een nootje met een wat mooiere naamquote:Op maandag 24 september 2007 18:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hazelnoot?
quote:Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Pistachenoot?
quote:
quote:Op maandag 24 september 2007 19:12 schreef qonmann het volgende:
Gent !
dat is 'm nou !quote:Op maandag 24 september 2007 19:27 schreef MadMaster het volgende:
Schotse Hooglander
Braveheart echter niet:quote:Op maandag 24 september 2007 19:44 schreef MadMaster het volgende:
Uiteraard, maar ook die film over die Schotse Hooglander en ook Loch Ness en diverse James Bond-films...
Het is overigens het Eilean Donan Castle.
JDude +1
...
MM +1quote:Op maandag 24 september 2007 19:54 schreef MadMaster het volgende:
Whisky!!!!
Om op weg te komen...quote:Eenis een geruite, wollen stof, waar de Schotse kilt van wordt gemaakt. De oude Kelten droegen al geruite kleding en de goede kwaliteit was zelfs in het Romeinse rijk bekend.
Het woordstamt waarschijnlijk af van het Franse woord ‘tiretaine’, dat een soort wol aanduidt, of van het Gaelische woord ‘breacan’ wat gespikkeld betekent.
Het patroon van eenwordt gemaakt door met afwisselende stroken gekleurde draden te weven, zowel in de schering als in de inslag, met rechte hoeken ten opzichte van elkaar. Op de kruispunten van dezelfde kleur, wordt deze helderder, dan als de draad een andere kleur kruist. De resulterende kleurenblokken herhalen zich in verticale en horizontale richting. Dit soort weefpatronen worden al aangetroffen in China in 3500 voor Christus.
Het 'woord' is gevallen, het is de Nederlandse tartan.quote:Op maandag 24 september 2007 20:16 schreef JDude het volgende:
Oh, wacht, dat oranje is een link met het NL koningshuis?
Ik zit er hard aan te denken om zo'n apenpakkie aan te schaffen...quote:Op maandag 24 september 2007 20:19 schreef qonmann het volgende:
het is hier ook schering & inslag ....![]()
Dan kan je toch wel een makkelijke vraag stellen die snel beantwoord wordtquote:Op maandag 24 september 2007 20:20 schreef JDude het volgende:
Ik moet nu weg, dus de volgende vraag laat ik aan iemand anders over.
Ik doelde eigenlijk op de tekst die je als hint gaf. Daar komt de bakermat van het gezegde vandaan denk ik.quote:Op maandag 24 september 2007 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zit er hard aan te denken om zo'n apenpakkie aan te schaffen...
Maar het is godsgruwelijk duur...
MM+1quote:Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef MadMaster het volgende:
Kim Lian
Ik denk nog ik post haar in wart-witquote:Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef hhhpsycho het volgende:
stom draadloos interpret, kreeg niet eens niet meer de kans om te kijken, niet dat het geholpen had met mijn kleurenblinheid.
Decanteerfles.quote:Op maandag 24 september 2007 20:32 schreef hhhpsycho het volgende:
sake decanteerfles(?) plus 4 sake glazen(zover dit glazen zijn)
mischien een beetje makkelijk, niet beledigend bedoeld qonman.quote:Op maandag 24 september 2007 20:38 schreef qonmann het volgende:
Bert Haanstra glas ?
Nee, de goede man leefde ca. 400 jaar eerderquote:Op maandag 24 september 2007 20:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Carmiggelt?
Een devies van Bredero was: al siet men de lui - men kent se niet.quote:Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef hhhpsycho het volgende:
brederoo
begin is er.quote:
Qonman +1quote:Op maandag 24 september 2007 20:59 schreef qonmann het volgende:
Tesseschade ?
Ja dat bedoelde ikquote:Op maandag 24 september 2007 21:10 schreef RoofingBurner het volgende:
Pootaardappelen en consumptieaardappelen en patataardappelen. of bedoel je dat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |