Zoals hiervoor al gezegd: je kan een huis toch ook niet verzekeren op het moment dat die in brand staat!quote:Op donderdag 1 november 2007 09:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet zelf te betalen, je betaald pas premie vanaf het moment dat je het nodig hebt. Je krijgt als het ware een soort lening om je zorg te betalen die je vervolgens met je premie weer terugbetaald.
En tzt heb je die kinderen nodig, heb je er voordeel bij. En omdat je er tzt voordeel van hebt, mag je er nu aan meebetalen.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:42 schreef karr-1 het volgende:
ik zeg alleen dat ik er last van heb als andere mensen kinderen willen hebben en die gedeeltelijk op mijn kosten betaald worden
Precies en dat is het kromme van het systeem. Ik betaal nu voor iets wat ik over 30 jaar pas nodig heb.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En tzt heb je die kinderen nodig, heb je er voordeel bij. En omdat je er tzt voordeel van hebt, mag je er nu aan meebetalen.
Ik neem aan dat daar regels voor te bedenken zijn, maar ik ben geen verzekeringsexpert.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:42 schreef exode het volgende:
[..]
Zoals hiervoor al gezegd: je kan een huis toch ook niet verzekeren op het moment dat die in brand staat!
En neem maar van mij aan, je gaat je scheel betalen aan premie als je pas gaat betalen zodra het echt nodig is.
Overigens zou ik het nooooit accepteren als verzekeringsmij:
Jij krijgt een zwaar auto ongeluk, spoed operatie is nodig maar wellicht haal je het niet. Verzekering wordt gebeld door je familie. Denk je dat ze de operatie gaan betalen? wat als jij overlijdt op die operatietafel?? Wie gaat dan achteraf die premie betalen waar jij het over hebt?
En zo kan ik nog veel meer voorbeelden geven.
Dat is niet krom, dat is de kern van het collectieve verzekeringsidee. Je stopt met zijn allen geld in een pot en daar krijg je wat uit als je het nodig hebt.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies en dat is het kromme van het systeem. Ik betaal nu voor iets wat ik over 30 jaar pas nodig heb.
En als je niets nodig hebt dan betaal je dus voor de kat zijn kut je premie. Nee dat is een lekker eerlijk systeemquote:Op donderdag 1 november 2007 10:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is niet krom, dat is de kern van het collectieve verzekeringsidee. Je stopt met zijn allen geld in een pot en daar krijg je wat uit als je het nodig hebt.
quote:Op donderdag 1 november 2007 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En als je niets nodig hebt dan betaal je dus voor de kat zijn kut je premie. Nee dat is een lekker eerlijk systeem![]()
Ook dat ben ik met je eens, maar waarom betalen voor iets wat je misschien pas over 30 jaar nodig hebt? Als ik naar de winkel ga en een brood meeneem, moet ik het toch ook direct betalen terwijl ik het misschien pas morgen op eet?quote:Op donderdag 1 november 2007 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog nooit voorgekomen dat iemand in zijn hele leven geen zorg nodig had, dus ik denk niet dat je je echt veel zorgen hoeft te maken.
Je denkt steeds alleen maar aan jezelf. Dat is ook een denkfout.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ook dat ben ik met je eens, maar waarom betalen voor iets wat je misschien pas over 30 jaar nodig hebt? Als ik naar de winkel ga en een brood meeneem, moet ik het toch ook direct betalen terwijl ik het misschien pas morgen op eet?
Ja, en dat brood haal je wel gewoon vandaag en betaal je vandaag voor morgen, dus waarom die verzekering niet? Je betaalt vandaag al voor de kosten die je mogelijk morgen gaat maken. En als je op het mogelijk gaat zitten: er blijft ook vast wel eens een boterham over die oud wordt en die je zo weggooit.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ook dat ben ik met je eens, maar waarom betalen voor iets wat je misschien pas over 30 jaar nodig hebt? Als ik naar de winkel ga en een brood meeneem, moet ik het toch ook direct betalen terwijl ik het misschien pas morgen op eet?
Ik denk dat de regeling niet alleen voor mij zal gelden, maar voor iedereen. Als iedereen betaald wat hij of zij nodig heeft en niet meer, gaan we al snel de goede kant op.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je denkt steeds alleen maar aan jezelf. Dat is ook een denkfout.
Dan stuit je al direct op een heel groot probleem. Voor veel mensen is dat namelijk absoluut niet op te brengen.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de regeling niet alleen voor mij zal gelden, maar voor iedereen. Als iedereen betaald wat hij of zij nodig heeft en niet meer, gaan we al snel de goede kant op.
er is wel degelijk een verschil, alleen niet op de manier die jij noemt. Het brood betaal ik meteen als ik het meeneem, de verzekering betaal ik nu, maar heb ik pas morgen of over 30 jaar nodig? Ik investeer dus nu geld voor iets wat ik misschien nooit nodig zal hebben, zonde van het geld dus.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, en dat brood haal je wel gewoon vandaag en betaal je vandaag voor morgen, dus waarom die verzekering niet? Je betaalt vandaag al voor de kosten die je mogelijk morgen gaat maken. En als je op het mogelijk gaat zitten: er blijft ook vast wel eens een boterham over die oud wordt en die je zo weggooit.
Je gebruikt dus nu een voorbeeld als verschil terwijl er eigenlijk geen verschil is
Jij hebt een goede economie nodig en je hebt mensen nodig die later je kont wassen.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:39 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk dat de regeling niet alleen voor mij zal gelden, maar voor iedereen. Als iedereen betaald wat hij of zij nodig heeft en niet meer, gaan we al snel de goede kant op.
Veel mensen beweerden ook dat de nieuwe zorgpremie niet op te brengen zou zijn, toch betaald (vrijwel) iedereen er braaf voor. Als dat kan, dan kan mijn systeem ook.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan stuit je al direct op een heel groot probleem. Voor veel mensen is dat namelijk absoluut niet op te brengen.
Amerikaanse toestanden.![]()
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan stuit je al direct op een heel groot probleem. Voor veel mensen is dat namelijk absoluut niet op te brengen.
Amerikaanse toestanden.![]()
Nee, die redening snijdt geen hout. Hoe moet iemand met een chronische ziekte ooit de premies kunnen opbrengen om voor de rest van zijn leven zijn ziektekosten te kunnen dekken?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Veel mensen beweerden ook dat de nieuwe zorgpremie niet op te brengen zou zijn, toch betaald (vrijwel) iedereen er braaf voor. Als dat kan, dan kan mijn systeem ook.
Net zo simpel als mijn systeem is.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jij hebt een goede economie nodig en je hebt mensen nodig die later je kont wassen.
Dus betaal je nu, zodat je die mensen later hebt. Hoe simpel wil je 't hebben?.
Mensen die niet kunnen werken krijgen een uitkering en kunnen daar de premie van betalen. Simpel opgelost dus.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, die redening snijdt geen hout. Hoe moet iemand met een chronische ziekte ooit de premies kunnen opbrengen om voor de rest van zijn leven zijn ziektekosten te kunnen dekken?
Ik betaal 'graag' voor chronische zieken...veel mensen die chronisch ziek zijn, leven van een uitkering. Hoe moeten die in hemelsnaam meer opbrengen?? Je wilt toch niet het recht van de sterkste he...want die indruk krijg ik nu wel. Jij bent ziek, dus jij betaalt maar. Oh kan je dat niet? Jammer maar ik betaal het ook niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, die redening snijdt geen hout. Hoe moet iemand met een chronische ziekte ooit de premies kunnen opbrengen om voor de rest van zijn leven zijn ziektekosten te kunnen dekken?
Dan mag dat wel een knaller van een uitkering zijn. En die uitkering moet ook weer uit algemene middelen betaald worden.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken krijgen een uitkering en kunnen daar de premie van betalen. Simpel opgelost dus.
Heb jij een auto? Ja?? Daar betaal je toch ook premie voor aangaande een verzekering? En dat is, zeker als je nog niet veel no-claim hebt, ook erg duur. Wellicht rij je heel je leven schadevrij en hoef je nooit aanspraak te maken op die verzekering. Ga je daar ook van kotsen dan??quote:Op donderdag 1 november 2007 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En als je niets nodig hebt dan betaal je dus voor de kat zijn kut je premie. Nee dat is een lekker eerlijk systeem![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |