abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62102342
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 06:27 schreef rene29 het volgende:

[..]

Wat betreft veiligheid zit ik hier wel goed.
Cagayan is niet zo'n grote stad als bv Cebu, en het is erg rustig.
Daarnaast zijn we hier wel van alle gemakken voorzien.
Moderne winkelcentra, gezellige uitgaansmogelijkheden, kabel, internet, al dat soort dingen zijn hier ruim voorhanden.

Ik kan hier (als buitenlander) gewoon 's avonds laat de deur uit zonder lastig gevallen te worden.
Veiligheid ligt ook een beetje aan jezelf. Ik woon dan zelf in Makati, binnenkort misschien richting Paranaque verkassen, maar heb me ook nooit onveilig gevoeld.

In Nederland zijn er ook gebieden waar ik ´s avonds ook niet zo snel rond zou lopen. Als je dus een beetje weet wat je doet, is er geen probleem.

Wat ik als buitenlander irritanter vindt, zijn de verkeerspolitie en de verkeersdeelnemers. Je wordt hier in Makati gewoon langs de kant gezet met een een of andere kutsmoes en dan maar dokken. En als je als buitenlander een ongelukje maakt, word je helemaal uitgekleed (mij nog niet gebeurd, maar een collega wel).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:19:00 #102
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_62324611
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Veiligheid ligt ook een beetje aan jezelf. Ik woon dan zelf in Makati, binnenkort misschien richting Paranaque verkassen, maar heb me ook nooit onveilig gevoeld.

In Nederland zijn er ook gebieden waar ik ´s avonds ook niet zo snel rond zou lopen. Als je dus een beetje weet wat je doet, is er geen probleem.

Wat ik als buitenlander irritanter vindt, zijn de verkeerspolitie en de verkeersdeelnemers. Je wordt hier in Makati gewoon langs de kant gezet met een een of andere kutsmoes en dan maar dokken. En als je als buitenlander een ongelukje maakt, word je helemaal uitgekleed (mij nog niet gebeurd, maar een collega wel).
Daar heb je idd wel gelijk in. Zolang je weet waar je jezelf beter niet kunt laten zien, ben je over het algemeen wel veilig.

En over de RTA: die zijn hier (gelukkig) een stuk minder corrupt als in manilla.
Als ik hier word aangehouden (dat pas een keer of 3 gebeurt is) krijg ik gewoon een bekeuring.
Linksafslaan bij een no-leftturn bord leverde me 80pesos boete op

En zelfs een ongeluk dat ik hier gehad heb is netjes en proffesioneel afgehandeld, zonder omkooppraktijken.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_62343287
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:19 schreef rene29 het volgende:

[..]

En over de RTA: die zijn hier (gelukkig) een stuk minder corrupt als in manilla.
Als ik hier word aangehouden (dat pas een keer of 3 gebeurt is) krijg ik gewoon een bekeuring.
Linksafslaan bij een no-leftturn bord leverde me 80pesos boete op
Goed, als je wordt aangehouden terwijl het terecht is, heb ik er niet zo ´n bezwaar tegen. Maar zo rond de 15 e en 31e (payday dus), worden er wel gekkere redenen bedacht om mensen aan te houden om een paar extra flappen.

Swerving (terwijl iedereen dat doet), geen richting aangeven bij swerving, als je een diesel hebt, zeggen dat ie teveel uitlaatgassen produceert. etc.etc.

Ik vind het gewoon irritant
pi_62616796
Ik zit erover te denken om een half jaartje op de filipijnen te gaan wonen en ik heb een paar vraagjes voor de doorgewinterde filipinos hier. (Ik ben 20 en student/ondernemer).

Ik heb een klein internetbedrijfje dus als er internet is kan ik prima vanuit het buitenland werken. Ik zat erover te denken om een appartementje in makati (manila) te huren voor +- 6 maanden en daar een beetje overdag te werken en de toeristische dingen te bekijken. S'avonds ga ik natuurlijk het nachtleven onveilig maken (ik denk dat ik wel een sociaal netwerkje op kan bouwen daar).

Ook dacht ik erover om eventueel daar wat werknemers in te huren gezien ze geen drol kosten en ik dit met opdrachten uit nederland makkelijk terug kan verdienen als ze een beetje fatsoenlijk werk leveren. Is dit haalbaar met betrekking tot contracten e.d.?

Verder ben ik van plan ook wel (mini) tripjes te maken naar de andere eilanden en een lekkere zonvakantie op boracay.

Nu is vooral de vraag aan wat voor budget ik moet denken om dit alles te kunnen bekostigen. Wat ik zelf al heb geschat is ongeveer dit:

Appartement in Makati: ¤200-300 p/m
Eten: ¤200 p/m
Uitgaan: (hier heb ik dus niet zo'n ide van wat dat gaat kosten, de trendy clubs e.d. zullen niet heel goedkoop zijn) ¤300 p/m
diversen/vervoer: ¤200 p/m

Denken jullie dat dit budget enigzins realistisch is? En tips/vragen zijn altijd welkom uiteraard . Misschien is dit meer wat voor het travel thread maar gezien ik er toch voor wat langere tijd wil zitten lijkt het me hier wel op zijn plaats.
pi_62636112
quote:
Ik heb een klein internetbedrijfje dus als er internet is kan ik prima vanuit het buitenland werken. Ik zat erover te denken om een appartementje in makati (manila) te huren voor +- 6 maanden en daar een beetje overdag te werken en de toeristische dingen te bekijken. S'avonds ga ik natuurlijk het nachtleven onveilig maken (ik denk dat ik wel een sociaal netwerkje op kan bouwen daar).
Je gaat overdag de toerist uithangen en snachts stappen ? Wanneer wilde je werken dan ?
quote:
Ook dacht ik erover om eventueel daar wat werknemers in te huren gezien ze geen drol kosten en ik dit met opdrachten uit nederland makkelijk terug kan verdienen als ze een beetje fatsoenlijk werk leveren. Is dit haalbaar met betrekking tot contracten e.d.?
Tuurlijk kan je mensen inhuren. Ook kan je ze tijdelijke contracten geven. Je kunt ze zelfs per dag inhuren. Punt is alleen dat je dan wel als bedrijf zijnde de juiste vergunningen moet hebben, en daar wordt het lastig. Het alternatief is het zwarte circuit, maar dan ben je als buitenlander mijns inziens aan de goden overgeleverd.

Ik zou eens op de website van de NL ambassade kijken hoe het precies zit (als je het allemaal legaal wilt houden).
quote:
Verder ben ik van plan ook wel (mini) tripjes te maken naar de andere eilanden en een lekkere zonvakantie op boracay.
Dat kan nooit kwaad alhoewel ik Boracay zo langzamerhand wel een beetje afgezaagd vind. Persoonlijk vind ik dat er mooiere plekken te vinden zijn.
quote:
Nu is vooral de vraag aan wat voor budget ik moet denken om dit alles te kunnen bekostigen. Wat ik zelf al heb geschat is ongeveer dit:

Appartement in Makati: ¤200-300 p/m
Eten: ¤200 p/m
Uitgaan: (hier heb ik dus niet zo'n ide van wat dat gaat kosten, de trendy clubs e.d. zullen niet heel goedkoop zijn) ¤300 p/m
diversen/vervoer: ¤200 p/m
Appartement, ik betaal zelf 25k peso per maand, is dus zo´n 380 ? euro. Kan goedkoper, kan ook duurder, maar net wat je wilt.
Eten, als je elke avond uit eten gaat, wordt het (in Makati dan) wel wat krap denk ik, 200 euro (laten we zeggen 13k) is dan 433 peso per avond. Het kan, maar houdt niet over.
Uitgaan, ik weet niet wat jij wilt, maar een biertje in de kroeg kost zo ´n 60 peso, in een club (ben ik maar 1 maal geweest, 100 peso), dus reken maar uit.
quote:
Denken jullie dat dit budget enigzins realistisch is? En tips/vragen zijn altijd welkom uiteraard . Misschien is dit meer wat voor het travel thread maar gezien ik er toch voor wat langere tijd wil zitten lijkt het me hier wel op zijn plaats.
Op zich is het wel een reeeel budget. Er even vanuitgaande dat het voor je prive is en niet voor je zaak.
pi_62636158
Nog 1 dingetje, als jij je bedrijfje op legale wijze wilt gaan voeren, moet je dus ook een verblijfs en werkvergunning hebben.
pi_62643851
Dank voor de gedetailleerde reactie, ik zal een paar kleine dingetjes verduidelijken.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

Je gaat overdag de toerist uithangen en snachts stappen ? Wanneer wilde je werken dan ?
nou overdag is toerist uithangen/werken en snachts is stappen/werken (en nee, niet tegelijkertijd ). Dat is het probleem niet, ik moet vooral zorgen dat alles goed blijft lopen dus hoef niet 24/7 bezig te zijn.
quote:
Tuurlijk kan je mensen inhuren. Ook kan je ze tijdelijke contracten geven. Je kunt ze zelfs per dag inhuren. Punt is alleen dat je dan wel als bedrijf zijnde de juiste vergunningen moet hebben, en daar wordt het lastig. Het alternatief is het zwarte circuit, maar dan ben je als buitenlander mijns inziens aan de goden overgeleverd.
In principe is het allemaal niet noodzakelijk, het is alleen handig als ik daar toch ben om dit te doen. Maar jij denkt dat het al lijp is om semi-illegaal 1 filipino in te huren en die in mijn appartement laten werken? Ik snap dat het niet ideaal klinkt, maar zelfs zoiets kleinschaligs kan met die loonkosten daar heel gunstig zijn.
quote:
Dat kan nooit kwaad alhoewel ik Boracay zo langzamerhand wel een beetje afgezaagd vind. Persoonlijk vind ik dat er mooiere plekken te vinden zijn.
enlighten me , en dan ook iets waar nog wel IETS van ontwikkeling is het liefst.
quote:
Appartement, ik betaal zelf 25k peso per maand, is dus zo´n 380 ? euro. Kan goedkoper, kan ook duurder, maar net wat je wilt.
Eten, als je elke avond uit eten gaat, wordt het (in Makati dan) wel wat krap denk ik, 200 euro (laten we zeggen 13k) is dan 433 peso per avond. Het kan, maar houdt niet over.
Uitgaan, ik weet niet wat jij wilt, maar een biertje in de kroeg kost zo ´n 60 peso, in een club (ben ik maar 1 maal geweest, 100 peso), dus reken maar uit.
Wat heb jij dan voor 380 euro,want ik had voor minder wel dingen gezien die een stuk beter zijn dan hoe ik hier in nederland woon
quote:
Op zich is het wel een reeeel budget. Er even vanuitgaande dat het voor je prive is en niet voor je zaak.
Ja het budget is voor privé en je moet het meer als een kruising zien tussen (zon)vakantie, werkvakantie en gap year
pi_62660528
Ah, ik begin het principe te snappen:

Als je een jaar wilt blijven zul je dus wel een aantal keren een visum run dienen te doen. Dus eens in de zoveel tijd naar Hong Kong of waar dan ook naartoe vliegen. Tip, ga eens naar Kota Kinabalu, noordoost punt van Borneo, mooi gebied daar.

Tja, ik heb een 2 kamer appartement, met beveiliging en schoonmaak. Misschien dat het laatste het een beetje duurder maakt . Qua locatie zit ik wel goed, als ik mijn bed uitval val ik zo Greenbelt in, maar zo dicht op het centrum had van mij ook weer niet gehoeven.

Behalve Boracay, zou je kunnen denken aan Palawan, Baguio en omgeving, Camiguin, Cagayan de Oro, Iloilo, Bohol......de mogelijkheden zijn te veel om op te noemen (en nee, ik werk niet bij het VVV ).

Over het al dan niet iemand inhuren. Kijk heel goed uit WIE je in huis neemt. In theorie kunnen ze je een oor aannaaien ter grootte van Luzon. M.a.w., je hebt geen vergunning, en dat weet degene die voor je werkt, waarschijnlijk ook, en dat maakt je chantabel. Dat risico zou ik zo snel niet nemen, en nogmaals, het zou zomaar helemaal goed kunnen komen maar ik geef het je maar even ter overweging.
pi_62714659
Ik heb een half jaar in Cebu gewoond en gewerkt en een fantastische tijd beleeft! Relaxen, onbewoonde eilandjes, uitgaan en een aantal oogverblindende momentjes waar menig Nederlander jaloers op kan zijn.

Ik kan niet voor Manila spreken, maar als je in Cebu een onderneming start(hoe groot dat bedrijf dan ook mag wezen) krijg je een investeerders-visum(geef me ongelijk, als dit niet zo is kaaskoppen in de fillipijnen:)).

Je budget is wat dat betreft redelijk. Ikzelf had een 3-kamer appartement met keuken, woonkamer, 2 badkamers en een carpoort. Dit kwam ongeveer neer op 12000 peso de maand(ongeveer 200,-)
Eten kan je zelf gaan maken, maar voornamelijk zal je uit eten gaan vanwege het gemak en de goedkope prijzen. Gecombineerd met het uitgaan en het vervoer zal je hier een 400-600,- aan kwijt zijn. En voor de schoonmaak, wassen van kleren, koken en dergelijke huurden we 2 "workers" die je in Cebu al voor 1500 peso per stuk, per maand kon inhuren.(+- 2 x 25,-)

Maar als student zijnde zal je dit gemakkelijk voor een deel met je studiefinanciering kunnen bekostigen.

Het risico wat je neemt is wel groot. Concurrentie is wat dat betreft moordend en het "opstartproces" duurt langer dan je denkt. Als nederlander zonder enige ervaring met de Fillipijnen is het moeilijk je daarin te bewegen. Je spreekt de taal niet en men zal je onwaarschijnlijk om hogere prijzen gaan vragen(afzetterij). Daarnaast zal je niet naar personeel hoeven te zoeken want de vraag naar werk is groter dan het aanbod.

Aanstaande Augustus wil ik een stage van 6 maanden vervullen op de Fillipijnen, mijn vriendin en famillie wonen en werken in Cebu en/of Singapore. Misschien kunnen we elkaar wel van dienst zijn.

btw: internet is geen probleem, zolang je maar betaalt Mooie toeristische reisjes zijn: Bohol, Shargau, Davao, Cebu zelf(het uitgaan vooral!), Lapu Lapu. De mooiste reisjes maak je altijd met een boot(banga) van eiland naar eiland. Wat dat betreft moet ik je teleurstellen in Boracay: het is te vergelijken met chersonissos(kreta) en veels te veel verwesterd.

Als laatst: als je wil genieten van de Fillipijnen en echt het "zwitsersleven" gevoel wil ervaren stel ik niet voor om in je Manila te gaan vestigen, maar dat is dan weer mijn mening
  zondag 16 november 2008 @ 18:21:22 #110
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_63268223
Waarom heb ik dit nu pas ontdekt?
Ben momenteel juist bezig om mijn vrouw naar Nederland te halen. Maar zou op den duur zeker (blijvend) op de Filippijnen willen verblijven.
Wat zijn daar businesses waar men behoefte aan heeft en je met je Nederlandse rugzak aan ervaring een meerwaarde kan bieden?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_63304781
Hartstikke bedankt voor je bericht, aangezien het echt een saai, duf, dood topic begint te worden!

Vanuit mijn ervaring met de Filippijnen kunnen wij als Nederlanders niet echt een meerwaarde bieden voor bedrijven. ICT en zakelijke bedrijven vragen of je ook Koreaans kan praten, grafische bedrijven hebben voldoende Filippijnen en een verdwaalde Koreaan die als een stel malloten lopen te Autocatten en met CS3 spelen en Productie heeft men in alle soorten en maten en ook nog eens uitzonderlijk veel personeel voor lopen.

Wil je als Expat gaan werken dan zal de filmindustrie(BIGFOOT), een eigen bedrijf, toerisme of een meevaller(nederlandse ondernemers die je willen aannemen, de juwelenhandel, horloges) je alleen een uitkomst bieden. Ik wil zelf toch wel gaan voor grote multinationals als BIGFOOT of ACCENTURE waar je helemaal mee wordt doodgeknuppeld maar een eigen bedrijf is toch wel de grootste "moneymaker" om het zo maar even te noemen.

Ik zou het wel tof vinden als je in de tussentijd iets hebt gevonden en mij daarvan op de hoogte houdt. Ikzelf ben namelijk nog student en zoek begin volgend jaar zomer een stage in de Filippijnen voor een fantastische tijd.
Vanuit mijn kant zal ik aanstaande December weer naar de Filippijnen vliegen om zo weer bij mijn vriendin te zijn. Gelijk zal ik even de mogelijkheden qua; werk op de Filippijnen in de gaten houden. Misschien dat ik nog wat kan meenemen, voor iemand op dit forum?
pi_63306906
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef Pieneswa het volgende:
Vanuit mijn kant zal ik aanstaande December weer naar de Filippijnen vliegen om zo weer bij mijn vriendin te zijn. Gelijk zal ik even de mogelijkheden qua; werk op de Filippijnen in de gaten houden. Misschien dat ik nog wat kan meenemen, voor iemand op dit forum?
Mooie foto's om dit topic weer een beetje op te fleuren graag!!
Ken dat?
 FR
pi_63306929
Hé, ik zag ineens "Filippijnen" voorbij flitsen in de active topics en ontdek dit topic nu pas. Niet dat ik in de Filippijnen woon overigens, maar m'n roots liggen er wel voor een deel en ik speel heel voorzichtig met het idee er misschien nog 'ns voor wat langere tijd heen te gaan.

Nou ja, ik heb op dit moment uiteraard nog niet zo heel erg veel in te brengen in dit topic, maar ik lees 'm graag mee. (min of meer verkapte tvp dus eigenlijk )
pi_63387856
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 02:25 schreef Omniej het volgende:
Hé, ik zag ineens "Filippijnen" voorbij flitsen in de active topics en ontdek dit topic nu pas. Niet dat ik in de Filippijnen woon overigens, maar m'n roots liggen er wel voor een deel en ik speel heel voorzichtig met het idee er misschien nog 'ns voor wat langere tijd heen te gaan.

Nou ja, ik heb op dit moment uiteraard nog niet zo heel erg veel in te brengen in dit topic, maar ik lees 'm graag mee. (min of meer verkapte tvp dus eigenlijk )

Je bent van harte welkom!

Ben je er verder al eens op vakantie geweest ofzo?
 FR
pi_63392685
Ik zal binnekort een paar glimmers op dit topic proberen te plaatsen bora-bora!
pi_63393291
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:43 schreef Pieneswa het volgende:
Ik zal binnekort een paar glimmers op dit topic proberen te plaatsen bora-bora!
Leuuuuk!! Want het is zo mooi daar!!
 FR
pi_63393624
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Ben je er verder al eens op vakantie geweest ofzo?
Ben er tot nu toe -als ik goed tel- 9 keer op vakantie geweest ja, en dan telkens 6 tot 8 weken per keer.

Als je er sinds je geboorte al om de paar jaar komt en je er een grote familie hebt wonen, wordt het een soort tweede thuisland natuurlijk, zelfs als je er nooit zelf hebt gewoond.

Nou ja, dat komt misschien nog wel 'n keer.
pi_63393797
Ja, dat kan ik me zeker voorstellen, van dat 2e thuisland.
En je kent het land en de cultuur daardoor natuurlijk ook al meer dan de gemiddelde emigrant die er al enige tijd woont.
 FR
  vrijdag 21 november 2008 @ 02:16:19 #119
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63393810
Waarom worden er trouwens zoveel Filippijnse vrouwen naar Nederland geïmporteerd? Valt me echt op, in verhouding tot andere landen, dat het wemelt van de Filippijnse vrouwen (geen mannen dus) in Nederland.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63395258
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 02:16 schreef star_gazer het volgende:
Waarom worden er trouwens zoveel Filippijnse vrouwen naar Nederland geïmporteerd? Valt me echt op, in verhouding tot andere landen, dat het wemelt van de Filippijnse vrouwen (geen mannen dus) in Nederland.
1. Er is (volgens mij) een overschot aan vrouwen ?
2. Het is een arm land, dus men is op zoek naar betere leefomstandigheden, een van die manieren is dus met een westerling trouwen. Een andere optie voor hen is in het buitenland te werken. Men werkt dus in het buitenland (midden oosten etc) als hulpen in huishoudingen etc.
3. Voor westerlingen het riedeltje dat de vrouwen zo volgzaam zijn etc., voor een westerling is het ook niet zo moeilijk een vrouw te "versieren" zal ik maar zeggen.
4. Men spreekt (redelijk) goed engels i.p.v. thai of wat dan ook.
5. Filipijnse mannen (even generaliseren nou) nemen het niet zo nauw. M.a.w., veel zuipen, vreemdgaan etc., en vrouwen zijn toch ook op zoek naar een monogame etc. relatie.
6. Het is gewoon een groot land. Volgens mij zitten ze al bijna op 100 miljoen inwoners.

[ Bericht 5% gewijzigd door LangeTabbetje op 21-11-2008 08:29:40 ]
pi_63406124
Waarom zie ik nooit zoveel Filippijnse hier rond lopen dan?!
Hoe kom je aan die indruk star?

Aanvulling op redenen van Langetabbetje:

7. Het zijn prachtige vrouwen!

en inderdaad:

3. Blank is knap, dus als je een viespeuk naar nederandse normen ben je brad pitt voor filippijnse normen. Uiteraard levert dit wel weer een "apart" "vermakelijk" schouwspel op. Ha!
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:14:00 #122
77130 star_gazer
pi_63407883
Pieneswa, mijn schoonmoeder is Filippijns. Je moest eens weten hoeveel vrouwen die jij op straat als Indo aanziet, daadwerkelijk uit de Filippijnen komen. Er gaat een wereld van je open als je soms (bij hoge uitzondering, want ik haat karaoke tot op het bot) op zo'n feestje of een verjaardag komt. De Filippijnse (vrouwen)gemeenschap in Nederland is groter dan je denkt.

Het valt mij trouwens op dat de Nederlandse mannen van die 'prachtige vrouwen' vaak helemaal niet zo 'prachtig' zijn. M.a.w. vaak (niet altijd) zijn het apatische, saaie sukkels met een saai leven en licht overgewicht, die op geen enkele wijze aantrekkelijk zijn voor de welgestelde Nederlandse vrouw. Hier in Nederland konden ze geen vrouw krijgen, dus zochten ze het maar over de grens in een arm land, waar het vrouwvolk hen om welvaartsredenen aan de voeten ligt. Ik zie erg veel huwelijken tussen Filippijnse vrouwen en Nederlandse mannen waar één fundamenteel ingrediënt uit ontbreekt; onvoorwaardelijke liefde. Dat kun je al afleiden uit de verhalen; vaak kennen ze elkaar via brieven en gaan ze na een vakantie van 1 a 2 maanden over tot het huwelijk. Dat dat absoluut geen basis voor een goed huwelijk is, merk je maar al te goed als je er korte tijd naar kijkt.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag, maar dit is als ingewijde outsider mijn zicht op het verhaal.

[ Bericht 20% gewijzigd door star_gazer op 21-11-2008 16:31:35 ]
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63422829
Hahaha! Hopelijk heb je nou niet een heleboel schrijvers van dit forum afgeschrikt, maar inderdaad ik moet je toch gelijk geven. Toch zijn er zeker uitzonderingen dus laten we vooral duidelijk naar voren brengen dat BIJNA altijd het alleen "saaie sukkels" zijn die een dergelijke stunt uithalen.

Maar waar kan ik die "filippijnse vrouwengemeenschap" vinden? zijn er ontmoetingsplaatsen en dergelijke, internet? Of moet je gewoon in Rotterdam wonen daarvoor?Niet dat ik kansloos over het internet/forum in contact probeer te komen. Alleen toen ik al bijna een jaar weer geleden mocht verhuizen naar de Filippijnen voor een stage als student zijnde, ben ik daar zonder brieven, dikke buik, apatisch/saai te zijn of negatief vooruitzicht op een nederlandse vrouw een Filippijnse ontmoet en sindsdien zijn we nog steeds bij elkaar(en nog niet getrouwd hoor;)).
Wel probeer ik op zoveel mogelijk manieren vragen te beantwoorden als het gaat om Filippijnen-Nederland(visa) en dergelijke.

Heb je wat tips?

Ikzelf zit er over te denken om lekker daar naartoe te verhuizen en Nederland achter te laten. Het gaat me hier allemaal veels te slecht met het "wederzijds respect" verhaal en juist dat heeft mij heel veel gedaan toen ik daar eenmaal op de Filippijnen was.
Hopelijk snap ik niet als enige wat ik hiermee bedoel te zeggen
pi_63422879
Denk dat het geheel onterecht is om vrijwel al die Nederlandse mannen maar op de hoop van saaie sukkels te gooien die in het westen geen kans hebben... Misschien dat ik dat vind omdat ik zelf een Nederlandse vader en Filippijnse moeder heb, maar eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat mijn ouders een 'uitzonderingsgeval' zijn.
quote:
Ik zie erg veel huwelijken tussen Filippijnse vrouwen en Nederlandse mannen waar één fundamenteel ingrediënt uit ontbreekt; onvoorwaardelijke liefde. Dat kun je al afleiden uit de verhalen; vaak kennen ze elkaar via brieven en gaan ze na een vakantie van 1 a 2 maanden over tot het huwelijk. Dat dat absoluut geen basis voor een goed huwelijk is, merk je maar al te goed als je er korte tijd naar kijkt.
Dergelijke huwelijken zullen ongetwijfeld voorkomen, maar dat zal toch echt een minderheid zijn...

Ik vraag me toch af waar jij "erg veel" van dat soort huwelijken hebt gezien, want ik ken er geen een.
pi_63423868
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 03:26 schreef Omniej het volgende:
Denk dat het geheel onterecht is om vrijwel al die Nederlandse mannen maar op de hoop van saaie sukkels te gooien die in het westen geen kans hebben... Misschien dat ik dat vind omdat ik zelf een Nederlandse vader en Filippijnse moeder heb, maar eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat mijn ouders een 'uitzonderingsgeval' zijn.
[..]

Dergelijke huwelijken zullen ongetwijfeld voorkomen, maar dat zal toch echt een minderheid zijn...

Ik vraag me toch af waar jij "erg veel" van dat soort huwelijken hebt gezien, want ik ken er geen een.
De tijd van de traditionele Mail Order Bride, is met de komst van internet toch wel voorbij. Filipinos en filipinas wonen zowat online, weten dus echt wel wat er te koop is.
  zaterdag 22 november 2008 @ 10:38:10 #126
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_63424499
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 03:26 schreef Omniej het volgende:
[..]

Vorige week was er een programma op SBS6 en, zoals ik al ergens eerder op fok! heb aangegeven;
Wat men op tv ziet is de waarheid voor velen.

Ik heb mijn vrouw hier in Nederland ontmoet, in de trein, tijdens een vakantie van haar.
Ja, 't is een mooie dame, maar nee, ik ben geen saaie sukkel met overgewicht (zoals jij dat noemt)

Tuurlijk, ik ken ook voorbeelden van een dikke nederlander met een filipijnse vrouw.... maar ja, die is zelf ook ..uhm... stevig
Ik ben een eckte rapnegert
pi_63466965
Voordat we ons totaal gaan beleggen op het puntje; internethuwelijken, filippijnse bruiden voor dikke mannetjes, oude mannetjes en vieze praktijken waar een overgroot deel van de forumfokkers weet van heeft. Wil ik graag een nieuw puntje naar voren brengen aangezien sommige reacties bij mij erg veel vraagtekens schetst.

Voor een aantal maanden terug(7-8) kwam ik voor het eerst in aanraking met de Filippijnen als student. Ja, ik heb een vriendinnetje ontmoet maar nee; ik ben niet dik noch heb ik echt veel geld.

Wie hebben hier eigenlijk allemaal een vorm van een relatie met een Filippijnse? Visa en dergelijke? All you need is love-kersteditie? trouwen? kinderen? etc.

Wat speelt er allemaal in Nederland qua Filippijnse en de Filippijnen? ikzelf woon in de regio Utrecht en alles en iedereen die ik tegen het lijf aan loop heeft geen enkele connectie met de Filipijnen laat staan een verre relatie of een verwante vriend/vriendin/famillie.

Het voelt een beetje alsof ik de enige ben die rondloopt met deze ervaring en dat vindt ik erg jammer aangezien het hele "Filippijnen" oooooontzeeettend mis!(Des te meer reden dat ik 12 December weer terug ga).

Maar,, iemand? toevoegingen? ervaringen? of verdraai ik nou het hele forum naar een verwijzing voor partnerinbuitenland.nl
pi_63477819
Zoek eens naar katholieke kerken waar Engelse diensten gegeven worden. Gegarandeerd dat je dan tegen de lokale filippijnse gemeenschappen aan gaat lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kumusta op 24-11-2008 17:55:25 (katholiek toegevoegd) ]
wat een drama toch....
  maandag 24 november 2008 @ 14:23:25 #129
77130 star_gazer
pi_63477900
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:20 schreef Kumusta het volgende:
Zoek eens naar kerken waar Engelse diensten gegeven worden. Gegarandeerd dat je dan tegen de lokale filippijnse gemeenschappen aan gaat lopen.
Toevoeging: Katholieke kerken
-
pi_72120320
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik kreeg een PM .

Ik ben er ook . Ik werk voor een grote outsourcer uit de USA. Eigenlijk werk ik voor het gedeelte in Newcastle UK, die zorgt voor Europa. (personeels en salarisadministraties voornamelijk).

In Manila zit het reken en computer centrum, en daar mag ik dan ervoor zorgen dat alles in kannen en kruiken wordt geprogrammeerd en uitgerekend etc. Dit centrum is voor de europees, australische en aziatisch gedeelte. Zo is er ook nog een rekencentrum voor de Amerikas in Costa Rica.

Het enige nadeel is dat ik de werktijden van Europa aan moet houden. Dus vanaf een uur of 1 a 2 ´s middags tot een uur of 12 a 1 ´s nachts.

Ik woon nu zelf in Makati. Het bedrijf heeft daar een condo voor me geregeld. Er zit wel een eigen bijdrage aan vast. Er wordt van mijn salaris 200 dollar ingehouden. Voorlopig heb ik een detachering van 5 jaar, waarvan er nu 1,5 voorbij zijn, dus ik ben er nog wel even.
Santander
pi_72134803
hoe lang duurde het voor jullie om tagalog vlot te kunnen praten?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:42:00 #132
77130 star_gazer
pi_72137106
Ze spreken daar toch zo goed als 'native' Engels?
-
pi_72138352
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:42 schreef star_gazer het volgende:
Ze spreken daar toch zo goed als 'native' Engels?
Dat wel, maar een beetje mee kunnen in het Tagalog is op zich geen overbodige luxe als je er woont...
pi_72199061
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:20 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat wel, maar een beetje mee kunnen in het Tagalog is op zich geen overbodige luxe als je er woont...
Tis ook leuk om te leren (vind ik persoonlijk dan), alleen begint men in het Engels als men je aan ziet komen, m.a.w., je krijgt bijna geen gelegenheid om je Tagalog te oefenen.
pi_72200628
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tis ook leuk om te leren (vind ik persoonlijk dan), alleen begint men in het Engels als men je aan ziet komen, m.a.w., je krijgt bijna geen gelegenheid om je Tagalog te oefenen.
ja maar jij bent helemaal nederlands of niet?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:54:51 #136
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_72201524
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

2. Het is een arm land, dus men is op zoek naar betere leefomstandigheden, een van die manieren is dus met een westerling trouwen. Een andere optie voor hen is in het buitenland te werken. Men werkt dus in het buitenland (midden oosten etc) als hulpen in huishoudingen etc.
4. Men spreekt (redelijk) goed engels i.p.v. thai of wat dan ook.
5. Filipijnse mannen (even generaliseren nou) nemen het niet zo nauw. M.a.w., veel zuipen, vreemdgaan etc., en vrouwen zijn toch ook op zoek naar een monogame etc. relatie.
de dames uit de filipijnen die ik ken voldoen allemaal aan 2, 4 en 5. tel daarbij op dat het best lastig is om werk te vinden zelfs met scholing en het verklaart gelijk de grote Filipijnse community. althans wel degene in Cyprus (waar ik woon).

De meeste Filipijnse dames komen hier maar met 1 reden en dat is een economische. Vaak is er nog een hele familie afhankelijk van wat ze hier verdienen. Verder proberen veel vanuit hier als nanny in Canada aan het werk te kunnen. Daar krijgen ze dan na een paar jaar residency waardoor man en kinderen ook over kunnen komen..

Al met al zijn het niet altijd leuke verhalen die ik hoor.
Neerkomen wel!
pi_72201643
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:28 schreef BuntisAko het volgende:

[..]

ja maar jij bent helemaal nederlands of niet?
pi_72203573
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

ja ik niet daarom als ik ook op vakantie ben daar spreken de meeste (vreemden) mij aan in het tagalog.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:27:08 #139
77130 star_gazer
pi_72204419
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:54 schreef Freeflyer het volgende:
Al met al zijn het niet altijd leuke verhalen die ik hoor.
Mijn 'schoonmoeder' heeft in Saudi-Arabië gewerkt. Ook niet de beste plaats
-
pi_72220184
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:00 schreef BuntisAko het volgende:

[..]

ja ik niet daarom als ik ook op vakantie ben daar spreken de meeste (vreemden) mij aan in het tagalog.
Stomme vraag misschien, maar waar kom jij oorspronkelijk vandaan dan? Heb je een enigszins Filippijns/Aziatisch uiterlijk, dat ze je daarom in het Tagalog aanspreken? (in dat geval is het ook niet zo vreemd natuurlijk)

Ik word wel altijd in het Engels aangesproken, maar de meesten zien mij dan ook als een Amerikaan. Ben dan wel half Filippijns, maar mensen zien het niet aan me als ze 't niet weten. Nou ja, maar goed ook eigenlijk, want in 't Tagalog kom ik toch niet heel erg ver.
pi_72221150
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:19 schreef Omniej het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar waar kom jij oorspronkelijk vandaan dan? Heb je een enigszins Filippijns/Aziatisch uiterlijk, dat ze je daarom in het Tagalog aanspreken? (in dat geval is het ook niet zo vreemd natuurlijk)

Ik word wel altijd in het Engels aangesproken, maar de meesten zien mij dan ook als een Amerikaan. Ben dan wel half Filippijns, maar mensen zien het niet aan me als ze 't niet weten. Nou ja, maar goed ook eigenlijk, want in 't Tagalog kom ik toch niet heel erg ver.
ja je weet het verhaal, nederlandse vader n filippijnse moeder. en ja mensen zien mij als een filippijn, ook in nederland en in de filippijnen, maar soms zien ze mij als een mestizo (wat ik eigenlijk dan ben) in de filippijnen dan heh. Komt ook door omdat mijn moeder eerder lijkt op een portguese/spaanse, daardoor krijg ik ook dat mestizo uiterlijk

Ik heb deze zomer wat basis tagalog gestudeerd toen ik niks te doen had (ons mam had nog een boekje waar je tagalog kon leren)
maar daar heb ik dus niks aan, want dat spreken ze alleen in manila en omgeving (is mij verteld). En ik ga later in bacolod wonen.

en hoezo zien mensen jou als een amerikaan?
pi_72221440
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:15 schreef BuntisAko het volgende:

[..]

Omdat filipino 's denken dat de niet-aziatische wereld bestaat uit de USA.
pi_72226923
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:15 schreef BuntisAko het volgende:

[..]

ja je weet het verhaal, nederlandse vader n filippijnse moeder. en ja mensen zien mij als een filippijn, ook in nederland en in de filippijnen, maar soms zien ze mij als een mestizo (wat ik eigenlijk dan ben) in de filippijnen dan heh. Komt ook door omdat mijn moeder eerder lijkt op een portguese/spaanse, daardoor krijg ik ook dat mestizo uiterlijk

Ik heb deze zomer wat basis tagalog gestudeerd toen ik niks te doen had (ons mam had nog een boekje waar je tagalog kon leren)
maar daar heb ik dus niks aan, want dat spreken ze alleen in manila en omgeving (is mij verteld). En ik ga later in bacolod wonen.

Ah.

En Manila en omgeving valt op zich wel mee trouwens hoor (althans, dat ligt eraan hoe ruim je 'omgeving' neemt natuurlijk ). Mijn familie woont grotendeels in de Bicol Region waar dus Bicol gesproken wordt, maar tegenwoordig lijken steeds minder mensen er hun eigen taal te spreken. De huidige jonge generatie zeg maar verstaat vaak geen reet meer van Bicol en spreekt alleen nog maar Tagalog of Engels.

Weet niet hoe dat precies in andere regio's zit, maar heb toch het idee dat je met Tagalog het verst komt. (misschien dat een paar in de Filippijnen wonende FOK!kers hier meer over kunnen zeggen? Ik zou 't ook enorm mis kunnen hebben nl.)
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat filipino 's denken dat de niet-aziatische wereld bestaat uit de USA.
En dat dus inderdaad.

Als blanke word je daar gewoon behoorlijk snel als Amerikaan gezien.
pi_72227595
als wij de loterij winnen verhuizen we meteen naar de filippijnen
pi_72229309
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:47 schreef Omniej het volgende:

[..]

Weet niet hoe dat precies in andere regio's zit, maar heb toch het idee dat je met Tagalog het verst komt. (misschien dat een paar in de Filippijnen wonende FOK!kers hier meer over kunnen zeggen? Ik zou 't ook enorm mis kunnen hebben nl.)
Hangt er vanaf welke regio je zit. Zit je in Metro Manila kom je het verst met Tagalog. Maar volgens mij zijn er landelijk bezien meer Visayan sprekenden (maar weet dat niet zeker). Dus als je met hen Tagalog spreekt zullen ze je wel verstaan maar jij zal hen weer niet verstaan.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:22:29 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75080431
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:11 schreef rene29 het volgende:
Voor de emigranten: Het is een mooi land. Nadeel is als je iets wil beginnen, of hier langere tijd wil wonen zul je toch echt een Filipina moeten trouwen... Anders blijf je je touristenvisa verlengen.
Volgens mij kun je op je 35-ste al een 'retirement visa' krijgen, en daar heb je dus geen Filippina voor nodig. Van wat ik begrijp is de enige voorwaarde dat je $75.000 meebrengt, die je overigens na 6 maanden mag gebruiken om er een huis van te kopen, mocht je dat willen.

Daarnaast begrijp ik dat inkomsten die buiten de Filippijnen worden gegenereerd voor buitenlanders niet worden belast?

Iemand die hier wat meer over weet?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:28:58 #147
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75083786
Ik mis het wel, de Filippijnen. Hier in Laos zijn de mensen toch wat meer gesloten. Ze hebben niet altijd die warme openheid die ik daar aantrof.

Daarnaast de prachtige stranden en het lekkere weer (Hier is het nu 's avonds vrij koel en 's nachts kan het zelfs koud zijn)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:44:17 #148
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75084112
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij kun je op je 35-ste al een 'retirement visa' krijgen, en daar heb je dus geen Filippina voor nodig. Van wat ik begrijp is de enige voorwaarde dat je $75.000 meebrengt, die je overigens na 6 maanden mag gebruiken om er een huis van te kopen, mocht je dat willen.

Daarnaast begrijp ik dat inkomsten die buiten de Filippijnen worden gegenereerd voor buitenlanders niet worden belast?

Iemand die hier wat meer over weet?
Heb je hier al gekeken?

http://www.pra.gov.ph/
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:47:38 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75084185
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:44 schreef breaky het volgende:

[..]

Heb je hier al gekeken?

http://www.pra.gov.ph/
Yep, daar komt mijn informatie vandaan.
Maar wil het wel eens horen van mensen uit de praktijk.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:16:43 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75084970
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:28 schreef breaky het volgende:
Ik mis het wel, de Filippijnen. Hier in Laos zijn de mensen toch wat meer gesloten. Ze hebben niet altijd die warme openheid die ik daar aantrof.

Daarnaast de prachtige stranden en het lekkere weer (Hier is het nu 's avonds vrij koel en 's nachts kan het zelfs koud zijn)
Ik ben nog nooit in de Filippijnen geweest maar ik ga over 2 weken daar voor 2 maanden wat rondtrekken. Ik heb vroeger wel Filippijnse collegas gehad en mijn ervaring daarmee is dat het inderdaad gezellige, warme en open mensen zijn. Doet een beetje denken aan zuid amerikanen (wellicht de spaanse invloed die nog doorwerkt?).

Losstaand van mijn aanstaande reis ben ik wel een beetje op zoek naar een nieuw thuisland (woon nu in de UK). De Filippijnen zijn een optie vanwege de (kennelijk) makkelijke toelatingseisen en het feit dat Z.O. Azie gewoon leuk is. Daar bovenop lijken de Filippijnen interessant omdat je geen taalprobleem hebt (en ook Filippijnse talen zijn volgens mij veel makkelijker te leren dan Thais of Chinees) en cultureel staan ze wat dichter bij ons dan de meeste z.o. Aziaten. En de openheid maakt het waarschijnlijk ook wat makkelijker om weer op een nieuwe plek vanaf nul te beginnen.

Dus tijdens mijn komende vakantie ga ik ook stiekem even checken of de Filippijnen eventueel een vestigingsoptie is. Het klimaat vind ik overigens een nadeel. Ik hou meer van het Engelse of Nederlandse klimaat dan elke dag die bloedhitte. Aan de andere kant vind ik de tropische flora en fauna dan wel weer schitterend . Sja, je kunt niet alles hebben.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')