Hoeft niet, m'n Che-mok is voldoendequote:Op zaterdag 22 september 2007 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeet je Che-Tshirt niet.
Jij blijft liever afhankelijk van een bel die kan ontploffen wanneer China daar zin in heeft?quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
ben je zo onnozel of doe je maar alsof?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij blijft liever afhankelijk van een bel die kan ontploffen wanneer China daar zin in heeft?
Over onnzel gesproken. Laat de wereld maar in Euro's handelen, de dollar is te instabiel en zwak om zo bepalend te zijn.
idd, dan gaat het hier ook om landen als Iran en Venezuela, schurken staten ten top.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik troost me maar met de gedachte dat vooral amerika-vijandige staten hiertoe overgaan.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij blijft liever afhankelijk van een bel die kan ontploffen wanneer China daar zin in heeft?
Over onnzel gesproken. Laat de wereld maar in Euro's handelen, de dollar is te instabiel en zwak om zo bepalend te zijn.
Leg jij het mij eens uit dan, want met zo'n opmerking kom je ook niet ver.quote:Op zondag 23 september 2007 00:14 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
![]()
Gast, verdiep je er eerst eens in voordat je wat blaat![]()
Jij komt sowieso niet ver.quote:Op zondag 23 september 2007 00:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Leg jij het mij eens uit dat, want met zo'n opmerking kom je ook niet ver.
Tuurlijk, we kennen elkaar immers al jaren en je zei altijd al dat ik er niet zou komen. Toch?quote:
quote:Op zondag 23 september 2007 00:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Leg jij het mij eens uit dat, want met zo'n opmerking kom je ook niet ver.
China heeft nog totaal geen fatsoenlijke interne markt. Dus als China zoals jij zegt de "Dollar kan laten ploffen" is dat een nekschot voor de economie/stijgende welvaart aldaar.quote:een bel die kan ontploffen wanneer China daar zin in heeft?
Thanks voor je uitlegquote:Op zondag 23 september 2007 00:23 schreef Richie_Rich het volgende:
Nu een vraag aan jou, wat maakt het volgens jou uit als de olie in Euro's wordt verhandeld ipv Dollars? Concreet graag
Gelukkig is het wel of niet van Amerika houden geen criterium om succesvol te zijn of om ver te komen in dit leven. Of zijn jullie echt zo beperkt?quote:Op zondag 23 september 2007 00:56 schreef Richie_Rich het volgende:
*sluit zich aan bij Pietverdriets woorden*
China kan van alles willen maar ik ga er vanuit dat ze daar niet zo achterlijk zijn dat ze de bereidheid hebben om hun eigen economie om zeep te helpen puur om de VS te stangen. (Dat zou namelijk het gevolg zijn.)quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of ze het wel of niet doen is een tweede, feit is wel dat ze het kunnen als ze dat zouden willen.quote:Op zondag 23 september 2007 01:06 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
China kan van alles willen maar ik ga er vanuit dat ze daar niet zo achterlijk zijn dat ze de bereidheid hebben om hun eigen economie om zeep te helpen puur om de VS te stangen. (Dat zou namelijk het gevolg zijn.)
![]()
Als China geen enkel belang meer zou hechten aan haar eigen econimie en welvaart zouden ze de VS een flinke tik kunnen geven ja. Net als Japan en daarvoor Europa dat in theorie gekunt hebben.quote:Op zondag 23 september 2007 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of ze het wel of niet doen is een tweede, feit is wel dat ze het kunnen als ze dat zouden willen.
Althans, die veronderstelling had ik altijd (dat was mijn vraag aan RR ook dus).
Wat betreft China en de VS is er sprake van een wederzijdse afhankelijkheid. China kan de VS zeker pijn doen op economisch gebied maar is veel te afhankelijk van ze als afzetmarkt om dat te proberen. Daarbij is de economie van de VS vele malen groter, dus trekken zij, momenteel althans, aan het langste eind als het zover mocht komen.quote:Op zondag 23 september 2007 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of ze het wel of niet doen is een tweede, feit is wel dat ze het kunnen als ze dat zouden willen.
Althans, die veronderstelling had ik altijd (dat was mijn vraag aan RR ook dus).
Lenen Nederlanders zoveel dan?quote:Op zondag 23 september 2007 01:30 schreef Richie_Rich het volgende:
Neem even in ogenschouw dat Nederland per capita de hoogste schuld (prive dus) heeft ter wereld
Het is niet een kwestie van dumpen in de kliko ofzoquote:Op zondag 23 september 2007 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Klopt, maar schuld=schuldquote:Op zondag 23 september 2007 01:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat ligt inderdaad grotendeels aan de huizenprijzen en bijbehorende hypotheken hier.
En waarom zou dat zo zijn, volgens jou?quote:Op zondag 23 september 2007 01:17 schreef Pony-Lover het volgende:
Echter zouden de VS nadien nog steeds veel beter in staat zijn de schade te herstellen dan China
Lastig he, als je geen argumenten meer hebt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |