Maar ze zijn wel slim genoeg om op een partij (Wilders) te stemmen? Schaf de democratie maar af wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:40 schreef The_End het volgende:
[..]
Een referendum is (bijna) nooit nuttig, omdat de personen waaraan de vraag wordt gesteld niet in staat zijn om antwoord te geven.
Nee, dat was de examinator die dat heeft gedaan.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En ze hebben er een pdfje van gemaakt
Onzin; kiezen op een partij betekent dat jij je laat vertegenwoordigen door iemand anders. Dat er veel mensen 'dom' stemmen is irritant, maar is geen onoverkomelijk iets. Blijkbaar vult Wilders een gat die andere partijen hebben laten liggen.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar ze zijn wel slim genoeg om op een partij (Wilders) te stemmen? Schaf de democratie maar af wat mij betreft.
Omdat het de burger alles aangaat? Dan moet de burger dat maar verteld worden.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Laten we het anders zeggen; wat heeft het voor nut om iemand te laten stemmen over iets waar hij niks van weet?
Dan is het misschien handig om de keuze aan mensen over te laten die er wel verstand van hebben. oh wacht, daar mag je elk jaar al op stemmen... misschien moeten die gekozen personen de burgers dan maar even beter laten informeren, als het volk per se een referendum wil.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Je bedoelt, alle nederlanders een studie rechten laten volgen? Veel mensen zullen NOOIT begrijpen wat het inhoudt.
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dus een referendum is alleen nuttig als het antwoord ja is? Waarom dan een referendum, noord korea lover dat je bent.
Het was een 'tegen' tegen het kabinet. En voorlichten helpt niet. Er zijn maar weinig mensen die beschikken over de kennis om te bepalen of het goed is voor dit land of voor Europa of niet. Laat die mensen beslissen, kortom, de politiek. Je mag eens in de vier jaar je stem uitbrengen op een partij, en vervolgens maken zij dit soort beslissingen voor je. Tenminste, zo zou het moeten gaan.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:37 schreef boyv het volgende:
[..]
of ze hadden de burger gewoon nog beter in moeten lichten.
Veel mensen weten niet eens wat het inhoudt, dus stemmen ze maar tegen. Da's makkelijk verliezen dan.
Dat is onzin, ik wist precies wat het voorgelegde stuk inhield en iedereen die ik ken wist dat en stemde daartegen een duidelijk nee.quote:Op woensdag 26 september 2007 18:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het was een 'tegen' tegen het kabinet. En voorlichten helpt niet. Er zijn maar weinig mensen die beschikken over de kennis om te bepalen of het goed is voor dit land of voor Europa of niet. Laat die mensen beslissen, kortom, de politiek. Je mag eens in de vier jaar je stem uitbrengen op een partij, en vervolgens maken zij dit soort beslissingen voor je. Tenminste, zo zou het moeten gaan.
Net als met de irak oorlog waartegen drie kwart van de wereldbevolking in tegen demonstreerde?quote:Op woensdag 26 september 2007 18:03 schreef OldJeller het volgende:
Iedereen maakt zich er enorm druk om en voelt zich belazerd in deze 'democratie', zeker PvdA-stemmers.. maar uiteindelijk blijft iedereen rustig in z'n stoeltje zitten, vergeet de hele situatie na een paar maanden en het leven gaat door, zoals altijd. Zo blijft de regering maar bepaalde dingen tegen de wil van het volk in doordrukken en niemand doet wat.
Mooi makkelijk voor ze, een enkeling die wellicht een kick geeft, maar verder houdt iedereen zich mooi stil en kan men in Den Haag doen en laten wat zij wil 't.b.v. het volk'. Want kijk eigenlijk wil elke Nederlander dit heel graag, alleen weten ze het nog niet!
Betogingen zoals in de 60'er en 70'er jaren waar de normale Nederlandse burger massaal op de been komt en van zich laat horen helpen wellicht.
Dit is iets nationaals, iets waar je als volk in een land meer grip op hebt, heb ik het idee.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Net als met de irak oorlog waartegen drie kwart van de wereldbevolking in tegen demonstreerde?
Wanneer je tegenwoordig demonstreert buiten voorgestelde georganiseerde locaties en dagen word je gewoon gearresteert wegens opruiing en verstoring van de openbare orde.
En ga je daar tegenin dan krijg je dit:
[afbeelding]
volgens mij was het eerder handjesvol demonstranten op sommige plaatsen in driekwart van de werelddelen. En dan nog was dat niet al te slim volk want daarmee gaven ze aan liever dictatoriale regimes te steunen waar men mensen executeert,stenigt en ga zo maar door, wat heb je liever..quote:Op woensdag 26 september 2007 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Net als met de irak oorlog waartegen drie kwart van de wereldbevolking in tegen demonstreerde?
Behalve dat niemand die krant dan wil lezen, en op TV schakelt 80% van de mensen sowieso Nederland 3 nooit in. De rest schakelt weg als het over de EU gaat.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Omdat het de burger alles aangaat? Dan moet de burger dat maar verteld worden.
Hoe moeilijk is het een voorpagina in de kranten daarover te wijden? Hoe raar zoiets op nederland 3 ofzo voor te leggen aan de kijkers?
Jij lult uit je nek vent.
Zo zo, jij wist het precies? Vertel dan maar eens waar het over ging, welke wijzigingen er nu echt werden doorgevoerd met die Grondwet.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik wist precies wat het voorgelegde stuk inhield en iedereen die ik ken wist dat en stemde daartegen een duidelijk nee.
Dat hele "ze waren tegen de politiek (zittende macht)" is een smerig slinkse propaganda.
Nounou, dat is slechts mijn mening. Ik wist zelf niet waar ik voor stemde, althans, niet goed genoeg, en mensen om mij heen ook niet. Beat mijn ervaring maar eensquote:Op woensdag 26 september 2007 19:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik wist precies wat het voorgelegde stuk inhield en iedereen die ik ken wist dat en stemde daartegen een duidelijk nee.
Dat hele "ze waren tegen de politiek (zittende macht)" is een smerig slinkse propaganda.
Jouw ervaring is voor mij dus onzin want ik ken niemand die nee heeft gestemd omdat er om een ja werd gevraagd of omdat de zittende politiek zo kut was.quote:Op donderdag 27 september 2007 03:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounou, dat is slechts mijn mening. Ik wist zelf niet waar ik voor stemde, althans, niet goed genoeg, en mensen om mij heen ook niet. Beat mijn ervaring maar eensEigen ervaring zegt niets. Ervan uit gaande dat de gemiddelde mens écht geen verstand heeft van het fenomeen 'Europa' of 'Europese Grondwet' ga ik ervan uit dat heel weinig mensen wisten waar het om ging. En er heerste gewoon een 'stem alsjeblieft ja' waardoor wij als geile honden dolgraag 'nee' stemmen.
Dus absoluut geen onzin, hooguit valt het te betwijfelen, maar jouw ervaring zegt (me) niets.
Hoe ruim is je kennissenkring BG?quote:Op donderdag 27 september 2007 04:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jouw ervaring is voor mij dus onzin want ik ken niemand die nee heeft gestemd omdat er om een ja werd gevraagd of omdat de zittende politiek zo kut was.
200+quote:Op donderdag 27 september 2007 04:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hoe ruim is je kennissenkring BG?
Dat snap ik, maar dat is geen goed argument. Het was algemeen bekend dat niet duidelijk was waar inhoudelijk op gestemd werd. Het maakt dus niet uit of ik mensen kende die om bepaalde redenen 'nee' stemden en jij helemaal niemand, het is een feit dat er onduidelijkheid was.quote:Op donderdag 27 september 2007 04:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jouw ervaring is voor mij dus onzin want ik ken niemand die nee heeft gestemd omdat er om een ja werd gevraagd of omdat de zittende politiek zo kut was.
Ik begin te vermoeden dat je zelf in de politiek zit met zon elitaire houding.....quote:Op donderdag 27 september 2007 11:54 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat is geen goed argument. Het was algemeen bekend dat niet duidelijk was waar inhoudelijk op gestemd werd. Het maakt dus niet uit of ik mensen kende die om bepaalde redenen 'nee' stemden en jij helemaal niemand, het is een feit dat er onduidelijkheid was.
Dan nog, al was het duidelijk, ik vind het geen beslissing die de burger moet maken. Zo'n referendum over koopzondagen is nog tot daar aan toe, gemeentelijk of iets dergelijks, dat kan niet veel kwaad. Maar een landelijk referendum met betrekking tot Europa is gewoon niet handig, en dat is wederom een feit want je ziet wat er nu gebeurt. Dat verdrag moet er gewoon komen, dat is twee jaar geleden niet gelukt omdat de burger heeft gestemd, dus nu doet de politiek het maar zelf, en terecht. Hopen dat ze er van leren en dat ze niet meer zo snel een referendum uitvoeren. En die topics zoals deze van jou of geklaag van 'n aantal mensen dat ze de politiek niet vertrouwen is men wel gewend, dat is niet zorgelijk.
Dat heet een realistische houding.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik begin te vermoeden dat je zelf in de politiek zit met zon elitaire houding.....
Realisme is not done in bepaalde kringen tegenwoordig.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat heet een realistische houding.
Dat hebben notabene heel veel mensen gezegt! Daarnaast geloof ik niet dat jij weet wat deze 'grondwet' inhoudt en al helemaal niet dat al je 200+ kennissen dat wisten.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:07 schreef BaajGuardian het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |