Als Bolkestein het toen niet over had genomen was er geen VVD meer geweest, maar goed. Waar iemand als Nijpels de brutaliteit vandaan haalt om kritiek te leveren op de partij, is me nog steeds een raadsel.quote:Op zondag 23 september 2007 21:59 schreef Ryan3 het volgende:
De VVD vond ik wel goed in de tijd van Voorhoeve, met Dijkstal op 2 (ouwe VDB'er eigenlijk). Het post-Nijpels tijdperk ofwel pre-Bolkestein-tijdperk.
Ja, dat vond ik dus een goeie VVD.quote:Op zondag 23 september 2007 22:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Als Bolkestein het toen niet over had genomen was er geen VVD meer geweest, maar goed. Waar iemand als Nijpels de brutaliteit vandaan haalt om kritiek te leveren op de partij, is me nog steeds een raadsel.
Die verkiezingswinst was grotendeels aan de populariteit van Wiegel te danken. In de kamer heeft 'ie het zo lopen verprutsen dat de partij op springen stond.quote:Op zondag 23 september 2007 22:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik dus een goeie VVD..
Nijpels heeft divident bij VVD clubleden door de verkiezingsoverwinning van 82???
Wiegel was weg in 81, toen kwam het rampkabinet van Agt 2 (met PvdA, D66) en rompkabinet van Agt 3 (met alleen D66), de economische malaise vierde hoogtij en toen dus de opmerkelijke verkiezingsoverwinning van Nijpels in 82, met het imago van 'je bent jong en je wilt wat' (of andersom, 'je bent wild en je jongt wat...' weet ik niet meer), volgens mij werd dat op Nijpels' conto bijgeschreven.quote:Op zondag 23 september 2007 22:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die verkiezingswinst was grotendeels aan de populariteit van Wiegel te danken. In de kamer heeft 'ie het zo lopen verprutsen dat de partij op springen stond.
Ja, zelfs Veronica blijkt on hinesight nog beschaafd te zijn geweest...quote:Op zondag 23 september 2007 22:31 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme stelletje kankerproleten, onbeschoft pleurisvolk dat tegenwoordig de Kamer bevolkt. Waar is de beschaving gebleven?
In mijn herinnering was Nijpels een verademing in vergelijking met Wiegel.quote:Op zondag 23 september 2007 22:25 schreef Ryan3 het volgende:
toen dus de opmerkelijke verkiezingsoverwinning van Nijpels in 82, met het imago van 'je bent jong en je
Die concensus is er nog wel. Zodra het CDA de kans krijgt zal er weer over rechts geregeerd worden. Het CDA regeert nu alleen maar met de PvdA omdat het echt niet anders kon. Volgens mij is de wekelijkse ministerraad geen gezellig samenzijn. Vechtkabinetquote:Op zondag 23 september 2007 22:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vanaf de oprichting speelde dat een rol idd (vooral ook vanwege de bloedgroepen), maar ik dacht dat door Lubbers meer een pragmatischere koers werd ingeslagen, en dat tussen 1994 en 2002 toen het CDA weg was een nieuwe concensus ontstond binnen het CDA over de meer conservatievere richting, met kleine overheid, met sociale bijna libertaire componenten (communitarisme???)..
Ja, klopt wat Nijpels betreft, duidelijk een wat andere koers dan Wiegel en bijgeschreven op Nijpels' conto, duidelijk niet dat van Wiegel.quote:Op zondag 23 september 2007 22:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In mijn herinnering was Nijpels een verademing in vergelijking met Wiegel.
Jong, fris en liberaal versus Wiegel oud, ingezakt en conservatief.
Met Nijpels kwam de VVD van 26 naar 36 zetels.. Ik zie Nijpels nog voor me met de duimen omhoog .
De verkiezingingen van 89 waren vervroegd omdat de VVD-fractie olv van Voorhoeve het kabinet Lubbers liet vallen tegen de zin in van minister Nijpels..de VVD verloor 5 zetels en kwam op 22 zetels.
Natuurlijk won de VVD in 94.. dieper kon men niet meer zakken, men zat in de oppositie en Bolkenstein bracht weer wat frisheid terug die verdween met het vertrek van Nijpels uit de fractie..
http://www.telegraaf.nl/binnenland/71651211/60__Nederlanders:_Wilders_lokt_bedreigingen_uit.htmlquote:60% Nederlanders: Wilders lokt bedreigingen uit
AMSTERDAM - Bijna tweederde van de Nederlanders vindt dat Tweede Kamerlid Geert Wilders de bedreigingen die hij krijgt zelf over zich afroept.
Dat blijkt uit een opiniepeiling door Maurice de Hond in opdracht van het Radio 1-programma Hagens op de middag.
Nederland steunt hiermee de uitspraken die Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra gisteren deed in het Algemeen Dagblad. Hij zei dat mensen zoals Wilders met hun uitspraken losgeslagen individuen het laatste duwtje geven.
Verder wil een op drie Nederlanders niet langer meebetalen aan de kosten voor de veiligheid van het Kamerlid. Zij vinden dat de betaling van de beveiliging door de overheid moet worden gestaakt
Waarom moet je daar 10 % van afhalen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:36 schreef Ringo het volgende:
Halen we daar de 10% allochtonen vanaf, houden we nog 50% reinblanke Vaderlanders over
Wilders? Hij heeft geen rechten meer, die heeft hij verspeeld door de rechten van andere te willen afpakken. Net als jij trouwens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:36 schreef Ringo het volgende:
Halen we daar de 10% allochtonen vanaf, houden we nog 50% reinblanke Vaderlanders over.
Die man heeft recht op 75 kamerzetels!
![]()
Nee. Huidskleur is echt suf. Ik snap niet dat dat nog in de mode is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom moet je daar 10 % van afhalen?
Zijn die minderwaardig dan dat je die niet wilt meetellen als stem van Nederlandse bevolking ?
Huidskleur deugt niet ofzo ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |