abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53583974
een kilo is wel veel, daar zal zeker vet en vocht bijzitten. Maar gewoon een paar weken zo doorgaan en als de spiegel verteld dat je een varken wordt ga je weer cardio'en
pi_53589078
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:44 schreef no-look het volgende:
een kilo is wel veel, daar zal zeker vet en vocht bijzitten. Maar gewoon een paar weken zo doorgaan en als de spiegel verteld dat je een varken wordt ga je weer cardio'en
Dat was inderdaad de planning.

Nog even als extra informatie: ik train thuis 4x in de week, ongeveer 30-45 minuten per keer. Qua eten kom ik denk ik op zo'n 2500 kcal per dag (na het anderhalf jaar lang streng bij gehouden te hebben, heb ik daar tegenwoordig minder zin in). Overigens is het wel zo dat ik thuis op het trainen en af en toe de trap op en aflopen weinig activiteit krijg. Ik zit als student Informatiekunde zijnde gewoon redelijk veel thuis achter een pc te werken.

Toch is het wel een raar om de weegschaal omhoog te zien gaan na al die tijd de weegschaal naar beneden te hebben zien gaan.
pi_53597490
vandaag bij basketball een knietje in m'n kuit gekregen. Loop nu mank en doet aardig zeer dus denk dat squaten en deadliften een paar dagen kan wachten. Misschien ook wel eens goed, kan ik mijn bench eens omhoog helpen.
pi_53597654
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:32 schreef no-look het volgende:
vandaag bij basketball een knietje in m'n kuit gekregen. Loop nu mank en doet aardig zeer dus denk dat squaten en deadliften een paar dagen kan wachten. Misschien ook wel eens goed, kan ik mijn bench eens omhoog helpen.
Je kan inderdaad wel vaker een knietje in je kuit gebruiken om je bench wat op te krikken

Ik ga aankomende week weer eens naar de gym om te kijken wat er over is gebleven van mijn kracht, ik ben bang voor het ergste
  zondag 30 september 2007 @ 20:39:02 #155
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53599318
Morgen 220kg een aantal x van de grond trekken hoop ik.
  zondag 30 september 2007 @ 22:14:15 #156
153812 Frautie
Frautilicious
pi_53602405
Ik ga morgen weer trainen. Ben nog steeds niet 100% beter. Stem is nog steeds weg en heb nog wat last van slijm. Maar ik vind 't prima heb een week niet getraind

Morgen lekker zwaar trainen, zie wel hoe 't gaat. Daarna de sauna in en dan in slentermodus naar huis
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  zondag 30 september 2007 @ 22:17:54 #157
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53602531
ik ga morgen ook weer

was ik vanmiddag beetje aan het rondklooien met een basketbal, sla ik mijn pols vol de ring was weer een lekker slimme actie maar ach Ook nog zwaar verkouden geweest de afgelopen dagen en veel te veel alcohol gedronken Ik ben ook wel benieuwd wat ik aankomende week ga presteren in de sportschool
pi_53615410
T is toch wel even wennen zo'n weekje rust. Heb wel zin om weer te trainen, maar moet van mezelf nog een weekje wachten... Ben benieuwd wat het resultaat is uiteindelijk
Have fun...
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:05:22 #159
140141 ivosnivo
pi_53616648
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:23 schreef Handschoen het volgende:
T is toch wel even wennen zo'n weekje rust. Heb wel zin om weer te trainen, maar moet van mezelf nog een weekje wachten... Ben benieuwd wat het resultaat is uiteindelijk
Ik weet niet waarom je het doet, maar ik zou geen wonderen verwachten van een week rust.
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:08:22 #160
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53616728
vandaag wezen trainen op een beetje vage tijd, 12 uur smiddags Wel ideaal want de sportschool was helemaal leeg
Heb het advies van ivo maar ter hand genomen en heb al mijn oefeningen met stuk minder gewicht gedaan, daardoor was ik wel in een half uurtje klaar Morgen weer een rustige training en dan eind van de week weer volle gewichten pakken.
pi_53616879
Ik doe alweer nu alweer bijna 2 jaar aan krachttraining, met maandelijkse pauzes tussen door.
Op het moment 1 tot 2x per week inclusief 1x 2uur boksen per week waarin ook kracht en spieruithoudingsoefeningen in terugkomen. Mijn lengte is 1.75, gewicht 72.5kg en heb een vetpercentage van rond de 5 procent. Ben aardig gespierd en flink droog, blessed by genetics.
Nu wou ik eigenlijk een beetje gaan 'bulken', vooral vanwege het boksen, ik wil op het gewichtspeil van mijn mede-boksers komen en dat ligt vaak rond de 75-80kg.

Nu eet ik al gezond, veel vis en vlees, groente etc. maar wat ik mij eigenlijk afvroeg is dit:
is het handig om ook extra vetten te eten? Ik eet over het algemeen mager vlees etc., is het misschien handig bij mijn dagelijkse porties wat meer vetten toe te voegen? Of kan ik het bij wat meer vlees en vis en andere 'vezel'producten houden?
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:43:59 #162
140141 ivosnivo
pi_53617688
Ongezouten pinda's of andere noten werken ook perfect.
pi_53619188
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:14 schreef slaapvaak het volgende:
Nu eet ik al gezond, veel vis en vlees, groente etc. maar wat ik mij eigenlijk afvroeg is dit:
is het handig om ook extra vetten te eten? Ik eet over het algemeen mager vlees etc., is het misschien handig bij mijn dagelijkse porties wat meer vetten toe te voegen? Of kan ik het bij wat meer vlees en vis en andere 'vezel'producten houden?
Overstappen op volle melk wellicht? Vanwege de extra vetten ben ik ook daarop over gestapt.
Have fun...
pi_53619489
quote:
spieruithoudingsoefeningen in terugkomen. Mijn lengte is 1.75, gewicht 72.5kg en heb een vetpercentage van rond de 5 procent. Ben aardig gespierd en flink droog, blessed by genetics.
hm, flink droog? 5 procent? Volgens mij ben jij slachtoffer van zo'n "alleen-been-vet-metende" vetpercentage weegschaal!
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_53619682
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:39 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Overstappen op volle melk wellicht? Vanwege de extra vetten ben ik ook daarop over gestapt.
Volgens mij zijn er betere bronnen van vet.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_53620237
quote:
Ik doe alweer nu alweer bijna 2 jaar aan krachttraining, met maandelijkse pauzes tussen door.
Op het moment 1 tot 2x per week inclusief 1x 2uur boksen per week waarin ook kracht en spieruithoudingsoefeningen in terugkomen. Mijn lengte is 1.75, gewicht 72.5kg en heb een vetpercentage van rond de 5 procent. Ben aardig gespierd en flink droog, blessed by genetics.
Nu wou ik eigenlijk een beetje gaan 'bulken', vooral vanwege het boksen, ik wil op het gewichtspeil van mijn mede-boksers komen en dat ligt vaak rond de 75-80kg.
ik zou niet zwaarder worden voor het boksen, snelheid is echt belangrijker dan je massa, zeker bij jouw lengte, en al helemaal als je ooit wedstrijden wil gaan doen. Als je doel is beter te worden bij boksen zou ik concentreren op oefening die je snelheid en athletisch vermogen doen toenemen, zoals cleans en overhead squats. Ik zou me iig niet focussen op gewichtstoename als je doel is beter te gaan boksen.
Verder is boksen natuurlijk de bom Morgen ga ik ook weer, donderdag ook nog en misschien de zaterdag weer.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_53620290
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:51 schreef BertV het volgende:

[..]

hm, flink droog? 5 procent? Volgens mij ben jij slachtoffer van zo'n "alleen-been-vet-metende" vetpercentage weegschaal!
Nee, het was een of andere apparaat dat ik moest vasthouden, elektronisch. Ik kwam onder de 6%, maar onder dat percentage kan het niet zo betrouwbaar zijn. Vandaar dat ik het op zo'n 5% schat. Droog in de zin, dat me abs, lijnen over me schouder etc. duidelijk zichbaar zijn.

Ik heb overigens het gevoel dat mijn benen het 'vetst' zijn, in de zin dat de spieren wat losser/zachter overkomen, kuiten en de spieren boven je knieen die trillen.
pi_53620451
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:23 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik zou niet zwaarder worden voor het boksen, snelheid is echt belangrijker dan je massa, zeker bij jouw lengte, en al helemaal als je ooit wedstrijden wil gaan doen. Als je doel is beter te worden bij boksen zou ik concentreren op oefening die je snelheid en athletisch vermogen doen toenemen, zoals cleans en overhead squats. Ik zou me iig niet focussen op gewichtstoename als je doel is beter te gaan boksen.
Verder is boksen natuurlijk de bom Morgen ga ik ook weer, donderdag ook nog en misschien de zaterdag weer.
Tuurlijk richt ik mij ook op snelheid en atletisch vermogen, dat staat nog steeds voorop. Alleen gezien het feit dat ik toch niet wedstrijden ga doen in de komende jaren(realistischer gezien, ooit ) zou ik gewoon wat zwaarder willen worden, puur qua spiermassa. Omdat ik nu een van de lichtste ben, maar ook een van de krachtigste, ben ik benieuwd hoeveel ik qua kracht er voorop uitga met een extra paar kg. Afgezien dat snelheid en techniek veel belangrijker zijn, bied een zwaarder gewicht en de daarbij behorende extra spiermassa, wel voordelen.
pi_53620929
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:26 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Nee, het was een of andere apparaat dat ik moest vasthouden, elektronisch. Ik kwam onder de 6%, maar onder dat percentage kan het niet zo betrouwbaar zijn. Vandaar dat ik het op zo'n 5% schat. Droog in de zin, dat me abs, lijnen over me schouder etc. duidelijk zichbaar zijn.

Ik heb overigens het gevoel dat mijn benen het 'vetst' zijn, in de zin dat de spieren wat losser/zachter overkomen, kuiten en de spieren boven je knieen die trillen.
Bij mij gaf zo'n apparaat ook "off the chart" aan en die ging tot 5-6 %. Na laten meten met huidplooimeter, resultaat: 14%. En die figuur die dat met dat apparaat bij me meten maar zeggen dat het best kon, die 5%. Ze had er blijkbaar verstand van .

Conclusie: laat je nameten met een huidplooimeter. Als je 'natuurlijk,' zonder er speciaal op te letten, op 5% zou staan is er iets niet helemaal ok volgens mij...

Post anders hier een foto, dan kunnen we wel schatten...
Have fun...
pi_53621183
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:54 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Bij mij gaf zo'n apparaat ook "off the chart" aan en die ging tot 5-6 %. Na laten meten met huidplooimeter, resultaat: 14%. En die figuur die dat met dat apparaat bij me meten maar zeggen dat het best kon, die 5%. Ze had er blijkbaar verstand van .

Conclusie: laat je nameten met een huidplooimeter. Als je 'natuurlijk,' zonder er speciaal op te letten, op 5% zou staan is er iets niet helemaal ok volgens mij...

Post anders hier een foto, dan kunnen we wel schatten...
Hmm interessant, zal ik proberen. Ik kreeg 2 jaar terug overigens met een ander soort apparaat een score van 5.5% (waarna de vrouw beweerde dat het gevaarlijk laag was ) en kreeg op een leeftijd van 10 jaar van de dokter al te horen dat ik maar meer patat en mayonaise moest eten.

Tussen dit (ik ben iets gespierder):

http://www.eletewater.com/images/athletes/justin_robbins_01.jpg

en dit: (ik ben iets minder gespierd):

in.

[ Bericht 8% gewijzigd door slaapvaak op 01-10-2007 17:21:04 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 17:24:49 #171
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_53621607
Mijn probleem gelukkig opgelost, voor de training maar 2 boterhammetjes met flink wat kalkoenfilet op, en geen last gehad van misselijkheid. Alleen heb ik nu alweer zin om te gaan trainen, en twee keer per dag word beetje veel lijkt me haha. Zometeen thuis maar wat dingetjes doen, bodyweight oefeningen.
pi_53621728
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:06 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Hmm interessant, zal ik proberen. Ik kreeg 2 jaar terug overigens met een ander soort apparaat een score van 5.5% (waarna de vrouw beweerde dat het gevaarlijk laag was ) en kreeg op een leeftijd van 10 jaar van de dokter al te horen dat ik maar meer patat en mayonaise moest eten.

[afbeelding]

in.
Die gasten zijn allebei boven de 10% vet.
'Schneller! Schneller!'
pi_53621807
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:29 schreef Boudewijn. het volgende:

[..]

Die gasten zijn allebei boven de 10% vet.
Serieus? Ok, dan. Wel gek dat al die apparaten er dan zo ver naast zitten. Sowieso dacht ik dat het voor athleten, zoals die mma-vechter, best normaal is om rond de 5% te zitten.
  maandag 1 oktober 2007 @ 17:52:06 #174
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53622218
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:33 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Serieus? Ok, dan. Wel gek dat al die apparaten er dan zo ver naast zitten. Sowieso dacht ik dat het voor athleten, zoals die mma-vechter, best normaal is om rond de 5% te zitten.
afhankelijk van de bouw van de atleet en de gewichtsklasse waarin ze vechten zijn ze soms wel eens erg droog. Maar volgens mij is 5% niet echt iets wat je makkelijk kan onderhouden zeker niet als je intensief aan het trainen bent
  maandag 1 oktober 2007 @ 21:13:28 #175
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_53626817
Cutler MR.OLympia 2007 Ronnie was 4de
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_53627594
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:06 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

[afbeelding]

in.
blessed by genetics!!!!!!
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:12:34 #177
140141 ivosnivo
pi_53628445
Vandaag 220kg 3x gedeadlift Wou eigenlijk 4x maar ben hier ook wel tevreden mee. Na een half jaar gekut te hebben met lagere gewichten en me uitvoering en deadstop enzo heb ik toch me oude pr weer terug.

Denk dat die 250 1x dit jaar nog wel lastig gaat worden.
pi_53628530
Lol nee, met 3x220 zit je al op een 1rm van 240 ofzo.
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:38:07 #179
140141 ivosnivo
pi_53629438
In theorie ja, in de praktijk nog niet Heb in het verleden vaak genoeg 230 gemist. Denk trouwens dat ik die wel kan halen, volgende week is doen. Maar 240 is alweer een flinke stap zwaarder denk ik, maar ik zie volgende week eerst wel

[ Bericht 12% gewijzigd door ivosnivo op 01-10-2007 22:44:10 ]
pi_53631166
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:33 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Vrijwel iedereen is zo slap als een krant onder de 5-6%. Je energie gaat erg snel op, je hebt het snel koud, bent kwetsbaarder voor ziektes enz. Het is ook niet echt gezond, je hormoonhuishouding raakt van slag enz.

Hier een filmpje van team baffer trouwens;
http://www.youtube.com/watch?v=XXnXJdlLV0Q
'Schneller! Schneller!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')