abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 15:40:01 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53489106
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:45 schreef cultheld het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar is het niet op zijn minst lullig te noemen wanneer er op een school waar niet alleen moslims zitten alleen halal-vlees wordt geserveerd?
Wilders wist dat het niet waar was.
pi_53489109
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:32 schreef Jan_Klaassen het volgende:

[..]

Alleen als je er vanuit gaat dat ze daadwerkelijk een antwoord op hun vragen willen. Of als je er tenminste vanuit gaat dat de (publicatie van de) vragen bedoeld zijn voor mensen die werkelijk geinteresseerd zijn in oplossingen voor problemen.

Niet als je er vanuit gaat dat Wilders alleen goedkoop probeert te scoren. Het is vast al 100.000 keer gezegd, de reden dat niemand vat op hem krijgt is dat hij een fundamenteel ander doel heeft dan de andere mensen in de politiek, etc. Maar ook dat is niks nieuws, de parallelen met de Boerenpartij en boer Koekoek stapelen zich op.
Ach, de een waait met alle winden mee om het haagse pluche vast te houden (zie referendum en irak onderzoek van pvda) en liegt zijn kiezers voor, de ander gebruikt standpunten die bij het volk leven en volgens jou heeft deze een ander doel in de politiek. Als ik dan toch mag kiezen heb ik liever iemand die zijn beloftes waar maakt ook al ben je het er wel of niet mee eens dan iemand die elke maand een ander standpunt heeft om maar kiezers te winnen.
pi_53489163
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wilders wist dat het niet waar was.
Ordinaire stemmingmakerij dan . Maar dat maakt Wilders niet uit.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53489356
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:21 schreef Posdnous het volgende:
Halalvlees op een schoolkamp. .

Duidelijk iets om kamervragen over te stellen.
Als jij als politieke partij een speerpunt hebt in je programma dat je tegen islamisering bent in Nederland, dan zijn dit soort dingen relevant voor jouw partij. Voor het overige deel van de kamer zal dat niet zo boeiend zijn, net als voor de kiezers van andere partijen welke zich daar niet zo mee bezig houden.. Maar niet ieder kamerlid zal intresse hebben in het behoud van een bosje ivm landingsbaan die word aangelegd voor AWACS van de NAVO, maar dan ineens is het voor een heel ander deel van de bevolking een belangrijk standpunt om in de kamer aan de orde te stellen.

Omdat jij iets ergens niet mee eens bent, houd het niet in dat er mensen zijn die het niet relevant vinden. Ik vind het wel belangrijk dat mensen niet verplicht worden om halal vlees te eten, en dat het bekenen word of dat daadwerkelijk het geval was daar op die school.

Vanuit mijn omgeving kreeg ik namelijk eens te horen dat een school waar ik ooit eens op zat, het kinderen verbood om een dag te eten op school om kinderen bewust te maken van de vastenmaand ramadan. Dit om respect en begrip voor de moslim cultuur bij te brengen, gezien voor het eerst dat jaar 2 kinderen van een moslim gezin daar naar school gingen. Persoonlijk vind ik dat iets wat een school niet kan maken, een school hier in Nederland hoort niet te bepalen welk geloof iemand belijd of dat iemand daaraan moet meedoen.
  woensdag 26 september 2007 @ 15:53:44 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53489408
Nog een keer, Aneurysm.

Wilders wist dat dat verhaal niet waar was, en hij heeft er toch vragen over geseld. Dan verspeel je je geloofwaardigheid en verdoe je iedereens tijd.
pi_53489930
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:
Nog een keer, Aneurysm.

Wilders wist dat dat verhaal niet waar was, en hij heeft er toch vragen over geseld. Dan verspeel je je geloofwaardigheid en verdoe je iedereens tijd.
Je verhaal klopt niet helemaal.

Waar kan ik lezen dat Wilders inderdaad dat verhaal te horen heeft gekregen? Van het ROC? Als een ROC iets zegt, dan is het automatisch waar en zou Wilders ervan weten? Ik las in het originele nieuwsbericht dat het ROC JUIST bevestigd had dat het waar was. Dan maar een Quote:

"Volgens de partij hebben diverse ROC-scholieren verontruste mailtjes gestuurd. De school zou tegenover de PVV hebben bevestigd dat scholieren geen keus hebben."

&

"Het ROC van Amsterdam is hoogst verbaasd om de schriftelijke vragen van de PVV, omdat de partij eerder om opheldering had gevraagd bij de schoolleiding. Geert Wilders' partij werd toen al te kennen gegeven dat de aantijging onjuist was, aldus Van Duin."

Kwestie dus van 2 verschillende verhalen, enige die ophelding kunnen geven zijn de niet islamitische scholieren die hierover geklaagd hebben bij de PVV. Helaas heb ik niet kunnen vinden dat iemand het tegendeel beweert, maar ook niemand die wel aangeeft dat er enkel halal vlees was. Waar haal jij je informatie vandaan? Dikke Duim of doe eens een bron.

"Er was inderdaad halalvlees op het kamp, maar we hadden ook bij een gewone slagerij vlees gekocht. Er was ook varkensvlees. Het frappante is dat niemand dat gewone vlees heeft gegeten, iedereen at halal".

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat er vlees gekocht is maar dat NIEMAND het zou hebben aangeraakt? Ik weet niet of jij ooit op school hebt gebbq'ed maar bij ons ging het op, 100%. Op onze school was het 4 stukjes vlees per persoon en dan had je nog honger ook daarna dus ging je gezellig nog naar de snackbar met zijn allen. Een school die het budget heeft om voor tientallen leerlingen zo veel vlees te kopen dat niemand het normale vlees dan ook maar met 1 vinger aanraakt is een primeur! Wat zeuren ze dan die leraren dat ze meer geld nodig hebben?

Daarnaast vind ik het niet onbelangrijk om iig vast te stellen of een school wel of niet leerlingen mag verplichten zich aan bepaalde geloofsrituelen te houden, of het nou wel of niet gebeurt is in dit geval. Zoals ik al schreef word er op sommige scholen al rekening gehouden met de ramadan, terwijl kinderen met een westerse en christelijk/joods of atheistische achtergrond daar niets mee te maken horen te hebben.
pi_53491888
God, wat een Rijdende Rechter vraagstuk.

Kom op mensen, op ieder schoolkamp hebben ze geen breed assortiment aan eten. Worden dan op al die schoolkampen mensen "gedwongen" om te eten wat de pot schaft?
pi_53492145
Is dat hallalvlees slecht voor de volksgezondheid oid? Of kunnen de gevoelige Westerse magen daar niet tegen?
I´m back.
pi_53501479
Het is nog veel leuker zijn kamervragen te voorspellen. Blader door de Telegraaf en de Elsevier van vandaag en je weet waar de kamervragen van morgen over gaan.
pi_53501802
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:38 schreef Dodecahedron het volgende:
God, wat een Rijdende Rechter vraagstuk.
Whaha, ik moest ook direct denken aan de Rijdende Rechter

Wilders
pi_53504264
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:16 schreef Aneurism het volgende:
Daarnaast vind ik het niet onbelangrijk om iig vast te stellen of een school wel of niet leerlingen mag verplichten zich aan bepaalde geloofsrituelen te houden, of het nou wel of niet gebeurt is in dit geval. Zoals ik al schreef word er op sommige scholen al rekening gehouden met de ramadan, terwijl kinderen met een westerse en christelijk/joods of atheistische achtergrond daar niets mee te maken horen te hebben.
Je redenatie is wel heel erg krom. Wat er in feite staat is als ik een geloof heb dat aanhangers verplicht brood te eten, iedere broodeter onderworpen wordt aan mijn geloof. Onzin natuurlijk. Daarnaast zou je wellicht iets kunnen leren over andere mensen en andere culturen door juist iets te doen met b.v. de feestdagen binnen die religies. Die zogenaamde partij voor de vrijheid wil vooral mensen dom houden door mensen geen kennis te laten nemen van andere culturen en religies. Dat is niet mijn vrijheid.
  donderdag 27 september 2007 @ 08:21:32 #72
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53506535
Ik zat er al op te wachten en daar is ie dan:
quote:
Pispaal omdat je geen moslim bent - Kamervragen
woensdag 26 september 2007
Vragen van het lid Bosma (PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het bericht (*) Pispaal omdat je geen moslim bent.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Pispaal omdat je geen moslim bent?
2.)
Deelt u de mening dat het absoluut onacceptabel is dat een Nederlands 9-jarig jongetje door Marokkaanse klasgenootjes zo wordt getreiterd en gediscrimineerd dat de schoolleiding de ouders heeft geadviseerd naar een andere school te gaan? Zo neen, waarom niet?
Ik ben benieuwd hoevaak een school de ouders adviseerd een kind op een andere school te plaatsen. Volgens mij is dat een van de vormen om pesterijen te voorkomen. Verder is het wel zo dat pesterijen van alle tijd zijn.
quote:
3.)
Deelt u de mening dat de schoolleiding schromelijk tekort geschoten is bij de bescherming van dit jongetje; de pesters zijn ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en iemand buitensluiten op school gebleven, terwijl het ‘slachtoffer’ wordt geadviseerd naar een andere school te gaan? Zo neen, waarom niet?
,,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen,’’ zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.
In het verhaal komt er verder niet aanbod wat de school heeft geprobeerd. Dus of ze te kort zijn geschoten weet niemand.
quote:
4.)
Deelt u de mening dat er geen tafelgesprekken met zulke pesters moeten worden gehouden, maar dat hier alleen een keiharde aanpak geldt; verwijdering van school, strafrechtelijke vervolging van de ouders en een verplichte heropvoeding? Zo neen, waarom niet?
5.)
Wat bent u voornemens te gaan doen om zulke excessen in de toekomst te voorkomen en dat de veiligheid van ieder kind op school gewaarborgd is?

(*) AD, Pispaal omdat je geen moslim bent, 24 september 2007
Ben benieuwd wat de antwoorden zijn.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53506764
Vaak is het de 3/4 van de klas die 1 pispaaltje pest en ook in dit geval volgens mij. Moet dan bijna de complete klas naar andere scholen?
  donderdag 27 september 2007 @ 09:54:31 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53508059
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:42 schreef Dodecahedron het volgende:
Vaak is het de 3/4 van de klas die 1 pispaaltje pest en ook in dit geval volgens mij. Moet dan bijna de complete klas naar andere scholen?
Nee, maar wel flink gestraft, plus lessen over pesten, discriminatie en tolerantie voor die klas.
  donderdag 27 september 2007 @ 09:54:48 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53508379
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, maar wel flink gestraft, plus lessen over pesten, discriminatie en tolerantie voor die klas.
Eeeh, daar heeft hij het niet over:
quote:
4.)
Deelt u de mening dat er geen tafelgesprekken met zulke pesters moeten worden gehouden, maar dat hier alleen een keiharde aanpak geldt; verwijdering van school, strafrechtelijke vervolging van de ouders en een verplichte heropvoeding? Zo neen, waarom niet?
Of vind je dat zelf?

Dan ben ik het wel met je eens trouwens.
pi_53510169
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:18 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Je redenatie is wel heel erg krom. Wat er in feite staat is als ik een geloof heb dat aanhangers verplicht brood te eten, iedere broodeter onderworpen wordt aan mijn geloof. Onzin natuurlijk. Daarnaast zou je wellicht iets kunnen leren over andere mensen en andere culturen door juist iets te doen met b.v. de feestdagen binnen die religies. Die zogenaamde partij voor de vrijheid wil vooral mensen dom houden door mensen geen kennis te laten nemen van andere culturen en religies. Dat is niet mijn vrijheid.
Alsjeblieft doe niet alsof je dom bent, je weet best dat aan halal vlees een iets ander ritueel vooraf gaat dan het bakken van een brood! Halalvlees word gemaakt door een dier te slachten dmv het doorsnijden van slagaders etc etc in de nek terwijl ze onverdoofd zijn! Onverdoofd, dat is dus moedwillig een dier laten lijden vanwege een geloof en dan een mantra/spreuk uit roepen uit de koran zodat het Halal vlees word. Dat is heel wat anders dan een brood kneden en deze in een oven leggen.

Waar het om gaat is dat jongeren die van huis uit geen moslim, christen of jood zijn hier ook niet toe gedwongen moeten worden door een school. Je vergelijking slaat echt nergens op!
pi_53510215
De PVV stelt de laatste tijd wat minder kamervragen, niet?
pi_53510242
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:48 schreef Ryan3 het volgende:
Is dat hallalvlees slecht voor de volksgezondheid oid? Of kunnen de gevoelige Westerse magen daar niet tegen?
Magen kunnen daar perfect tegen, het zal zelfs lekker zijn omdat een dier in paniek geslacht is en dus vol met adrenaline zitten. Dit is ook de reden dat kreeft levend gekookt word, zonder al die angst en pijn is het helemaal niet zo lekker.

Waar het om gaat, en ik herhaal nogmaals, is dat jongeren niet gedwongen moeten worden om mee te doen aan rituelen van een geloof.
pi_53510270
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:54 schreef Floripas het volgende:
Overigens: Wilders wordt saaaaaaaaaaaaaai
Erg volwassen, reageer eens op mijn vragen ipv loze kreten te uiten. Wat zijn jouw bronnen waarin staat dat Wilders ongelijk had, dat hij wist dat hij loog. Tot die tijd ben je net zo erg als de man die je zo verafschuwt. Je doet niet meer dan stemmingmakerij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2007 11:24:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')