abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53427649
Welkom aan de bittertafel van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53427673
Wederom: is dit zichtbaar?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53427674
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:31 schreef Reya het volgende:

[..]

De meeste shoarma in Nederland is ironisch genoeg van varkensvlees; terwijl dat oorspronkelijk nooit het geval is geweest (varkensvlees is tenslotte haram). Shoarma van lams- of klafsvlees is over het algemeen ook van een stuk betere kwaliteit, mits je het op een beetje fatsoenlijke plek koopt.
Of van bedorven Duits vlees dat via Belgie en Duitsland weer bij NL shoarma zaken terecht komt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 24 september 2007 @ 11:35:26 #4
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53427681

Broodje scharrel-shoarma.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † maandag 24 september 2007 @ 11:35:45 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53427688
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
Dat beest merkt er niets van hoor. Dood gaat het toch, of het nu een elektrische pin door het hoofd krijgt of gewoon in 1 beweging met de mes bewusteloos is. Het doodbloeden zelf merkt dat beest al niet meer hoor.
Dat beest is niet in 1 beweging bewusteloos, nouja, uiteindelijk wel, maar dat is niet iets wat direct gebeurt. De methodes die zelfs in de bioindustrie gebruikt worden zijn vriendelijker voor de beesten omdat ze direct dood zijn ipv. bloedgutsend en longen inlopend langzaam afsterven en buiten bewustzijn raken en even later dood gaan.

Het is gewoon geen diervriendelijke of pijnloze manier van een beest afmaken. Hartstikke prima als je honger hebt, in de bergen woont en dat schaapje samen met je mes kan zorgen dat je zelf overleefd, maar in een enigsinds beschaafd land waar er voldoende methodes zijn om dat beest niet te laten lijden is het een onzinnige primitieve manier. Welkom in de moderne wereld waar het verdoofd kan zodat Allah's schepsels niet hoeven te lijden.
Carpe Libertatem
pi_53427694
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je kan toch ook een leven lang niet lijden en dan ook de laatste 10 seconden niet lijden?
Ja, maar dat was niet de optie. Het ging om de vergelijking halal-vlees tegenover bio-industrie, en dat is gewoon de manier waarop ze halal slachten, helaas.

Bij biologisch vlees heb je daar weer geen last van...
pi_53427736
Ik ga denk ik maar eens een broodje brie eten.
pi_53427756
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of van bedorven Duits vlees dat via Belgie en Duitsland weer bij NL shoarma zaken terecht komt
Ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe iemand dat lekker kan vinden.
pi_53427757
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:35 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, maar dat was niet de optie. Het ging om de vergelijking halal-vlees tegenover bio-industrie, en dat is gewoon de manier waarop ze halal slachten, helaas.

Bij biologisch vlees heb je daar weer geen last van...
Behalve bij Biologisch kalfsvlees aangezien (bijna) alle kalveren in NL halal geslacht worden. Iedereen eet dan ook kaas gemaakt met stremsel uit halal geslachte kalvermaagjes.
pi_53427759
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:37 schreef Reya het volgende:
Ik ga denk ik maar eens een broodje brie eten.
Ik moet nog een half uur wachten op mijn broodjes gezond.
pi_53427768
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Behalve bij Biologisch kalfsvlees aangezien (bijna) alle kalveren in NL halal geslacht worden. Iedereen eet dan ook kaas gemaakt met stremsel uit halal geslachte kalvermaagjes.
Nee, want er is ook kaas zonder stremsel.
pi_53427772
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe iemand dat lekker kan vinden.
Als je het goed kruidt en doorbakt proef je er niets van volgens mij.
pi_53427791
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:38 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee, want er is ook kaas zonder stremsel.
Helemaal zonder? dan gaat het kaasmaken toch niet?
pi_53427802
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

volgens mij mag iedereen al z'n producten en diensten Halal noemen. Vaste keurmerken of controles zijn er niet.
Overigens is er wel een keurmerk voor halal voedsel, maar je kan mensen natuurlijk niet dwingen alleen gekeurd voedsel te verkopen of eten.
pi_53427810
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen dierlijk stremsel, iig.
pi_53427871
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vegetarische kaas

Je hebt ook kaas zonder stremsel, dat is verse (zachte) kaas.
  maandag 24 september 2007 @ 11:42:31 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53427876
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:38 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik moet nog een half uur wachten op mijn broodjes gezond.
Ik verwonder me altijd over de broodjes gezond waar wel doodleuk een dikke plak achterham opzit.
pi_53427889
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik verwonder me altijd over de broodjes gezond waar wel doodleuk een dikke plak achterham opzit.
Dat zijn geen broodjes gezond.
pi_53427916
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat beest is niet in 1 beweging bewusteloos, nouja, uiteindelijk wel, maar dat is niet iets wat direct gebeurt. De methodes die zelfs in de bioindustrie gebruikt worden zijn vriendelijker voor de beesten omdat ze direct dood zijn ipv. bloedgutsend en longen inlopend langzaam afsterven en buiten bewustzijn raken en even later dood gaan.

Het is gewoon geen diervriendelijke of pijnloze manier van een beest afmaken. Hartstikke prima als je honger hebt, in de bergen woont en dat schaapje samen met je mes kan zorgen dat je zelf overleefd, maar in een enigsinds beschaafd land waar er voldoende methodes zijn om dat beest niet te laten lijden is het een onzinnige primitieve manier. Welkom in de moderne wereld waar het verdoofd kan zodat Allah's schepsels niet hoeven te lijden.
Ze zijn al bewusteloos voordat dat gebeurd. De bloeddruk valt namelijk ineens weg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53427956
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:42 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Vegetarische kaas

Je hebt ook kaas zonder stremsel, dat is verse (zachte) kaas.
Gelukkig ben ik geen Vega .

Overigens deze zomer kaas gehaald bij de trappisten van Westmalle. Gekocht bij een oude monnik, dat was echt hele lekkere kaas
  maandag 24 september 2007 @ 11:45:44 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53427957
Nergens voor nodig om die dieren nog eens extra te laten lijden.
pi_53427961
  maandag 24 september 2007 @ 11:46:12 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53427973
In een ding moet ik Mutant gelijk geven: in traditionele restaurants uit islamitische landen serveren ze geen troep. Maar ik heb geen idee of de dieren ook werkelijk een pijnloos bestaan hebben.
pi_53428055
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nergens voor nodig om die dieren nog eens extra te laten lijden.
Ja maar zou JohnDope zeggen: Dan mag de Arbeider geen stukje vlees meer eten van de PolitiekCorrecteBlankeElite.

Immers wij 'Ollanders zijn dol op de kiloknallers.
  † In Memoriam † maandag 24 september 2007 @ 11:48:44 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53428058
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:43 schreef Elseetje het volgende:
Dat zijn geen broodjes gezond.
Echtwel!

Ham, kaas, ei, tomaat, komkommer! GEZOND!
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')