Ik vind zwart met een wit dak en chromen accenten echt geweldig...mn vriendin wil em groenquote:Op vrijdag 21 september 2007 09:19 schreef XL het volgende:
Zeker voor Britisch Racing Green gaan. Zwart is helemaal niet mooi op zo'n kleintje.
Tis 1 uit 1990, altijd buiten gestaan, dus wie weet wat er nog meer onder vandaan komt als ze haar straalbeurt gehad heeftquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:46 schreef -Robbedoes- het volgende:
Leuk deze ga ik volgen.
Mini was mijn eerste auto.
Deze leek me nog redelijk recent en dan toch al zulke gaten...
Ja, maar het is wel ontzettend kutwerk heb ik gehoord. Wanneer we het dichtmaken door er een stuk plaat overheen te lassen en het vervolgens de tectyleren zou het ook weer jaren mee moeten gaan. Zolang de rot maar niet verder gaatquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:13 schreef Scorpie het volgende:
20 euro voor platen, man daar hoef je toch niet eens over na te denken? Doen!
Ah, owkee... Dan is het goed...quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het gat uitslijpen en dan dichtlassen
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:58 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ah, owkee... Dan is het goed...
Maar neem aan dat dat met een nieuwe bodem niet veel anders is?
Mini plaatwerk is sowieso belachelijk goedkoop, net als bijna alle andere onderdelenquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:16 schreef Jimmeh het volgende:
Ik heb geen idee wat normale prijzen zijn voor bodemplaten, maar 20 euro is zo goedkoop, dat het mooi de moeite zou besparen om die doorgerotte meuk te gaan repareren.
Da's nog niet echt een oldtimer.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tis 1 uit 1990, altijd buiten gestaan, dus wie weet wat er nog meer onder vandaan komt als ze haar straalbeurt gehad heeft
Of het voordeel hebben van een oom met een spuit en straalbedrijf die alles gratis voor je doet, incl lak EN een beste maat die automonteur is...quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Da's nog niet echt een oldtimer.
Moet je wel een echte liefhebber zijn om deze nu al zo grondig aan te pakken
Tja dan is de keuze niet moeilijk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Of het voordeel hebben van een oom met een spuit en straalbedrijf die alles gratis voor je doet, incl lak EN een beste maat die automonteur is...
True. DCM Trading in Hardinxveld is helemaal goedkoop. Heb een paar jaar terug ook een mini gedaan, maar al snel weer verkocht (toen hij klaar was). Geen geld om 2 auto's te rijden destijds en vond het zonde om hem met slecht weer te pakken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mini plaatwerk is sowieso belachelijk goedkoop, net als bijna alle andere onderdelen
Zo, die site is idd echt goedkoop! Goed passend plaatwerk, of is het imitatiezooi die je zelf nog helemaal in de goeie vorm moet kloppen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:38 schreef Lennox het volgende:
[..]
True. DCM Trading in Hardinxveld is helemaal goedkoop. Heb een paar jaar terug ook een mini gedaan, maar al snel weer verkocht (toen hij klaar was). Geen geld om 2 auto's te rijden destijds en vond het zonde om hem met slecht weer te pakken.
Ik vind de mini in het zwart een beetje een anonieme auto. Een zwarte kleine auto ziet er altijd een beetje karakterloos uit, beetje zonde dus van een auto met zoveel karakter.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind zwart met een wit dak en chromen accenten echt geweldig...mn vriendin wil em groen
Een coatingslaag is er ook niet zomaar af hoor. Heb genoeg gezien dat ze die subframes coaten en er gewoon ondergooien.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:16 schreef kikoooooo het volgende:
Misschien dat we em wel laten berubberen, dan hoeft er nooit meer wat aan te gebeuren en komt er nooit meer roest door, maar dat moeten we nog even bekijken. Was al lang blij dat t subframe er zo makkelijk af kwam.
Alleen die rot onder het raam, naast de deurophanging baart me zorgen...
quote:Ben van Leeuwen heeft besloten deze conversie als kit aan te gaan bieden (vraagt u naar de 16V-conversion) zodat meer mensen, na aanlevering van een Mini en een V-TEC blok, deze snelheidssensatie kunnen gaan beleven. Wie niet Honda’s 1.6-1iter- maar het 1.8-1iterblok in Aarlanderveen achterlaat kan (na chiptuning) uiteindelijk een traktatie van wel 210 pk tegemoet zien. We zijn met onze hobby inmiddels wel gewend zo nu en dan wat meewarig aangekeken te worden maar dat u vanaf dat moment in uw omgeving als “compleet gestoord” te boek zult staan krijgt u op de koop toe!
Geen idee wat het mag kosten als van Leeuwen dt voor je doet. Ik weet wel dat 1.6 vtec blokjes makkelijk te vinden zijn en ook niet al te veel hoeven te kosten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:34 schreef kikoooooo het volgende:
Als ik het geld zou hebben, zou ik het direct doen... Maarja
quote:Met behulp van een Honda (V-tec) motor en een speciaal voorsubframe maakt u een zeer snelle en fijn sturende Classic injectie Mini, welke sneller is dan de duurste sportwagens.
Vermogen V-tec motoren
Motorinhoud Standaard vermogen M.b.v. Chiptuning
1600 cc 160 pk 180 pk
1800 cc 175 pk 220 pk
De topsnelheid wordt begrensd op 225 km/h, bij een toerental van bijna 10.000 rpm!
Wij bieden een complete kit aan, zodat u zelf alleen nog maar een motor met toebehoren aan hoeft te schaffen.
Tevens bieden wij een basis kit aan, welke het mogenlijk maakt om de Mini naar eigen inzicht af te bouwen.
De basis kit kost ¤ 2.900,- excl. BTW
De complete kit kost ¤ 5.500,- excl. BTW
De basis kit bevat alle benodigde onderdelen om in een injectie Mini een Honda motor te plaatsen. Dit omvat o.a.:
* Speciaal voorsubframe
* Schokdempers
* Veersysteem
* Wielophanging
* Speciaal remsysteem
* Stuurinrichting
* Aandrijfassen
* Motor ophanging
De complete kit bevat tevens:
* Complete draadboom
* Aangepaste ECU
* Radiateur incl. koelvin etc.
* Luchtinlaatsysteem incl. filter
* Compleet uitlaatsysteem
* Aangepaste elektrische km teller tot 250 km/h
* Schakelstangen incl. ophanging
* Achterwielspacers
* Alle benodigde steunen, bouten en moeren etc.
* Koppeling bedieningsset
* Ook bevat de kit een volledig aangepast front, welke speciaal voor de Honda motor is ontworpen.
Prijswijzigingen voorbehouden.
Beter dan zwartquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:03 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ben eruit:
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
Heujquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:02 schreef jaapio1984 het volgende:
heey klikooooo jij ook hier jonge...
Ga je een shorty maken
Jaapio
H22Ax -> 2.2i VTEC van de Honda Prelude is standaart al een VR6 killer, die VR6jes stellen niks voor man... 2.8L en 6 cylinder in V vorm, en dan maar net 175 PK ofzo.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:02 schreef Lennox het volgende:
Op Dodare Zandvoort reed er een Mini met een Type R blok mee. Was helemaal vet om te zien
1380 blokjes ed zijn ook vet hoor. Zijn gewoon getunede 1275 blokken geloof ik. Gozer die ik via miniforum had leren kennen had er ook 1. Scheen ook een VR6 killer te zijn.
Correct. Maar we komen ook steeds meer bagger en rotte teringzooi tegen, dus op een gegeven moment moet je welquote:Op zondag 28 oktober 2007 01:35 schreef MewBie het volgende:
Dat is geen restaureren/opknappen meer, maar een mini compleet opnieuw bouwen
![]()
Dat is de meest simpele en minst tijdrovende manier van roest bedekken. Je komt er de APK weer mee door, en het is werkelijk nog stevig ook. Dat het geen manier van restaureren is mag natuurlijk duidelijk zijnquote:Op zondag 28 oktober 2007 11:33 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een prutsers lopen er trouwens rond. De hele bodemplaat binnenkant is bedekt geweest met een laag van die polyester matjes, direct over de roest heen. Ben een uur aan het trekken geweest om die zooi eraf te krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |