Ik denk dat als je nog eens een medicijn wilt proberen, je Wellbutrin kunt gaan proberen en dat dat jou wel zal gaan helpen..want je beschrijft somberheid, depressie, overbezorgd etc, Wellbutrin is een geregistreerd anti depressiva, maar helpt dus ook bij de AD(h)D klachten bij vele mensen!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:21 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.
![]()
Stuiter de stuiter, je kan even de hele wereld aan
![]()
![]()
Maar, ja helaas erkomt een maardie periode gaat weer over en zal in de meeste gevallen niet meer zo
voorkomen.
Persoonlijk sluimerde bij mij op dat moment dus allerlei psychische bijwerkingen bij, depressie, somberheid, acheterdochtigheid en overbezorgd. Allemaal toestanden die niet bij me horen en gelukkig had ik dat dus op tijd door en heb ik dat besproken met de psych.
Daarna ben ik weer gestopt met de Ritalin, omdat dat spul de drempel naar een psychose kan verlagen en daar was ik echt angstig voor.
Inmiddels weer helemaal 100% melonovy met ADD zonder medicatie.
Herkenbaar! Probeer een boodschappenlijstje te maken en die ook mee te nemenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:42 schreef nmrz het volgende:
pff ga ik net na de winkels om kattenvoer & grind te halen,
kom ik terug met eierkoeken , donuts, brood, en kattenvoer.
ik heb nog bij het grind staan kijken, ik wist dat ik het moest hebben, ik dacht phew gelukkig hebben ze het zodat ik niet naar de dierenwinkel hoef.
word ik weer afgeleid door van alles en nog wat, kom ik dus thuis zonder grind, wat ik gister dus ook al vergeten was![]()
echt fking irritant!!
daarom gebruik ik een lijstjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:42 schreef nmrz het volgende:
pff ga ik net na de winkels om kattenvoer & grind te halen,
kom ik terug met eierkoeken , donuts, brood, en kattenvoer.
ik heb nog bij het grind staan kijken, ik wist dat ik het moest hebben, ik dacht phew gelukkig hebben ze het zodat ik niet naar de dierenwinkel hoef.
word ik weer afgeleid door van alles en nog wat, kom ik dus thuis zonder grind, wat ik gister dus ook al vergeten was![]()
echt fking irritant!!
tja daar ben ik inderdaad een aantal maanden geleden mee begonnen, maarja al snel weer terug gevallen in mijn oude gewoonte om het te vergetenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:09 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Herkenbaar! Probeer een boodschappenlijstje te maken en die ook mee te nemen.
Misschien een idee om alles wat je nodig hebt in je telefoon te noteren? Elke keer als je iets te binnenschiet meteen een notitie maken. Je telefoon vergeet je meestal niet als je boodschappen gaat doen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:43 schreef nmrz het volgende:
[..]
tja daar ben ik inderdaad een aantal maanden geleden mee begonnen, maarja al snel weer terug gevallen in mijn oude gewoonte om het te vergeten![]()
Nope! Zoals ik eerder al zei: het vergt wat aanpassingsvermogen, en af en toe is het dodelijk vermoeiend (met name voor je omgeving, als je écht niet te volgen bentquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:04 schreef Syheriat het volgende:
Ik heb zelf ADD, Concerta als medicatie, 2x 36 mg. Hogere dosis dan me is opgeschreven door de huisarts, maar ik heb geen zin om weer een afspraak met die teef te makenMaar ben ik de enige die de mogelijkheid tot verhoogde creativiteit, fantasie en een breder associatievermogen helemaal niet erg vind? Sure, het heeft z'n nadelen. Maar ik zie het niet als iets dat m'n leven negatief beïnvloed.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:04 schreef Syheriat het volgende:
Ik heb zelf ADD, Concerta als medicatie, 2x 36 mg. Hogere dosis dan me is opgeschreven door de huisarts, maar ik heb geen zin om weer een afspraak met die teef te makenMaar ben ik de enige die de mogelijkheid tot verhoogde creativiteit, fantasie en een breder associatievermogen helemaal niet erg vind? Sure, het heeft z'n nadelen. Maar ik zie het niet als iets dat m'n leven negatief beïnvloed.
thanks, goed idee wel ja.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:29 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Misschien een idee om alles wat je nodig hebt in je telefoon te noteren? Elke keer als je iets te binnenschiet meteen een notitie maken. Je telefoon vergeet je meestal niet als je boodschappen gaat doen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:21 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.
![]()
Stuiter de stuiter, je kan even de hele wereld aan
![]()
![]()
Maar, ja helaas erkomt een maardie periode gaat weer over en zal in de meeste gevallen niet meer zo
voorkomen.
Persoonlijk sluimerde bij mij op dat moment dus allerlei psychische bijwerkingen bij, depressie, somberheid, acheterdochtigheid en overbezorgd. Allemaal toestanden die niet bij me horen en gelukkig had ik dat dus op tijd door en heb ik dat besproken met de psych.
Daarna ben ik weer gestopt met de Ritalin, omdat dat spul de drempel naar een psychose kan verlagen en daar was ik echt angstig voor.
Inmiddels weer helemaal 100% melonovy met ADD zonder medicatie.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb sinds kort (bijna een weekje nu) een relatie met een jongen met adhd
Hij praat vreselijk veel, maar dat vind ik niet erg
Is nogal een verschil met mijn vorige relatie dat wel
Die was zo stil
(zo saai
) Met mijn vriend is het nooit saai in ieder geval! Wel valt ie vaak in herhaling. Dan vergeet hij dus dat hij dat al heeft gezegd. Maar dat heb ik dus ook weleens
![]()
Die van mij remt me af als ik in mijn enthousiasme keihard in haar oor lig te tetteren, op 20 centimeter afstand, of continu zijpaadjes aan het inslaan ben om volledig de draad van het gesprek kwijt te raken. Godzijdank.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb sinds kort (bijna een weekje nu) een relatie met een jongen met adhd
Hij praat vreselijk veel, maar dat vind ik niet erg
Is nogal een verschil met mijn vorige relatie dat wel
Die was zo stil
(zo saai
) Met mijn vriend is het nooit saai in ieder geval! Wel valt ie vaak in herhaling. Dan vergeet hij dus dat hij dat al heeft gezegd. Maar dat heb ik dus ook weleens
![]()
LOL ik heb nou precies hetzelfde, sta ik op 20centimeter afstand en sta ik nog super hard te "praten", maar ik heb dat steeds niet echt door, totdat me vriend weer eens zegt je hoeft niet zo te schreeuwen hoor ik sta naast jequote:Op maandag 8 oktober 2007 11:57 schreef Nosh het volgende:
[..]
Die van mij remt me af als ik in mijn enthousiasme keihard in haar oor lig te tetteren, op 20 centimeter afstand, of continu zijpaadjes aan het inslaan ben om volledig de draad van het gesprek kwijt te raken. Godzijdank..
Dat heb ik dus niet hequote:Op maandag 8 oktober 2007 11:57 schreef Nosh het volgende:
[..]
Die van mij remt me af als ik in mijn enthousiasme keihard in haar oor lig te tetteren, op 20 centimeter afstand, of continu zijpaadjes aan het inslaan ben om volledig de draad van het gesprek kwijt te raken. Godzijdank..
Dat heb ik volgends mij niet echt, wat ik wel vaak heb dan vertel ik iets en halverwege ben ik ineens met iets anders bezig.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet hedat ik zijpaden insla of keihard in zn oor tetter.
Soms ben ik wél eens erg erg erg impulsief. En dan word ik bij mn kraag gegrepen en terug getrokken![]()
Soms denk ik wel eens dat mn vent adhd heeftquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:03 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Dat heb ik volgends mij niet echt, wat ik wel vaak heb dan vertel ik iets en halverwege ben ik ineens met iets anders bezig.
Vind me vrouw leuk
En impulsief ben ik de hele dag door en dan ook echt met alles.
Ik kan heel goed stil zitten! voor ongeveer een 30 secondenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Soms denk ik wel eens dat mn vent adhd heeftdie heeft dat dus ook. Zit ie midden in een verhaal, gaat ie of compleet wat anders doen, of begint een ander verhaal, of maakt zn verhaal niet af
En hij kan ook gewoon NIET stilzitten
OOh absoluut. Ik ben wat dat betreft vrij rustig, en hij vrij druk. Ach, ik leef al meer dan 2 jaar met hem samen en weet niet andersquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:00 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Ik kan heel goed stil zitten! voor ongeveer een 30 seconden![]()
Het zou zo maar kunnen dat hij Alle Dagen Heel Druk is maar volgends mijn ouders went het vanzelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |