Ik zou het op prijs stellen als je mijn berichten niet afdoet als onzin, dat zijn ze namelijk niet. Dank u.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:46 schreef RJD het volgende:
Door alle onzinberichten hier, sneeuwen de premieberichten een beetje onder. Komende twee weken zullen veel nieuwe premies bekend worden gemaakt. Een aktueel overzicht is te vinden op:
www.verzekeringssite.nl
Hij doet t nog niet voor 2008. Oh wacht, dat staat er ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:46 schreef RJD het volgende:
Door alle onzinberichten hier, sneeuwen de premieberichten een beetje onder. Komende twee weken zullen veel nieuwe premies bekend worden gemaakt. Een aktueel overzicht is te vinden op:
www.verzekeringssite.nl
Maar daar ging het topic niet over, over de discussie van jullie. dus in dit topic zijn ze wel onzin.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou het op prijs stellen als je mijn berichten niet afdoet als onzin, dat zijn ze namelijk niet. Dank u.
De service en afwikkeling van nota's is bij FBTO een groot zooitje. Structureel gooien ze nota's door elkaar, uitbetaling van tandartsrekeningen duurt maanden. Soms betalen ze niet uit omdat je zogenaamd je maximum bereikt zou hebben (wat niet klopt). Nee, de lage premie bij FBTO wordt gecompenseerd door een slechte administratie.quote:Op zondag 4 november 2007 10:46 schreef RJD het volgende:
Ik was ff op de site van www.unitedinsurance.nl om een berekening te maken. Daar flinke kortingen op de zorgverzekering van Delta Lloyd, maar volgens mij klopt de berekening van geen kant. Er worden totaal andere premies genoemd dan dat er in de premietabel staat en je kan ook maar 3 verschillende TandenGaaf verzekeringen kiezen, terwijl er door Delta Lloyd minimaal 6 worden aangeboden.
Dus ik denk dat ik mijn vergelijking dit jaar beperk tot VGZ (huidige verzekeraar), Ohra en De Friesland (beide ivm werkgeverscollectief) en FBTO (ivm mogelijk lage premie internetverzekering).
EDIT: navraag leert mij dat de tool voor de berekeningen nog niet was aangepast voor 2008. Dit zou komende week worden aangepast.
Was vast al gepost:quote:Op zondag 4 november 2007 14:40 schreef RJD het volgende:
Bedankt voor je reactie, dan kan ik er dus één wegstrepen.
http://www.independer.nl/(...)oktober%202007-2.pdfquote:Klant meest tevreden over kleine en regionale zorgverzekeraar
Kleine en regionale zorgverzekeraars krijgen van hun klanten de hoogste waardering. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van Independer.nl. Zorgverzekeraars krijgen gemiddeld een 6,8 van hun klanten. De verzekeraars De Amersfoortse, De Friesland Zorgverzekeraar en OZF Achmea scoren het hoogst (7,5). Onder aan de lijst staan de verzekeraars Menzis (6,4), Confior (6,2) en Anderzorg (6,1), die allen tot de Menzis-groep horen.
Opvallende afwezige in de top 3 dit jaar is ONVZ. Deze verzekeraar paste in het voorjaar de polisvoorwaarden aan, nadat een aantal klanten overmatig veel zorg declareerden. Dit jaar is deze verzekeraar van de eerste plaats gezakt naar plaats 8. ONVZ scoort dit jaar gemiddeld een 7,2, maar krijgt voor ‘belofte nakomen’ een 6,2. Nationale Nederlanden dat haar zorgverzekeringen onder heeft gebracht bij ONVZ staat een plaats hoger.
In de top 10 zijn verder Salland, DSW, Zorgverzekeraar UMC, IZA Zorgverzekeraar en IZZ Zorgverzekeraar terug te vinden. Deze kleinere verzekeraars richten zich met name op hun regio of een specifieke groep zoals ambtenaren en medisch personeel. De eerste echt grote verzekeraar CZ is terug te vinden op plaats 13 met een score van 6,9.
Ben het ook wel deels met karr-1 eens. Ik heb nooit wat en moet toch minimaal 70 euro in de maand ophoesten, als ik kies voor het maximale eigen risico en het minimale aantal opties. Hoewel er natuurlijk altijd kans is dat je wat krijgt, leef ik op een dusdanige manier dat de kans dat ik wat krijg waar ik wat aan kan doen vrij klein is. Ik rook niet, drink niet, beweeg gewoon etc. Dan vind ik het belachelijk dat ik per jaar ruim 800 euro moet betalen om de grote pot te spekken van mensen die zich niet inzetten voor hun gezondheid en voor elke scheet naar de huisarts/het ziekenhuis gaan. Geef mij nog maar een lagere premie en zorg voor nog hogere eigen risico's. Dan gaan zulke mensen ook eens een keer inzien wat dat geneuzel allemaal wel niet kost.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat zijn jou woorden, niet de mijne. Niemand kiest er voor om ziek te worden, niemand hoeft dood te gaan als dat niet nodig is. Ik zeg alleen dat mensen die meer gebruik maken van de zorg ook meer moeten betalen. En dat is alles wat ik te zeggen heb, dus ik bemoei me er niet meer mee. Althans niet met deze discussie, wel met het topic zelf.
Dan is nog de kans dat je iets krijgt waar je niets aan kunt doen niet significant groter dan voor anderen geldt.quote:Op zondag 4 november 2007 18:09 schreef Furia het volgende:
[..]
Ben het ook wel deels met karr-1 eens. Ik heb nooit wat en moet toch minimaal 70 euro in de maand ophoesten, als ik kies voor het maximale eigen risico en het minimale aantal opties. Hoewel er natuurlijk altijd kans is dat je wat krijgt, leef ik op een dusdanige manier dat de kans dat ik wat krijg waar ik wat aan kan doen vrij klein is. Ik rook niet, drink niet, beweeg gewoon etc.
Als jij een post verzorgt met premies, gooi ik hem in de OPquote:Op zondag 4 november 2007 13:34 schreef Troel het volgende:
Is het ok om een apart topic aan te maken met een overzicht van de premies?
In het gequote stuk heb ik het dan ook over het voorkomen van dingen waar ik wél wat aan kan doen.quote:Op zondag 4 november 2007 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan is nog de kans dat je iets krijgt waar je niets aan kunt doen niet significant groter dan voor anderen geldt.
Maar je betaalt niet alleen premie voor die dingen.quote:Op zondag 4 november 2007 19:58 schreef Furia het volgende:
[..]
In het gequote stuk heb ik het dan ook over het voorkomen van dingen waar ik wél wat aan kan doen.
Verzekeraar Type Premie 2007 Premie 2008quote:Op zondag 4 november 2007 19:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als jij een post verzorgt met premies, gooi ik hem in de OP
Maar dat is ook afhankelijk van hoeveel tijd je hebt om te betalen. Als er een betalingstermijn van 8 dagen op een nota zit, is het verstandiger voor te schieten, meestal duurt het namelijk een aantal dagen (bij de ONVZ las ik pas 3 werkdagen) voor een nota verwerkt is.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens hoef je bij restitutie de nota niet per se voor te schieten. Je kunt vaak eerst de nota indienen bij de verzekeraar en op uitkering wachten.
Je hebt nu of een restitutie of een natura verzekeringquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:33 schreef Ulreazj het volgende:
Ok bedankt voor het antwoord. Het blijft het makkelijkst voor mij om bij een particuliere zorgverzekering te blijven? Ik ben jong en nooit ziek etc. Dan heb ik dus een restitutieverzekering toch ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |