abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 september 2007 @ 13:37:52 #151
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_53430895
Aangezien sommige minderheden eisen dat ze zelf het recht hebben en houden om anderen te kunnen beledigen, maar ze anderen hetzelfde recht willen ontzeggen... en dat is het geval in de islam/moslim-kwestie.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_53430936
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is compleet afhankelijk van de belangen van de specifieke minderheden.
Ik kan me niet voorstellen dat het in het belang is van een minderheid dat hen de mond wordt gesnoerd.
pi_53430981
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:28 schreef Autodidact het volgende:
Ironische is trouwens dat het juist minderheden zijn die gebaat zijn bij zo'n groot mogelijke vrijheid van meningsuiting, omdat het alleen de meerderheid is die het kan beperken. In landen met weinig vrijheid van meningsuiting zijn het zonder uitzondering minderheden die er last van hebben. De kortzichtigheid van niet beledigd worden komt drie keer zo hard terug als hetzelfde argument gebruikt wordt om de minderheid de mond te snoeren.
In veel dictaturen is de vrijheid van meningsuiting beperkt. En in dat geval hoeft niet perse een minderheid hier het meest onder te leiden.

Verder ben ik het met je eens.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53431046
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:41 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

In veel dictaturen is de vrijheid van meningsuiting beperkt. En in dat geval hoeft niet perse een minderheid hier het meest onder te leiden.
Nee, nou ja. Het kan de etnische minderheid aan de macht zijn natuurlijk (bijvoorbeeld de soennieten onder Saddam). Maar dat zie ik immigranten hier niet doen .
pi_53431063
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:39 schreef Autodidact het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het in het belang is van een minderheid dat hen de mond wordt gesnoerd.
Het kan wel in het belang zijn van een minderheid, dat de meerderheid het idee heeft dat die minderheid de mond wordt gesnoerd. Sommigen minderheden hopen daarmee uit te groeien tot een meerderheid.
(Dit is een mogelijke verklaring van het gedrag van de PVV)
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53431109
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:43 schreef Autodidact het volgende:
Nee, nou ja. Het kan de etnische minderheid aan de macht zijn natuurlijk (bijvoorbeeld de soennieten onder Saddam). Maar dat zie ik immigranten hier niet doen .
Nee, ik ook niet. Gelukkig leven we dan ook niet in een land waar de vrijheid van meningsuiting erg beperkt wordt, noch in een dictatuur
pi_53431154
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:33 schreef Kugari-Ken het volgende:
Nee, leg eens uit dan waar Hans Teeuwen het mis heeft over het doel van spot en satire? Iets zegt me dat je dat niet kan, en waarom niet, omdat je niet kritisch tegenover je eigen functioneren bent. Als je Teeuwen namelijk gelijk moet geven, dan moet je je eigen argument ontkrachten, en ben je genoodzaakt om je slachtoffer rol af te werpen. Je kan het niet met hem eens zijn omdat het van je zou eisen dat je kritisch na zou moeten denken over andere meningen en je eigen groep in het publiek niet steunt.

Vandaar ook dat je zegt dat het belabberd is van twee kanten, want je kan niet toegeven dat het de meiden van Halal zijn die in het filmpje volledig zijn vastgeluld door een schreeuwerige man die verdomd goede argumenten aanlevert waar ze niet tegen opgewassen zijn.
De manier waarop beide kanten hun standpunten beargumenteren, daar erger ik mij aan. Wat jij nou bekijkt is in weze geen open en serieus debat. Ik ben het voor de rest niet eens met Teeuwen, maar dat heeft niets te maken met het "kritisch zouden moeten zijn naar mijn eigen groep". Dat zijn namelijk twee onafhankelijke zaken.
quote:
Nee hoor, het mensen in hokjes stoppen is de menselijke aard. Jij stopt jezelf ook in hokjes. Doe je zelf, niet ik, en je doet het vol overtuiging, en je doet het met passie. Je bent een moslim, je bent een allochtoon, je bent een man. Zelfs je avatar getuigd van je afhankelijkheid tot het in een hokje stoppen van je eigen persoon.
Het is een menselijke aard, maar dat betekend niet dat het iets goed is? Identiteit verwarren met mensen in denkbeeldige hokjes stoppen is trouwens het verkeerde wat je kan doen. Feitelijke gegevens hebben niets te maken met mensen in hokjes stoppen. Ik zeg namelijk niet da ik geen marokkaan ben of geen moslim of geen allochtoon. Mensen in hokjes stoppen houd bij mij in dat je je eigen denkbeelden gaat projecteren op een individu, zonder deze persoonlijk te kennen, en hem op basis van die denkbeelden ergen bij gaat stoppen.
quote:
Het open debat erkent dat er verschillen zijn, erkent dat er groepen en kanten zijn, want als er geen verschillende kanten zijn is het geen debat meer. Dan zijn het mensen die het allemaal verschrikkelijk eens zijn met elkaar.
Het open debat erkent individuele verschillen jazeker, maar juist daarom, vanwege die individuele verschillen zijn er geen kanten te benoemen. Op individueel niveau verschilt iedereen namelijk, iemand in kanten gaan indelen zorgt ervoor dat je maar met een beperkt kader vragen gaat stellen en discussieren.
[..]
quote:
Jij ontkent dat er in een debat uberhaupt gesproken mag worden over Moslims. Nee dat is het open debat... iets zegt me dat je struisvogelpolitiek niet kent, oh je kent het woord wel, maar je ontkent dat het concept bestaat. Er is geen struisvogelpolitiek.
Waar zeg ik dat je niet over moslims mag praten?
quote:
De kaders worden door de deelnemers aan het debat gesteld. Als iemand een omschrijving geeft van de kaders, kan de andere partij om opheldering vragen. Dat is de bedoeling zelfs, om de definities op een lijn te brengen zodat je allebei weet waar het om draait. Als je het niet eens bent met een benaming of een omschrijving, dan kun je dat bespreekbaar maken in de discussie.
Dat kan alleen als diegene die dat doet gaat luisteren naar de persoon waarmee hij of zij in debat is. Nogmaals, dus niet het oren dicht maar toch wel zelf de kaders omschrijven.
quote:
Of je kunt jankend de kamer uitrennen omdat iemand "kutmarokkanen" gebruikt als woord en je per definitie niet praat met iemand die dat woord gebruikt. Jouw keuze natuurlijk, maar het maakt je niet alleen onwelwillend in het debat, het geeft ook aan dat je liever het debat ontvlucht over semantiek en je kwetsbare gevoelens dan dat je iemand confronteert met zijn woorden en zijn instellingen en argumenten.
Nogmaals, wegrennen is geen optie. Luisteren is dat wel, maar dan moet de partij die dat woord zelf gebruikt (kutmarokkanen bijv.) ook luisteren.
quote:
Iemand een lul noemen gelijk stellen met iemand in het gezicht spugen of een mes tussen z'n ribben planten...

... en daarom is er dus geen discussie met moslims mogelijk, omdat ze zo denken. Geen relativeringsvermogen, geen zelfsspot of zelfkritiek. Jij praat over nuances, maar je weet niet eens wat nuances zijn als ze niet in je straatje passen.

Oh je moet nuanceren als we het hebben over moslims... maar een belediging in woord is gelijk aan een mes tussen je ribben of een klodder spuug in je ogen.
[..]

Omdat een belediging gelijk staat aan een mes tussen je ribben. Omdat bepaalde mensen niet kunnen relativeren of openstaan voor kritiek en Wilders niet meer fatsoenlijk over straat kan lopen zonder beveiliging?
[..]

Leer eerst een relativeren, leer eens nuanceren waar je je mond vol van hebt, voordat je dit soort uitspraken doet.
[..]

Dan snap je niet wat de bedoeling is. Dan gaat het doel je volledig over het hoofd.
[..]

Jij bent een hypocriet. Je roept dat mensen moeten nuanceren, dat het debat open moet zijn, en dat mensen vluchten voor de discussie, maar jij staat hier met je handen over je oren het hardste te dreunen, zonder ook maar een greintje zelfkritiek, zonder te kunnen relativeren. Je beschuldigt alles en iedereen van de dingen die je zelf doet. Je presteert het om in een enkele reply jezelf niet alleen tegen te spreken, maar jezelf ook nog eens neer te zetten als wereldvreemde hypocriet die absoluut geen kritiek duld of een discussie aan wil gaan.
[..]

De manieren waarom mensen iets bespreekbaar kunnen maken is jou vreemd. Alles moet perse volgens jouw regeltjes gebeuren. Wat nou open debat, wat nou open discussie, het enige dat jij toelaat is wat jij het waard vind, en de rest moet worden genegeerd.

Wilders rent weg? Jij rent hem zo hard achterna dat je hem waarschijnlijk al hebt ingehaald.
[..]

ga je er niet op reageren omdat je dat niet kan of omdat je dat niet wil? In beide gevallen is het heerlijk hypocriet van je om alles in dat stukje in een hokje te proppen en af te doen als persoonlijke aanval "en dus hoef ik er niet op te reageren".

Handjes over de oren en krijsen maar, terwijl je razendsnel wegloopt.
En dit zijn weer ladingen persoonlijke aanvallen waar ik inderdaad niet op wens te reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53431196
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als een minderheid een beperking eist op een bepaald artikel waar ze toch geen gebruik van maken, daar heb ik het over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53431252
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:44 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Het kan wel in het belang zijn van een minderheid, dat de meerderheid het idee heeft dat die minderheid de mond wordt gesnoerd. Sommigen minderheden hopen daarmee uit te groeien tot een meerderheid.
(Dit is een mogelijke verklaring van het gedrag van de PVV)
Dat geloof ik best, maar dat is alleen maar goed voor minderheden. Niet alleen voor de PVV.
pi_53431266
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als een minderheid een beperking eist op een bepaald artikel waar ze toch geen gebruik van maken, daar heb ik het over.
Vrijheid van meningsuiting? Welke minderheid maakt daar geen gebruik van?
pi_53431335
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting? Welke minderheid maakt daar geen gebruik van?
Men zou bijvoorbeeld een verbod op het beledigen van religie als subaanhangsel onder het artikel kunnen pleiten. De religieuze minderheid zal daar in de praktijk geen last van hebben, de overige meerderheid waarschijnlijk wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53431379
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men zou bijvoorbeeld een verbod op het beledigen van religie als subaanhangsel onder het artikel kunnen pleiten. De religieuze minderheid zal daar in de praktijk geen last van hebben, de overige meerderheid waarschijnlijk wel.
Wel degelijk. Een Christen zou zich (of zijn religie) al beledigd kunnen voelen als een moslim zegt dat de islam het enige ware geloof is. Daar gaat je godsdienstvrijheid.
pi_53431380
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:52 schreef Autodidact het volgende:
Dat geloof ik best, maar dat is alleen maar goed voor minderheden. Niet alleen voor de PVV.
Hoe bedoel je?
pi_53431440
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:58 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Misschien begreep ik je verkeerd, maar ik dacht dat je bedoelde dat de PVV zegt dat hun mening beperkt wordt en zodoende de vrijheid op wil rekken. Als ze dat doen, zal de vrijheid die zij eisen automatisch ook voor andere minderheden gelden.
  maandag 24 september 2007 @ 14:04:43 #165
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_53431522
Je reageert er niet op omdat je dat niet kan, omdat je dan je eindeloos hypocriete gelul weer tentoonstelt, en dat doet pijn als je je telkens weer in godsongenadige bochten moet wringen om het gedrag van 1 persoon goed te praten terwijl je hetzelfde gedrag van de ander probeert af te vlammen tot aan de grond.

Ik begrijp je wel hoor Mutant01, je voelt jezelf in een hokje gedrukt omdat je bang bent voor je tegenstanders. Als je ook maar een strobreed toegeeft denk je dat je tegenstanders het zien als een teken van zwakte, alsof jij je overgeeft in de discussie.

Daarom schaar je je voor de volle honderd procent achter je eigen groep in de discussie, en zal je je in alle bochten wringen om maar 100% achter je groep te kunnen blijven staan. Je offert er zelfs je integriteit voor op.

Je kan op geen enkel vlak meer toegeven omdat je dan je groep af moet vallen, en dat is niet eens zo erg, wat erger is, is dat je de tegenpartij gelijk moet geven, en dat is voor jou onmogelijk gemaakt. Je moet wel koppig zijn, je moet je wel opstellen als een hypocriet die creatief omspringt met de werkelijkheid, omdat je je niet gewonnen mag geven, omdat je jezelf ziet als de enige persoon die opkomt voor zijn groep. Jij voelt je als het laatste bastion tegen een horde van barbaren, de grote Chinese Muur die beschermt tegen de grote boze invasie. Je vind je medestanders te kort schieten, ook al drijven zij dezelfde gedachtengang aan en voelen zij zich in dezelfde hoek gedrukt als jij, en kunnen zij ook al niets meer toegeven zonder gezichtsverlies te lijden.

Ondenkbaar, want de eerbaarheid is het enige dat je nog lijkt te hebben, dat is de grond waarop je staat. Je eer dicteert je dat je absoluut vereenzelvigd moet zijn met je groep, alle uitwassen meegerekend, en je zal ze afzwakken in de discussies met je tegenpartij, omdat het de werkelijkheid voor jou makkelijker maakt om te verdedigen. Eerst het probleem verminderen met woorden, en daarna in de aanval, verminder het probleem, daarna ingaan op zaken die buiten het probleem liggen, val anderen persoonlijk aan, leidt de aandacht weg van de groep die je verdedigd, zorg dat de vijand in de verdediging valt, of geef ze een ander tijdelijk doel om ze weg te houden zodat je nieuwe argumenten kan verzinnen.

Ik accepteer je concessies Mutant01, je zit vast, en ik benijd je hier niet om. Je bent tragisch in de val gelopen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_53431602
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:04 schreef Kugari-Ken het volgende:
Je reageert er niet op omdat je dat niet kan, omdat je dan je eindeloos hypocriete gelul weer tentoonstelt, en dat doet pijn als je je telkens weer in godsongenadige bochten moet wringen om het gedrag van 1 persoon goed te praten terwijl je hetzelfde gedrag van de ander probeert af te vlammen tot aan de grond.

Ik begrijp je wel hoor Mutant01, je voelt jezelf in een hokje gedrukt omdat je bang bent voor je tegenstanders. Als je ook maar een strobreed toegeeft denk je dat je tegenstanders het zien als een teken van zwakte, alsof jij je overgeeft in de discussie.

Daarom schaar je je voor de volle honderd procent achter je eigen groep in de discussie, en zal je je in alle bochten wringen om maar 100% achter je groep te kunnen blijven staan. Je offert er zelfs je integriteit voor op.

Je kan op geen enkel vlak meer toegeven omdat je dan je groep af moet vallen, en dat is niet eens zo erg, wat erger is, is dat je de tegenpartij gelijk moet geven, en dat is voor jou onmogelijk gemaakt. Je moet wel koppig zijn, je moet je wel opstellen als een hypocriet die creatief omspringt met de werkelijkheid, omdat je je niet gewonnen mag geven, omdat je jezelf ziet als de enige persoon die opkomt voor zijn groep. Jij voelt je als het laatste bastion tegen een horde van barbaren, de grote Chinese Muur die beschermt tegen de grote boze invasie. Je vind je medestanders te kort schieten, ook al drijven zij dezelfde gedachtengang aan en voelen zij zich in dezelfde hoek gedrukt als jij, en kunnen zij ook al niets meer toegeven zonder gezichtsverlies te lijden.

Ondenkbaar, want de eerbaarheid is het enige dat je nog lijkt te hebben, dat is de grond waarop je staat. Je eer dicteert je dat je absoluut vereenzelvigd moet zijn met je groep, alle uitwassen meegerekend, en je zal ze afzwakken in de discussies met je tegenpartij, omdat het de werkelijkheid voor jou makkelijker maakt om te verdedigen. Eerst het probleem verminderen met woorden, en daarna in de aanval, verminder het probleem, daarna ingaan op zaken die buiten het probleem liggen, val anderen persoonlijk aan, leidt de aandacht weg van de groep die je verdedigd, zorg dat de vijand in de verdediging valt, of geef ze een ander tijdelijk doel om ze weg te houden zodat je nieuwe argumenten kan verzinnen.

Ik accepteer je concessies Mutant01, je zit vast, en ik benijd je hier niet om. Je bent tragisch in de val gelopen.
Een ding moet ik je nageven, je kan goed verhalend schrijven. En weet je, misschien heb je nog gelijk ook.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 24 september 2007 @ 15:57:38 #167
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53434294
quote:
'Terreur bestrijden over grens van religie heen’

ANP

DEN HAAG - Samenwerking tussen niet-moslims en niet-extremistische moslims is de meest effectieve manier om terrorisme op de langere termijn te bestrijden. Uitlatingen van politici als Geert Wilders over moslims scherpen de tegenstellingen alleen maar aan.

Daardoor ontstaat het risico dat het moeilijker wordt om ‘over de grenzen van religie heen’ samen te werken. Dat zei Gijs de Vries, tot dit voorjaar anti-terreurcoördinator voor de Europese Unie, maandag naar aanleiding van de discussie over de gevolgen van de anti-islamtoon in het publieke debat.

Volgens hem heeft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), Tjibbe Joustra, volstrekt gelijk als hij waarschuwt tegen ‘sjabloondenken en het aanscherpen van tegenstellingen’.

Zonder namen te noemen liet Joustra maandag in het AD weten te vrezen voor de gevolgen van de toon die sommigen aanslaan in de discussie over moslims. Radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven, aldus Joustra.

De Vries, die nu bij onderzoeksinstituut Clingendael in Den Haag werkt, stelt dat mensen als PVV-fractieleider Geert Wilders en oud-VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali alle moslims over één kam scheren. Dat is volgens hem feitelijk onterecht omdat er grote verschillen zijn tussen moslims. Het is ook onverstandig omdat het de tegenstellingen aanscherpt, wat schadelijk is voor de terreurbestrijding op de lange termijn.

Ook De Vries (VVD) vindt de vrijheid van meningsuiting een groot goed. ‘Iedere politicus mag zeggen wat hij vindt. Maar het zou prettig zijn als Wilders ook eens zou nadenken. Het is essentieel om onderscheid te maken tussen goedwillenden en kwaadwillenden’, zei hij.

Volgens de terrorismedeskundige zijn er in Nederland en elders in Europa kleine, maar gevaarlijke groepen extremistische moslims die aanslagen goedkeuren. ‘Die mensen moeten met alle rechtsmiddelen worden aangepakt. Maar daarnaast moeten we in samenwerking met niet-extremistische moslims voorkomen dat zich in de toekomst een nieuwe generatie van radicalen aandient. We moeten ons richten op dat wat ons verenigt en niet aanscherpen wat ons scheidt.’

Bron: De Volkskrant
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53434395
Tjibbe Joustra moet je met een korreltje zout nemen, die man liet het UWV - met name de directievertrekken - voor miljoenen verbouwen.
En nu is meneer Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, terwijl hij nog nooit over een modderige stormbaan heeft gekropen
Maargoed 1 ding weet je tenminste zeker en dat is dat je met hem en met Guusje ter Dorst je leven niet zeker bent, wanneer er een levensbedreigende crisis uitbreekt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53437034
Ik vraag me trouwens af hè...als je Wilders een verschrikkelijke man noemt, geef je dan mensen die zijn politiek aanhangen nét dat laatste duwtje om de anderen af te slachten of niet? Ik bedoel, de felle anti-Wilderstoon liegt er niet om...
  maandag 24 september 2007 @ 17:48:36 #170
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53437174
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:42 schreef Autodidact het volgende:
Ik vraag me trouwens af hè...als je Wilders een verschrikkelijke man noemt, geef je dan mensen die zijn politiek aanhangen nét dat laatste duwtje om de anderen af te slachten of niet? Ik bedoel, de felle anti-Wilderstoon liegt er niet om...
Net zomin als je Abou Jahjah een verschrikkelijk man noemt.
pi_53437692
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Net zomin als je Abou Jahjah een verschrikkelijk man noemt.
Wat als je Mohammed een verschrikkelijke man noemt?
pi_53437766
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat als je Mohammed een verschrikkelijke man noemt?
Dat wordt dagelijks gedaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53437825
Ik vroeg niet naar de frequentie, Mutant. Wilders wordt ook elke dag verschrikkelijk genoemd. Duw je mensen over het randje als je Mohammed verschrikkelijk noemt of niet?
pi_53437924
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:13 schreef Autodidact het volgende:
Ik vroeg niet naar de frequentie, Mutant. Wilders wordt ook elke dag verschrikkelijk genoemd. Duw je mensen over het randje als je Mohammed verschrikkelijk noemt of niet?
Nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53438091
Duw je mensen over het randje van geweld als je Wilders of Jami met Osama vergelijkt? Als je Wilders of Jami crimineel noemt, als je Wilders' partijprogramma achterlijk noemt? Dan kun je geweld verwachten?
pi_53438141
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:22 schreef Autodidact het volgende:
Duw je mensen over het randje van geweld als je Wilders of Jami met Osama vergelijkt? Als je Wilders of Jami crimineel noemt, als je Wilders' partijprogramma achterlijk noemt?
Dat zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk ook niet. In die zin ook niet belangrijk, want het zijn vaak bijkomstige oorzaken geen centrale oorzaken.

Frustreren dergelijke termen het debat? Ja of nee?
Zorgt het voor toenemende maatschappelijke polarisatie? Ja of nee?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 24 september 2007 @ 18:26:55 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53438234
Het gaat niet om een enkele uitspraak, of een keer ongenuanceerd uit de hoek komen.
pi_53438399
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, hoogstwaarschijnlijk ook niet. In die zin ook niet belangrijk, want het zijn vaak bijkomstige oorzaken geen centrale oorzaken.
Volgens Joustra wel:

,,Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven.’’

Ik denk, dat als je eerlijk bent, ook wel weet dat als je Jami een achterlijke Osama noemt, je geen ex-moslims krijgt die het partijkantoor van de PvdA op willen blazen.
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:24 schreef Mutant01 het volgende:

Frustreren dergelijke termen het debat? Ja of nee?
Dat ligt eraan - sommige termen geven wat leven aan het debat, andere termen zijn zinloos. Mensen die het geen fijne termen vinden laten ze links liggen, zoals bijna heel Fok! Meki links laat liggen.
pi_53438476
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:26 schreef Sidekick het volgende:
Het gaat niet om een enkele uitspraak, of een keer ongenuanceerd uit de hoek komen.
"Zulke uitspraken", aldus Joustra. Jami heeft drie of vier van die scherpe termen gebruikt. Denk je, als je eerlijk bent, dat je dezelfde dreiging van geweld krijgt als je Jami aanspreekt met termen zoals hij de koran/Mohammed bejegent?
pi_53438512
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:32 schreef Autodidact het volgende:
Volgens Joustra wel:

,,Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven.’’
Nee, want hij zegt duidelijk het laatste duwtje. Daaruit blijkt dus dat er een traject aan vooraf gaat.
quote:
Ik denk, dat als je eerlijk bent, ook wel weet dat als je Jami een achterlijke Osama noemt, je geen ex-moslims krijgt die het partijkantoor van de PvdA op gaan blazen.
Dat weet je niet, had jij gedacht dat de uitspraken van Fortuyn ervoor zouden zorgen dat hij door een dierenactiviest zou worden neergeschoten? Essentieel verschil is natuurlijk dat Jami geen leidende figuur is voor een bepaalde ideologie.
quote:
Dat ligt eraan - sommige termen geven wat leven aan het debat, andere termen zijn zinloos. Mensen die het geen fijne termen vinden laten ze links liggen, zoals bijna heel Fok! Meki links laat liggen.
Oftewel het frustreert het debat, want het zorgt er dus kennelijk voor DAT er mensen zijn die het debat ook maar links laten liggen vanwege zulke taalgebruik.

Maar zorgen ze ook voor maatschappelijke polarisatie Autodidact? Ja of nee? Ik begin me namelijk echt af te vragen of we wel in dezelfde maatschappij leven.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')