Oeh, dat gaat hardquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:23 schreef Sylvana het volgende:
Zo, dat gaat lekker zeg Duderinnetje
Hier gaat het afvallen een beetje te hard naar mn zin. Mn streefgewicht zat op 52 kg, maar door alle stress weeg ik nou nog maar 51,5 kg, en dat vind ik er ook weer een beetje overdreven uit zien. En het is iig niet allemaal van mn buik verdwenen, anders had ik het neit zo heel erg gevondenMaar met nog dunnere armen en benen ben ik wat minder blij.
Nouja, donderdag uitslagen, wie weet dat als ze weten wat er met mn darmen is en ik behandeld wordt dat ik dan weer wat aankom, ga er wel vanuit iig.
Nou, ik heb nu de standaard spierpijn (blijkbaar): in de voorkant van mijn onderbenen. Net als toen ik begon met autorijden, toen had ik het alleen in mijn rechterbeen, van het (niet-)gas gevenquote:Op maandag 24 september 2007 22:27 schreef conleche het volgende:
Ja ik zou het zelf ook niet durven. Misschien wel door open kaart te spelen en zeggen dat je op het moment weinig geld hebt, maar dat je in de toekomst bij ze zal kopen. Wat voor schoenen zijn het die van de V&D?
Ik heb totaal geen spierpijn meer met sporten, ook niet bij spinning. Met hardlopen heb ik het nooit gehad. Doe ik dan niet goed genoeg m'n best ofzo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:25 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou, ik heb nu de standaard spierpijn (blijkbaar): in de voorkant van mijn onderbenen. Net als toen ik begon met autorijden, toen had ik het alleen in mijn rechterbeen, van het (niet-)gas geven![]()
En in de achterkant van mijn bovenbenen. Spierpijn is fijn![]()
De V&D-schoenen zijn trouwens Reebok Boston Fury.
Als ik morgen nog spierpijn heb, moet ik dan gewoon gaan hardlopen of juist niet? Kan dat kwaad? Met andere sporten trek ik me nooit iets aan van spierpijn, maar hardlopen is zo blessuregevoelig![]()
Bij spinning heb ik ook nooit spierpijn gehad. Waarschijnlijk omdat ik mijn hele leven al veel fiets, dus die spieren zijn al redelijk getraind. Dit is echt een hele nieuwe activiteit. Rennen doe ik nooitquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen spierpijn meer met sporten, ook niet bij spinning. Met hardlopen heb ik het nooit gehad. Doe ik dan niet goed genoeg m'n best ofzo?.
Wel grappig hoe mensen die geen verstand hebben van anatomie over hun lichaam praten: "de voorkant van m'n onderbeen". Volgens mij is dat je scheenbeen. Dat is overigens ook mijn probleemzone. Kan bij het lopen een heel zeurend gevoel hebben en dat remt echt af. Bah. Ik heb afgelopen keer wel gemerkt dat stretchen helpt (hoewel ik dat deel niet eens stretch volgens mij
), dus dat ga ik vanavond weer doen
.
En ja, ik heb in het begin ook vaak last gehad van m'n benen bij het autorijden.
Als je morgen nog spierpijn hebt, zou ik toch gaan hardlopen, maar wellicht wat rustiger aan doen. Iets meer stretchen e.d. Vroeger werd geadviseerd om te stoppen tot de blessure over was, maar nu is het devies: doorgaan, maar wel op een lager pitje.
Ik had vorige week trouwens een blaar. Die heb ik doorgeprikt, maar het wondje blijft, want dat gaat natuurlijk steeds weer opspelen, zodra ik weer ga hardlopen. Heb ook al blarenpleisters geprobeerd, maar die blijven nog geen blauwe maandag zitten.
Leuke sportschoenennaam (3 x woordwaarde) trouwens. Hopelijk voel je die 'fury' ook tijdens het lopen, dan kom je er wel
.
Oh ja, jij bent nog maar net begonnenquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:37 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Bij spinning heb ik ook nooit spierpijn gehad. Waarschijnlijk omdat ik mijn hele leven al veel fiets, dus die spieren zijn al redelijk getraind. Dit is echt een hele nieuwe activiteit. Rennen doe ik nooit![]()
Ik weet dat het bot een scheenbeen heet, maar het bot doet geen pijn. Nee, het is de tibialis anterior!
En als je 'm verwaarloost krijg je een 'shin split'!![]()
Maar goed, dan ga ik morgen gewoon lopen, 'rustig aan doen' zit er niet echt in, want nog rustiger kan al haast niet![]()
Jij hebt gegoogledquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:37 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Bij spinning heb ik ook nooit spierpijn gehad. Waarschijnlijk omdat ik mijn hele leven al veel fiets, dus die spieren zijn al redelijk getraind. Dit is echt een hele nieuwe activiteit. Rennen doe ik nooit![]()
Ik weet dat het bot een scheenbeen heet, maar het bot doet geen pijn. Nee, het is de tibialis anterior!
En als je 'm verwaarloost krijg je een 'shin split'!![]()
Maar goed, dan ga ik morgen gewoon lopen, 'rustig aan doen' zit er niet echt in, want nog rustiger kan al haast niet![]()
Ik hoop het niet voor jequote:
Duuuudquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:26 schreef Duderinnetje het volgende:
De truc is dus toch gewoon sporten hè?![]()
Jullie zijn daar al achter zie ik (aan de loopschoenen-posts). Ik ben nu twee maanden aan het trainen met een personal trainer (in Groningen is dat nog heel goed te betalen
) en ben de afgelopen maand drie kilo kwijtgeraakt. Al mag ik van hem niet in kilo's denken, want door spieropbouw is gewichtverlies wat lastig vast te stellen.
Anyway, het gaat enorm goed. Mijn conditie is met sprongen vooruit gegaan, echt ongelooflijk. Toen ik ooit naar de sportschool ging zonder persoonlijke begeleiding, gebeurde er nooit iets. Ik was veel te aardig voor mezelf, weet ik nu.
De knop is hier echt om! Ik let op mijn eten (maar dieet absoluut niet), ik sport drie keer per week en ik vind het hartstikke leukIk zag gewicht kwijtraken altijd als een hele opgave, maar nu snap ik dat je het écht zelf in de hand hebt (mits je geen fysieke drempels tot afvallen hebt natuurlijk). Dat is voor mij echt een hele openbaring
![]()
![]()
en bedanktquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:48 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik hoop het niet voor je. Dan zie je er niet meer uit
.
Nee, blindedarmontsteking is al uitgesloten. Maar symptoom van dikkedarmkanker is ook heel veel afvallen, heb alle symptomen ervan. Dokter zegt ook dat ik er rekening mee moet houden dat ik het heb, maar ik blijf hopen dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oeh, dat gaat hard.
Zou je geen blindedarmonsteking kunnen hebben? Een vriendin van mij heeft dat ook gehad en die viel ook flink af toen ze ziek was (een deel kwam er daarna wel weer aan, helaas).
Iig veel sterkte en post je even wat de uitslag is?.
Nou, ik begon heel enthousiast, maar toen was ik al totaal buiten adem na 30 seconden, dus ben ik maar iets trager gaan lopen zodat ik het net volhield. Aan mijn benen/spieren lag dat niet, meer aan mijn algehele conditie...quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:41 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, jij bent nog maar net begonnen. Loop je zo langzaam dan? Als ik last heb van m'n 'tibialis anterior' (wat een woord
), dan loop ik heel langzaam, maar ik loop tenminste wél. Ik heb dan alleen niet het gevoel dat ik een prestatie heb geleverd als ik klaar ben en dat heb ik wel als ik mezelf wat meer push. Maar goed, als je last hebt van je benen, word je vanzelf naar een laag tempo gedwongen
. De vorige keer dat ik liep, had ik toen ik klaar was, de neiging om midden in het park op de grond te gaan liggen uitrusten. Dat zegt al wel genoeg
.
Google iddquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Jij hebt gegoogled?
Ik vermijd juist de officieele benamingen een beetje, anders klinkt het zo medisch. Als je spierpijn of lichte pijntjes hebt is de beste remedie (voor wat ik geleerd heb) op rustig tempo doorlopen. Blijven de pijntjes is er wel iets verkeerds en zou je ander schoeisel of een huisarts bezoekje kunnen overwegen.
Waar je ook blessures van zou kunnen krijgen is wanneer de spieren niet meer goed in verhouding zijn getraind (de ene kant wordt dan krachtiger dan de andere), dit kan runner's knee opleveren (jumper's knee bestaat ook, bij volleybal bv.), dan kan je het beste krachttraining uitvoeren op je benen, zodat alle spieren getraind worden.
Het mooie van hardlopen (intensieve sport) is ook de endorfine die vrij komt; zorgt ook dat je je fijn voelt!
Wat naar zeg...quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, blindedarmontsteking is al uitgesloten. Maar symptoom van dikkedarmkanker is ook heel veel afvallen, heb alle symptomen ervan. Dokter zegt ook dat ik er rekening mee moet houden dat ik het heb, maar ik blijf hopen dat het niet zo is.
Jamaar jamaar afvallen is ook van heel veel andere dingen een symptoom, waaronder stress! En dat heb je wel, op deze manier...quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:57 schreef Sylvana het volgende:
Nee, blindedarmontsteking is al uitgesloten. Maar symptoom van dikkedarmkanker is ook heel veel afvallen, heb alle symptomen ervan. Dokter zegt ook dat ik er rekening mee moet houden dat ik het heb, maar ik blijf hopen dat het niet zo is.
Jeetjuh. Ik ben niet bekend met dikkedarkkanker. Kunnen ze dat goed verhelpen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ben 6 kilo kwijt. Een ontsteking is het niet, dat is inmiddels uitgesloten. Er zit iets dat er niet hoort te zitten, maar ze konden niet goed zien wat, vandaar dat ik vrijdag een CT-scan heb gehad en donderdag krijg ik de uitslagen van de CT-scan en de andere onderzoeken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:55 schreef conleche het volgende:
Sylvana, ben je nu ruim 6 kilo afgevallen in een paar weken? Dat is idd wel heel snel! Wat zou het nog meer kunnen zijn behalve dikke darm kanker? Cyste of ontsteking toch? Misschien moet je daar van uit gaan, dat zou ook verklaren waarom je altijd een wat dikkere buik hebt gehad. Ach, het is natuurlijk onzin van mij om op de plaats van de dokter te gaan willen zitten..Wanneer krijg je de uitslag van de onderzoeken, hebben ze je dat al verteld?
Hopen dat de dagen snel voorbij gaan he, het lijkt me zo rot om te moeten wachten, zeker als het de richting uit lijkt te gaan dat er iets fout zitquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ben 6 kilo kwijt. Een ontsteking is het niet, dat is inmiddels uitgesloten. Er zit iets dat er niet hoort te zitten, maar ze konden niet goed zien wat, vandaar dat ik vrijdag een CT-scan heb gehad en donderdag krijg ik de uitslagen van de CT-scan en de andere onderzoeken.
Ik ben ook net aan het ontbijten. Was ook terug mijn bed in. Vannochtend werd ik wakker gebeld door een monteur voor iets in huis en zo..quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:14 schreef Miss_S het volgende:
zo net ontbeten, was nog ff terug naar bed gegaan
hoef pas over 3 uur naar school
denk dat het een lichte lunch word (appel en peer) omdat ik nu zo laat ontbeten heb en om half 6 alweer avondeten
waarom lag je niet in mijn bed :pquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:20 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben ook net aan het ontbijten. Was ook terug mijn bed in. Vannochtend werd ik wakker gebeld door een monteur voor iets in huis en zo..
Ik ga denk ik ook licht lunchen. Nu aan de magere Yoghurt met crusli. Straks terug van sporten, twee sneetjes brood met beleg en vanavond een stuk vlees. Heb ik al heel lang niet gehad....
Laatste tijd veel vis en groente en kip. Ik denk dat ik iets van magere runderlappen ga halen en wat groente en aardappelen.
Jeetje. Sterkte joh!quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom lag je niet in mijn bed
ik heb ook ontbeten met magere yoghurt
avondeten zal wel een hamburger van de grill worden op een broodje en salade
Ik ook! Lekker hardlopen!quote:
Tip voor de blaren: plak een blaarpleister, en daarover sporttape. Daardoor blijft een pleister onder alle omstandigheden zitten (zelfs toen we een hele dag door een rivier liepen op onze bergschoenen en een meisje dr hele voeten oplagen.) Tape is echt ideaal spulquote:Op dinsdag 25 september 2007 08:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had vorige week trouwens een blaar. Die heb ik doorgeprikt, maar het wondje blijft, want dat gaat natuurlijk steeds weer opspelen, zodra ik weer ga hardlopen. Heb ook al blarenpleisters geprobeerd, maar die blijven nog geen blauwe maandag zitten.
Woon jij nog thuis???quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:24 schreef Dizer het volgende:
Mijn eten is niet lekkerMoeders vond het nodig om het vlees te bakken en zo... ze houdt niet van rood vlees, dus ik zit nu een schoenzool a la entrecote te eten met slappe peultjes, harde aardappelen en een overheerlijke rode wijnsaus*
ja duh, die heb ik zelf gemaakt
Helaas welquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Woon jij nog thuis???
* conleche spiekte in fobo en zag geboortejaar '81
Heerlijk toch, vroeg opstaanquote:Op woensdag 26 september 2007 08:09 schreef Viking84 het volgende:
Nou, wat een activiteit op de vroege morgen.
Hoe ging het hardlopen, Alcarin?.
Hoe leuk volleybal ook is, als je zaterdag foto's moet laten maken vanwege een mogelijke breuk zou ik donderdag niet gaan volleyballen. Als er dan wat is maak je het alleen maar erger. Met als mogelijk gevolg dat je misschien wel langer dan die 6 weken niet mee kan doen.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:10 schreef StefanieV het volgende:
Pff, ik ben dan niet gaan volleyballen en ik mis het. Ik hoop dat ik donderdag wel kan gaan.. Hopen dat de pijn wat over is enzo..
Zaterdag dan foto's nemen, ik hoop dat er niets gebroken is ofzo, anders mag ik 6 weken niet volleyballen.. Veel te lang.
Dan moet je juist oppassen, want dan voel je het minder goed. Zo is het erg makkelijk om de boel erger stuk te maken dan het al isquote:Op woensdag 26 september 2007 10:06 schreef StefanieV het volgende:
Nu neem k wel ontstekingsremmers en pijnstillers, maar dan nog.
Dat dacht ik ook al. Ik ben er overigens tegen om zo iets te nemen, maar als de dokter het aanraadt, doe ik het maar he. Waarom ga ik anders naar de dokterquote:Op woensdag 26 september 2007 10:19 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dan moet je juist oppassen, want dan voel je het minder goed. Zo is het erg makkelijk om de boel erger stuk te maken dan het al is![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |