets te moeilijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:24 schreef Lyzio het volgende:
Kan ik niet al een half puntje krijgen voor mijn gematigd klimaat?
Nah..quote:
ja, dusssssss?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:26 schreef Lyzio het volgende:
Dan moet ik gokken, want er schiet vanalles door m'n hoofd. Maar heb eens een ezelsbruggetje geleerd dat die s staat voor Sommertrocken. Droge zomer dus.
nah goed dan....Lyzio + 1 Je weet alles behalve de benaming: Middellandszee-klimaatquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:28 schreef Lyzio het volgende:
Een gematigd klimaat met een droge zomer
ja hoorquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:32 schreef Lyzio het volgende:
Mogen ook vragen over films met behulp van een plaatje?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:38 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Onee! One flew over the cucoo's nest!
iets van monteverdi?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:43 schreef Lyzio het volgende:
Geen idee..
Nope. Misschien helpt het als ik zeg dat Paul Potts het heeft gezongen in Britain's Got Talent (bekend filmpje van een heel lelijke gast die fantastisch kan zingen, op GeenStijl enzo)?quote:
Halo 3 iddquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:36 schreef peaceman het volgende:
halo3 oid?
Melbournequote:Op dinsdag 25 september 2007 21:50 schreef Lyzio het volgende:
Australië?
Jullie komen er wel uit zo, hè?quote:
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
Dat is gewoon een feit
En we zingen met elkaar
over de problemen met ons haar
'K ben mijn brillenkoker kwijt
Ja van voren heet ik![]()
komt er achteraan
![]()
![]()
En een ui is geen banaan
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
Zeg Be heb jij strie?
Ja en putjes op m'n dijen
Droge lippen bij het vrijen
Heus het leven valt niet mee
Ja en ik heetvan voren
En dan krijg je Aarsema
'K heb net m'n beenhaar afgeschoren
En ben dol op bruine vla
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
De gootsteen zit verstopt
En de plopper is poreus
'K krijg steeds meer haren in m'n neus
En het zitbad moet gesopt
Ik zie het ook niet meer zo zitten
En de koffie is zo duur
In mijn hoofddoek zit een mot
'K heb geen garage maar een schuur
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
Tis maar dat je het weet
En de boiler is zo heet
'K brande gisteren m'n reet
Deze wereld kent veel leed
'K was laatst aan het ramen lappen
Brak de keukentrap in twee
nou dat kost me 50 flappen
In m'n lip zit nou een snee
-Heewie lopen daar nu zo zwaar gearmd?
-Volgens mij is die ene Jaap van Meekren met een hoofddoek om
-Enne wie loopt daar nu naast?
-O das Frits Bom, wat leuk hij heeft een puntmuts op
-Hm zeker jarig dan
-'t zal wel ja
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
M'n panty zit gedraaid
M'n wollen trui jeukt als een gek
En ik heb uitslag in m'n nek
En m'n beurs is leegegraaid
Laatst liet ik m'n theepot vallen
Boven op m'n zegelboek
nou dat kost me 30 ballen
of zo'n royale badhanddoek
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
'K was laatst in Benidorm
Ik kwam leeggescheten terug
met de vellen op m'n rug
Want die zon die was enorm
Ik had laatst een week verkering
met een zeeman die was kok
Hij zij ik ruik zure bommen
maar die geur kwam uit 'n rok
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
Zegheb je vaker sjoO<
Ja van de buurman op de hoek
maar die zit niet lekker in
z'n broek dus die maakt bij mij geen kans
'K was laatst in m'n kitchinette
checkte de preitaart in de grill
'K had meteen verschroeide wangen
En een ander montuur bril
Ik benen ik ben
![]()
Zij iszij is
![]()
ziezo nou dat was dat
Ons leven lijkt meestal een straf
maar we zingen het van ons af
En dan hebben we het weer gehad
ziezo dat was dat
Ga je mee naar de stad
Haal die hondennaam er uit en je bent er...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:29 schreef hhhpsycho het volgende:
beatrix hofman??
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:33 schreef Lyzio het volgende:
Is eentje van de twee niet André van Duin? En sorry dat ik mijn vraag niet kon stellen er kwam ineens visite.
???(hondennaam)quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Haal die hondennaam er uit en je bent er...
Hij lijkt op André van Duin, die rechtsequote:
Niet iedere man met een bril en een hoofddoekje heet André van Duin...quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:41 schreef Lyzio het volgende:
Hij lijkt op André van Duin, die rechtse
om nu arjan ederveen en andre van duin door elkaar te halen lijkt mij godslasterquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:41 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Hij lijkt op André van Duin, die rechtse
Idem hierquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:41 schreef hhhpsycho het volgende:
mijn hersenen doen het echt niet meer, te lang gewerkt. ik doe wel goede nachtrust aan een ieder toewensen, slaap lekker een ieder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |