quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:10 schreef TheSorrow het volgende:
Net nog langs de Blue gereden (half 4) en toen was t redelijk druk daar.. Veel lamme gasten gezien weer
Blue
quote:
Komt omdat de machinisten hebben gehoord van de voorgestelde verhoging van de OZB om de derving van parkeerinkomsten naar de gemeente te dekken, ze hadden toen maar besloten om zo'n wereldvreemde loser als jij nog even te laten wachten...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:29 schreef karr-1 het volgende:
Vanmorgen wilde ik de trein van 07.40 nemen, maar die had eerst een kwartier vertraging en reed vervolgens helemaal niet. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Voor zover ik het op de NS site kan zien rijden ze nog steeds met vertraging.
Ik persoonlijk wel ja, maar politiek gezien is het anders. Ik ben lid van ABZ en die hebben het plan ingediend om de parkeerkosten gratis te maken en het geld uit de OZB te halen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:58 schreef renz0r het volgende:
karr-1 is TEGEN een vehoging lieve schat...
Maar het klopt wel dat ik pertinent tegen een verhoging van de parkeertarieven ben. Ze zijn al duur genoeg en moeten niet nog duurder worden. Goedkoper is beter, maar dan moeten we een alternatieve inkomstenbron hebben. Of dat dan de OZB moet worden is weer een discussie, als er alternatieven zijn hoor ik die ook graag.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:58 schreef renz0r het volgende:
Vind ik ook een goede optie, als het eerste uur 1,50 wordt en het 2de uur gratis blijft, dan heb ik er ook weinig problemen mee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:03 schreef staticdata het volgende:
of ze het eerste uur parkeren nu 1,- of 1,50 maken zou me echt me reet roesten, die 0,50 kan er ook nog wel bij
Dat was toch ook het voorstel van de alle partijen uitgezonder VVD en ABZ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vind ik ook een goede optie, als het eerste uur 1,50 wordt en het 2de uur gratis blijft, dan heb ik er ook weinig problemen mee.
Het was het voorstel van het CDA inderdaad. Ik zeg niet per definitie dat het een slecht idee is ik denk aallen dat er betere zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat was toch ook het voorstel van de alle partijen uitgezonder VVD en ABZ?
Dat lieve schat mag je van mij weglaten...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:58 schreef renz0r het volgende:
Het volledige document kun je lezen op http://www.abzwijndrecht.nl onder Downloads.quote:Op veel plaatsen binnen de gemeente zijn parkeerproblemen doordat vele bedrijfsauto’s naast de privé-auto’s in de wijken geparkeerd worden. Hierdoor ontstaat op veel plaatsen een onevenwichtige parkeerdruk. In overleg met betrokkenen moet gekeken worden welke oplossingen er voor handen zijn.
Dan bij deze mijn welgemeende excuses.....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef karr-1 het volgende:
O and for the record, ik ben geen ambtenaar in Zwijndrecht, ik werk niet eens in Zwijndrecht. Ik ben alleen burgerraadslid voor ABZ en als zodanig betrokken bij de Gemeenteraad.
Acceptedquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:52 schreef towncar het volgende:
[..]
Dan bij deze mijn welgemeende excuses.....
Hier in huis toevallig wel. Ale je naast boodschappen doen ook beetje gaat kijken voor kleding, cds etc kan een uur zo voorbij vliegen. Dan is zo 2de uur gratis echt handigquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:18 schreef alpeko het volgende:
Vrijwel niemand is gebaat bij een tweede uur gratis. Schrap dat tweede uur gratis gewoon. Afgezien daarvan vind ik het huidige tarief niet echt conform de gangbare tarieven zoals je die elders tegenkomt. Dat het bedrag van 1 euro daarom omhoog kan is evident.
Ik doe geen boodschappen in Walbur, dus na 1 uur heb ik het echt wel gezien. Maar dat is mijn persoonlijke keuze, dat zal voor iedereen anders zijn. Ook ga ik meestal op de fiets naar Walburg toe, dus parkeren maakt mij helemaal niets uit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:55 schreef renz0r het volgende:
[..]
Hier in huis toevallig wel. Ale je naast boodschappen doen ook beetje gaat kijken voor kleding, cds etc kan een uur zo voorbij vliegen. Dan is zo 2de uur gratis echt handig
Ook dat is een vreemde oplossing natuurlijk. Dat is ongeveer hetzelfde als denken dat als je het woord allochtonen schrapt dat er dan ook geen problemen met allochtonen meer zijn. Er zijn problemen in omliggende straten dus we schaffen de parkeertarieven maar af? Beetje simplistisch. Volgens mij heeft iedere stad met deze problematiek te maken en die schijnt niet echt onoverkomelijk te zijn aangezien ik maar weinig steden ken waar parkeren in het centrum gratis is. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan zones enkel voor vergunninghouders?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef karr-1 het volgende:
Het enige wat ABZ en de VVD hebben geprobeerd aan te geven is dat het verhogen van parkeertarieven op Walburg niet werkt. Mensen gaan dan verder naar buiten staan om alsnog gratis te kunnen parkeren, zodat de groep mensen die overlast hebben van andere auto's steeds meer toeneemt.
Da's best een eind maar dan heb je wel altijd een ruim en gratis plekje.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:16 schreef methodmich het volgende:
Ik parkeer gewoon bij Alpeko en dan ga ik lopen.
Ik kan me vaag herinneren dat ik iets gehoord heb, maar meestal kun je bij ons een kanon afschieten zonder dat er iemand wakker wordt. Geen verklaring wat er aan de hand is?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:34 schreef renz0r het volgende:
Hebben jullie afgelopen nacht ook dat alarm gehoord? was volgens mij door een groot gedeelte van Zwijndrecht een kwartier lang te horen...Was een vastgelopen scheepstoeter ofzo maar dan harder...Was tussen kwart voor 2 tot 2 uur.
Was een tyfoon ( hoorn ) van een trein. Ding kwam langs mijn flat gereden..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:34 schreef renz0r het volgende:
Hebben jullie afgelopen nacht ook dat alarm gehoord? was volgens mij door een groot gedeelte van Zwijndrecht een kwartier lang te horen...Was een vastgelopen scheepstoeter ofzo maar dan harder...Was tussen kwart voor 2 tot 2 uur.
Ik niet, maar als je ook al niet meer veilig in de bus kan zitten, dan vraag ik me af waar het heen gaat met Nederland.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:33 schreef methodmich het volgende:
Wie gaat er wel eens met de bus naar Sliedrecht?
http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden/article1757683.ece
mijn vriendin heeft het ook gehoord...ik bleef rustig slapenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:39 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Was een tyfoon ( hoorn ) van een trein. Ding kwam langs mijn flat gereden..
Zou het dan toch nog eens winter worden in dit land?quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:09 schreef rollator_GSI het volgende:
het is echt een stuk kouder 's ochtends,vorige week zat er zelfs een dun laagje ijs op mn auto.
binnenkort weer krabben![]()
Je draait oorzaak en gevolg om: het wordt kouder en daarom daalt de temperatuurquote:Op maandag 22 oktober 2007 17:17 schreef TheSorrow het volgende:
Tuurlijk wordt het kouder, de temperatuur is steeds lager, doh
Ik ook, maar dan boeken die ik voor mijn plezier lees en ik denk dat het bij jou meer studieboeken zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:00 schreef renz0r het volgende:
Hier nog 1, alleen zit toch vaak genoeg met mn neus in de boeken
Ik zal eens kijken of we daar iets over kunnen zeggenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:38 schreef TheSorrow het volgende:
Het was binnen no-time afgebroken idd, en er gebeurt geen fuck meer... En wij zitten lekker met die KUT palen in onze straatZeg daar eens wat van op de volgende vergadering
Tof!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik fix dat wel even dat dat geregeld gaat worden![]()
Ha ha dat zei ik volgens mij niet, maar leuke verbouwing is het wel.quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha dat zei ik volgens mij niet, maar leuke verbouwing is het wel.
Datis afhankelijk van de waarde van je huis, maar bij mij was het iets van 400 euro in totaal voor 2 personen in een 4 kamer appartement.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:58 schreef RIVDSL het volgende:
Even een vraag aan mensen die in Zwijndrecht wonen. Ik probeer in te schatten wat mijn vaste lasten zullen zijn als ik in Zwijndrecht zou gaan wonen. Wat betalen jullie in Zwijndrecht aan gemeentelijke heffingen? Onder gemeentelijke heffingen versta ik: afvalophaal, waterschap etc.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, meestal wordt dat toch aangekondigd in de plaatselijke blaadjes enzo?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:29 schreef ThAzOnE het volgende:
is Walburg vanavond weer open ivm Halloween of doen ze dat dit jaar niet?
Ik niet in ieder geval. Tot een paar jaar geleden hadden we amper van Halloween gehoord, nu moeten we ineens het hele huis volstouwen met rotzooi onder invloed van de commercie. Nee dank je wel, ik vind een paar feestdagen per jaar wel genoeg eigenlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 21:40 schreef renz0r het volgende:
Net of de gemiddelde Nederlander wat doet met Halloween
Dat vind ik dan wel weer leuk, mits het geen overkill wordt en van die opgelegde gezelligheid enzo, dan hoeft het van mij ook niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:38 schreef rollator_GSI het volgende:
ik vind de kerst al vreselijk.
dat gedoe met kerstbomen en al die versieringen
Dat lijkt me dan wel weer geweldig om te zien !. Ik kan in mijn huis niet eens een kerstboom neerzetten, omdat de kat er in hangt zodra er niemand thuis is en dan kan ik elke keer die boom van de grond rapen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:19 schreef ThAzOnE het volgende:
kerst is heerlijk! Het huis wordt van binnen (nee geen kermis aan de buitenkant) compleet versierd in amerikaanse kerststijl. Altijd heel gezellig.
Ha ha das dan wel weer lief.....quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:19 schreef ThAzOnE het volgende:
de katten van ons slapen zelfs in de kerstboom, maar houden alles gelukkig heel.
quote:12:25:50 04-11-07 18 G BRAN Prio 1 BEKNELLING ZDT402 HIA473 MUNNIKENSTEEG ZWIJNDRECHT vast met been in boom
711041225501405383 1405383 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep C Prio 1 )
711041225501405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
711041225501405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
711041225501404298 1404298 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Groep 1 Prio 1 )
711041225501404289 1404289 BRW Hendrik Ido Ambacht ( SvD )
711041225501404288 1404288 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Chauffeurs )
711041225501403064 1403064 BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
Ik heb me wel aangemeld, maar moest het wel 2 keer doen voor ik een antwoord kreeg. Het schijnt dat de belangstelling zo massaal was, dat het problemen opleverde. Ik zou zeggen, nog eens proberen dus.quote:Op zondag 4 november 2007 19:20 schreef rollator_GSI het volgende:
iemand dat SMS alert al geprobeerd????????
ik heb me aangemeld,maar krijg geen wachtwoord en bevestiging teruggestuurd.
wat was er de hand zondag tussen 12.00 en 13.00 ??? de brandweer rukte flink uit,ze reden richting industrieterrein de geer.
WIjkagenten stellen volgens mij sowieso niet zo heel veel voor hier. Wel heb ik op mijn oude adres de beste man een keer op bezoek gehad omdat mijn schoonmoeder de politie bleef bellen dat ik haar zoon tegen zijn zin opgesloten hield of zoietsquote:Op zondag 4 november 2007 19:44 schreef renz0r het volgende:
Gisteren hebben jongeren weer is de reddingsboeikast op het bruggetje over het balkengat weer is in de fik gestoken. Dit is al de tweede keer deze maand. Deze hing er nu een week en gelijk weer in vlammen opgegaan. We zagen gisteravond opeens brand op t bruggetje vanuit de huiskamer, weet je gelijk weer hoelaat het is.
Fikte aardig, omdat het brandende plastic zich vloeibaar verspreidde over t midden van t bruggetje (waar die staat). Zelfde geld gaat die brug ook gedeeltelijk fikken.
Politie gebeld en na 20 minuten brandweer en politie.
Politie kwam ook, omdat het, zoals net gezegd, niet de eerste keer is en dat er geregeld hangjongeren in de buurt aan t kloten zijn. Zij gingen daarom de wijk uitkammen. Denk niks gevonden.
Wijkagent stelt ook niks voor. Overdag soms beetje rondkijken als er niks is, maar zodra het avond en nacht is zie je hem nooit. Dan moet die juist surveiren...
Mn ma kan savonds soms niet wandelen, omdat er altijd hangjongeren op en rond bankjes hangen op t wandelpad en in t noordpark. Daar komt ze sowieso al niet meer. Er zijn al geregeld dingen naar der geroepen. Klootzakken.
Noordpark gaat helaas ook achteruit.
Die hoorde ik ook ja, werd er wakker vanquote:Op zondag 4 november 2007 19:20 schreef rollator_GSI het volgende:
iemand dat SMS alert al geprobeerd????????
ik heb me aangemeld,maar krijg geen wachtwoord en bevestiging teruggestuurd.
wat was er de hand zondag tussen 12.00 en 13.00 ??? de brandweer rukte flink uit,ze reden richting industrieterrein de geer.
Vanmorgen in het AD stond een artikel dat er een jongetje in een boom aan het spelen was en klem was komen te zitten in die boom. Bij het bevrijden was politie en brandweer nodig blijkbaar.quote:
Zodra de A16 vastloopt, duikt iedereen meteen Zwijndrecht in om via andere wegen zijn doel te bereiken. Ik fietste net langs de brug naar Dordrecht en daar stond ook alles redelijk vol.quote:Op maandag 5 november 2007 17:35 schreef ThAzOnE het volgende:
lol
btw lang leven de A16, het staat hier alweer een uur vast op de dijk. Overigens wel leuk...ik zit lekker wamr thuis voor de buis en al die figuren in de auto zitten maar te balen hahahaha
Jup, dat vond de chauffeur blijkbaar nodig. En hij zou er uiteindelijk niks mee opschieten (daarom uitgestapt, fuck it)quote:Op maandag 5 november 2007 18:39 schreef TheSorrow het volgende:
Dus je bent met een bus door mijn straat gekomen?
De huizen staan hier al op instorten, die dingen staan er niet voor niets
Ach, wees blij dat iig die rioolbuizen neergezet zijn...voor dat die er stonden kwam er nog veel meer van dat zware verkeer door de straat zoals je weet. En nu kunnen ze tenminste niet zo hard meer ( personenwagens uitgezonderd...die gaan er nog steeds met 60 - 70 tussendoor, ik zit nog steeds te hopen dat er een z'n spiegels er af rijdt..)quote:Op maandag 5 november 2007 18:39 schreef TheSorrow het volgende:
Dus je bent met een bus door mijn straat gekomen?
De huizen staan hier al op instorten, die dingen staan er niet voor niets
Oh...rij jij in dat Trabantje dat daar wel s voor de deur staat....quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:23 schreef rollator_GSI het volgende:
kom ook wel s door de emmastraat,tis altijd even voorzichtig erdoorheen met die grote bak van me![]()
mn kapper zit daar (knipsalon).
ik moest naar dord gister,ben er bij ambacht af gegaan en via de dijk ben ik dord in gereden,
ging 4 uur weg uit rotterdam zuid en was er om 16.40,toch nog knap gedaan![]()
quote:Bibliotheek is voorlopig gered met steun van raad
Door PETER KOSTER
ZWIJNDRECHT - De bibliotheek in Zwijndrecht is voorlopig gered.
De gemeenteraad besloot dinsdagavond unaniem dat de bibliotheek geen anderhalve ton per jaar hoeft te bezuinigen, zoals burgemeester en wethouders hadden gewild.
In de praktijk betekent dat dat de beide vestigingen, één in Walburg en één aan de Anjerstraat, voorlopig open kunnen blijven. Ondertussen gaan de bibliotheek en de gemeente met elkaar praten over de toekomst van de bibliotheek. De gemeente wil graag dat de vestiging aan de Anjerstraat vervangen wordt door een aantal steunpunten, waar samengewerkt wordt met scholen en zorgcentra. Daarover valt met de bibliotheek wel te praten, al wil die het liefst gewoon het filiaal aan de Anjerstraat open houden.
Voor daar uitsluitsel over komt, moet er nog flink wat water door de Oude Maas stromen. De bibliotheek heeft veel meer geld nodig dan ze nu krijgt, zelfs nu de bezuiniging afgeblazen is. Dat komt met name doordat ze aan allerlei landelijke eisen moet gaan voldoen. Bovendien wijkt de huidige vestiging in Walburg vooir nieuwbouw van het gelijknamige winkelcentrum. Tijdelijke huisvesting kost veel geld en de nieuwe huisvesting wordt meer dan twee keer zo duur als de huidige.
Bij alle discussies die daarover nog gevoerd moeten worden, wilde de verheugde bibliotheekdirecteur J. Bijker gisteren echter nog niet stilstaan. ,,Het belangrijkste is dat de bezuinigingen van tafel zijn. Nu kunnen we gewoon gaan bouwen,’’ zo reageerde ze.
De gemeenteraad nam gisteren de begrotingen voor de komende jaren aan met de stemmen van VVD en Algemeen Belang Zwijndrecht. Nog afgezien van het feit dat beide partijen grote moeite hebben met het collegebeleid in het algemeen (VV’ er E. Vissers sprak van een ’ parade van gemiste kansen’), zijn ze verbolgen omdat de begrotingen volgens hen ondoorgrondelijk zijn.
Er blijkt vooral niet uit hoeveel geld de gemeente zelf uitgeeft en hoeveel er naar de regio Drechtsteden gaat. Daarbij hebben deze partijen, meer nog dan de anderen, het gevoel dat het samenwerkingsverband van de gemeenten een onstuurbaar schip is geworden, waarin steeds meer geld gepompt wordt.
De raad wil net als burgemeester en wethouders dat er vanaf 2010 geen professioneel theater meer georganiseerd wordt. Het zwembad De Hoge Devel blijft voorlopig open, maar krijgt geen extra geld.
dat is een ferrari hoorquote:Op woensdag 7 november 2007 00:03 schreef towncar het volgende:
[..]
Oh...rij jij in dat Trabantje dat daar wel s voor de deur staat....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |