Voorkomen dat mensen die hard werken alles voor het zeggen hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Wat willen ze hier nou eigenlijk mee oplossen?
Dzhugashvili? Ben jij dat weer?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:48 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Voorkomen dat mensen die hard werken alles voor het zeggen hebben.
Met hun patserige, verkwistende consumeergedrag.
Hier met dat geld!
![]()
Sowieso moet die link tussen hard werken en geld verdienen maar eens afgeschaft worden.
![]()
![]()
![]()
Ik werk steeds minder hard en verdien steeds meer. Dat lijkt mij een gezonde situatie.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:48 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Hier met dat geld!
![]()
Sowieso moet die link tussen hard werken en geld verdienen maar eens afgeschaft worden.
![]()
![]()
![]()
Volkomen terecht dat mensen die hard werken alles voor het zeggen hebben, al snap ik niet waar je dat ineens vandaan haaltquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:48 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Hier met dat geld!
![]()
Oja, zodat niemand meer wat uitvoertquote:Sowieso moet die link tussen hard werken en geld verdienen maar eens afgeschaft worden.
![]()
![]()
![]()
Wie zegt dat ze er minder hard voor werken?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik word toch echt zo schijtziek van dat woord.![]()
Wat is het nou voor onzin om een stelletje paupers die niet hard genoeg werken meer geld te laten verdienen en dat geld afpakken van mensen die hard gewerkt hebben voor hun geld?
Jij vind meer dan 50% in de hoogste belastingschaal een 'miniem beetje nivelleren'?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:57 schreef TNA het volgende:
Omdat 100 euro voor rijken niets is en voor armen wel, en je met een miniem beetje nivellering de maatschappij een stuk beter maakt.
Hehe, ik had het over de toevoegingen van dit kabinet. Een belastingschijf van 52% zou ik niet miniem willen noemenquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:57 schreef Seneca het volgende:
[..]
Jij vind meer dan 50% in de hoogste belastingschaal een 'miniem beetje nivelleren'?
60% was het dacht ik, vanaf een inkomen van 185.000 euro is dat dat wel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:57 schreef Seneca het volgende:
[..]
Jij vind meer dan 50% in de hoogste belastingschaal een 'miniem beetje nivelleren'?
52%.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
60% was het dacht ik, vanaf een inkomen van 185.000 euro is dat dat wel.
En zo voegt elk kabinet een paar procentjes toe.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef TNA het volgende:
[..]
Hehe, ik had het over de toevoegingen van dit kabinet. Een belastingschijf van 52% zou ik niet miniem willen noemen
Uiteraard. Maar dat zijn meestal baantjes waar je zo zonder ook maar een opleiding afgerond te hebben wordt aangenomen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:59 schreef TNA het volgende:
Heeft TS er trouwens weleens aan gedacht dat er altijd banen zullen blijven waarbij mensen weinig verdienen, hoe hard ze ook werken?
Als je ervan uitgaat de de staat alles verkwist ben je gauw uitgepraat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En zo voegt elk kabinet een paar procentjes toe.
Niemand die in 1 keer 50% zou accepteren, dat gaat geleidelijk... Net als bij brandstofheffingen, telkens een paar cent er bij, en ondertussen gaat het grootste deel direct naar de Staat, die het vervolgens verkwist.
Wat maakt de maatschappij beter als ambitie niet loont?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:57 schreef TNA het volgende:
Omdat 100 euro voor rijken niets is en voor armen wel, en je met een miniem beetje nivellering de maatschappij een stuk beter maakt.
inderdaadquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:49 schreef Seventees het volgende:
En Balkenende er maar omheen praten
quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:57 schreef TNA het volgende:
Preciesquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:59 schreef TNA het volgende:
Heeft TS er trouwens weleens aan gedacht dat er altijd banen zullen blijven waarbij mensen weinig verdienen, hoe hard ze ook werken?
Ja, maar als iedereen een fantastische opleiding doet zijn er alsnog mensen die die baantjes moeten vervullen. Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen maar een opleiding moet afronden zodat iedereen veel verdient.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat zijn meestal baantjes waar je zo zonder ook maar een opleiding afgerond te hebben wordt aangenomen.
Voor boven-modalers bestaan er maar 2 soorten mensen: mensen die meer verdienen en werklozen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze er minder hard voor werken?
Dat zal ongetwijfeld veel voorkomen.Laat ik het dan anders stellen, ik wil sowieso geen definitie plakken aan hard werken; daar kan je ook weer meerdere kanten mee op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:52 schreef speknek het volgende:
Wie zegt dat ze er minder hard voor werken?
Nogmaals, stel je voor dat iedereen een goede opleiding zou hebben, dan zouden er alsnog mensen moeten zijn die de baantjes uitvoeren waar je net boven minimumloon verdient. Bovendien zijn er ook mensen die gewoon echt de capaciteit niet hebben tot een fatsoenlijke opleiding.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld veel voorkomen.Laat ik het dan anders stellen, ik wil sowieso geen definitie plakken aan hard werken; daar kan je ook weer meerdere kanten mee op.
Meestal zijn de mensen met een laag inkomen mensen zonder goede opleiding, of zelfs geen. Dan hebben ze niet hard genoeg gewerkt aan hun toekomst imo.
Hoge functies zijn dan weer vaak mensen met een goede opleiding te vinden, die het dan ook verdienen veel geld daarvoor te krijgen; ze hebben er immers hard voor gewerkt.
Als er veel hoogopgeleiden zijn, maar maar weinig goede banen, dan zul je als hoogopgeleide creatief moeten zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:02 schreef TNA het volgende:
Ja, maar als iedereen een fantastische opleiding doet zijn er alsnog mensen die die baantjes moeten vervullen. Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen maar een opleiding moet afronden zodat iedereen veel verdient.
Vergeet niet dat afkomst nog steeds een belangrijk punt is (jammer genoeg)quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld veel voorkomen.Laat ik het dan anders stellen, ik wil sowieso geen definitie plakken aan hard werken; daar kan je ook weer meerdere kanten mee op.
Meestal zijn de mensen met een laag inkomen mensen zonder goede opleiding, of zelfs geen. Dan hebben ze niet hard genoeg gewerkt aan hun toekomst imo.
Hoge functies zijn dan weer vaak mensen met een goede opleiding te vinden, die het dan ook verdienen veel geld daarvoor te krijgen; ze hebben er immers hard voor gewerkt.
Niet iedereen kan hoogopgeleid worden, "je zal creatief moeten zijn" is wel een erg makkelijk uitweg.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Als er veel hoogopgeleiden zijn, maar maar weinig goede banen, dan zul je als hoogopgeleide creatief moeten zijn.
Ik ben het eens totaan de laatste stelling. Je hebt ook mensen die geen reet hebben hoeven doen en toch hoogopgeleid zijn. Die mensen hebben mazzel gehad (ik reken mezelf daar enigszins toe). Grote inkomensverschillen zijn niet per definitie eerlijk of direct moreel verantwoord, maar ze leiden er wel toe dat mensen hun best doen hogerop te komen. Dat is het grote probleem aan nivelleren, mensen nemen genoegen met minder dan de absolute top, want de risico's van de absolute top wegen niet op tegen de baten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Natuurlijk, dan krijg je ook tekort aan banen etc. Ik zeg ook niet dat iedereen maar hoogopgeleid moet zijn; maar dat mensen met een lagere opleiding en daardoor een baan met een lager inkomen het imo niet verdienen zomaar meer geld daarvoor te krijgen en dat dat dan ten koste moet gaan van mensen die wél hard gewerkt hebben aan hun toekomst.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:05 schreef TNA het volgende:
Nogmaals, stel je voor dat iedereen een goede opleiding zou hebben, dan zouden er alsnog mensen moeten zijn die de baantjes uitvoeren waar je net boven minimumloon verdient. Bovendien zijn er ook mensen die gewoon echt de capaciteit niet hebben tot een fatsoenlijke opleiding.
want?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef TNA het volgende:
Niet iedereen kan hoogopgeleid worden, "je zal creatief moeten zijn" is wel een erg makkelijk uitweg.
Als iedereen minstens HBO heeft sta je als HBO-er gewoon aan de vuilniswagen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat zijn meestal baantjes waar je zo zonder ook maar een opleiding afgerond te hebben wordt aangenomen.
Maar je geeft dus toe dat mensen met een laag inkomen dat in sommige gevallen niets aan kunnen doen, omdat als iedereen hoogopgeleid is er een banentekort ontstaat op dat niveau?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:09 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Natuurlijk, dan krijg je ook tekort aan banen etc. Ik zeg ook niet dat iedereen maar hoogopgeleid moet zijn; maar dat mensen met een lagere opleiding en daardoor een baan met een lager inkomen het imo niet verdienen zomaar meer geld daarvoor te krijgen en dat dat dan ten koste moet gaan van mensen die wél hard gewerkt hebben aan hun toekomst.
Omdat je dat tegen iedereen wel kan roepen. "U mist twee armen en zit in de WIA? Dat is vanaf vandaag over, wees maar creatief en wordt wielrenner."quote:
Omdat mensen dan dingen gaan doen waar ze goed in zijn ipv waar ze het meeste mee verdienen. Omdat ze dan dingen doen die goed zijn ipv dingen die het meeste geld opleveren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat maakt de maatschappij beter als ambitie niet loont?
Arbeid macht frei, arbeit macht freiquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef Scorpie het volgende:
Geld verdienen is Crimineel! Hard werken ist verboten! Aufmachen! Handen hoog!
Geef uw geld, wij verdelen het! Alle rijken zijn crimineel! Alle rijken zijn slecht! Alle rijken moeten armer gemaakt worden! Geef uw geld, wij geven het aan anderen! Rijken zijn slecht!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:13 schreef n0r het volgende:
[..]
Arbeid macht frei, arbeit macht frei![]()
![]()
Okee, niet alles, maar wel een hoop! Of wou je dat ontkennen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:01 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat de de staat alles verkwist ben je gauw uitgepraat.
Als ze een niet zo egoistisch zouden zijn, en andere mensen helpen met de mogelijkheden die ze hebben, zouden ze niet zo slecht zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef uw geld, wij verdelen het! Alle rijken zijn crimineel! Alle rijken zijn slecht! Alle rijken moeten armer gemaakt worden! Geef uw geld, wij geven het aan anderen! Rijken zijn slecht!
Als je verkwisting bedoelt in de zin van dat alles efficiënter kan ben ik het wel enigszins met je eens, als je verkwisting bedoelt in de zin van "blehhh, uitkeringen!" (zoals half Fok) kan ik helaas niet achter je staanquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Okee, niet alles, maar wel een hoop! Of wou je dat ontkennen?
Oooh je hebt een uitzondering gevonden! Weet je wat, er zitten mensen in de WIA en dat is zielig, laten we het hele land communistisch maken!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:11 schreef TNA het volgende:
Omdat je dat tegen iedereen wel kan roepen. "U mist twee armen en zit in de WIA? Dat is vanaf vandaag over, wees maar creatief en wordt wielrenner."
Puur door mazzel een diploma halen, daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:08 schreef speknek het volgende:
Je hebt ook mensen die geen reet hebben hoeven doen en toch hoogopgeleid zijn. Die mensen hebben mazzel gehad (ik reken mezelf daar enigszins toe).
Eigenlijk wordt de ambitie dus minder, bedoel je te zeggen?quote:Grote inkomensverschillen zijn niet per definitie eerlijk of direct moreel verantwoord, maar ze leiden er wel toe dat mensen hun best doen hogerop te komen. Dat is het grote probleem aan nivelleren, mensen nemen genoegen met minder dan de absolute top, want de risico's van de absolute top wegen niet op tegen de baten.
Ik bedoel beide!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je verkwisting bedoelt in de zin van dat alles efficiënter kan ben ik het wel enigszins met je eens, als je verkwisting bedoelt in de zin van "blehhh, uitkeringen!" (zoals half Fok) kan ik helaas niet achter je staan
Er zijn ook mensen met een IQ van 95 die gewoon niet verder komen dan VMBO. Die mensen werken hard genoeg maar worden "gestraft" omdat jij toevallig wel kan leren? Omdat jij wel het IQ hebt? Omdat jij wel toevallig in een stimulerende omgeving bent opgegroeid waar het leven uit meer bestond dan HakkUh-bar, nederlandstalige muziek, bier zuipen en patat eten? Omdat jij toevallig wel op jonge leeftijd wist wat je wilde? Omdat je ouders geld genoeg hadden om je door je studie te helpen? Omdat jij geen "jaloerse" pauper familie had die je hele jeugd negatief deden over rijkere mensen die "belangrijk en interessant" liepen te doen? Omdat jou ouders niet zo "lief" waren om tegen je te zeggen dat een zes ook wel genoeg was?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ik ben links, maar toevallig ben ik niet zo gek op mensen die op de bank hangen. Je post klinkt enigszins bevooroordeeld (als ik me zachtjes uitdruk). Nivelleringen bestaat wat mij betreft uit mensen uit de laagste inkomensklassen ondersteunen, en rijke mensen geen geld geven (wtf moeten mensen met honderdduizenden euro's inkomen nou met kinderbijslag?) dat ze niet nodig hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat afschaffen, gaat richting communisme, en dat is nou net wat LINKS wil: een heel land vol, met zo veel mogelijk mensen, hoe meer hoe beter, en ze moeten allemaal maar vooral niets willen doen. Bankhangen, niet werken, geld krijgen van de overheid, en niks doen. Ook vooral geen auto rijden, want dat is slecht
Dus als ze niet hoog opgeleid zijn zijn ze lui geweest en als ze hard werken mogen ze ook niet veel verdienen? Dus sommige mensen moeten in jouw ogen gewoon arm blijven, maakt niet uit wat ze doen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:09 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Natuurlijk, dan krijg je ook tekort aan banen etc. Ik zeg ook niet dat iedereen maar hoogopgeleid moet zijn; maar dat mensen met een lagere opleiding en daardoor een baan met een lager inkomen het imo niet verdienen zomaar meer geld daarvoor te krijgen en dat dat dan ten koste moet gaan van mensen die wél hard gewerkt hebben aan hun toekomst.
Definieer 'goed'. En waarom zouden ze hun best doen in iets waar ze goed in zijn, omdat ze een intrinsieke werkdrive hebben? Dat dachten ze in de Sovjet-Unie ook. Oeps, moesten ze mensen gaan martelen om ze aan het werk te krijgen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat mensen dan dingen gaan doen waar ze goed in zijn ipv waar ze het meeste mee verdienen. Omdat ze dan dingen doen die goed zijn ipv dingen die het meeste geld opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |