abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:19:11 #1
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:19:47 #2
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53380203
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij bent zo buigzaam als een sinaasappel.
Als je knijpt spuit ik in je oog.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53380212
Dat blauwe kleurtje staat je wel, Floripas.
pi_53380219
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:19 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als je knijpt spuit ik in je oog.
Moest lachen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:21:09 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380230
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Chicklit is de ideologie van je tegenstanders?
Hij haat vrouwen, daarvan ben ik inmiddels overtuigd.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:21:24 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380235
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:20 schreef Elseetje het volgende:
Dat blauwe kleurtje staat je wel, Floripas.
Welk blauwe kleurtje?
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:22:07 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380252
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij haat vrouwen, daarvan ben ik inmiddels overtuigd.
HOEREN zijn 't! Stuk voor stuk! Allemaal!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53380290
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welk blauwe kleurtje?
Bij mij hebben de posts van TS een blauwe achtergrond.
pi_53380300
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:16 schreef gronk het volgende:

[..]

't komt niet veul verder dan dat
Als je dat als tegenstanders kiest / aanduidt, jij ook niet .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53380407
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, daarom was je eigenlijk voor de SP, stemde toen strategisch op de PvdA, en ben je nu een rasCDA'er. .
SP is een links conservatieve partij. Ik ben links conservatief. Ik stemde inderdaad voor de macht, wilde een links kabinet na die rechtse kaalslag, maar mislukte. Is all in the game.

Ik was vroegah een ras CDA-er, en eigenlijk ben ik dat nog steeds. ECHTER: het CDA onder Balkenende en zijn voorganger Jaap de Hoop Scheffer schoof sterk op naar rechts waardoor ik geen aansluiting meer had.
De afbraak van de sociale zekerheid vond ik niet des CDA, en haakte dus af.

Ik heb sympathie met het CDA als ze een christelijk sociale koers varen. Maar dat is zo klote bij het CDA dat er die twee stromingen zijn. waarvan er steeds eentje de overhand heeft.

Overigens vond ik Donner eerder ook een topminister, los van datgene waarvoor hij staat.

Duidelijk?
pi_53380408
Ik ga aan de studie.

Wolffenstein, ik heb je stuk nog steeds niet gelezen, maar dat komt in orde.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:28:35 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380418
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:24 schreef sigme het volgende:

Als je dat als tegenstanders kiest / aanduidt, jij ook niet .
Tsja, ik heb ook wel eens ayn-rand fans als 'tegenstander' gehad, maar ik ga echt geen 800+ pagina's bordkartonnen woordendiarree lezen om achter het gedachtengoed van mijn tegenstanders te komen. Of, om het in La Rand's terminologie te zeggen 'als mensen te beroerd zijn om hun gedachten goed te formuleren, waarom moet ik dan heel veel tijd gaan steken om te kijken of het allemaal wel hout snijdt'?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53380435
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

SP is een links conservatieve partij. Ik ben links conservatief. Ik stemde inderdaad voor de macht, maar mislukte. Is alle in the game.

Ik was vroegah een ras CDA-er, en eigenlijk ben ik dat nog steeds. ECHTER: het CDA onder Balkenende en zijn voorganger Jaap de Hoop Scheffer schoof sterk op naar rechts waardoor ik geen aansluiting meer had.
De afbraak van de sociale zekerheid vond ik niet des CDA, en haakte dus af.

Ik heb sympathie met het CDA als ze een christelijk sociale koers varen. Maar dat is zo klote bij het CDA dat er die twee stromingen zijn. waarvan er steeds eentje de overhand heeft.

Overigens vond ik Donner eerder ook een topminister, los van datgene waarvoor hij staat.

Duidelijk?
Ja hoor. Zelf denk je heel consistent te zijn, voor anderen zwalk je van hot naar haar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53380466
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor. Zelf denk je heel consistent te zijn, voor anderen zwalk je van hot naar haar.
Nee, dan begrijp je het niet.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:31:58 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380492
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsja, ik heb ook wel eens ayn-rand fans als 'tegenstander' gehad, maar ik ga echt geen 800+ pagina's bordkartonnen woordendiarree lezen om achter het gedachtengoed van mijn tegenstanders te komen. Of, om het in La Rand's terminologie te zeggen 'als mensen te beroerd zijn om hun gedachten goed te formuleren, waarom moet ik dan heel veel tijd gaan steken om te kijken of het allemaal wel hout snijdt'?
La Rand formuleerde het eerder zo: "Iff beeple are too laessi to vormulate deir toughts..."
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:32:12 #16
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53380494
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:35:10 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380544
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

La Rand formuleerde het eerder zo: "Iff beeple are too laessi to vormulate deir toughts..."
Nee, La Rand formuleerde het als 'joah, ik heb niet de moeite genomen om Atlas Shrugged in te korten, want het was voor mij een exercitie om m'n gedachtengoed te vormen, en dat jullie dat kunnen lezen is bijzaak, ik heb er geen zin in om het in te korten en daarom krijgen jullie het hele werk.'

Zeg maar hetzelfde als dat Francis Ford Foppola je *al* z'n takes van Apocalypse Now wil laten zien, zodat je precies begrijpt wat-ie bedoelt en hoe het ontstaan is.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:39:30 #18
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53380628
quote:
WRR rapport 'identificatie met Nederland'
Is de multiculturele samenleving terug?
Het dragen van een dubbele nationaliteit belemmert niet de integratie maar kan die zelfs versterken. Dat stelt de WRR. „Een club van wereldvreemde mensen”, zegt Geert Wilders.

Citaat uit het gisteren gepubliceerde rapport Identificatie met Nederland van de Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid (WRR): „In een veranderende samenleving als de Nederlandse kunnen mensen meerdere loyaliteiten hebben, zonder dat dit een probleem hoeft te zijn voor de verbondenheid met Nederland.” Nog één: „Identiteit is geen kwestie van kiezen maar van delen”. En: „Er is niet zozeer sprake van een integratieprobleem, maar van een samenlevingsprobleem.”

Is het ideaal van de multiculturele samenleving terug?

Na de uitlatingen van minister Ella Vogelaar (Integratie, PvdA) dat Nederland „een christelijk-joods-islamitische cultuur” krijgt, komt de WRR met een rapport waarin ervoor wordt gepleit om dubbele nationaliteit niet meer als een probleem te zien. Nationale identiteit is de laatste jaren te enkelvoudig opgevat, vindt de WRR. Het moet geen zero-sum game zijn, dat migranten moeten kiezen voor Nederland en afstand moeten doen van het land van herkomst en andere loyaliteiten. Want dat leidt er toe dat migranten en hun kinderen zich niet meer thuis voelen in Nederland. „Er is soms sprake van terugtrekgedrag en radicalisering – zowel islamitische als extreemrechts – er is minder onderling contact”.

Conservatief denker Bart Jan Spruyt voelde, toen hij kennis nam van de hoofdlijnen van het rapport, dezelfde woede opkomen als toen Ella Vogelaar haar uitspraken deed over de christelijk-joods-islamitische cultuur. „Weer wordt er relativerend gedaan over de nationale identiteit. De loyaliteit aan de kernwaarden van de westerse samenleving zou voorop moeten staan. Als politici, en nu de WRR, daar niet duidelijk over zijn, dan blijft er ruimte voor het onfatsoen van Geert Wilders.”

PVV-leider Geert Wilders zelf, die in het voorjaar de dubbele nationaliteit van de bewindslieden Albayrak en Aboutaleb hekelde, ziet het rapport als onderdeel van „een revival van het cultuurrelativisme” onder politici en wetenschappers. „Dit staat haaks op de werkelijkheid die mensen ervaren.” De WRR noemt hij „politiek correct” en „een club van wereldvreemde mensen”. „Uit alle peilingen blijkt dat een grote meerderheid van de Nederlanders vinden dat je moet kiezen.” Dubbele nationaliteit, vindt Wilders samen met een meerderheid van de politieke partijen, komt de integratie niet ten goede.

„Wij propageren helemaal niet het ideaal van multiculturele samenleving”, reageert WRR-onderzoeker Dennis Broeders. „Die multiculturele samenleving bestaat gewoon. En wij erkennen ook dat die nog genoeg problemen heeft en nog zal krijgen.”

De WRR geeft de regering gevraagd en ongevraagd advies. Identificatie met Nederland is een ongevraagd advies. „Nationale identiteit is een belangrijk begrip geworden, in discussies over integratie, over Europa, over de globalisering”. Maar de politieke consensus over integratie, Europa en globalisering staat onder druk. „Europa is na het ‘nee’ niet meer vanzelfsprekend, globalisering betekent ook dat Nederlandse bedrijven opgaan in buitenlandse conglomeraten in plaats van omgekeerd.” „Individualisering vervalt soms in maatschappelijke verruwing en de multiculturele samenleving omvat meer dan een verrijking van de nationale eetcultuur en brengt ook hardnekkige sociale problemen met zich mee. De inmiddels ingeburgerde term ‘multicultureel drama’ is daar een treffende illustratie van”, aldus de WRR,

Wat de raad volgens onderzoeker Broeders duidelijk wil maken, is dat mensen zich met verschillende groepen verbonden kunnen voelen, en dat de „intensiteit van die verbinding” kan variëren in de tijd. Maar mensen kunnen footprints niet uitwissen. „Elke identiteit is een samengestelde identiteit”, zegt Broeders. „Zeker je land van herkomst staat in het rijtje van onderdelen dat je identiteit bepaalt”. Het kiezen voor één nationaliteit is de laatste jaren vooral „als recept beschouwd tegen de onwenselijke ontwikkelingen van de multiculturele samenleving”. En dat is volgens de WRR onjuist. Het hebben van één of twee paspoorten zegt niets over iemands loyaliteit aan Nederland. „Wie zijn footprints niet hoeft te verloochenen zal makkelijke nieuwe emotionele bindingen aankunnen gaan en zich ook Nederlander voelen”.

Bart-Jan Spruyt ziet het WRR-pleidooi als onderdeel van een verlangen van de politieke elite, en ook van een groot deel van de media, naar de periode van vóór de moord op Pim Fortuyn in 2002. „Er is een stille hoop dat het Nederland van toen terugkeert. Maar dat zal nooit gebeuren
.”
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:43:22 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380684
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee, La Rand formuleerde het als 'joah, ik heb niet de moeite genomen om Atlas Shrugged in te korten, want het was voor mij een exercitie om m'n gedachtengoed te vormen, en dat jullie dat kunnen lezen is bijzaak, ik heb er geen zin in om het in te korten en daarom krijgen jullie het hele werk.'
Zo dik is dat boek niet.
pi_53380713
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]
Goh, dat er in deze tijd van stompzinnig populistisch geblaat zowaar ook nog mensen zijn die dingen kunnen zeggen die van verstand getuigen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:56:17 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380997
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo dik is dat boek niet.
Snik.
pi_53381011
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Goh, dat er in deze tijd van stompzinnig populistisch geblaat zowaar ook nog mensen zijn die dingen kunnen zeggen die van verstand getuigen.
Boe.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:00:53 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53381090
Ik steun Jehan
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53381149
Ja..
pi_53381156
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo dik is dat boek niet.
Dikker dan de Donald Duck?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: