abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:24:34 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53454888
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Oooh je hebt een uitzondering gevonden! Weet je wat, er zitten mensen in de WIA en dat is zielig, laten we het hele land communistisch maken!

Het gaat natuurlijk om de arbeidsbevolking.
Niet iedereen uit de arbeidsbevolking is creatief. Mensen dwingen dat te zijn terwijl ze dat niet kunnen en ze vervolgens laten stikken scheelt idd een hoop geld.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik bedoel beide!
De overheid is vrij inefficient in al z'n takken. Maar ook uitkeringen kunnen efficienter: wat meer motivatie om te gaan werken, wat minder motivatie om niets te doen... Wat meer toezicht op het uitgavenpatroon, zodat de belastingbetaler niet hoeft op te draaien voor rokende zuipende snuivende steuntrekkers, etc.!
De uitkeringen zijn niet eens zo extreem hoog, maar het probleem ligt vooral bij slechte keuringsartsen. Zorg voor goede keuringen; mensen die kunnen werken doen dat, mensen die het echt niet kunnen doen dat niet. Dat levert gelijk meer respect op van werkenden voor niet-werkenden (als de uitkeringen terecht zijn).
pi_53454915
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen met een IQ van 95 die gewoon niet verder komen dan VMBO. Die mensen werken hard genoeg maar worden "gestraft" omdat jij toevallig wel kan leren?
Worden ze gestraft hier in Nederland dan? Met een IQ van 95 kan je hier gewoon leven. Met een IQ van 95 in Verweggistan moeten ze op straat bedelen. Zo slecht hebben die mensen het dus niet zou ik zo zeggen. Niet slecht genoeg om meer geld toegestopt te krijgen in ieder geval.
quote:
Omdat jij wel het IQ hebt? Omdat jij wel toevallig in een stimulerende omgeving bent opgegroeid waar het leven uit meer bestond dan HakkUh-bar, nederlandstalige muziek, bier zuipen en patat eten? Omdat jij toevallig wel op jonge leeftijd wist wat je wilde?
Ja, omdat ik van huis uit te horen heb gekregen dat je met een goede opleiding een goede baan krijg, wil dat maar zeggen dat iedereen die dat advies niet heeft opgevolgd maar meer geld moet krijgen? Dacht het niet he. Jij goed je best doen op school --> meer kans op een goeie baan. Dat is echt geen hogere wiskunde hoor. Dat weet zelfs iemand met een IQ van 95.
quote:
Omdat je ouders geld genoeg hadden om je door je studie te helpen? Omdat jij geen "jaloerse" pauper familie had die je hele jeugd negatief deden over rijkere mensen die "belangrijk en interessant" liepen te doen? Omdat jou ouders niet zo "lief" waren om tegen je te zeggen dat een zes ook wel genoeg was?
Stimulatie van de omgeving heeft er geen kont mee te maken. Je moet zelf die stimulans hebben, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. En ja, daar hoort ook hard leren en hard werken bij. Als je dat niet doet, niet zeiken op diegene die het wel doen he, das niet echt netjes.
quote:
Mensen die veel verdienen denken snel dat ze het allemaal zelf hebben gedaan door alleen maar hard te werken, maar zo eenvoudig ligt het niet.
Jawel, zo eenvoudig ligt het wel. Dat daar mensen zijn die er anders over denken en er allerlei randoorzaken bij halen die totaal niet relevant zijn, is best wel jammer.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:27:02 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_53454951
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:20 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Eigenlijk wordt de ambitie dus minder, bedoel je te zeggen?
Ja. Ambitie, creativiteit, innovatie, prestatiedrang. Niet voor niets zijn we geen ondernemend land, besteden we heel weinig aan R&D, en produceren we op Philips na vrijwel geen geavanceerde technologie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53454965
Gaat opeens wel snel in dit topic, even bijlezen.
pi_53454970
Het weerhoudt sommige mensen er wel van hard te gaan studeren, aangezien we toch netto ongeveer hetzelfde gaan overhouden Je hebt alleen meer schulden door het studeren, en aangezien je iets meer gaat verdienen houdt je na de belastingschijven amper meer over..

Gezinnen met een laag inkomen en met veel kinderen krijgen ongeveer alles gesubsidieerd..

Chapeau PvdA en SP!
pi_53454986
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:25 schreef Scorpie het volgende:

-lap tekst-
Helemaal mee eens!
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:29:06 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53455021
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Definieer 'goed'. En waarom zouden ze hun best doen in iets waar ze goed in zijn, omdat ze een intrinsieke werkdrive hebben? Dat dachten ze in de Sovjet-Unie ook. Oeps, moesten ze mensen gaan martelen om ze aan het werk te krijgen.
Nee nu hongeren we ze uit om ze aan het werk te krijgen. Same thing.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53455036
Het komt waarschijnlijk toch uit dat we straks 7 pagina's vol hebben staan, niemand iets heeft meegegeven, een nieuw topic wordt niet geopend, en in theorie zijn we er ook weinig mee opgeschoten
pi_53455075
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee nu hongeren we ze uit om ze aan het werk te krijgen. Same thing.
Juist.
En als mensen uithongeren, dan is het nog maar de vraag of ze gaan werken, dan is de criminaliteit in die situatie net zo aantrekkelijk lijkt me.
pi_53455088
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:29 schreef n0r het volgende:
Het komt waarschijnlijk toch uit dat we straks 7 pagina's vol hebben staan, niemand iets heeft meegegeven, een nieuw topic wordt niet geopend, en in theorie zijn we er ook weinig mee opgeschoten
Vermaak! Vind het wel een interessante discussie, gister een hele les aan besteed, hier verder.
pi_53455108
quote:
Welcome to fok!

Sowieso gilt iedereen hier alles vrij ongestuctureerd door elkaar en een eindconclusie komt/is er nooit, en niemand geeft ook toe aan iemand anders standpunt. Wel redelijk amuzant
pi_53455123
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:31 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Vermaak! Vind het wel een interessante discussie, gister een hele les aan besteed, hier verder.
Ik vind het ook leuk, zo lang het gezellig blijft
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:32:08 #63
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53455125
quote:
Hehe, welkom in POL!
pi_53455129
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:17 schreef n0r het volgende:

[..]

Als ze een niet zo egoistisch zouden zijn, en andere mensen helpen met de mogelijkheden die ze hebben, zouden ze niet zo slecht zijn.
Hoezo egoïstisch?

De rijkeren betalen jaar en dag al veel meer belastingen. Als dát de dank is......................

De enige egoïsten zijn de jaloerse knuppels die zelf nog nooit iets gepresteerd hebben.
pi_53455206
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:31 schreef SuperRogier het volgende:
Welcome to fok!

Sowieso gilt iedereen hier alles vrij ongestuctureerd door elkaar en een eindconclusie komt/is er nooit, en niemand geeft ook toe aan iemand anders standpunt. Wel redelijk amuzant
Natuurlijk zelf. Zolang diegene mijn standpunt deelt.
pi_53455219
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoezo egoïstisch?

De rijkeren betalen jaar en dag al veel meer belastingen. Als dát de dank is......................

De enige egoïsten zijn de jaloerse knuppels die zelf nog nooit iets gepresteerd hebben.
Het was een reactie op de stomme post van scorp.
Het is niet zo dat rijken ineens hun geld moeten inleveren ofzo, maar er zijn genoeg, misschien wel teveel mensen, die zoveel geld hebben dat ze niet weten wat ermee te moeten.
Je gaat er niet dood van je medemens te helpen, dat is alleen maar goeed voor de maatschappij.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:35:37 #67
pi_53455228
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:30 schreef n0r het volgende:

[..]

Juist.
En als mensen uithongeren, dan is het nog maar de vraag of ze gaan werken, dan is de criminaliteit in die situatie net zo aantrekkelijk lijkt me.
Ik heb gehoord dat je met drugs en bouwfraude veel kan verdienen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:35:54 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_53455233
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:24 schreef TNA het volgende:
Niet iedereen uit de arbeidsbevolking is creatief. Mensen dwingen dat te zijn terwijl ze dat niet kunnen en ze vervolgens laten stikken scheelt idd een hoop geld.
Ik zeg toch dat het ook niet direct moreel verantwoord is? Maar fast forward zestig jaar. Jouw land zit op z'n gat te navelstaren "doe maar gewoon, doe je gek genoeg", heeft een continu dalend inkomensgemiddelde, geen concurrentiepositie en wordt voorbijgestreefd door Oost-Europa en Azie, waarna iedereen arm wordt, maar geen hele arme mensen. Mijn land heeft een groep hele arme mensen, maar is voor de rest rijk, vernieuwend, competitief en technologisch geavanceerd. Zeg maar het verschil tussen Nederland en Amerika.

Ja dan zitten er een paar Mobergs en andere grote graaiers tussen. Dat is bijzonder jammer, maar je hebt het systeem nodig om mensen creatief te maken. Dat jij serieus voorstelt dat omdat er mensen zijn die niet creatief zijn, creativiteit maar helemaal niet belangrijk meer moet zijn, laat precies zien waarom jouw land afglijdt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53455280
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat je met drugs en bouwfraude veel kan verdienen.

Als je mensen die dat soort dingen in overweging 'moeten' nemen helpt, en de hulp die daarvoor nodig is valt wel mee, dan help je daarmee dus ook meteen het criminele circuit tegen te gaan, wat de rijken toch denk ik/hoop ik ook wel belangrijk vinden.

Of kan ze dat ook niets schelen?
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:38:22 #70
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53455306
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat het ook niet direct moreel verantwoord is? Maar fast forward zestig jaar. Jouw land zit op z'n gat te navelstaren "doe maar gewoon, doe je gek genoeg", heeft een continu dalend inkomensgemiddelde, geen concurrentiepositie en wordt voorbijgestreefd door Oost-Europa en Azie, waarna iedereen arm wordt, maar geen hele arme mensen. Mijn land heeft een groep hele arme mensen, maar is voor de rest rijk, vernieuwend, competitief en technologisch geavanceerd. Zeg maar het verschil tussen Nederland en Amerika.
Je overdrijft. En zoals het er in Amerika aan toegaat vind ik dermate walgelijk dat ik blij ben dat we dat hier niet hebben. Voorlopig praten we over een kleine categorie mensen die wordt ondersteund door de overheid, gedeeltelijk betaald met belastingafdracht van rijken. Prima.
quote:
Ja dan zitten er een paar Mobergs en andere grote graaiers tussen. Dat is bijzonder jammer, maar je hebt het systeem nodig om mensen creatief te maken. Dat jij serieus voorstelt dat omdat er mensen zijn die niet creatief zijn, creativiteit maar helemaal niet belangrijk meer moet zijn, laat precies zien waarom jouw land afglijdt.
Creativiteit vind ik zeker belangrijk, maar het is niet iets wat je van iedereen kan eisen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:40:56 #71
pi_53455394
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:25 schreef Scorpie het volgende:

Jawel, zo eenvoudig ligt het wel. Dat daar mensen zijn die er anders over denken en er allerlei randoorzaken bij halen die totaal niet relevant zijn, is best wel jammer.
Ik vind hoge belastingen en uitkeringen niet relevant voor jouw succes. Als jij zo zeker weet dat je niet afhankelijk bent van de omstandigheden en dat je alles zelf kan snap ik niet wat je loopt te zeiken.

Iemand die echt intelligent en creatief is weet altijd gebruik te maken van de mogelijkheden.
pi_53455537
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:35 schreef n0r het volgende:

[..]

Het was een reactie op de stomme post van scorp.
Het is niet zo dat rijken ineens hun geld moeten inleveren ofzo, maar er zijn genoeg, misschien wel teveel mensen, die zoveel geld hebben dat ze niet weten wat ermee te moeten.
Je gaat er niet dood van je medemens te helpen, dat is alleen maar goeed voor de maatschappij.
Je hebt wel een utopisch wereldbeeld hè?

De rijkeren helpen al zoveel de maatschappij en medemens. Wat moeten ze dan méér doen?
pi_53455540
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:37 schreef n0r het volgende:

Als je mensen die dat soort dingen in overweging 'moeten' nemen helpt, en de hulp die daarvoor nodig is valt wel mee, dan help je daarmee dus ook meteen het criminele circuit tegen te gaan, wat de rijken toch denk ik/hoop ik ook wel belangrijk vinden.
Om maar even te generaliseren: mensen die in het criminele circuit 'werken' zijn veelal jongeren (en daarvan zijn er dan weer veel allochtoon). Jongeren geven geen donder om hoe ze aan hun geld komen, als ze het maar binnenkrijgen; dus ik denk niet dat je de criminaliteit zo bestrijdt.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:47:07 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_53455585
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:38 schreef TNA het volgende:
Je overdrijft. En zoals het er in Amerika aan toegaat vind ik dermate walgelijk dat ik blij ben dat we dat hier niet hebben. Voorlopig praten we over een kleine categorie mensen die wordt ondersteund door de overheid, gedeeltelijk betaald met belastingafdracht van rijken. Prima.
Het gaat om het principe van nivelleren, dat is de doodsteek voor de economische ontwikkeling. Loonmatiging en progressieve tax werkte prima in de tijd dat onze serieuze concurrenten alleen in de Westerse wereld te vinden waren. Maar op wat gaan we concurreren met landen die goedkoper produceren? Wat zijn onze grootste exportproducten? Waarom willen alle buitenlandse hyperintelligente studenten toch zo graag naar Amerika, en trekken wij vooral ongeschoolde gastarbeiders aan? Waarom lukt het met al die mooie woorden toch maar niet om van Nederland een kenniseconomie te maken? Waarom hebben we een zesjescultuur in Nederland, en is het enige dat Balkenende eraan kan doen, vragen of we alsjeblieft uit altruisme wat harder ons best willen doen? Waarom zouden we harder ons best doen dan een 6? Begint er een belletje te rinkelen?
quote:
Creativiteit vind ik zeker belangrijk, maar het is niet iets wat je van iedereen kan eisen.
Nou en? Moeten we omwille van een aantal zielige mensen onze rijkdom vergooien? Is dat eerlijk?
pi_53455598
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je hebt wel een utopisch wereldbeeld hè?

De rijkeren helpen al zoveel de maatschappij en medemens. Wat moeten ze dan méér doen?
Precies, ze staan al genoeg van hun inkomens af.
Het wordt gewoon steeds weer makkelijker gemaakt voor mensen die geen drol uitvoeren, zo motiveer je ze toch niet wel wat te gaan doen? Integendeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')