Vorige week was er een programma op SBS6 en, zoals ik al ergens eerder op fok! heb aangegeven;quote:Op zaterdag 22 november 2008 03:26 schreef Omniej het volgende:
Denk dat het geheel onterecht is om vrijwel al die Nederlandse mannen maar op de hoop van saaie sukkels te gooien die in het westen geen kans hebben... Misschien dat ik dat vind omdat ik zelf een Nederlandse vader en Filippijnse moeder heb, maar eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat mijn ouders een 'uitzonderingsgeval' zijn.
[..]
Dergelijke huwelijken zullen ongetwijfeld voorkomen, maar dat zal toch echt een minderheid zijn...
Ik vraag me toch af waar jij "erg veel" van dat soort huwelijken hebt gezien, want ik ken er geen een.
Toevoeging: Katholieke kerkenquote:Op maandag 24 november 2008 14:20 schreef Kumusta het volgende:
Zoek eens naar kerken waar Engelse diensten gegeven worden. Gegarandeerd dat je dan tegen de lokale filippijnse gemeenschappen aan gaat lopen.
Santanderquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik kreeg een PM.
Ik ben er ook. Ik werk voor een grote outsourcer uit de USA. Eigenlijk werk ik voor het gedeelte in Newcastle UK, die zorgt voor Europa. (personeels en salarisadministraties voornamelijk).
In Manila zit het reken en computer centrum, en daar mag ik dan ervoor zorgen dat alles in kannen en kruiken wordt geprogrammeerd en uitgerekend etc. Dit centrum is voor de europees, australische en aziatisch gedeelte. Zo is er ook nog een rekencentrum voor de Amerikas in Costa Rica.
Het enige nadeel is dat ik de werktijden van Europa aan moet houden. Dus vanaf een uur of 1 a 2 ´s middags tot een uur of 12 a 1 ´s nachts.
Ik woon nu zelf in Makati. Het bedrijf heeft daar een condo voor me geregeld. Er zit wel een eigen bijdrage aan vast. Er wordt van mijn salaris 200 dollar ingehouden. Voorlopig heb ik een detachering van 5 jaar, waarvan er nu 1,5 voorbij zijn, dus ik ben er nog wel even.
Dat wel, maar een beetje mee kunnen in het Tagalog is op zich geen overbodige luxe als je er woont...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:42 schreef star_gazer het volgende:
Ze spreken daar toch zo goed als 'native' Engels?
Tis ook leuk om te leren (vind ik persoonlijk dan), alleen begint men in het Engels als men je aan ziet komen, m.a.w., je krijgt bijna geen gelegenheid om je Tagalog te oefenen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat wel, maar een beetje mee kunnen in het Tagalog is op zich geen overbodige luxe als je er woont...
ja maar jij bent helemaal nederlands of niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Tis ook leuk om te leren (vind ik persoonlijk dan), alleen begint men in het Engels als men je aan ziet komen, m.a.w., je krijgt bijna geen gelegenheid om je Tagalog te oefenen.
de dames uit de filipijnen die ik ken voldoen allemaal aan 2, 4 en 5. tel daarbij op dat het best lastig is om werk te vinden zelfs met scholing en het verklaart gelijk de grote Filipijnse community. althans wel degene in Cyprus (waar ik woon).quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
2. Het is een arm land, dus men is op zoek naar betere leefomstandigheden, een van die manieren is dus met een westerling trouwen. Een andere optie voor hen is in het buitenland te werken. Men werkt dus in het buitenland (midden oosten etc) als hulpen in huishoudingen etc.
4. Men spreekt (redelijk) goed engels i.p.v. thai of wat dan ook.
5. Filipijnse mannen (even generaliseren nou) nemen het niet zo nauw. M.a.w., veel zuipen, vreemdgaan etc., en vrouwen zijn toch ook op zoek naar een monogame etc. relatie.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:28 schreef BuntisAko het volgende:
[..]
ja maar jij bent helemaal nederlands of niet?
ja ik niet daarom als ik ook op vakantie ben daar spreken de meeste (vreemden) mij aan in het tagalog.quote:
Mijn 'schoonmoeder' heeft in Saudi-Arabië gewerkt. Ook niet de beste plaatsquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:54 schreef Freeflyer het volgende:
Al met al zijn het niet altijd leuke verhalen die ik hoor.
Stomme vraag misschien, maar waar kom jij oorspronkelijk vandaan dan? Heb je een enigszins Filippijns/Aziatisch uiterlijk, dat ze je daarom in het Tagalog aanspreken?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:00 schreef BuntisAko het volgende:
[..]
ja ik niet daarom als ik ook op vakantie ben daar spreken de meeste (vreemden) mij aan in het tagalog.
ja je weet het verhaal, nederlandse vader n filippijnse moeder. en ja mensen zien mij als een filippijn, ook in nederland en in de filippijnen, maar soms zien ze mij als een mestizo (wat ik eigenlijk dan ben)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar waar kom jij oorspronkelijk vandaan dan? Heb je een enigszins Filippijns/Aziatisch uiterlijk, dat ze je daarom in het Tagalog aanspreken?(in dat geval is het ook niet zo vreemd natuurlijk)
Ik word wel altijd in het Engels aangesproken, maar de meesten zien mij dan ook als een Amerikaan. Ben dan wel half Filippijns, maar mensen zien het niet aan me als ze 't niet weten. Nou ja, maar goed ook eigenlijk, want in 't Tagalog kom ik toch niet heel erg ver.
Omdat filipino 's denken dat de niet-aziatische wereld bestaat uit de USA.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:15 schreef BuntisAko het volgende:
[..]
en hoezo zien mensen jou als een amerikaan?
Ah.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:15 schreef BuntisAko het volgende:
[..]
ja je weet het verhaal, nederlandse vader n filippijnse moeder. en ja mensen zien mij als een filippijn, ook in nederland en in de filippijnen, maar soms zien ze mij als een mestizo (wat ik eigenlijk dan ben)in de filippijnen dan heh. Komt ook door omdat mijn moeder eerder lijkt op een portguese/spaanse, daardoor krijg ik ook dat mestizo uiterlijk
Ik heb deze zomer wat basis tagalog gestudeerd toen ik niks te doen had (ons mam had nog een boekje waar je tagalog kon leren)
maar daar heb ik dus niks aan, want dat spreken ze alleen in manila en omgeving (is mij verteld). En ik ga later in bacolod wonen.
en hoezo zien mensen jou als een amerikaan?
En dat dus inderdaad.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat filipino 's denken dat de niet-aziatische wereld bestaat uit de USA.
Hangt er vanaf welke regio je zit. Zit je in Metro Manila kom je het verst met Tagalog. Maar volgens mij zijn er landelijk bezien meer Visayan sprekenden (maar weet dat niet zeker). Dus als je met hen Tagalog spreekt zullen ze je wel verstaan maar jij zal hen weer niet verstaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Weet niet hoe dat precies in andere regio's zit, maar heb toch het idee dat je met Tagalog het verst komt. (misschien dat een paar in de Filippijnen wonende FOK!kers hier meer over kunnen zeggen?Ik zou 't ook enorm mis kunnen hebben nl.)
Volgens mij kun je op je 35-ste al een 'retirement visa' krijgen, en daar heb je dus geen Filippina voor nodig. Van wat ik begrijp is de enige voorwaarde dat je $75.000 meebrengt, die je overigens na 6 maanden mag gebruiken om er een huis van te kopen, mocht je dat willen.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:11 schreef rene29 het volgende:
Voor de emigranten: Het is een mooi land. Nadeel is als je iets wil beginnen, of hier langere tijd wil wonen zul je toch echt een Filipina moeten trouwen... Anders blijf je je touristenvisa verlengen.
Heb je hier al gekeken?quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij kun je op je 35-ste al een 'retirement visa' krijgen, en daar heb je dus geen Filippina voor nodig. Van wat ik begrijp is de enige voorwaarde dat je $75.000 meebrengt, die je overigens na 6 maanden mag gebruiken om er een huis van te kopen, mocht je dat willen.
Daarnaast begrijp ik dat inkomsten die buiten de Filippijnen worden gegenereerd voor buitenlanders niet worden belast?
Iemand die hier wat meer over weet?
Yep, daar komt mijn informatie vandaan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Heb je hier al gekeken?
http://www.pra.gov.ph/
Ik ben nog nooit in de Filippijnen geweest maar ik ga over 2 weken daar voor 2 maanden wat rondtrekken. Ik heb vroeger wel Filippijnse collegas gehad en mijn ervaring daarmee is dat het inderdaad gezellige, warme en open mensen zijn. Doet een beetje denken aan zuid amerikanen (wellicht de spaanse invloed die nog doorwerkt?).quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:28 schreef breaky het volgende:
Ik mis het wel, de Filippijnen. Hier in Laos zijn de mensen toch wat meer gesloten. Ze hebben niet altijd die warme openheid die ik daar aantrof.
Daarnaast de prachtige stranden en het lekkere weer (Hier is het nu 's avonds vrij koel en 's nachts kan het zelfs koud zijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |