abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:57:23 #251
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53538544
diarree en overgeven zijn ook niet echt bevorderlijk voor de werking van de pil. Maar: idd niet in verhouding met het aantal wat "door de pil heen" zwanger wordt
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_53538577
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:37 schreef hassanjassan het volgende:
man man man...wat ik dus NU weer meemaak, breekt mijn klomp....mijn zwager en zijn vriendin zijn zwanger....hij is 26 en zij is 21. Niet gepland....maar zij slikt toch de pil, dan ben je toch voor 98% gedekt? de kans is echt minimaal, maar goed, dat argument zal ik niet gebruiken.
Indien een vrouw geen overgewicht heeft zelfs 99,8% bij perfect gebruik.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Het ligt een beetje aan het gebruik van de pil. Je moet er niet 1 vergeten, of meerdere dagen achter elkaar. Bij lichte pillen moet je zorgen dat je ze rond dezelfde tijd inneemt. Verder als je antibiotica slikt dan is de werking van de pil nihil, ook andere medicijnen kunnen het effect van de pil verkleinen.
Dat is dus niet zo, bij lichte pillen. Niet meer dan 12 uur te laat zijn, maar dat geldt bij elke pil. En als je 'm vergeet, dan bel je toch je apotheek wat je moet doen, haal je een morning after pil indien nodig en gebruik je een condoom indien nodig? Dat mérk je toch? Hetzelfde geldt voor antibiotica, ik vind het je verantwoordelijkheid als pilgebruikster om op de hoogte te zijn van het risico en dus informatie te vragen bij je apotheek (want die, en niet de huisarts, is verantwoordelijk voor informatie over de wisselwerking tussen medicijnen)

Maar goed, per ongeluk zwanger raken is nog altijd iets anders dan bewust jong voor kids gaan. Helaas neemt het aantal ongewenste zwangerschappen wel toe, en gemiddeld genomen is een kind vaker ongewenst als een vrouw jong is, denk ik.
pi_53539962
Ik vind het eerder verontrustend dat er veel vrouwen pas half weg 30 of ruim over de veertig pas aan hun kinderwens gaan denken/werken.
Als je de ouders van nu leest, ben je met je 28 jaar oud een jonge moeder..... dat vind ik echt een verkeerde ontwikkeling. Ik heb de OvN elke maand gehaald en iedere keer valt mijn bek weer wagenwijd open, vrouwen die het met hun 43 jaar raar vinden dat ze 5x een miskraam krijgen.....
en dan uiteindelijk een gehandicapt kind krijgen, heel vervelend maar je weet toch dat de risico's groter worden als je ouder zwanger raakt.

Nee ik ben van mening dat ik liever een meisje van 23 met zwangere buik baby spullen zie kopen als een vrouw van 45.
Mama van Isa en Ties
pi_53540086
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:47 schreef marlieske het volgende:
-knip-

Nee ik ben van mening dat ik liever een meisje van 23 met zwangere buik baby spullen zie kopen als een vrouw van 45.
Mijn mama koopt ook babykleertjes voor mij... Misschien denken mensen wel dat zij zwanger is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53540205
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:47 schreef marlieske het volgende:
Ik vind het eerder verontrustend dat er veel vrouwen pas half weg 30 of ruim over de veertig pas aan hun kinderwens gaan denken/werken.
Als je de ouders van nu leest, ben je met je 28 jaar oud een jonge moeder..... dat vind ik echt een verkeerde ontwikkeling. Ik heb de OvN elke maand gehaald en iedere keer valt mijn bek weer wagenwijd open, vrouwen die het met hun 43 jaar raar vinden dat ze 5x een miskraam krijgen.....
en dan uiteindelijk een gehandicapt kind krijgen, heel vervelend maar je weet toch dat de risico's groter worden als je ouder zwanger raakt.

Ik vind dit bijna net zo bekrompen klinken als de vooroordelen over jonge ouders, eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53540256
Wat is nou oud en wat is nou jong??

Moeten we een poll starten? --> Wat is de leeftijd om kinderen te krijgen?
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:48:28 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53541549
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dit bijna net zo bekrompen klinken als de vooroordelen over jonge ouders, eigenlijk.
Ben ik met je eens, maar *puur biologisch* gezien heeft ze wel een punt natuurlijk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53541827
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar *puur biologisch* gezien heeft ze wel een punt natuurlijk.
Misschien als je het hebt over 43 jaar, wat volgens mij ook extreem is en echt niet zo heel vaak voorkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:58:32 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53541860
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Welk punt dan? Dat je niet bewust risico's op gehandicapte kinderen mag nemen? Tsja... Zo kan je nog wel een paar mensen uitsluiten van het krijgen van kinderen, jong of niet...

Staat er iemand wel eens bij stil dat het nou eenmaal niet voor iedereen zo loopt dat ze op haar 19e de liefde van haar leven tegen het lijf loopt in de dorpsdisco?
Het is inherent aan de huidige tijdgeest dat vrouwen en mannen verder kijken dan hun neus lang is. Mensen zijn kieskeuriger mbt wat ze willen in het leven, nemen niet altijd meer genoegen met 'dit is wel goed genoeg' en het duurt dus soms ook gewoon langer voor iemand de juiste partner tegen het lijf loopt.
Dat soort factoren spelen allemaal mee met bij die eventueel wat latere keuze voor kinderen.
* Brighteyes heeft al wel weer een paar pareltjes gezien in het 'wat je nooit meer wil horen'-topic...

Als het echt not done geweest was biologisch gezien dan zou het ook echt niet meer mogelijk geweest zijn op 'latere' leeftijd. Tuurlijk van mij hoeft een vrouw van 50 echt geen IVF behandeling meer te ondergaan, maar om mensen van achterin de 30 al als oud en afgeschreven af te doen vind ik echt te ver gaan.
Zoals miss_sly zegt, superbekompen, als dat dan die zogenaamde 'jonge geest' is dan hou ik mijn hart vast voor de rest van de opvoeding en de opvattingen die meegegeven worden...
pi_53542156
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:58 schreef Brighteyes het volgende:

Zoals miss_sly zegt, superbekompen, als dat dan die zogenaamde 'jonge geest' is dan hou ik mijn hart vast voor de rest van de opvoeding en de opvattingen die meegegeven worden...
Nou, als ik erodome moet geloven, heb ik de tena-ladies naast mijn kinds luiers liggen, de rollater naast haar loopfietsje geparkeerd en bezoek ik alvast de bejaardensoos als mijn kind naar de psz is.

Variety is the spice of life
pi_53542634
Ik ben 19 jaar en ga volgend jaar samenwonen.
Als we er samen financieel in staat voor zijn wil ik zo snel mogelijk kinderen.
Gewoon omdat wij het willen en er klaar voor zijn.
Natuurlijk ga ik nog wel eens uit en doe ik gek, maar kan je dat als moeder dan niet meer.
Als dit wel eens ter sprake komt in mijn omgeving krijg je van die opmerkingen: je leven stopt met kinderen, je bent nog zo jong, het is zo zonde.
Soms word ik hier echt misselijk van. Mijn ouders zijn 41 en 42 en zitten nu samen in Griekenland en ik ben met mijn broertjes alleen thuis.
Je leven stopt niet het wordt gewoon anders en ik ben net zo goed in staat om een kind op te voeden als iemand van 45.

Groetjes melissa

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_liss op 28-09-2007 13:32:05 ]
pi_53542665
Er zijn ook peuterspaalzalen ín bejaardentehuizen, toch?
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:28:15 #263
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_53542673
And all the things you do with it
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 september 2007 @ 13:43:21 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53543069
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:27 schreef miss_liss het volgende:
Ik ben 19 jaar en ga volgend jaar samenwonen.
Als we er samen financieel in staat voor zijn wil ik zo snel mogelijk kinderen.
Gewoon omdat wij het willen en er klaar voor zijn.
Natuurlijk ga ik nog wel eens uit en doe ik gek, maar kan je dat als moeder dan niet meer.
Als dit wel eens ter sprake komt in mijn omgeving krijg je van die opmerkingen: je leven stopt met kinderen, je bent nog zo jong, het is zo zonde.
Soms word ik hier echt misselijk van. Mijn ouders zijn 41 en 42 en zitten nu samen in Griekenland en ik ben met mijn broertjes alleen thuis.
Je leven stopt niet het wordt gewoon anders en ik ben net zo goed in staat om een kind op te voeden als iemand van 45.

Groetjes melissa
Weer zo'n vooroordeel... Waarom zou je als moeder niet uit kunnen gaan en gek doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53543130
ik vind het nogal een verschil of je een keertje uitgaat, of dat je elke avond flink gaat stappen (al la britney spears). Dat laatste vind ik nou niet echt een goed voorbeeld voor je kinderen.
pi_53543291
Inderdaad daar is een verschil in maar als je 1 keer in de zoveel tijd naar een groot feest wil en ze kunnen een nachtje bij opa en oma slapen dan hebben ze daar helemaal geen last van.
pi_53543621
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:58 schreef Brighteyes het volgende:

Als het echt not done geweest was biologisch gezien dan zou het ook echt niet meer mogelijk geweest zijn op 'latere' leeftijd. Tuurlijk van mij hoeft een vrouw van 50 echt geen IVF behandeling meer te ondergaan, maar om mensen van achterin de 30 al als oud en afgeschreven af te doen vind ik echt te ver gaan.
Het is algemeen bekend dat je na je 35ste veel grotere risiko's gaat lopen als je dan pas aan je eerste kind begint.
Dat is geen grapje ofzo, als je naar de lijn kijkt zie je die vanaf die leeftijd echt ontzettend omhoog schieten.

Ja het kan nog, nee het is niet zoals het hoort, geeft vrij veel kans op problemen.

Kijk bv eens naar het aantal vrouwen dat hulp nodig heeft bij zwanger worden rond die leeftijd, ook dat schiet dan enorm omhoog.

De mens is niet gemaakt om achterin de 30 nog aan kinderen te beginnen, de beste leeftijden liggen tussen de 18 en de 30, dat is gewoon waar, gewoon een biologisch feit.

Dat heeft niets met bekrompen te maken, is gewoon de harde waarheid, grotere kans op een gehandicapt kind, grotere kans op complicatie's bij de bevalling, veel grotere kans op bekkenbodembeschadigingen(denk aan incontinentie, baarmoederverzakking enzo als gevolg), grotere kans op bekkeninstabiliteit enz enz enz .
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53543717
maar mensen.
Het kan wel over zijn tussen ons volgende maand en dat ik pas op mijn 40ste iemand tegen kom en dan pas aan kinderen begin.
Ik wilde altijd al kinderen alleen de situatie was er toen niet voor geweest.
Het is vaak niet je eigen besluit om laat kinderen te nemen, veroordeel niet zonder het verhaal te eten
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:22:43 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53544060
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat je na je 35ste veel grotere risiko's gaat lopen als je dan pas aan je eerste kind begint.
Dat is geen grapje ofzo, als je naar de lijn kijkt zie je die vanaf die leeftijd echt ontzettend omhoog schieten.

Ja het kan nog, nee het is niet zoals het hoort, geeft vrij veel kans op problemen.
Zo vind ik het beter... wie bepaalt er nou wat hoort en wat niet hoort...
quote:
Kijk bv eens naar het aantal vrouwen dat hulp nodig heeft bij zwanger worden rond die leeftijd, ook dat schiet dan enorm omhoog.

De mens is niet gemaakt om achterin de 30 nog aan kinderen te beginnen, de beste leeftijden liggen tussen de 18 en de 30, dat is gewoon waar, gewoon een biologisch feit.
Nou en? Dat betekent nog niet dat je dan maar gelijk raar, vreemd, zielig en vooral heeeeeeeeel oud bent als je dat nog wel wilt...
quote:
Dat heeft niets met bekrompen te maken, is gewoon de harde waarheid, grotere kans op een gehandicapt kind, grotere kans op complicatie's bij de bevalling, veel grotere kans op bekkenbodembeschadigingen(denk aan incontinentie, baarmoederverzakking enzo als gevolg), grotere kans op bekkeninstabiliteit enz enz enz .
De dingen die jij noemt zijn iig al van een heel ander kaliber dan 'jong van geest'... iets wat je nu iig niet toont. Althans... niet in mijn ogen. Ik dacht dat jonge mensen ook altijd open stonden voor van alles enzo.
pi_53544167
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:08 schreef miss_liss het volgende:
maar mensen.
Het kan wel over zijn tussen ons volgende maand en dat ik pas op mijn 40ste iemand tegen kom en dan pas aan kinderen begin.
Ik wilde altijd al kinderen alleen de situatie was er toen niet voor geweest.
Het is vaak niet je eigen besluit om laat kinderen te nemen, veroordeel niet zonder het verhaal te eten
kinderen neem je niet
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:27:48 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53544187
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

kinderen neem je niet
Oh jawel hoor... waarom hebben al die ongewenst kinderloze mensen ze anders niet gekregen? Zijn ze stout geweest?
Weer een hele andere discussie, niet voor dit topic, maar ik denk dat iedereen nou wel weet dat het niet vanzelfsprekend is, maar hoe moet je het dan in vredesnaam zeggen...
pi_53544230
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:22 schreef Brighteyes het volgende:

wie bepaalt er nou wat hoort en wat niet hoort...
Niet wie, maar wat, en het antwoord is de natuur in de vorm van je eigen lichaam.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53544236

[ Bericht 100% gewijzigd door miss_liss op 28-09-2007 14:31:44 (discussie gaat de hele verkeerde kant op) ]
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:32:28 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53544317
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Niet wie, maar wat, en het antwoord is de natuur in de vorm van je eigen lichaam.
En dus is er niks mis met vrouwen die na hun 35e nog kinderen krijgen want dat kan gewoon... Simple as that.
pi_53544356
Er zijn wel gevallen bekent dat vrouwen met medische ingreep op hun 55 nog zwanger worden.. Dat vind ik wel wat ver gaan.
pi_53544359
Ik wil er alleen over zeggen dat het niet uitmaakt op welke leeftijd je kinderen besluit te krijgen

Als je er maar zelf achterstaat en het financieel haalbaar is.
pi_53544412
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo vind ik het beter... wie bepaalt er nou wat hoort en wat niet hoort...
[..]

Nou en? Dat betekent nog niet dat je dan maar gelijk raar, vreemd, zielig en vooral heeeeeeeeel oud bent als je dat nog wel wilt...
[..]

De dingen die jij noemt zijn iig al van een heel ander kaliber dan 'jong van geest'... iets wat je nu iig niet toont. Althans... niet in mijn ogen. Ik dacht dat jonge mensen ook altijd open stonden voor van alles enzo.
Moet je echt overal open voor staan, heb toch allang gezegd dat dit mijn persoonlijke mening is die over mijn leven gaat en dat anderen moeten doen wat zij goed achten?

Mag je als je jong bent van geest niet over dingen nadenken, geen mening hebben of wat dan ook?
Zelfs artsen raden het af om achterin de 30 aan kinderen te beginnen, zelfs die wijzen op het zeer verhoogde risiko dat je dan loopt.
Het komt niet uit de lucht vallen ofzo, is niet iets dat ik zo even uit mijn duim zuig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53544421
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dus is er niks mis met vrouwen die na hun 35e nog kinderen krijgen
Wat mij betreft is daar niks mis mee, nee. Maar de verhoogde risico's zijn er gewoon, daar kun je niet omheen. En dat is iets wat ieder voor zich moet inschatten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 september 2007 @ 14:36:30 #279
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53544423
Nu weet ik nog niet of ik een jonge of een oude moeder ben
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53544446
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:36 schreef Sjeen het volgende:
Nu weet ik nog niet of ik een jonge of een oude moeder ben
wat vind je zelf?
pi_53544495
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dus is er niks mis met vrouwen die na hun 35e nog kinderen krijgen want dat kan gewoon... Simple as that.
Dat kan lang niet altijd, hulp is in veel gevallen noodzakelijk, zeker als je echt tegen de eind 30 aan gaat kijken, 35 is de grens, daarna schiet de hoeveelheid problemen omhoog, echt heel erg omhoog, dat gaat met het jaar heel fiks omhoog.

De natuur heeft gewoon bepaald dat tussen de 18 en de 30 het gunstigste is, eronder geeft risiko omdat je nog in de groei bent en een zwangerschap een fikse aanslag is op het lichaam, erboven geeft een groter risiko omdat je lichaam niet rekbaar genoeg meer is, de beste eitjes al verdwenen zijn.

Ik veroordeel geen vrouw die later aan kinderen begint, dat is haar keuze, niet de mijne, het is alleen mijn keuze niet, ik zou dat extra risiko niet willen lopen en vind het wel een beetje naar dat deze maatschappij zo is ingericht dat belachelijk laat aan kinderen beginnen vrij normaal is, dat je raar wordt aangekeken als je dat niet zo wilt.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:40:52 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53544523
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat mij betreft is daar niks mis mee, nee. Maar de verhoogde risico's zijn er gewoon, daar kun je niet omheen. En dat is iets wat ieder voor zich moet inschatten.
Dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik vind het alleen heel raar als iemand zegt dat het niet hoort om op die leeftijd nog kinderen te krijgen. Dat is in mijn ogen een waardeoordeel over de keuze die mensen maken.
Lekker makkelijk lullen als jij het allemaal op je 23e netjes voor elkaar had en heel onsympathiek tov de mensen die door wat voor omstandigheden dan ook die mazzel niet hadden...

Ja, het brengt risico's met zich mee, ja, idealiter krijg je kinderen rond de 25e, maar zoals het hier afgeschilderd wordt lijkt het bijna wel alsof je echt niet spoort als je een andere keuze maakt.
Maar ondertussen mag er niks gezegd worden van jonge moeders.

Zoals ik eerder zei, het is zo jammer dat de verdediging van jonge moeders niet kan zonder met een vingertje naar de overkant te wijzen.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 28-09-2007 14:46:06 ]
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:47:05 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53544680
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:39 schreef erodome het volgende:
Ik veroordeel geen vrouw die later aan kinderen begint, dat is haar keuze, niet de mijne, het is alleen mijn keuze niet, ik zou dat extra risiko niet willen lopen en vind het wel een beetje naar dat deze maatschappij zo is ingericht dat belachelijk laat aan kinderen beginnen vrij normaal is, dat je raar wordt aangekeken als je dat niet zo wilt.
pi_53544820
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik vind het alleen heel raar als iemand zegt dat het niet hoort om op die leeftijd nog kinderen te krijgen.
Ach, niet hoort, niet hoort. Dat vind ik ook wat zwaar uitgedrukt. Maar je geeft zelf al aan dat het niet ideaal is getuige:
quote:
idealiter krijg je kinderen rond de 25e
quote:
Lekker makkelijk lullen als jij het allemaal op je 23e netjes voor elkaar had en heel onsympathiek tov de mensen die door wat voor omstandigheden dan ook die mazzel niet hadden...
Als iemand door omstandigheden (verbroken relaties, niet de juiste partner kunnen vinden, etc) er nog niet aan toe gekomen is terwijl ze dit wel graag wil, en ze wil het rond d'r 35e eindelijk gaan proberen, hey, be my guest! Zeker doen. Maar ik heb weinig geduld met mensen die én kinderen willen maar toch liever eerst 6 x modaal willen verdienen, een semi-vrijstaande rijtjescontainer, golden retriever én 50k spaargeld op de bank. Allemaal bijzaken die helemaal níks vandoen hebben met al dan niet succesvol een kind ter wereld kunnen zetten en opvoeden imho.
quote:
Oh, je mag van mij alles zeggen over jonge moeders hoor. Het zijn voornamelijk de vrouwen die er hier een catfight van maken. .
quote:
Zoals ik eerder zei, het is zo jammer dat de verdediging van jonge moeders niet kan zonder met een vingertje naar de overkant te wijzen.
Voorlopig wordt er hier aardig gediscussieerd. Volgens mij kun jij gewoon slecht tegen dit soort discussies want dit zie ik je overal roepen.
pi_53544830
pi_53544853
Trouwens, kinderen krijgen doe je samen. What about jonge of oude papa's?
pi_53544921
Papa's komen alleen zondags het vlees snijden...
pi_53544983
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:56 schreef Ticootje het volgende:
Papa's komen alleen zondags het vlees snijden...
Ik kan nu wel een opmerking maken over het vrouwenhormonenbolwerk dat OUD is, maar ik hoop toch op iets meer eigenlijk.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:58:15 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53544988
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, niet hoort, niet hoort. Dat vind ik ook wat zwaar uitgedrukt. Maar je geeft zelf al aan dat het niet ideaal is getuige:
[..]

[..]

Als iemand door omstandigheden (verbroken relaties, niet de juiste partner kunnen vinden, etc) er nog niet aan toe gekomen is terwijl ze dit wel graag wil, en ze wil het rond d'r 35e eindelijk gaan proberen, hey, be my guest! Zeker doen. Maar ik heb weinig geduld met mensen die én kinderen willen maar toch liever eerst 6 x modaal willen verdienen, een semi-vrijstaande rijtjescontainer, golden retriever én 50k spaargeld op de bank. Allemaal bijzaken die helemaal níks vandoen hebben met al dan niet succesvol een kind ter wereld kunnen zetten en opvoeden imho.
Vind ik helemaal prima, maar ddat is wel een ander verhaal dan zomaar alle oudere moeders over 1 kam scheren als zijnde hoort niet... Maar goed, dat was jij ook niet.
quote:
Oh, je mag van mij alles zeggen over jonge moeders hoor. Het zijn voornamelijk de vrouwen die er hier een catfight van maken. .
Je bent de enige man in het topic, dus dat helpt ook niet he.
quote:
Voorlopig wordt er hier aardig gediscussieerd. Volgens mij kun jij gewoon slecht tegen dit soort discussies want dit zie ik je overal roepen.
Voor zover ik weet nog maar 1 keer in dit topic, verder kan ik me iig niet herinneren dat ik dit dagelijks roep in discussies.
Maar los daarvan, ik vind dat wel een foute manier van discussieren idd. Je punt kunnen verdedigen zonder gelijk het tegenovergestelde neerhalen vind ik persoonlijk een stuk prettiger dan maar heel makkelijk 'ja maar zij...' roepen.

En noem mij maar een softie, maar ik vind sommige dingen die hier gezegd worden echt ronduit kwetsend voor sommige mensen, vandaar dat ik zeg 'probeer het eens zonder gelijk een ander te veroordelen'.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2007 @ 14:59:02 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53545011
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:53 schreef Jarno het volgende:

Ik heb erodome altijd al een domme doosch gevonden, of bedoel je dat niet?
pi_53545024
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb erodome altijd al een domme doosch gevonden, of bedoel je dat niet?
Dat ligt eraan, ben je jong of oud papa?
pi_53545054
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik vind het alleen heel raar als iemand zegt dat het niet hoort om op die leeftijd nog kinderen te krijgen. Dat is in mijn ogen een waardeoordeel over de keuze die mensen maken.

Ja, het brengt risico's met zich mee, ja, idealiter krijg je kinderen rond de 25e, maar zoals het hier afgeschilderd wordt lijkt het bijna wel alsof je echt niet spoort als je een andere keuze maakt.

Zucht, je moet je niet zo vastbijten in 1 heel klein stukje van de tekst en de rest vergeten.

Volgens de natuur hoort het niet om dan pas aan kinderen te beginnen, dat is alles wat ik ermee bedoel, dat wij allang niet meer doen zoals alles door de natuur bedoeld is moge duidelijk zijn.

En ja IK vind het belachelijk laat aan kinderen beginnen als je eind 30 daar pas aan gaat beginnen, neem nog even een jaartje voor je zwanger bent en je zit al snel in de 40.
Dan heb ik het niet over 30 of 35, maar echt eind 30.

Dat is MIJN mening die gaat over MIJN leven, niet over die van een ander.

Maar waarom ben je hier zo fel op, dat je dat steeds zo zwaar moet aanhalen?
pi_53545068
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Swets is een OUD papa.

(ok ik hou op..)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2007 @ 15:01:02 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53545084
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:58 schreef Brighteyes het volgende:

Je bent de enige man in het topic, dus dat helpt ook niet he.

hehe... ik heb allang constructief meegedaan in dit topic, maar dat is weer genegeerd door die wilde wijven
pi_53545089
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:53 schreef Jarno het volgende:
Daar denk ik hetzelfde over, mijn man ook, die wilde geen oude papa zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2007 @ 15:01:44 #296
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53545100
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens erodome's maatstaven of die van de gewone wereld?
pi_53545153
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Doe's gek.
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:04:32 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53545192
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:00 schreef erodome het volgende:

Maar waarom ben je hier zo fel op, dat je dat steeds zo zwaar moet aanhalen?
Omdat ik het echt heel kwetsend vind voor een aantal mensen die hier meeposten, en nee, niet mezelf, godzijdank hoef ik me nog net niet aangesproken te voelen.

Overigens hamer ik niet alleen maar op dat puntje, als je goed kijkt zie je dat ik het met je eens bent dat het om lichamelijke redenen beter zou zijn om op een jongere leeftijd kinderen te krijgen, daarin geef ik je gelijk.

Maar ik zie niet staan dat je zegt 'ik had het persoonlijk belachelijk gevonden als ik op latere leeftijd kinderen heb gekregen'. Dan zou je het namelijk over jezelf hebben, over je eigen situatie.
Ik zie staan 'ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die achterin de 30 nog aan kinderen beginnen', in mijn ogen is dat wel degelijk een oordeel over anderen. En dat vind ik heel ver gaan...

My bad...

En nu hou ik er over op, ik begin idd vervelend in herhaling te vallen.
pi_53545214
quote:

[..]

Wat is dat nu weer voor domme opmerking, volgens de wetenschap is voor een vrouw na haar 35ste gewoon een "oude" moeder, dat is gewoon zo, bij 35 ligt die magische grens waarbij het risiko enorm toeneemt bij het eerste kind.
Dat ik voor mezelf dat niet wil heeft daar geen bal mee te maken, wat anderen willen moeten ze zelf weten, zeg ik de hele tijd al, maar wordt niet echt gehoort ofzo.

Voor een man is dat voor de gewone wereld anders.
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:05:20 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53545219
quote:

[..]

hehe... ik heb allang constructief meegedaan in dit topic, maar dat is weer genegeerd door die wilde wijven
Excuus, excuus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')