hola!
in NL was het eerst bekend onder een andere naam en geregistreerd als anti rook medicijn, zyrtax geloof ik. ( het is in amerika ook bekend als bupropion)
Het is een antidepressiva die werkt op de dopamine en nodrenaline , en serotine!
Ik merk inderdaad dat mijn stemming veel beter is, daarbij merk ik ook dat ik beter dingen kan "opnemen" in plaats van meteen over de zijk te zijn, kan ik er nu eerst over nadenken en dan pas reageren.
Ook stel ik dingen minder vaak uit, uiteraard doe ik het nog wel, maar ik merk wel dat sommige dagen ik gewoon alles ineens doe, terwijl ik eerst niet vooruit te branden was. Bv huis opruimen, boodschappen doen etc.
Ik denk dat mijn concentratie nu ook beter is, dat omdat ik dus beter naar mensen kan luisteren nu.
Qua hyperactiviteit werkt het bij mij niet echt, ben nog steeds hyperrrr.
En qua impulsiviteit, tja dat is volgens mij nog steeds hetzelfde, dingen kopen kopen kopen pff
Maarja ik zit pas op 150mg, meeste mensen zitten zo rond de 300/450mg zei mijn psych dus we wachten rustig af.
En de bijwerkingen zijn minimaal, echt bij alle medicijnen had ik allerlei bijwerkingen, maar bij Wellbutrin dus alleen 1tje en dat is iets minder eetlust, maar dat is nu, na ongeveer 3 weken, weer terug aan het komen.
Verder dus geen!!
Ik voel me niet anders, geen ander persoon, ik voel me niet aan de drugs, zoals ik dat bij methyfenidaat wel voelde, ik voelde al mn spieren die gespannen waren, ik kon moeilijk slapen, had last van VEEL minder eetlust, rebounds pfff.
Nou ja dat was het weer voor nu