abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53562205
JOEHOE , wat goed zeg, gefeli met je rijbewijs, goed gedaan hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 30 september 2007 @ 14:58:05 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53590231
compier gefeliciteerd met je rijbewijs!

Mel heb je die biebpasjes nou al gevonden?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53601951
Ha ja, de pasjes lagen naast de computer, had mijn vriend aan de telefoon die wist het nog te vertellen, gut gut gut, war erg zeg, er lag een blaadje overheen. Ik wist het echt niet meer allemaal... hahahaha
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:08:13 #29
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53609415
Whahahaha.. Hoe herkenbaar!

(hoe vaak ik Michiel wel niet bel dat ik weer wat kwijt ben.. )
Maxi, Midi & Mini
pi_53628130
Ik bel dus echt niet of nauwelijks voor dit soort dingen, ik ben namelijk erg streng voor mezelf en vind dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en dat ik dus zelf moet opdraaien voor de consequenties. En dat sluit ook prima aan aan de wensen van mijn vriend die het niet fijn vindt om hiervoor gestoord te worden (Hij heeft een drukke baan) In dit geval belde hij mij voor wat anders, tijdens het gesprek vroeg ik het hem.

Vandaag weer naar de haptonoom geweest, joh ik raad het iedereen hier aan! Ik leer echt veel over "de leer van het menselijk gevoel en gevoelsleven". Vandaag mijn houding behandeld ten tijde van een hyperfocus, de non-charlante houding en de middenweg: recht op zitten op je zitbotten zodat je meer ruimte kunt waarnemen. Intressant allemaal! Ik stond echt versteld van de invloed wat het op me heeft, die diverse houdingen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:49:05 #31
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53633659
Nou kijk.. Nou is Michiel hier altijd van de opruimerige, grote kans dus dat hij iets ergens anders heeft gelegd of dat hij het gewoon heeft zien liggen. Nou bel ik ook niet zo gauw als het om mijn eigen kwijtgeraakte spullen gaat, daar komt hij namelijk niet of nauwelijks aan, dat is idd mijn eigen verantwoordelijkheid. Het is meer dingen van de kids zoals: Je staat op het punt om kind naar school te brengen, het begint net keihard te regenen, Geen schoenen aan dus, laarzen zoeken, kind heeft één laars aan maar de ander is écht spoorloos.. Dat zijn dus dingen wat Michiel nogal snel opruimt of waar de kinderen juist lekker mee omslepen.

Michiel heeft ook een drukke baan hoor. Als het écht te druk is (vergadering, externe collega, grote crash of iets in die richting) dan neemt ie gewoon niet op en dan weet ik genoeg. Meestal belt ie dan meteen terug als hij heel even de tijd heeft.

[ Bericht 41% gewijzigd door Noli. op 02-10-2007 08:56:41 ]
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:26:48 #32
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53634163
Persoonlijk denk ik dat het wel beter is als je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen spullen. En dat je partner het niet elke keer voor je terugzoekt. Dit is geen commentaar hoor, maar mijn mening en ook wel persoonlijke ervaring.
Want als je maar vaak genoeg iets (al dan niet belangrijks) kwijt bent (geweest), dan ga je vanzelf vaste plekken voor alles verzinnen. Dan hoef je nl niet meer op het allerlaatste moment je sleutels, paspoort, papieren of wat dan ook te zoeken. Ik heb dat ook de 'hard way' moeten leren. En ik leer nog steeds. Ik heb soms (lees; regelmatig) van die momenten dat ik ineens zo gruwelijk de pest aan alle rommel en chaos heb, dat ik zo drastisch en intens (ik ben er geestelijk daarna ook doodmoe van) ga opruimen en ordenen. Maar omdat dat in een opwelling gebeurt, vergeet ik vaak de 'nieuwe vaste plek' van mn spullen. En wat in zo'n opwelling dan de meest logische plek lijkt te zijn, is in mn dagelijks leven weer volstrekt onlogisch.
Bijv. een apparaat (pc gerelateerd en klein formaat) met een adapter en stroomkabel. Ik bewaar dat dus niet bij elkaar ivm de plek wat het dan in neemt. Ik bewaar de adapter en de kabel bij elkaar (heb ik dozen voor) en het apparaat staat of ligt ergens anders. Maar in zo'n opwelling besloten dan dus de kabel en de adapter ook apart moeten worden opgeruimd. Je raadt dus wel dat ik een paar weken laten zo wat het huis heb afgebroken om die rottige kabel te vinden. Probleem was dat ik die kabel in een doos met gewone stroomkabels had gemikt en omdat er zo ingeprent zat dat in die doos alléén maar gewone stroomkabels behoren te zitten, heb ik er dus pas op het laatst ingekeken uit pure wanhoop eigenlijk meer.
Ik blijf nu dan ook met mn tengels van mn oude systeem af, want dat werkt en zit echt ingeprent in mn kop.
Ik moet nu wel nog gedeeltelijk de troep opruimen die ik gebouwd heb in mijn zoektocht Maar dat komt nog. Dan ga ik weer drastisch snoeien in mn collectie 'spullen die ik al jaren heb liggen en niet meer gebruik maar waarvan ik denk dat ik het ooooooooit nog eens kan gebruiken'. (maar waarvan ik eigenlijk toch weet dat ik het niet meer gebruik omdat het zo veroudert is).
Oh en dan kan ik meteen mn kerstspullen al uitgraven op zolder en vooraan zetten. Scheelt dan tegen die tijd ook weer werk.

Overigens heb ik eindelijk de oproepbrief gehad voor het intake gesprek bij de adhd poli voor volwassenen hier in de buurt. Vrijdag moet ik erheen. Ben eens benieuwd.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_53638858
Ik zit nu aan de Wellbutrin, sinds een aantal weken..
Tis nieuw hier in NL, staat geregistreerd voor depressie sinds een aantal maanden, maar word in de VS al jaren gebruikt bij ADHD.
Merk wel wat verschil, en tis niet zon druggie gevoel als methylfenidaat, gelukkig.
Maarja zit pas op een lage dosis (150mg per dag), ga over 2 weken over op 300mg per dag.
ben benieuwd.
zijn hier nog mensen die hier aan zitten?
pi_53654086
Nope nmrz, ik ken het ook niet.
Wat merk je qua effecten? Is het meer je stemming of je AD(H)D klachten die beinvloed worden?
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 23:21:23 #35
63411 Roeji
pi_53656499
Ken dat Wellbutrin ook niet, misschien heeft het hier een andere naam?
Misschien een idee dat de mensen die meerdere soorten medicatie hebben geprobeerd een soort van lijstje ofzo maken met de verschillen en/of overeenkomsten tussen de medicatie die ze hebben geprobeerd?
Dan kunnen we mischien tot een totaalplaatje/overzicht komen waarmee ieder voor zich kan zien of bepalen of je misschien nog iets anders wil proberen als je niet of niet geheel tevreden bent met je huidige medicatie.

Persoonlijk vind ik een deel van de bijwerkingen (buiten dus de dingen waarvoor het bedoelt is) van de Ritalin wel fijn, mijn gewicht blijft tenminste stabiel en ik kom de dag door zonder te slapen overdag. Ook al is dat laatste ook weer gekloot aangezien je je moeheid eigenlijk alleen maar uitstelt. Maar met wat gepuzzel (de ene dag dag een pilletje meer of minder en soms een dagje (bijna) geen medicatie) probeer ik mn lichaam niet teveel te overbelasten.
Ik zal morgen wel een lijstje van mijn voor en tegens van de medicatie eens maken. Tenminste als er behoefte aan is om eens alles op een rij te zien van de verschillen ertussen.

Sorry voor het onduidelijk gewauwel, ik ben niet echt helder meer. Net 3 uur cursus boekhouden gehad
en dan is helder nadenken of duidelijk zijn er dus niet meer bij.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_53656637
Maar Roeji, de werking en de bijwerking verschilt toch van persoon tot persoon, aan een overzicht wat de medicatie bij een ander doet kan ik niet beoordelen of een bepaalde pil ook voor mij werkt.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53656844
Ben al sinds vrijdag op de helft van mijn effexor. Tot nu toe geen negatieve bijverschijnselen.

Het enige is dat ik me weer overwerkt had en dus vandaag weer tot half 5 vanavond heb geslapen.
Nu weer in mijn oude ritme en kan er weer tegenaan!!

We zullen zien...
Owh en..... rampapapaaaaaaaaaa MELANIE WORDT DONDERDAG 18@!!!
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 23:41:32 #38
63411 Roeji
pi_53657114
klopt wel, maar over het algemeen hoor je veel van dezelfde verhalen over bijv de methylfenidaat. Plus dan zie je welke bijwerkingen er bij anderen zijn voorgekomen, dan kun je voor jezelf beslissen (uiteraard in overleg met je arts/psych) of je er wel aan wilt beginnen als je bijv bepaalde bijwerkingen vaak ziet voorkomen bij een medicijn.
Neem dat hele gedoe van een jaar of wat geleden met diverse pijnstillers (NSAID's). Vioxx is toen van de markt afgehaald vanwege een berg dooie mensen. Er werden toen ook andere medicijnen op de zwarte lijst geplaatst waarvan 1 (wat ik dus weet omdat ik die zelf gebruik) weer te krijgen was na een tijdje. Ik kon toen de keuze maken: andere pijnmedicatie of die oude weer gaan gebruiken ook al zaten/zitten er misschien risico's aan. Ik heb gekozen voor mn oude medicijn omdat ik een aantal andere heb uitgeprobeerd en er geen baat bij had. Ik kies dan dus voor kwaliteit van leven ipv kwantiteit. Wie weet leef ik door dat medicijn 10 jaar korter, maar het kan ook zijn dat ik er 100 mee word. Dat is nu dus nog onbekend, wat de lange termijn effecten betreft (ik heb er ook nooit meer naar gezocht/gevraagd omdat ik het nu niet meer zoveel slik).

Bovenstaand is niet helemaal hetzelfde als met de adhd medicatie, maar is dus als voorbeeld. Ik kon toen kiezen om ofwel een ellenlange lijst aan medicatie te gaan uitproberen tot ik de perfecte had gevonden, of ik kon terug op het oude medicijn al dan niet met risico's. Als je een lijst hebt met wat ervaringen van anderen kun je op basis daarvan misschien een andere keuze maken.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_53663880
hola!

in NL was het eerst bekend onder een andere naam en geregistreerd als anti rook medicijn, zyrtax geloof ik. ( het is in amerika ook bekend als bupropion)
Het is een antidepressiva die werkt op de dopamine en nodrenaline , en serotine!
Ik merk inderdaad dat mijn stemming veel beter is, daarbij merk ik ook dat ik beter dingen kan "opnemen" in plaats van meteen over de zijk te zijn, kan ik er nu eerst over nadenken en dan pas reageren.
Ook stel ik dingen minder vaak uit, uiteraard doe ik het nog wel, maar ik merk wel dat sommige dagen ik gewoon alles ineens doe, terwijl ik eerst niet vooruit te branden was. Bv huis opruimen, boodschappen doen etc.
Ik denk dat mijn concentratie nu ook beter is, dat omdat ik dus beter naar mensen kan luisteren nu.
Qua hyperactiviteit werkt het bij mij niet echt, ben nog steeds hyperrrr.
En qua impulsiviteit, tja dat is volgens mij nog steeds hetzelfde, dingen kopen kopen kopen pff

Maarja ik zit pas op 150mg, meeste mensen zitten zo rond de 300/450mg zei mijn psych dus we wachten rustig af.

En de bijwerkingen zijn minimaal, echt bij alle medicijnen had ik allerlei bijwerkingen, maar bij Wellbutrin dus alleen 1tje en dat is iets minder eetlust, maar dat is nu, na ongeveer 3 weken, weer terug aan het komen.
Verder dus geen!!
Ik voel me niet anders, geen ander persoon, ik voel me niet aan de drugs, zoals ik dat bij methyfenidaat wel voelde, ik voelde al mn spieren die gespannen waren, ik kon moeilijk slapen, had last van VEEL minder eetlust, rebounds pfff.

Nou ja dat was het weer voor nu
pi_53664242
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:48 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker?

Ik heb ooit een topic geopend, waarin ik mijn (studie/school) problemen vertelde. Jij herkende de problemen en verwees me later nog eens door naar deze reeks. Zelf vermoedde ik ook ADD en heb laatst toch eindelijk de stap gezet om naar de studentenpsych te gaan. Al hoewel ik voornamelijk werd gedreven door de angst dat ik moest stoppen met mijn studie, anders was ik wss gewoon door gegaan op de oude voet. Maar waarom zou je niet gewoon proberen deze concentratie problemen aan te pakken? Weet je zeker dat je eigenlijk stiekem gewoon geen zin in hebt om er iets aan te gaan doen? Bang voor verandering, bang om iets van je zelf kwijt te raken? Trots? Misschien niet, maar bij mij waren dat altijd drempels om er echt iets aan te gaan doen.
Terechte vraag, en je hebt gelijk.

Voor mij is het een combinatie tussen trots, onwil en de angst voor gedragsveranderende medicijnen. En die laatste komt waarschijnlijk ook eigenlijk voort uit eerder genoemde onwil.

Waarschijnlijk moet ik het gewoon een eerlijke kans geven, maar de laatste keer dat het in een gesprek met m'n ex-psycholoog (oeh, dat klinkt heerlijk dramatisch. ) naar voren kwam, stuurde hij al aan op een combinatie van oefeningen en regelmaat en meds. Door omstandigheden stond ik sowieso al op het punt te stoppen met hem, maar dat was voor mij de druppel.

Ik weet heel goed dat velen hier heel veel er aan hebben, maar to be fair: ik houd wel van mijn eigen karakter, en ik weet heel goed dat het met een flinke hoeveelheid regelmaat en zelf-opgelegde discipline in toom te houden is. Dat die regelmaat niet altijd even goed tot uiting komt (zeker niet met andere activiteiten, binnenkort nachtwerk in de horeca), is heel erg jammer, maar daar staat voor tegenover dat ik nu de zekerheid heb dat ik doe wat ik wil, wat al een hele flinke stok achter de deur is. .

All in all, je hebt helemaal gelijk, en misschien loop ik er over een jaar keihard tegenaan. Maar ik ben benieuwd of het zo (erkennen, en structuur aanbrengen met lijstjes-dingetjes-en-plannen) ook werkt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53664263
Voel je vrij om me te told-you-so'en, tegen die tijd. Dat wel. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53669143
Vandaag begonnen met mijn eerste Ritalin. In drie weken tijd opbouwen, 3 x 0,5 eerste week, 3 x 1 week 2 en 1 1/2 in de derde week. Krijg ik nu eindelijk rust in m'n hoofd?
pi_53671501
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:21 schreef pussydeluxe het volgende:
Vandaag begonnen met mijn eerste Ritalin. In drie weken tijd opbouwen, 3 x 0,5 eerste week, 3 x 1 week 2 en 1 1/2 in de derde week. Krijg ik nu eindelijk rust in m'n hoofd? [afbeelding]
ik hoop het voor je
pi_53671575
quote:
Vandaag begonnen met mijn eerste Ritalin. In drie weken tijd opbouwen, 3 x 0,5 eerste week, 3 x 1 week 2 en 1 1/2 in de derde week. Krijg ik nu eindelijk rust in m'n hoofd? [afbeelding]
hmmm lekker! als het goed valt kun je rekenen op flinke euforie na een maand, dat is echt te gek!

tevens tvp
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:00:54 #45
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_53675595
quote:
Ik ben vorige week begonnen met 3 x 1/2. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik deze week 3 x 1 deed, maar ben na het weekend toch maar weer teruggegaan naar 3 x 1/2 (i.v.m. werk). Vanaf vrijdag weer 3 x 1 proberen. Ben benieuwd...

Maar kun je pas na een maand zien of het goed werkt?
pi_53675675
Ja die euforie is geweldig, hahaha, maar helaas is dat once in a Ritaline-slik-periode
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53675898
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:00 schreef xepera9 het volgende:

[..]

Ik ben vorige week begonnen met 3 x 1/2. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik deze week 3 x 1 deed, maar ben na het weekend toch maar weer teruggegaan naar 3 x 1/2 (i.v.m. werk). Vanaf vrijdag weer 3 x 1 proberen. Ben benieuwd...

Maar kun je pas na een maand zien of het goed werkt?
Volgens mij merk je dat eerder, maar nu gaat er om welke dosis geschikt is, vandaar die "opbouw".
Over 3 weken heb ik weer een afspraak met de psych om het te bespreken.
Merk jij al iets?
pi_53675920
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:04 schreef melonovy het volgende:
Ja die euforie is geweldig, hahaha, maar helaas is dat once in a Ritaline-slik-periode
Vertel .
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:27:11 #49
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_53676250
Ja, ik heb al wel wat gemerkt, maar ik weet nog niet of het echt een verbetering is. Het is nog wisselend, zoals normaal ook. Ik word er wel iets rustiger van over het algemeen, maar soms wat te rustig vind ik (suf). Dat kan een bijwerking zijn, volgens de bijsluiter. Ben ook een paar keer even licht duizelig geweest. Maar, ik slaap iets beter nu (slaap vrij vlot in) en dat is wel prettig!

En, merk jij al iets?
pi_53679817
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:12 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Vertel .
Ritalin is niet voor niets opgenomen in de opiumwet, na een poosje slikken kun je in eufotische staat verkeren. Je kent wel de pieken uit je dagelijkse leven, nou dat gevoel en dan heel sterk en het kakt niet in zoals je dat ook wel zou moeten herkennen, dat gevoel dus.
Stuiter de stuiter, je kan even de hele wereld aan

Maar, ja helaas erkomt een maar die periode gaat weer over en zal in de meeste gevallen niet meer zo voorkomen.

Persoonlijk sluimerde bij mij op dat moment dus allerlei psychische bijwerkingen bij, depressie, somberheid, acheterdochtigheid en overbezorgd. Allemaal toestanden die niet bij me horen en gelukkig had ik dat dus op tijd door en heb ik dat besproken met de psych.
Daarna ben ik weer gestopt met de Ritalin, omdat dat spul de drempel naar een psychose kan verlagen en daar was ik echt angstig voor.
Inmiddels weer helemaal 100% melonovy met ADD zonder medicatie.
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')