Daar beschuldig ik Nederlandse kabinetleden wel vaker van. Trieste betuttelaars.quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:05 schreef Farenji het volgende:
die lul had kleuterleidster moeten worden.
Vind je het gek van die fabrikanten? Die lachen zich dood om die domme lui die vier keer per week vet eten, en dan panisch naar iets zoeken om hun geweten mee te sussen: zogenaamd 'light' producten. Daar betalen ze maar wat graag extra voor, want 'het is immers zo gezond'.quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:24 schreef Gia het volgende:
Eerst is er een trend dat er 'gezonder' voedsel op de markt komt, maar ja, wel duurder dan het 'ongezondere' voer. Vervolgens wil men niet dat mensen ongezonde producten gebruiken, dus maken ze die weer duurder. Zo blijf je bezig.
Als alles nou gewoon even duur of goedkoop is, dan kunnen mensen gewoon zelf kiezen.
Dus, voorbeeldje: halfvolle chocomel (light) net zo duur als gewone halfvolle chocomel, en becel light even duur als de niet light versie.
Hoezo zogenaamd. De term 'light' mag alleen maar als er 35% minder vet of suiker in zit dan in de 'gewone' versie. Dus het is echt wel gezonder.quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:26 schreef StefanP het volgende:
Vind je het gek van die fabrikanten? Die lachen zich dood om die domme lui die vier keer per week vet eten, en dan panisch naar iets zoeken om hun geweten mee te sussen: zogenaamd 'light' producten.
Er zijn ook dikzakken die gewoon gezond eten.quote:De stereotype dikzak die vijf hamburgers vreet met een Diet Coke, want 'dan is het gezond'.
Afsluitende, Piet, ik heb het idee dat dit helaas niet alleen in Nederland plaatsvindt, hoe gaat het in Duitsland met 'sturende belasting' en 'sturende premies' betreffende eten? Hoe ver zijn ze daar mee?quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:47 schreef Jarno het volgende:
Nou, het is wachten op de zuurstoftax en de zon-komt-niet-voor-niets-op-elke-dag-belasting.
Sterf met je opgelegde moraal. Ik zie het er nog van komen dat we straks een modelburgerschapsbewijs moeten halen onder toezicht van opperhoofd Klink en roerganger Rouvoet (mensen die slecht eten kunnen immers nooooooit goed voor hun kinderen zorgen, he?).
Bah, bah, bah.
Klopt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo zogenaamd. De term 'light' mag alleen maar als er 35% minder vet of suiker in zit dan in de 'gewone' versie.
Niet per definitie. Suikers worden door vage chemicialiën vervangen waar vele mensen hoofdpijn of buikpijn van krijgen, vetten worden vervangen door bijvoorbeeld zetmeelpoeders, wat nou ook weer niet per definitie gezonder dan natuurlijk vet hoeft te zijn.quote:Dus het is echt wel gezonder.
quote:[..]
Eigenlijk met alles wel eens wat er gezegd wordt, behalve met bovenstaande.quote:Op maandag 24 september 2007 15:55 schreef David het volgende:
Het is echter onzinnig om mensen te verbieden om te roken, dat lukt je nooit en heeft zelfs een averechts effect (cf. drooglegging?). Het duurder maken helpt ook niks, het is nu eenmaal een verslaving...
http://www.ikkiesunilever.nlquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:27 schreef Jarno het volgende:
In navolging van wat Yildiz post: welke producten zijn dan trouwens wél gezonder? Zijn dat producten die nu al het Kies Bewust logo dragen (http://www.ikkiesbewust.nl/)?
Flikker op. De overheid moet me helemaal niet "tegen mezelf beschermen". Ik maak mijn eigen keuzes en draag daar de volledige verantwoordelijkheid voor. Wat er hier gebeurt is dat mensen steeds meer hun verantwoordelijkheid afgenomen wordt want blijkbaar worden we daartoe niet in staat gesteld. We worden betutteld als kleine kinderen. Als je mensen stelselmatig als debielen behandelt zoals hier gebeurt dan WORDEN het uiteindelijk ook debielen die niet meer tot verantwoordelijke keuzes in staat zijn, en je "dus" tegen zichzelf in bescherming "moet" nemen. Dat is een fijne vicieuze cirkel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:33 schreef starla het volgende:
[..]
Eigenlijk met alles wel eens wat er gezegd wordt, behalve met bovenstaande.
Roken moet je verbieden. Blijkbaar zijn sommige mensen -lees: rokers- zo ontoerekeningsvatbaar geworden door hun verslaving dat hun 'cloudiness of consciousness' hen ervan weerhoudt logisch na te denken.
Deze mensen denken zelf niet meer, hun verslaving denkt voor hen. Omdat ze dit zelf niet meer kunnen moet de overheid de verantwoordelijkheid nemen en dat spul verbieden om hen tegen zichzelf in bescherming te nemen, ondanks de vermeende inkomsten door accijns die dan worden misgelopen.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:33 schreef starla het volgende:
[..]
Eigenlijk met alles wel eens wat er gezegd wordt, behalve met bovenstaande.
Roken moet je verbieden. Blijkbaar zijn sommige mensen -lees: rokers- zo ontoerekeningsvatbaar geworden door hun verslaving dat hun 'cloudiness of consciousness' hen ervan weerhoudt logisch na te denken.
Deze mensen denken zelf niet meer, hun verslaving denkt voor hen. Omdat ze dit zelf niet meer kunnen moet de overheid de verantwoordelijkheid nemen en dat spul verbieden om hen tegen zichzelf in bescherming te nemen, ondanks de vermeende inkomsten door accijns die dan worden misgelopen.
Ik vind dat de kwalijkste verslaving, eerlijk gezegd. Heb er zelf ook onder geleden, maar ben er gelukkig van verlost.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:39 schreef Yildiz het volgende:
Roken vind ik wel een van de minst kwalijke verslavingen, eerlijk gezegd.
Het is wel een van de allerongezondste, en rokers stinken altijd de kroegen en restaurants volquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:39 schreef Yildiz het volgende:
Roken vind ik wel een van de minst kwalijke verslavingen, eerlijk gezegd.
Je vergeet:quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:47 schreef Jarno het volgende:
Nou, het is wachten op de zuurstoftax en de zon-komt-niet-voor-niets-op-elke-dag-belasting.
Sterf met je opgelegde moraal. Ik zie het er nog van komen dat we straks een modelburgerschapsbewijs moeten halen onder toezicht van opperhoofd Klink en roerganger Rouvoet (mensen die slecht eten kunnen immers nooooooit goed voor hun kinderen zorgen, he?).
Bah, bah, bah.
Gelukkig ben je in je andere topics wel consequent anti-links. Toch?quote:Op dinsdag 25 september 2007 07:47 schreef Jarno het volgende:
Bah, bah, bah.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |