Mijn weilandgames avondtuur
Ik vond hamergooien vet lastig, mijn plan was om met elke eerste worp wat aan te voelen hoe het ging. Met de 2e iets harder gooien, en met de 3e maximaal. Op zich ging het hamergooien me nog best af, me laatste worp ging mega scheef maar wel vrij ver en volgens mij werd ik 2e.
Daarna weight for distance, ik had smorgens nog een filmpje op youtube gezien hoe het moest. En ging met goeie moed aan de gang, ik heen en weer huppelen met dat gewicht maar dat gewicht ging meer aan de huppel met mij. Ging echt super kut en was blij dat ik het gewicht de goeie kant op gooide. Volgens mij 7e plaats ofzo.
Daarna gingen we de manege in waar het toch een stuk aangenamer was, me trainingsbroek was niet zo winddicht

Daar begonnen we met boomstam gooien. Ik zag iedereen die grote boom failen, en wilde alles op alles zetten om hem om te gooien. Viel me echt reuze tegen om de boom onder controle te krijgen en daarna te houden. Heb volgens mij wel 1 minuut ofzo lopen kutten. Daarna vrij rustig naar de streep gelopen, heel diep door me benen gezakt en die paal zo hoog mogelijk gegooid. En wonder boven wonder kantelde ie om

Daar ben ik 1ste mee geworden.
Daarna gingen we verder met gewicht hooggooien. Ik had dat 1x eerder gedaan met een zak zand bij sterkste man van groningen. Daar had ik het probleem dat ik veel te ver achterover gooiden en daarom niet voldoende hoogte haalde. Dankzij goede tips van de scheidsrechters ging dit hardstikke lekker. Ik haalde 4.60 geloof ik (eerste plek), en was er zeer tevreden mee. Ook hier stond ik van mezelf te kijken, waren best wat mensen volgens mij die er op geoefend hadden.
Daarna het laatste onderdeel steen gooien. Had moeite om het gewicht lekker neer te leggen, denk dat me arm ook niet echt soepel genoeg was. Maar het ging wel, begon wel lichtelijk last van 1 hamstring te krijgen. En er schoot op een gegeven moment kramp in me nek

Volgens mij ben ik hier 2e geworden.
Viel me op zich nog mee hoe ik me voelde na afloop. Maar vanacht na een aantal biertjes had ik echt pijn op plaatsen waar ik niet eens wist dat ik plaatsen had. Komt vast van al dat geslinger, dat doe ik normaal nooit

Maar het was een mooi dagje, en volgend jaar doe ik graag mee met de toppers.
Heb trouwens wel gemerk dat hier veel meer techniek bij komt kijken en minder kracht (vergeleken met sterkste man). De nr 1 van de toppers was dan ook iemand die niet gruwelijk breed was (vegeleken met de beesten die er rond liepen).