www.mindef.nlquote:Vanmiddag om half vijf Afghaanse tijd heeft er in Uruzgan een vuurgevecht plaatsgevonden tussen eenheden van de Task Force Uruzgan en de Opposing Militant Forces. Bij dit vuurcontact is de 20-jarige soldaat der eerste klasse Tim Hoogland om het leven gekomen. De familie is ingelicht.
Tim Hoogland is afkomstig van de Bravo Compagnie van het 13e infanteriebataljon te Assen. De omstandigheden rond het incident zijn op dit moment nog niet helemaal duidelijk. Wel is al duidelijk dat het hier om een langdurig vuurgevecht ging, waarbij in een later stadium ook een Bushmaster door meerdere raketten werd getroffen. De inzittenden van de Bushmaster raakten hierbij niet gewond. Het was op dat moment niet meer mogelijk om het voertuig veilig te bergen. Daarop is besloten het voertuig ter plaatse te vernietigen.
Het vuurgevecht vond plaats op vijf kilometer ten noordwesten van Camp Hadrian in Deh Rawod. Dit is een paar kilometer zuid van de patrouillebasis Volendam. De eenheid waar Tim onderdeel van uitmaakte kwam vanmiddag onder vuur te liggen van klein kaliber wapens en mortieren. Bij deze schotenwisseling is Tim gesneuveld.
De situatie rond Deh Rawod was de vorige week enige tijd gespannen. Daarop zijn door de commandant van de Task Force Uruzgan in nauw overleg met de lokale autoriteiten zowel Nederlandse als Afghaanse versterkingen aangevoerd. De situatie leek hierop te stabiliseren. De afgelopen week was het betrekkelijk rustig in de omgeving van Deh Rawod. Zowel gisteren als vandaag waren er echter toch weer gevechten.
Als het Nederlandse leger daar nou ook echt nuttige dingen zou kunnen doen daar.. Dat is alleen maar het verhaal wat de regering hier ophangt.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:26 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest. Ik hoop dat zijn nabestaanden zich kunnen troosten met de wetenschap dat hij is omgekomen bij zijn inzet voor een betere wereld.
Vechten tegen barbaarse moslims lijkt me niet bepaald onnuttig.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:40 schreef nicomart het volgende:
[..]
Als het Nederlandse leger daar nou ook echt nuttige dingen zou kunnen doen daar.. Dat is alleen maar het verhaal wat de regering hier ophangt.
Je ben nu geraakt en dat is begrijpelijk.quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:45 schreef The_Order het volgende:
Verschuilen jullie je maar lekker achter je toetsenbord... helden! Hij stond daar tenminste en vocht voor de vrijheid van anderen en betaalde daar de hoogste prijs voor.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:45 schreef The_Order het volgende:
Verschuilen jullie je maar lekker achter je toetsenbord... helden! Hij stond daar tenminste en vocht voor de vrijheid van anderen en betaalde daar de hoogste prijs voor. Rust zacht Tim, je bent veels te jong heen gegaan. Ik kende je niet persoonlijk maar als je ook maar de een procent van de goedheid van je zus had was je veels te goed om heen te gaan!
dat mensen zijn nu die leuke nieuwe nederlanders.quote:Op donderdag 20 september 2007 @ 22:14 schreef rrachidd het volgende:
En dat is 11![]()
Ben benieuwd of de missie verlengd wordt..
Is het t waard???????
Aha. Dus je hebt problemen met moslimlanden, omdat mensen zich daar niet vrij kunnen uiten, maar tegelijkertijd vind je dat mensen die anders denken dat jij dat hier ook niet mogen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:33 schreef Bresser het volgende:
van de frontpage:
[..]
dat mensen zijn nu die leuke nieuwe nederlanders.
gelijk tegen de muur die smerige land verraders.
-edit- -3
nee ik heb problemen met tuig dat elke vorm van moderne beschaafde beschaving kapot maakt.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aha. Dus je hebt problemen met moslimlanden, omdat mensen zich daar niet vrij kunnen uiten, maar tegelijkertijd vind je dat mensen die anders denken dat jij dat hier ook niet mogen.
Nee, duidelijk.
Is moderne beschaving het kapotbombarderen van landen? In iedergeval, je staat qua beschavingsniveau nu onder onze rrrrachid.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:23 schreef Bresser het volgende:
[..]
nee ik heb problemen met tuig dat elke vorm van moderne beschaafde beschaving kapot maakt.
niet meer helpen en terug trappen naar hun plaggenhut.
-edit- Trollquote:Op vrijdag 21 september 2007 09:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is moderne beschaving het kapotbombarderen van landen? In iedergeval, je staat qua beschavingsniveau nu onder onze rrrrachid.
Dat is logisch en het principe van een leger met een hiërarchie. Oudere militairen hebben vaak een hogere rang. Korporaal, Sergeant etc. Er moeten altijd meer Soldaten 1ste en 2de klasse zijn dan groepsleiders. De kans dat deze soldaten omkomen is dus groter.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:58 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik vindt het raar dat balkendende selectief de jonge onervaren sldaten erheen stuurt die net 2 jaar bij de landmacht zitten.
Er zijn genoeg 30+ soldaten met gigantisch veel ervaring door bosnié etc maar toch stuurt hij de groentjes erheen!
nou dat zie je verkeerd denk ik.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:40 schreef Monidique het volgende:
Jammer en onnodig, maar nog even en er zullen godzijdank geen Nederlanders meer sterven in Afghanistan.
wat klets je nou?????quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:58 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik vindt het raar dat balkendende selectief de jonge onervaren sldaten erheen stuurt die net 2 jaar bij de landmacht zitten.
Er zijn genoeg 30+ soldaten met gigantisch veel ervaring door bosnié etc maar toch stuurt hij de groentjes erheen!
Tuurlijk, de Taliban vecht voor het "land" en voor het "volk"quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:46 schreef focka het volgende:
een reden.. hmm er sterven dagelijks tientallen ONSCHULDIGE mensen die ECHT vechten voor hun land.. volgens mij hebben de zogenaamde nederlandse militairen geen idee wat ze daar te zoeken hebben.. ze verdienen alleen hun brood..
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:26 schreef rutger05 het volgende:
Erg triest. Ik hoop dat zijn nabestaanden zich kunnen troosten met de wetenschap dat hij is omgekomen bij zijn inzet voor een betere wereld.
we mogen de slachtoffers bij het Afghaanse leger niet vergeten nee daar heb je gelijk inquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:46 schreef focka het volgende:
een reden.. hmm er sterven dagelijks tientallen ONSCHULDIGE mensen die ECHT vechten voor hun land.. volgens mij hebben de zogenaamde nederlandse militairen geen idee wat ze daar te zoeken hebben.. ze verdienen alleen hun brood..
Ben er zelf ook geweest en je wilt niet weten hoe hard en veel er gewerkt wordt daar. Vier maanden lang elke dag onder spaning staan of je wel of niet heel terug komt. Nee dan heb je het inderdaad verdiend om te stervenquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:08 schreef focka het volgende:
wat een onzin.... dat zoiets op het nieuws komt. er is 1 nederlandse soldaat omgekomen en 40 talibanstrijders. nederlandse soldaten voeren geen moer uit daarzo en die zogenaamde soldaat zal het wel verdiend hebben
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:46 schreef focka het volgende:
Hoe kom je erbij dat ze niet mogen vechten?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:17 schreef Steeven het volgende:
Ik vind het niet erg dat ze er zitten, maar wel dat Den Haag erover liegt. Opbouwen doen ze niet, maar daarvoor zijn ze wel heen gestuurd. Vechten doen ze wel, maar mogen ze eigenlijk niet. Zo speel je met levens, zou me niet verbazen als die jongen hierom om het leven is gekomen.
Als ze eerst tien keer toestemming aan Den Haag moeten vragen of ze terug mogen schieten, valt dat bij mij onder de noemer dat ze eigenlijk niet mogen vechten. Net als in Irak, prachtig geregeld weerquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze niet mogen vechten?
Is dat nu dan zo? Volgens mij mogen ze best schieten als er op ze geschoten wordt, hoeft niet eerst tien keer overlegd te worden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:23 schreef Steeven het volgende:
[..]
Als ze eerst tien keer toestemming aan Den Haag moeten vragen of ze terug mogen schieten, valt dat bij mij onder de noemer dat ze eigenlijk niet mogen vechten. Net als in Irak, prachtig geregeld weer.
In die docu over Nederlandse commando's in Afghanistan, 09:00 Zulu geloof ik, zeiden ze wat anders. Ze mogen bijna niks, terwijl ze er wel de training en het materiaal voor hebben. Ze zouden die gasten helemaal afmaken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is dat nu dan zo? Volgens mij mogen ze best schieten als er op ze geschoten wordt, hoeft niet eerst tien keer overlegd te worden.
Verder had ik ergens gelezen dat de jongen omgekomen is bij een vuurgevecht wat lang duurde.
nou dan moet je die berichten van defensie wat beter doorlezen hoorquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:17 schreef Steeven het volgende:
Ik vind het niet erg dat ze er zitten, maar wel dat Den Haag erover liegt. Opbouwen doen ze niet, maar daarvoor zijn ze wel heen gestuurd. Vechten doen ze wel, maar mogen ze eigenlijk niet. Zo speel je met levens, zou me niet verbazen als die jongen hierom om het leven is gekomen.
Waarom zeggen die commando's in die docu dan wat anders? Ik bedoel, ze laten letterlijk zien hoe ze een briljante hinderlaag voor de Taliban leggen en vervolgens zegt Den Haag: nee, kappen, niet schieten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dan moet je die berichten van defensie wat beter doorlezen hoor
het is wat summier maar er wordt niet echt gelogen
en dat ze niet mogen vechten is onzin, liever niet natuurlijk maar als het moet dan moet het
Ben je wel goed bij je hoofd? Hoe kan je zoiets ziek zeggen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:08 schreef focka het volgende:
wat een onzin.... dat zoiets op het nieuws komt. er is 1 nederlandse soldaat omgekomen en 40 talibanstrijders. nederlandse soldaten voeren geen moer uit daarzo en die zogenaamde soldaat zal het wel verdiend hebben
ik zo die docu nog eens goed bekijken als ik jouw was want wat je haalt wat dingen door elkaar denk ikquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Waarom zeggen die commando's in die docu dan wat anders? Ik bedoel, ze laten letterlijk zien hoe ze een briljante hinderlaag voor de Taliban leggen en vervolgens zegt Den Haag: nee, kappen, niet schieten.![]()
Dat denk ik nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zo die docu nog eens goed bekijken als ik jouw was want wat je haalt wat dingen door elkaar denk ik
Nederlanders zijn belangrijkerrr!quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd? Hoe kan je zoiets ziek zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |