abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53516271
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als je kinderen zich in een restaurant waar je zit te eten zich niet gedragen, wordt je verzocht weg te gaan
Zie Nederland als een groot restaurant.

Die jongetjes storen zich niet aan de Nederlandse wetten en op deze groep hebben we een alternatief om van de overlast af te raken.

Duitsers belgen engelsen etsc worden net zo hard de grens overgebonjourd .... alleen hoor je dat niet zoveel, da's niet interessant want ze hebben geen kleurtje, en vaakk geen dubbele nationaliteit (Welk in die gevallen trouwens ook ontnomen kan worden)

ik ziet niet in waarom dat voor TVA's anders zou moeten zijn
Ik zou voor het vetgedrukte wel eens een bronnetje willen zien.
pi_53517387
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:31 schreef kriele het volgende:

Als ik bij een ander over de vloer ben, heb ik me ook te gedragen en de huisregels te respecteren.
De jongeren waar over gesproken wordt zijn gewoon thuis.
pi_53518057
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:22 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De jongeren waar over gesproken wordt zijn gewoon thuis.
Nee, we zitten met z'n allen in een clubhuis waar andere regels gelden dan thuis.
pi_53518333
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee, we zitten met z'n allen in een clubhuis waar andere regels gelden dan thuis.
Ik ben het eens met de stelling dat mensen in Nederland zich aan de regels moeten houden, iedereen.

Daar gaat het in dit topic trouwens niet om, TS vraagt zich gewoon af waarom dat steeds meer (bijna dwangmatig) benadrukt wordt in bijvoorbeeld de pers. Dat de achtergrond een culturele rol kan spelen lijkt me evident, maar om te zeggen dat het dus maar bij elk nieuwsbericht genoemd moet worden gaat me te ver, zeker als er geen verband is met de overtreding. Zou het bijvoorbeeld gaan om Marokkaanse jongeren die een Jood in elkaar slaan uit anti-semitisme, dan kan ik nog begrijpen dat je dergelijke zaken erbij betrekt.
Ik vind dan ook dat er weldegelijk gekeken moet worden naar de achtergrond van de overtreders, maar dan op beleids- en hulpverleningsniveau zodat er gericht aan een oplossing gewerkt kan worden die haalbaarder is dan de holle kreten van enkelen dat "ze" dan het land maar uit moeten.

Overigens vind ik ook dat het aandeel van bevolkingsgroepen niet uit de publiciteit gehouden moeten worden, maar dan wel met een degelijke onderbouwing erbij, en niet als enkel kenmerk de afkomst noemen, aangezien dat slechts een klein deel van de identiteit en culturele omgeving van de overtreders weergeeft.
pi_53518853
Als je tasje geroofd wordt door een kutmarokkaan moeten we rekening houden met zijn culturele achtergrond.

Achja, lammaar
pi_53519006
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

We hebben maar weinig Arabieren in Nederland.
Maar wel veel Asocialen Allochtonen of heet dat inmiddels biculturelen...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:18:03 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53519043
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je tasje geroofd wordt door een kutmarokkaan moeten we rekening houden met zijn culturele achtergrond.

Achja, lammaar
Dat zegt hij helemaal niet.
Even opletten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')