Ik heb nergens gezegd dat een ex-moslim geen terroristische aanslagen kan plegen. Als je eerlijk bent weet jij ook best dat je groter fysiek gevaar loopt als je Mohammed een lul noemt, dan dat je Jami een lul noemt. En dat is heel logisch als je weet welke plek mensen Mohammed geven in hun leven. Mensen die Jami een zelfde plek geven zijn net zo gevaarlijk, maar mensen geven Jami niet zo'n functie. Dat is het verschil en dat maakt dat als je Jami vergelijkt met Osama, je hooguit vreemd wordt aangekeken.quote:Op maandag 24 september 2007 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, dus hetgeen wat je zei over het mogelijk opblazen van het PVDA kantoor kan heel goed. Het is namelijk een persoonlijke afweging die die mensen maken.
Nee joh. Sinds die mensen er in het publieke debat zijn wordt er alleen maar meer over gesprokenquote:Op maandag 24 september 2007 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens. Helemaal als blijkt dat bepaalde onderwerpen een enorme stroom van Meki's aantrekken, dan ga je het als persoon liever ergens anders over hebben.
Tot zover de Fok!eMam.quote:Op maandag 24 september 2007 19:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor een Autodidact ben je wel laat in het beseffen dat de Koran fundament van de Islamitische ideologie is, semi Autodidact.
Denk jij dat ik het over de islam als ideologie heb?quote:Op maandag 24 september 2007 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, wat mensen vinden. Dat is gewoon wat ik zeg dus. Maar het zegt weinig tot niets over de ideologie zelf, je krijgt gewoon een interpretatie mee van die betreffende persoon.
Nogal wiedes, dat heeft niet alleen met positie te maken, maar ook met aantallen. Hoeveel ex-moslims zijn er en hoeveel moslims?quote:Op maandag 24 september 2007 19:29 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat een ex-moslim geen terroristische aanslagen kan plegen. Als je eerlijk bent weet jij ook best dat je groter fysiek gevaar loopt als je Mohammed een lul noemt, dan dat je Jami een lul noemt. En dat is heel logisch als je weet welke plek mensen Mohammed geven in hun leven. Mensen die Jami een zelfde plek geven zijn net zo gevaarlijk, maar mensen geven Jami niet zo'n functie. Dat is het verschil en dat maakt dat als je Jami vergelijkt met Osama, je hooguit vreemd wordt aangekeken.
Over Wilders bedoel je en de termen, en de polarisatie. De daadwerkelijke problemen zijn allang naar de achtergrond verschoven.quote:Nee joh. Sinds die mensen er in het publieke debat zijn wordt er alleen maar meer over gesproken.
Je had het over ideologie dus onder andere de Islam ja.quote:Op maandag 24 september 2007 19:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Denk jij dat ik het over de islam als ideologie heb?
Nee, ik heb het dus niet over de islam. "De islam" is een moreel vrij kaal principe ("de islam bestaat niet"quote:Op maandag 24 september 2007 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je had het over ideologie dus onder andere de Islam ja.
Nóg radicaler?quote:Op maandag 24 september 2007 19:37 schreef Jan237 het volgende:
Interessant is de vraag of dit ook geld voor PVV'ers. Stel, ik noem PVV'ers dégénérés die het verboden moet worden een openbaar ambt uit te oefenen en ik zeg dat hun vaders varkens zijn, radicaliseren die mensen dan?
Ja, dat zie je toch al bij Wilders nu. Die wordt met de week radicaler...quote:Op maandag 24 september 2007 19:37 schreef Jan237 het volgende:
Interessant is de vraag of dit ook geld voor PVV'ers. Stel, ik noem PVV'ers dégénérés die het verboden moet worden een openbaar ambt uit te oefenen en ik zeg dat hun vaders varkens zijn, radicaliseren die mensen dan?
Daar zijn geen goede statistieken over.quote:Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogal wiedes, dat heeft niet alleen met positie te maken, maar ook met aantallen. Hoeveel ex-moslims zijn er en hoeveel moslims?
Dat ben ik niet met je eens. Misschien ligt het aan je eigen rol in dat debat.quote:Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Over Wilders bedoel je en de termen, en de polarisatie. De daadwerkelijke problemen zijn allang naar de achtergrond verschoven.
Ik hoef daar geen cijfers over te hebben om dat gewoon te weten hoor.quote:Op maandag 24 september 2007 19:48 schreef Autodidact het volgende:
Daar zijn geen goede statistieken over.
Misschien niet. Maargoed, het is duidelijk dat dit wederom een onderwerp is waar we het niet over eens gaan worden. Steeds vaker he de laatste tijd.quote:Dat ben ik niet met je eens. Misschien ligt het aan je eigen rol in dat debat.
Hoe kom jij aan die kennis dan? Maar jouw stelling is dus dat als er even veel ex-moslims zijn er net zo veel terreurdreiging uit die kant komt? Ik vraag me dan inderdaad ook af of we in dezelfde maatschappij leven...quote:Op maandag 24 september 2007 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoef daar geen cijfers over te hebben om dat gewoon te weten hoor.
Hoezo? We zijn het er toch over eens dat als iemand een ideologie (jij noemt het interpretatie) heeft die de waarde van het leven van de individu lager acht dan de waarde van zijn ideologie een grotere kans heeft op het uitoefenen van geweld als zijn ideologie bedreigd wordt?quote:Op maandag 24 september 2007 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien niet. Maargoed, het is duidelijk dat dit wederom een onderwerp is waar we het niet over eens gaan worden. Steeds vaker he de laatste tijd.![]()
Logisch nadenken. Zo kom ik aan die "kennis". Mijn stelling is niet dat er net zo veel terreurdreiging van die kant uit zou komen. Mijn stelling is wel dat het zou kunnen, dat is geheel afhankelijk van de individuele ex-moslims zelf en de omstandigheden waarin ze leven. Of wil jij stellen dat er per defenitie niet net zo veel terreurdreiging uit kan komen?quote:Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef Autodidact het volgende:
Hoe kom jij aan die kennis dan? Maar jouw stelling is dus dat als er even veel ex-moslims zijn er net zo veel terreurdreiging uit die kant komt? Ik vraag me dan inderdaad ook af of we in dezelfde maatschappij leven...
Jazeker, maar je doet alsof dat nooit het geval kan zijn bij ex-moslims, gezien de manier waarop je reageerde. Althans zo komt het heel erg op mij over.quote:Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef Autodidact het volgende:
Hoezo? We zijn het er toch over eens dat als iemand een ideologie (jij noemt het interpretatie) heeft die de waarde van het leven van de individu lager acht dan de waarde van zijn ideologie een grotere kans heeft op het uitoefenen van geweld als zijn ideologie bedreigd wordt?
Wat?! Als ik zeg dat alle moslims gewelddadig zijn en zeg dat ik aan die kennis kom door "logisch nadenken" ben jij overtuigd? Wat een slecht argument.quote:Op maandag 24 september 2007 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Logisch nadenken. Zo kom ik aan die "kennis".
Indien ze het niet vervangen met een ideologie die de waarde van het leven van de individu ondergeschikt maakt aan de waarde van hun ideologie (bijvoorbeeld: de islam uitroeien) durf ik te stellen dat er per definitie niet zo veel terreurdreiging uit die hoek zal komen.quote:Op maandag 24 september 2007 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn stelling is niet dat er net zo veel terreurdreiging van die kant uit zou komen. Mijn stelling is wel dat het zou kunnen, dat is geheel afhankelijk van de individuele ex-moslims zelf en de omstandigheden waarin ze leven. Of wil jij stellen dat er per defenitie niet net zo veel terreurdreiging uit kan komen?
Ik kies mijn woorden zorgvuldig en ik meen geenszins dat er nooit een terreurdreiging kan komen vanuit een ex-moslim.quote:Op maandag 24 september 2007 21:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jazeker, maar je doet alsof dat nooit het geval kan zijn bij ex-moslims, gezien de manier waarop je reageerde. Althans zo komt het heel erg op mij over.
Jij denkt dat het mogelijk is dat we hier nu op dit moment meer dan 1 miljoen ex-moslims hebben hier in Nederland? Toe maar.quote:Op maandag 24 september 2007 21:39 schreef Autodidact het volgende:
Wat?! Als ik zeg dat alle moslims gewelddadig zijn en zeg dat ik aan die kennis kom door "logisch nadenken" ben jij overtuigd? Wat een slecht argument.
Indien ja, maar daar hadden we het niet over. We hadden het niet over indien dat niet het geval zou zijn, dat is namelijk iets wat we niet weten.quote:Indien ze het niet vervangen met een ideologie die de waarde van het leven van de individu ondergeschikt maakt aan de waarde van hun ideologie (bijvoorbeeld: de islam uitroeien) durf ik te stellen dat er per definitie niet zo veel terreurdreiging uit die hoek zal komen.
De ontvangers zijn ook de autochtone nederlanders en dat vergeet Joustra helaas even, het is maar van welke kant je het bekijkt. Persoonlijk ga ik altijd uit van de 1 van de 10 geboden - Gij zult niet doden - deze vat alle normen en waarden wel zo'n beetje samen. Denk dat als dat het uitgangspunt zou worden in hoe de wereldbevolking met elkaar om zou moeten gaan dat we dan een goede stap in de juiste richting doen.quote:Op maandag 24 september 2007 20:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoe onfatsoenlijk en provocerend zijn woorden ook mogen zijn, je kunt iemand niet de mond snoeren. Waar trek je dan de grens, en wat is die grens dan nog waard?
Het is aan de ontvangers om te bepalen wat ze met een boodschap doen...
Net als die Wilders stemmers die over het algemeen geen moslim hebben gezien.quote:Op maandag 24 september 2007 21:43 schreef Godslasteraar het volgende:
alsof Wilders toonaangevend zou zijn in het "debat" over de islam. Mensen hebben nu eenmaal oren en ogen, en zien wat de islam in de praktijk is. Daar kunnen geen 100.000 Wildersen tegenop.
We hebben niet een miljoen moslims. We hebben een miljoen mensen van wie de ouders moslims zijn. Daar is dat getal op gebaseerd, dus ex-moslims zitten in dat getal verwerkt. Daarom zei ik dat we geen goede statistiek hebben.quote:Op maandag 24 september 2007 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat het mogelijk is dat we hier nu op dit moment meer dan 1 miljoen ex-moslims hebben hier in Nederland? Toe maar.
En jij denkt dat het goed mogelijk is dat tenminste de helft daarvan ex-moslim is. Toe maar.quote:Op maandag 24 september 2007 21:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
We hebben niet een miljoen moslims. We hebben een miljoen mensen van wie de ouders moslims zijn. Daar is dat getal op gebaseerd, dus ex-moslims zitten in dat getal verwerkt.
http://www.trouw.nl/laats(...)elijk_minder_moslims
kom kom, het is islam voor, moslima achter. Er is geen bewoner meer op deze wereld die niet bekend is met het fenomeen moslim, en als ze er al zijn ..... zijn ze lid van Groen Links.quote:Op maandag 24 september 2007 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als die Wilders stemmers die over het algemeen geen moslim hebben gezien.
Helaas wees onderzoek toch wat anders uit schatje van me. Wildersstemmers zitten in gebieden waar het percentage allochtonen en moslims juist dramatisch laag is.quote:Op maandag 24 september 2007 21:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
kom kom, het is islam voor, moslima achter. Er is geen bewoner meer op deze wereld die niet bekend is met het fenomeen moslim, en als ze er al zijn ..... zijn ze lid van Groen Links.
Partij van de Dieren?quote:Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Helaas wees onderzoek toch wat anders uit schatje van me.
Dat is mogelijk ja. Toe maar.quote:Op maandag 24 september 2007 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En jij denkt dat het goed mogelijk is dat tenminste de helft daarvan ex-moslim is. Toe maar.
Dat is ook onzin. Neem mijn vrouw. Die komt al jaren geen moslim meer tegen, niet in het dorp, niet op haar werk, niet in haar vriendenkring, nergens niet... Zo zijn er velen, alleen mijn vrouw uit zich niet in bijna een ingeboren soort moslimshaat...quote:Op maandag 24 september 2007 21:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
kom kom, het is islam voor, moslima achter. Er is geen bewoner meer op deze wereld die niet bekend is met het fenomeen moslim, en als ze er al zijn ..... zijn ze lid van Groen Links.
Een dergelijke ontkerkelijking in zo'n korte tijd is nooit in die mate in de geschiedenis voorgekomen volgens mij. Maarliefst 1 op de 2 is geloofsafvallig. Tis maar wat je wilt geloven, erg realistisch is het niet in iedergeval.quote:Op maandag 24 september 2007 21:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is mogelijk ja. Toe maar.
Jouw vrouw kan moslims detecteren van afstand? Keurig!quote:Op maandag 24 september 2007 21:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is ook onzin. Neem mijn vrouw. Die komt al jaren geen moslim meer tegen, niet in het dorp, niet op haar werk, niet in haar vriendenkring, nergens niet... Zo zijn er velen, alleen mijn vrouw uit zich niet in bijna een ingeboren soort moslimshaat...
Hallo, marokkaans tuig is toch synoniem voor het woordje moslim. Of is iedereen nu wel weer dat onderscheid aan het maken. Dat kan natuurlijk niet he.quote:Op maandag 24 september 2007 21:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jouw vrouw kan moslims detecteren van afstand? Keurig!
Sinds 1980 is het percentage hervormden, en het percentage gereformeerden in Nederland gehalveerd. Aangezien het aantal moslims slecht geteld wordt weten we dat niet voor de islam. We weten wel dat er geen terreurdreiging uitgaat van de ex-moslims.quote:Op maandag 24 september 2007 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een dergelijke ontkerkelijking is nooit in die mate in de geschiedenis voorgekomen volgens mij. Maarliefst 1 op de 2 is geloofsafvallig. Tis maar wat je wilt geloven, erg realistisch is het niet in iedergeval.
...Sherlock, er zijn nu eenmaal veel moslimshaters vergelijkbaar met users die de McCanns schuldig achten aan het vermoorden van hun kind, omdat de McCanns niet zo goed met hun kinderen om gaan dan zij, terwijl ze dat niet eens zeker weten. Projectie. Stel huilies zijn het.quote:
Ze komt ze (net als vele andere Nederlanders) niet tegen zelfs in de Appie niet en laat zich niet gek maken door anderen...quote:Op maandag 24 september 2007 21:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jouw vrouw kan moslims detecteren van afstand? Keurig!
Deze kerel moet je echt vrezen als terroristzijndequote:
Ietwat zielig aandoende drogredenering...quote:Op maandag 24 september 2007 21:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
dit is dus de man van de marmeren toiletten. Brengt daar zeker een hoop tijd door, de schijtert
Geweldig, hč, die multiculturele samenleving?quote:Op maandag 24 september 2007 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze komt ze (net als vele andere Nederlanders) niet tegen zelfs in de Appie niet en laat zich niet gek maken door anderen...
eerst moet ik opzoeken wie de mcCains zijn, en nu Alex Jones, hou het wel een beetje binnen de geijkte paden anders volg ik het nietquote:Op maandag 24 september 2007 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ietwat zielig aandoende drogredenering....
Jij hebt wel wat van Alex Jones in je, zonde.
Wij zitten hier in een enigszins arbeideristische monocultuur ŕ la Brabande, joh, dat is ge-wel-dig.quote:Op maandag 24 september 2007 22:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Geweldig, hč, die multiculturele samenleving?
Laten we eerlijk wezen, als ik zo op zijn smoelwerk moet oordelen, dan kan ik niet anders concluderen dat deze man nog nooit over een modderige stormbaan heeft gekropen, laat staan dat de beste man ooit ergens aan het front heeft gestaan.quote:Op maandag 24 september 2007 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ietwat zielig aandoende drogredenering....
Lijkt me ongeveer hetzelfde, dude, is de manier van redeneren, hermetisch...quote:Op maandag 24 september 2007 22:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
eerst moet ik opzoeken wie de mcCains zijn, en nu Alex Jones, hou het wel een beetje binnen de geijkte paden anders volg ik het niet
Dat hoef je niet. Het komt er kort gezegd op neer dat een man, die nog nooit over een modderige stormbaan heeft gekropen, laat staan dat de beste man ooit ergens aan het front heeft gestaan, een baantje als Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding van zijn politieke vrienden heeft gekregen en wel denkt dat hij weet hoe terroristen ontstaan, denken, doen en laten.quote:Op maandag 24 september 2007 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, dit loopt hard. Moet ik een heel topic door.
Ja, de toewijzing van die baan is zo ongeveer de grootste gotspe. Ik stoor mij daar ook geweldig aan. Niettemin ben ik het deze keer wel met zijn boodschap eens. Hij verwoord precies mijn standpunt.quote:Op maandag 24 september 2007 22:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat hoef je niet. Het komt er kort gezegd op neer dat een man, die nog nooit over een modderige stormbaan heeft gekropen, laat staan dat de beste man ooit ergens aan het front heeft gestaan, een baantje als Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding van zijn politieke vrienden heeft gekregen en wel denkt dat hij weet hoe terroristen ontstaan, denken, doen en laten.
Zo denken jij en ik, maar velen, waaronder ook genoeg op fok, vinden het wel best dat zo'n blanke nerd die functie heeft.quote:Op maandag 24 september 2007 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, de toewijzing van die baan is zo ongeveer de grootste gotspe. Ik stoor mij daar ook geweldig aan.
Lul niet zo slap.quote:Op maandag 24 september 2007 22:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, als ik zo op zijn smoelwerk moet oordelen, dan kan ik niet anders concluderen dat deze man nog nooit over een modderige stormbaan heeft gekropen, laat staan dat de beste man ooit ergens aan het front heeft gestaan.
Geef die man in Godsnaam ergens een overbetaalde mickeymouse ambtenaarsbaan.
Die kerel wil je echt niet als Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding hebben. Dan weet je tenminste zeker dat je als Burger helemaal niks van de overheid moet verwachten.quote:Op maandag 24 september 2007 22:34 schreef Godslasteraar het volgende:
islam, het zal wel. Maar die weke vadsige kop van die kerel. Een rasechte kutambtenaar, zo'n echte onvervalste cocksucker. En daar betalen we dan belasting voor.
Vertel mij dan eens Wiseguy, heeft die kerel ooit over een modderige stormbaan gekropen of ergens aan het front gestaanquote:
Ja, die hoge heren die elkaar de hand boven het hoofd houden is een gruwel. En dan heb ik het niets eens over die baantjesmachine in de achterkamertjes weer volop draaien...quote:Op maandag 24 september 2007 22:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo denken jij en ik, maar velen, waaronder ook genoeg op fok, vinden het wel best dat zo'n blanke nerd die functie heeft.
helaas worden dit soort mensen meestal weggepromoveerd, en zijn zeer bekwaam in het likken van het management.quote:Op maandag 24 september 2007 22:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die kerel wil je echt niet als Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding hebben. Dan weet je tenminste zeker dat je als Burger helemaal niks van de overheid moet verwachten.
Dat geldt overigens ook voor die kakmadam van binnenlandse zaken.
Is 'ie daarvoor aangesteld?quote:Op maandag 24 september 2007 22:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens Wiseguy, heeft die kerel ooit over een modderige stormbaan gekropen of ergens aan het front gestaan![]()
Dat is een functie waar je het klappen van de zweep echt door en door moet kennen, dat is niet 1 of ander standaard politiekspelletjequote:
Ervaring?quote:Op maandag 24 september 2007 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
helaas worden dit soort mensen meestal weggepromoveerd, en zijn zeer bekwaam in het likken van het management.
Je hoeft dat in principe niet te wensen, want wanneer er een calamiteit dreigt, laat de incomptente Joustra het van zelf wel op een holocaust uit lopen....quote:Op maandag 24 september 2007 23:34 schreef Ringo het volgende:
Je zou je eigen volk nog eens een holocaust toewensen met zoveel gekken in het centrum van de macht.
Paniekkonijn.quote:Op maandag 24 september 2007 23:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hoeft dat in principe niet te wensen, want wanneer er een calamiteit uitbreekt, laat de incomptente Joustra het van zelf wel op een holocaust uit lopen....
Paniekkonijn.quote:Op maandag 24 september 2007 23:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Paniekkonijn.
Als er één bevolkingsgroep wat te vrezen heeft, dan zijn het die vermaledijde Marokkanen. Waarom denk je anders dat ze en masse huizen laten bouwen in hun geliefde voorvaderland? Heus niet omdat ze zich een glansrijke toekomst toedichten hier.
Wilders zet een nare, rancuneuze, verziekte toon; en die anderhalf miljoen meesmuilende mekkeraars onderschatten de kracht van een kudde 90-procentsmeerderheid.
Ik zou maar oppassen als ik jou was. Je kunt Wilderianen nét over het randje naar terreur duwen met dit soort uitspraken.quote:Op maandag 24 september 2007 23:34 schreef Ringo het volgende:
Je zou je eigen volk nog eens een holocaust toewensen met zoveel gekken in het centrum van de macht.
Inderdaad. Zelfs als Wilders helemaal gelijk zou hebben...... Z'n strategie is gewoon kansloos. Hij helpt extremisten, weigert met moslims te praten en lost helemaal niets op. Niemand gaat veranderen als je wordt toegesproken op een toon die Wilders gebruikt.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:36 schreef samjustme het volgende:
Kan me voorstellen de toch al zwakzinnig ingestelde mensen net dat duwtje in de rug krijgen waardoor ze het verkeerde pad gaan bewandelen.
Nuances en kritiek moet samengaan, tegenelkaar opzetten wat Wilders aan het doen is, heeft geen zin. We moeten samen iets van maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |