abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53690838
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:21 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.
Stuiter de stuiter, je kan even de hele wereld aan

Maar, ja helaas erkomt een maar die periode gaat weer over en zal in de meeste gevallen niet meer zo voorkomen.

Persoonlijk sluimerde bij mij op dat moment dus allerlei psychische bijwerkingen bij, depressie, somberheid, acheterdochtigheid en overbezorgd. Allemaal toestanden die niet bij me horen en gelukkig had ik dat dus op tijd door en heb ik dat besproken met de psych.
Daarna ben ik weer gestopt met de Ritalin, omdat dat spul de drempel naar een psychose kan verlagen en daar was ik echt angstig voor.
Inmiddels weer helemaal 100% melonovy met ADD zonder medicatie.
Ik denk dat als je nog eens een medicijn wilt proberen, je Wellbutrin kunt gaan proberen en dat dat jou wel zal gaan helpen..want je beschrijft somberheid, depressie, overbezorgd etc, Wellbutrin is een geregistreerd anti depressiva, maar helpt dus ook bij de AD(h)D klachten bij vele mensen!
Maar het is niet zon "zwaar" antidepressivum, of kalmeringsmiddel oid, volgens mij kan je er geen gewenning van krijgen, en ik heb vele verhalen gelezen van mensen die stopte en geen bijwerkingen daarvan kregen.
Ook kan het je libido verhogen, en je eetlust kan verminderen.

Dus who knows?
pi_53691688
pff ga ik net na de winkels om kattenvoer & grind te halen,
kom ik terug met eierkoeken , donuts, brood, en kattenvoer.
ik heb nog bij het grind staan kijken, ik wist dat ik het moest hebben, ik dacht phew gelukkig hebben ze het zodat ik niet naar de dierenwinkel hoef.
word ik weer afgeleid door van alles en nog wat, kom ik dus thuis zonder grind, wat ik gister dus ook al vergeten was

echt fking irritant!!
pi_53692257
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:42 schreef nmrz het volgende:
ik heb nog bij het grind staan kijken, ik wist dat ik het moest hebben, ik dacht phew gelukkig hebben ze het zodat ik niet naar de dierenwinkel hoef.
word ik weer afgeleid door van alles en nog wat, kom ik dus thuis zonder grind, wat ik gister dus ook al vergeten was

echt fking irritant!!
Herkenbaar! Probeer een boodschappenlijstje te maken en die ook mee te nemen .
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:18:13 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53695234
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:42 schreef nmrz het volgende:

echt fking irritant!!
daarom gebruik ik een lijstje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53695918
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:09 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Herkenbaar! Probeer een boodschappenlijstje te maken en die ook mee te nemen .
tja daar ben ik inderdaad een aantal maanden geleden mee begonnen, maarja al snel weer terug gevallen in mijn oude gewoonte om het te vergeten
pi_53697244
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 16:43 schreef nmrz het volgende:

[..]

tja daar ben ik inderdaad een aantal maanden geleden mee begonnen, maarja al snel weer terug gevallen in mijn oude gewoonte om het te vergeten
Misschien een idee om alles wat je nodig hebt in je telefoon te noteren? Elke keer als je iets te binnenschiet meteen een notitie maken. Je telefoon vergeet je meestal niet als je boodschappen gaat doen.
pi_53705178
Ik heb zelf ADD, Concerta als medicatie, 2x 36 mg. Hogere dosis dan me is opgeschreven door de huisarts, maar ik heb geen zin om weer een afspraak met die teef te maken Maar ben ik de enige die de mogelijkheid tot verhoogde creativiteit, fantasie en een breder associatievermogen helemaal niet erg vind? Sure, het heeft z'n nadelen. Maar ik zie het niet als iets dat m'n leven negatief beïnvloed.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_53710957
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:04 schreef Syheriat het volgende:
Ik heb zelf ADD, Concerta als medicatie, 2x 36 mg. Hogere dosis dan me is opgeschreven door de huisarts, maar ik heb geen zin om weer een afspraak met die teef te maken Maar ben ik de enige die de mogelijkheid tot verhoogde creativiteit, fantasie en een breder associatievermogen helemaal niet erg vind? Sure, het heeft z'n nadelen. Maar ik zie het niet als iets dat m'n leven negatief beïnvloed.
Nope! Zoals ik eerder al zei: het vergt wat aanpassingsvermogen, en af en toe is het dodelijk vermoeiend (met name voor je omgeving, als je écht niet te volgen bent ), maar het levert dingen op waar ik verdomd tevreden mee ben. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:24:44 #59
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_53713273
hey, ik heb ook adhd, gebruik geen medicijnen meer, kben dr 2 jaar geleden van af gestapt (ritalin)
ik ben wel blij dat ik er mee gestopt ben, want toen ik het gebruikte had ik altijd het gevoel dat ik opgesloten zat in mezel, en dat ik nix kon ofzo.. als een vis in een te klein aquarium, zwaar klote dus..

vroeger had ik een eigen " het net club" (toen ik 11 was) waar heel veel jeugd zat, dit is toen een keer overgenomen door iemand die ADHDXTRA is begonnen.. door een misverstand had ik het idee dat hij alles van mij afgepakt had, waarna ik mij heel erg kut voelde:(...
maar goed;) daarna weinig contact meer gehad met ADHDXTRA al krijg ik nogsteeds emailtjes;)...

maar goed.. het gaat nu wel goed met mij, af en toe last van hyperactieve momenten, maar mensen hebben over het algemeen geen last van me..
pi_53715384
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:04 schreef Syheriat het volgende:
hoezo teef? LOL
Hoe kom je dan aan die 2 keer 36MG, wilde je omhoog met de 36, en geen zin om naar de huisarts te gaan, dus doe je maar t dubbele?
Zit je niet bij een psychiater ofzo dan?
Anyways, sorry voor de nieuwschierigheid.. tja ik heb af en toe wel een grote fantasie en dat word meestal niet echt gezien door de mede mens als cool, meer als wtf jij bent dol
Maarja dat is maar net dan wat je je van de mede mens aantrekt, zelf vind ik mezelf wel zeer relekst, als ik zeg maar alleen op de wereld was en kon doen wat ik zelf wilde en mn eigen gangetje kon gaan, tja dan zou ik dat wel chill vinden.
Maarja ik vind mezelf niet zo in de wereld van nu passen, waar alles om geld en werken draait, iedereen volgt de hoop ellende zonder er zelf bij na te denken en dat stoort mij wel.
Toen ik aan de methylfenidaat zat, voelde ik me ook niet fijn, m'n moeder zei ook van je bent een heel ander persoon, en ik vond mezelf ook heel anders, heel rustig en layed back en ik voelde alsof het me allemaal niet zo veel kon schelen of ik nu lekker iedereen achterna zou lopen ja of nee. Ik voelde me zoals iedereen, en dat idee stond me niet echt aan. Ik ben mezelf en thats it. Tuurlijk kan ik me wel wat aanpassen om het leven wat het nu is, proberen zo goed mogelijk mee te doen, anders is het voor mezelf ook niet echt relekst, maar ik wil geen persoonlijkheids verandering ofzo.

maarja dat was het wel zo
pi_53715433
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:29 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Misschien een idee om alles wat je nodig hebt in je telefoon te noteren? Elke keer als je iets te binnenschiet meteen een notitie maken. Je telefoon vergeet je meestal niet als je boodschappen gaat doen.
thanks, goed idee wel ja.
het proberen waard
pi_53745734
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:21 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.
Stuiter de stuiter, je kan even de hele wereld aan

Maar, ja helaas erkomt een maar die periode gaat weer over en zal in de meeste gevallen niet meer zo voorkomen.

Persoonlijk sluimerde bij mij op dat moment dus allerlei psychische bijwerkingen bij, depressie, somberheid, acheterdochtigheid en overbezorgd. Allemaal toestanden die niet bij me horen en gelukkig had ik dat dus op tijd door en heb ik dat besproken met de psych.
Daarna ben ik weer gestopt met de Ritalin, omdat dat spul de drempel naar een psychose kan verlagen en daar was ik echt angstig voor.
Inmiddels weer helemaal 100% melonovy met ADD zonder medicatie.

Oke, 1ste post in deze topicreeks.

Ik heb sinds ruim 2 jaar een adhd indicatie of diagnose, hoe je het ook maar noemen wilt.
Kon gelijk beginnen aan de Ritalin.
Had deze diagnose ook nooit verwacht, mijn zusje is druk, ik niet....... haha

Heb destijds een maand de tijd genomen om me in te lezen en een beslissing te nemen.
Ook al wist ik op voorhand dat ik met mijn hulpvraag naar minder ipv meer drugs toe wilde.

Wat uiteindelijk ook lukt tot nu toe.
Overigens werd mij de combi Ritalin - Hasj/weed ontraden, de Ritalin zou minder werken ofzo...
Ik blowde destijds dagelijks, nu de afgelopen twee jaar "slechts" 4 tot 5 maanden full-time geblowd.
Bij mij is er geen middenweg, tis alles of niets met gebruiken.

Ritalingebruik zou ik ook niet in de hand kunnen houden is mijn rotsvaste overtuiging, door schade en schande wijs geworden onderhand (alcohol en weed).

Nu dus verder geen drugs, geen alcohol, geen sigaretten, geen weed/hasj en geen koffie (pak zo nu en dan wel een nonnetje in het klooster ).
Maar dus gekozen geen medicatie te nemen.

Wil geen verslaving op recept met allerlei K bijwerkingen.

Voelt nog steeds als de juiste keus, kan en wil niet leven met levenslang slikken.
Heb genoeg rotzooi (vooral alcohol en in mindere mate weed) vrijwillig naar binnen gewerkt maar nu niet meer.
pi_53745763
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 16:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

daarom gebruik ik een lijstje

Ja ik ook, maar dat laat ik dan meestal thuis op de tafel liggen
pi_53776225
Ik heb sinds kort (bijna een weekje nu ) een relatie met een jongen met adhd Hij praat vreselijk veel, maar dat vind ik niet erg Is nogal een verschil met mijn vorige relatie dat wel Die was zo stil (zo saai ) Met mijn vriend is het nooit saai in ieder geval! Wel valt ie vaak in herhaling. Dan vergeet hij dus dat hij dat al heeft gezegd. Maar dat heb ik dus ook weleens
pi_53777186
Adhd'ers praten niet snel, de rest van de mensheid is zo traag als een slak

Edit, wel lezen ADHD'ers vaak beroerd, ik bedoel dus ADHD'ers praten niet veel maar de rest is simpelweg muisstil.

En succes met je adhd-vriendje

[ Bericht 53% gewijzigd door ppi op 07-10-2007 22:23:21 (te snel reageren en slecht lezen..) ]
pi_53783088
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb sinds kort (bijna een weekje nu ) een relatie met een jongen met adhd Hij praat vreselijk veel, maar dat vind ik niet erg Is nogal een verschil met mijn vorige relatie dat wel Die was zo stil (zo saai ) Met mijn vriend is het nooit saai in ieder geval! Wel valt ie vaak in herhaling. Dan vergeet hij dus dat hij dat al heeft gezegd. Maar dat heb ik dus ook weleens

Het is dat ik beter weet anders zou ik denken dat je mijn vriendin was
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_53784383
wacht maar af tot je met hem samen woont
ik denk dat je het dan niet meer zo leuk vind dat ie zooo veel praat over van alles en nog wat, en steeds dezelfde dingen zegt.
althans mijn vriend vond het in het begin ook allemaal leuk enzo, nu nog steeds wel alleen wordt hij echt fking moe van mij, zo moe dat het eigenlijk niet echt leuk is..
pi_53787354
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Die van mij remt me af als ik in mijn enthousiasme keihard in haar oor lig te tetteren, op 20 centimeter afstand, of continu zijpaadjes aan het inslaan ben om volledig de draad van het gesprek kwijt te raken. Godzijdank. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53816065
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:57 schreef Nosh het volgende:

[..]

Die van mij remt me af als ik in mijn enthousiasme keihard in haar oor lig te tetteren, op 20 centimeter afstand, of continu zijpaadjes aan het inslaan ben om volledig de draad van het gesprek kwijt te raken. Godzijdank. .
LOL ik heb nou precies hetzelfde, sta ik op 20centimeter afstand en sta ik nog super hard te "praten", maar ik heb dat steeds niet echt door, totdat me vriend weer eens zegt je hoeft niet zo te schreeuwen hoor ik sta naast je
maarja meestal praat ik hard als ik blij/boos ben, of ergens met veel interesse over praat of ergens waar emoties bij komen kijken
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:13:53 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53819779
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:57 schreef Nosh het volgende:

[..]

Dat heb ik dus niet he dat ik zijpaden insla of keihard in zn oor tetter.

Soms ben ik wél eens erg erg erg impulsief. En dan word ik bij mn kraag gegrepen en terug getrokken
pi_53830344
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat heb ik dus niet he dat ik zijpaden insla of keihard in zn oor tetter.

Soms ben ik wél eens erg erg erg impulsief. En dan word ik bij mn kraag gegrepen en terug getrokken
Dat heb ik volgends mij niet echt, wat ik wel vaak heb dan vertel ik iets en halverwege ben ik ineens met iets anders bezig.
Vind me vrouw leuk
En impulsief ben ik de hele dag door en dan ook echt met alles.
pi_53870891
Ik heb godzijdank een hele stabiele, intelligente en open partner, daar kan ik altijd op terug vallen, we hebben het soms niet makkelijk met elkaar, misschien wel omdat we soms elkaars tegenpolen zijn, maar we kunnen ook niet zonder elkaar. Het voelt echt als Ying en Yang en dat voelt echt goed.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:57:58 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53871225
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 08:03 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Dat heb ik volgends mij niet echt, wat ik wel vaak heb dan vertel ik iets en halverwege ben ik ineens met iets anders bezig.
Vind me vrouw leuk
En impulsief ben ik de hele dag door en dan ook echt met alles.
Soms denk ik wel eens dat mn vent adhd heeft die heeft dat dus ook. Zit ie midden in een verhaal, gaat ie of compleet wat anders doen, of begint een ander verhaal, of maakt zn verhaal niet af

En hij kan ook gewoon NIET stilzitten
pi_53879069
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Soms denk ik wel eens dat mn vent adhd heeft die heeft dat dus ook. Zit ie midden in een verhaal, gaat ie of compleet wat anders doen, of begint een ander verhaal, of maakt zn verhaal niet af

En hij kan ook gewoon NIET stilzitten
Ik kan heel goed stil zitten! voor ongeveer een 30 seconden
Het zou zo maar kunnen dat hij Alle Dagen Heel Druk is maar volgends mijn ouders went het vanzelf.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:04:01 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53879083
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:00 schreef LamstraalASD het volgende:

[..]

Ik kan heel goed stil zitten! voor ongeveer een 30 seconden
Het zou zo maar kunnen dat hij Alle Dagen Heel Druk is maar volgends mijn ouders went het vanzelf.
OOh absoluut. Ik ben wat dat betreft vrij rustig, en hij vrij druk. Ach, ik leef al meer dan 2 jaar met hem samen en weet niet anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')