Nog meer protest en nog meer afstand van nemen kan alleen maar in het voordeel zijn natuurlijk, maar zeggen dat moslims weinig van zich laten horen is simpelweg gewoon niet een valide statement.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:25 schreef Rizzy-Li het volgende:
[..]
Thanks voor de links maar ik hoor er nu pas van terwijl ik me best met dit bezig hou af en toe.
Meer naar de voorgrond...en dan nog zie je niet of er veel mensen achter dat staan of niet. Maar zoals ik al eerder zei ik ga er van uit dat meer mensen tegen geweld zijn dan voor. Maar jammer genoeg zijn het grote groepen die het ook rustig schreeuwen door de wereld vandaar dat mensen snel negatief denken , vandaar dat ik ook zeg schreeuw harder dan hun als je het belangrijk genoeg vindt iig om te zeggen nee wij horen niet bij hun , en zo te zien gebeurt dat al.
Maar ik had ff beter moeten googlenMaar ik vindt nog steeds dat het meer gezegd mag worden.
(Dat was nog even een reactie van het vorige topic)
Er is geen probleem met de Islam en Nederland of met de moslim en Nederland. De problemen en kloof is geinspireerd door extremisme en criminaliteit, niet door Islam en Christendom/ontzuiling. Zoals ik in OP al neerzette, kan je Islamitisch haat alleen maar aanpakken met Islamitisch rationalisme en matiging, wanneer we dat hebben aangepakt is er geen kloof meer tussen NL en de Islam. Tenslotte heeft NL 60 jaar geleden miljarden uitgegeven aan troepen, projecten en andere inspanningen om de grootste moslimland ter wereld bij NL te houden.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef Rizzy-Li het volgende:
@Triggershot , denk jij trouwens dat Moslims en Nederlanders ooit dichter bij elkaar komen ? Of blijft het altijd een kloof.... ( Dit is niet vraag een Moslim dat weet ik , maar was gewoon benieuwd)
Deens...quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
Niet om het één of ander, maar als een Zweedse cartoonist een tekening maakt, zie je dat de vlam in de pan slaat in TIG landen.
Voor mij blijft het maar de vraag of de woordvoerders van de Islam daadwerkelijk voor deze stellingsname kiezen. Want het lijkt niet te weerklinken in het handelen van Islamieten in zowel het Midden Oosten als in Nederland.quote:Een ideologie moet je bestrijden met een andere ideologie. Een betere. Een strijd tegen Islamitisch extremisme kun je alleen winnen met Islamitisch rationalisme. Islamitische matiging, vredelievendheid, liefde, tolerantie. Dat zijn de middelen tegen Islamitisch haat en extremisme.
Tsjaah, ik weet niet hoe ik op iemand die mij een onderdeel van 'groot kwaad' ervaart zou moeten reageren. De vraag is iemand met zulke vooringenomen standpunten en een onderdeel van 'groot kwaad' in combinatie, is daar überhaupt wel iets goeds uit voort te brengen.quote:Op maandag 3 december 2007 08:06 schreef DustPuppy het volgende:
Islam is een religie en religies zijn een groot kwaad per definitie. Dus tja...
Dat verschillende aanhangers er verschillende gewoonten op nahouden doet wat mij betreft niet ter zake.
Natuurlijk heb ik ook liever gelovigen waar je geen last van hebt, maar ja das ook meer 'the lesser evil' dan.
Ik ken geen moskee in Nederland die niet open staat voor bezoek van man en vrouw @ anytime, is dit wel het geval mag de moskee van mij dicht. In andere woorden als een moskee zo geheimzinnig doet mag je vragen gaan stellen en op onderzoek uitgaan wat in ergste geval op een nationaal verbod eindigt voor beweging, maar betekent niet dat je niet kunt weten wat mensen in moskeeën prediken, internet staat vol met lezingen opgenomen in moskeeën.quote:Op maandag 3 december 2007 09:24 schreef Gabry het volgende:
[..]
Voor mij blijft het maar de vraag of de woordvoerders van de Islam daadwerkelijk voor deze stellingsname kiezen. Want het lijkt niet te weerklinken in het handelen van Islamieten in zowel het Midden Oosten als in Nederland.
De gemiddelde persoon kan zich geen beeld vormen van wat een Imam preekt. Maar het handelen van Moslims spreekt. En zolang het uitschot zich blijft profileren als Moslim, durf ik niet te beweren dat de Islamitische leer daarvan afwijkt.
Dan kunnen er allerlei geweldige dingen geroepen worden, wat mogelijk zelfs de waarheid is, maar ik, als buitenstaander, herken dat absoluut niet. Ik zie Islamieten, welke leer ze aanhangen weet ik niet, maar het is in ieder geval geen leer van toleratie, blijkend uit hun handelen.
HAHA!quote:Als je zou stellen dat de Islam het geloof is van uitkeringen en arbeidsongeschiktheid dan zou ik dat waarschijnlijker achten.
Daar worden m.i. twee verschillende problemen op één hoop gegooid. Enerzijds hebben we het probleem van fundamentalistische moslims die zich afkeren van de westerse samenleving. Anderzijds is er het probleem van de marokkaanse probleemjongeren / straattuig. Het laatste is eerder een sociaal of cultureel probleem dan een religieus probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef HarryP het volgende:
Gebrek aan opvoeding bij marokkanen is het probleem als zij zich zouden gedragen dan zouden we het helemaal niet hebben over de Islam.
Verwijt jij een slachtoffer van verkrachting ook dat ze zich "niet zo uitdagend had moeten kleden"?quote:Plaats je wat dat betreft nou niet zo in een slachtofferpositie. Dat is nergens voor nodig.
Dat ik het idee van religie een groot kwaad vind wil natuurlijk niet zeggen dat individuen geen goeie dingen kunnen doen. Als je goeie dingen doet om de verkeerde redenen, doe je nog steeds goeie dingen ^^.quote:Op maandag 3 december 2007 11:39 schreef Triggershot het volgende:
Tsjaah, ik weet niet hoe ik op iemand die mij een onderdeel van 'groot kwaad' ervaart zou moeten reageren. De vraag is iemand met zulke vooringenomen standpunten en een onderdeel van 'groot kwaad' in combinatie, is daar überhaupt wel iets goeds uit voort te brengen.
De scheidslijn tussen religie en cultuur is vaak erg onduidelijk..quote:Op maandag 3 december 2007 12:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar worden m.i. twee verschillende problemen op één hoop gegooid. Enerzijds hebben we het probleem van fundamentalistische moslims die zich afkeren van de westerse samenleving. Anderzijds is er het probleem van de marokkaanse probleemjongeren / straattuig. Het laatste is eerder een sociaal of cultureel probleem dan een religieus probleem.
Het voorval met de Londense metro is je een beetje ontgaan?quote:Op maandag 24 september 2007 18:46 schreef Floripas het volgende:
In Engeland laat men juist bijna alleen maar gematigde moslims aan het woord, en hier de extremistische. De Engelse aanpak schijnt wel vruchten af te werpen voor de integratie, las ik ooit in the Guardian.
Hm, interessant punt.. het verbaast me hoe makkelijk en vaak dit verward wordt.. Vertroebelt de discussie enorm.quote:Op maandag 3 december 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Voor buitenstaanders is die erg onduidelijk. Voor insiders niet hoor.
Dat zegt geen reet over het platform.quote:Op maandag 3 december 2007 13:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Het voorval met de Londense metro is je een beetje ontgaan?
Net zoals jij slechte dingen over religie zou kunnen denken om de verkeerde redenen?quote:Op maandag 3 december 2007 12:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ik het idee van religie een groot kwaad vind wil natuurlijk niet zeggen dat individuen geen goeie dingen kunnen doen. Als je goeie dingen doet om de verkeerde redenen, doe je nog steeds goeie dingen ^^.
Het gebruik van holle termen als "platform" zegt sowieso geen reet.quote:Op maandag 3 december 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zegt geen reet over het platform.
Het zegt niets over hoe groot het platform is van extremisten, noch iets over de mate van integratie.quote:Op maandag 3 december 2007 13:33 schreef thabit het volgende:
[..]
Het gebruik van holle termen als "platform" zegt sowieso geen reet.
Goed of slecht zijn natuurlijk erg subjectief in deze. Ik vind mijn redenen goed en jij de jouwe naar ik aan neem.quote:Op maandag 3 december 2007 13:32 schreef Triggershot het volgende:
Net zoals jij slechte dingen over religie zou kunnen denken om de verkeerde redenen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |