abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2007 @ 08:28:11 #101
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_55209237
Zo'n chip in je bloed, is dat niet gevaarlijk voor bijvoorbeeld je hart?

Ik moet er niet aan denken, niet alleen omdat ik het helemaal niet "handig" vind, maar ook omdat ik er lichtelijk panisch voor ben. Omdat ik bloeddonor ben vind ik een naald in mijn arm af en toe geen probleem, dat er een apparaatje ingaat, dat vind ik niks. Heb ook al de schurft aan piercings, tattoos en dergelijke dus zo'n chip, pass!

En de lichamelijke integriteit is toch ook een grondrecht? Okee, ik snap dat ze dat kunnen omzeilen door het leven close-to-onmogelijk maken maar toch.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 12 december 2007 @ 21:17:58 #102
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_55228168
Lichamelijk intergriteit is een zeer belangrijk onderdeel in het leven voor ieder mens.

Tegenwoordig lijkt inderdaad vrijwel iedereen aan "lichaamsversiering" te doen. Ik keur dit niet af want het is een persoonlijke overweging en die vrijheid daar ben ik voor.

Ik heb er nog niet bij stil gestaan dat een dergelijk "zwevend" electronisch instrumenttje inderdaad richting het hart kan gaan.

Aparte, logische gedachte.

In ieder geval weer iemand erbij die nadenkt en op de hoogte is van het mogelijke gevaar.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  donderdag 13 december 2007 @ 19:16:28 #103
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_55252044
Het ware probleem ligt bij degene die de Rijke Stinkerds verdedigen: het leger, de politie, beveiligingsdiensten etc. etc.
In anarchistische revoluties in het verleden zag het leger hoe mooi de revolutie was, en gingen ze aan de zeide van het volk staan, vechten tegen hun voormalige bevelhebbers.
Dan gingen de leiders naar buurlanden voor hulp van hun leger, die een andere taal sprak dan de revolutionairen. Een massamoord was meestal het gevolg.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat de mensen in het leger, bij de politie, etc. goed ingelicht moeten worden zodat zij straks de juiste keuze maken. En wij het volk moeten iedereen met open armen ontvangen.

Probleem is alleen dat het schijnt dat amerikaanse soldaten tegenwoordig verplicht gechipt worden...

En de jeugd van tegenwoordig met hun iPhone ipv knikkers, en Teletubbies ipv Meneer de Uil willen niets liever dan een gadget in hun aderen.

We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_55443010
Trouw van vandaag:
quote:
Een onderhuidse chip? Dat is iets voor huisdieren. Nog wel, maar steeds vaker nemen ook mensen er een. Om medische redenen bijvoorbeeld. Maar het is heel geod mogelijk dat ze zo ook altijd en overal kunnen worden gevolgd.

Steeds meer huisdieren worden voorzien van een chip. Die zogeheten RFID-chip ( Radio Frequency Identification Chip) is zo groot als een rijstkorrel en wordt met een injectienaald onder de huid aangebracht. De chip bevat een unieke code die contactloos aan een speciale lezer kan worden doorgegeven.

Het Amerikaanse bedrijf VeriChip, dat deze chipsystemen levert, ziet een groeiende markt voor toepassing bij mensen. De code van de chip kan gekoppeld worden aan de naam van de drager en aan informatie over bijvoorbeeld zijn bloedgroep en medicijnen waarvoor hij allergisch is. Daardoor zou een verkeersslachtoffer zonder een bloedtest meteen de juiste bloedtransfusie kunnen krijgen. VeriChip schenkt al chiplezers aan ziekenhuizen om zo het gebruik te stimuleren.

Het Nederlandse NXP, de vroegere chipdivisie van Philips, is een grote fabrikant van de RFID-chips voor gebruik in pasjes, paspoorten, kleding en andere producten. Ook NXP signaleert dat de chips vaker bij mensen worden geïnjecteerd. Hooggeplaatsten, zoals presidenten en koningen, gebruiken de chip soms om te voorkomen dat criminele dubbelgangers zonder chip toegang krijgen tot beveiligde omgevingen.

Digitale Angel, een dochterbedrijf van VeriChip, gaat een stap verder. Het levert een chip die voorzien is van een gps-ontvanger en een batterij. Deze onderhuidse personal locator beacon kan een noodsignaal naar satellieten sturen. Daarmee is al een solozeiler met schipbreuk midden op zee gered.

oftewel het klaarmaken voor de acceptatie is al begonnen, want wie wil nou niet altijd traceerbaar zijn als het je leven kan redden zoals in het geval van de solozeiler, we hebben tenslotte toch allemaal niets te verbergen?

En met de huidige geaccepteerde technieken kunnen dat soort mensen natuurlijk ook niet gewoon een normale gps ontvanger meenemen die in bijv kleding zit

[ Bericht 7% gewijzigd door Ender_Wiggin op 21-12-2007 15:47:28 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:01:42 #105
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_55447205
Precies.

Een heel mooi voorbeeld van weer een schaap dat zich mee laat voeren.

En we kennen het spreekwoord allemaal wel, als één schaap over de dam is ...

Die bedrijfsnaam alleen al "Digital Angel"...
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:57:40 #106
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55450888
hoe zit dat eigenlijk met gps, is dat microwave net als radar?
Lekker die straling in je kop, niet dat het veel verschil maakt met mobieltjes en dat is al erg genoeg maar toch.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:05:46 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55451090
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:57 schreef BaajGuardian het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met gps, is dat microwave net als radar?
Lekker die straling in je kop, niet dat het veel verschil maakt met mobieltjes en dat is al erg genoeg maar toch.
GPS is gebaseerd op radio signalen van satellieten. Daar word je dus continue mee gebombardeerd, net zoals met satelliet-TV signaal. Ook als je zelf geen TV kijkt of GPS gebruikt. GPS-apparaten ontvangen alleen. Je mobiele foon is veel gevaarlijker
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:08:07 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55451143
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

GPS is gebaseerd op radio signalen van satellieten. Daar word je dus continue mee gebombardeerd, net zoals met satelliet-TV signaal. Ook als je zelf geen TV kijkt of GPS gebruikt. GPS-apparaten ontvangen alleen. Je mobiele foon is veel gevaarlijker
Ik heb geen mobiele telefoon, als ik mijn hersenen wil bakken kan ik ook wel gewoon mijn haar in de brand steken.
Tv kijk ik ook amper tot niet, mischien 1x per week een paar minuten ofzo.
Dat je daarmee gebombardeerd wordt is mij al jaren duidelijk, is goed te merken die hoge frequentie.
(ben er gevoelig voor, als in radiokinetisch)
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:13:30 #109
pi_55451265
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik heb geen mobiele telefoon, als ik mijn hersenen wil bakken kan ik ook wel gewoon mijn haar in de brand steken.
Tv kijk ik ook amper tot niet, mischien 1x per week een paar minuten ofzo.
Dat je daarmee gebombardeerd wordt is mij al jaren duidelijk, is goed te merken die hoge frequentie.
(ben er gevoelig voor, als in radiokinetisch)
Dan moet je aluminium dragen. There is no escape.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:14:29 #110
pi_55451295
En vergeet hoogspanningsleidingen niet...
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:15:12 #111
pi_55451313
... en beeldschermen ...
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:17:21 #112
pi_55451368
... voedingen, gasontladingslampen...
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:32:07 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55451716
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je aluminium dragen. There is no escape.
Nee man, dat is juist hetgeen je NIET moet doen.
Aluminium is juist een antenne, het is een supergeleider voor een chip zoals het ook een snelheidsberekener (werkt met microwave btw) een object met aluminiumfolie veel sneller laat oppikken. (heel toevallig was daar ook wat over op discovery hoorde ik)

Het beste wat je kunt doen tegen die zooi onder het mom van escape, is een zootje producten opslaan dat vol vitamines mineralen vezels en eiwitten maar "magnesium" in particular zit, en een waterpurifying kit erbij, en in een kelder 5 meter onder de grond gaan wonen. (wanneer de chip haar intrede heeft gedaan dus)
Nu is het nog een 'bombardement' van deeltjes, maar dan wordt het 't 'cataclysme' van de mens.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:35:00 #114
pi_55451778
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee man, dat is juist hetgeen je NIET moet doen.
Aluminium is juist een antenne, het is een supergeleider voor een chip zoals het ook een snelheidsberekener (werkt met microwave btw) een object met aluminiumfolie veel sneller laat oppikken. (heel toevallig was daar ook wat over op discovery hoorde ik)

Het beste wat je kunt doen tegen die zooi onder het mom van escape, is een zootje producten opslaan dat vol vitamines mineralen vezels en eiwitten maar "magnesium" in particular zit, en een waterpurifying kit erbij, en in een kelder 5 meter onder de grond gaan wonen. (wanneer de chip haar intrede heeft gedaan dus)
Nu is het nog een 'bombardement' van deeltjes, maar dan wordt het 't 'cataclysme' van de mens.
Google eens op kooi van Faraday.
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:42:15 #115
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_55451945
Aluminium werkt volgens mij ook als een antenne, dacht ik ook altijd, maar.....

Wel een keer een verhaal gelezen over een man in Heemskerk die op de bovenste verdieping van een flat woont, precies onder 15 van die fijne masten... Die meneer had de hele dag hoofdpijn en kreeg uitslag. Hij heeft de wanden van zijn hele appartement bekleedt met Alu folie... Volgens hem werkte het wel degelijk als isolement.

Meen me te herinneren dat hij ook een extra soort kooi had gebouwd rondom zijn bed. Faraday komt in de richting...
pi_55722517
En weer een stapje dichter bij "iedereen aan de chip"

Kritiek op paspoortkaart voor reizende Amerikanen

Door Harm Hilvers, dinsdag 1 januari 2008 19:28, views: 17.754

Op de valreep van 2007 is door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken besloten de paspoortkaart van een rfid-chip te voorzien. Hierop is echter veel kritiek geuit door privacyvoorvechters.

Amerikaans paspoortDe paspoortkaart kan gebruikt worden als vervanger voor het gewone paspoort en is bedoeld voor inwoners van de Verenigde Staten die via land of zee naar Canada, Mexico, Bermuda of de Caraïben willen reizen. Afgelopen maandag heeft het Department of State van Amerika besloten om de kaart van technologie te voorzien die het mogelijk maakt om de gegevens die op de kaart zijn opgeslagen op afstand uit te lezen. Het voordeel hiervan is dat de kaarten niet langer fysiek door een kaartlezer gehaald hoeven worden.

Het Centrum voor Democratie en Technologie in Amerika heeft bij monde van Ari Schwartz laten weten van mening te zijn dat deze nieuwe technologie onveilig is en een gevaar kan vormen voor de privacy. Volgens Schwartz kan de gebruikte rfid-technologie beter ingezet worden voor het bijhouden van het inventaris van magazijnen.

Het ministerie heeft reeds aangegeven dat er verschillende privacybeschermers op de kaart worden aangebracht. Zo zal de kaart geen biometrische informatie bevatten en zal de leverancier een beschermende hoes meeleveren, zodat de kaart niet vanaf een te grote afstand wordt uitgelezen.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/51065
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:41:48 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55724613
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:14 schreef deom het volgende:

Kritiek op paspoortkaart voor reizende Amerikanen

Door Harm Hilvers, dinsdag 1 januari 2008 19:28, views: 17.754

Op de valreep van 2007 is door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken besloten de paspoortkaart van een rfid-chip te voorzien. Hierop is echter veel kritiek geuit door privacyvoorvechters.

Amerikaans paspoortDe paspoortkaart kan gebruikt worden als vervanger voor het gewone paspoort en is bedoeld voor inwoners van de Verenigde Staten die via land of zee naar Canada, Mexico, Bermuda of de Caraïben willen reizen. Afgelopen maandag heeft het Department of State van Amerika besloten om de kaart van technologie te voorzien die het mogelijk maakt om de gegevens die op de kaart zijn opgeslagen op afstand uit te lezen. Het voordeel hiervan is dat de kaarten niet langer fysiek door een kaartlezer gehaald hoeven worden.

Het Centrum voor Democratie en Technologie in Amerika heeft bij monde van Ari Schwartz laten weten van mening te zijn dat deze nieuwe technologie onveilig is en een gevaar kan vormen voor de privacy. Volgens Schwartz kan de gebruikte rfid-technologie beter ingezet worden voor het bijhouden van het inventaris van magazijnen.

Het ministerie heeft reeds aangegeven dat er verschillende privacybeschermers op de kaart worden aangebracht. Zo zal de kaart geen biometrische informatie bevatten en zal de leverancier een beschermende hoes meeleveren, zodat de kaart niet vanaf een te grote afstand wordt uitgelezen.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/51065
Zou wel beetje jammer zijn ja als dergelijke persoonsgegevens onversleuteld verzonden worden..
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_55724827
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:14 schreef deom het volgende:
ehgmn...waar slaat die bewering op?

de genoemde implementatie is eerder een onderdeel van een potentiele mislukking van toepassing van RFID voor personenen-identificatie, omdat deze wanneer erg onveilig toegepast ook zulke systemen zeer kwetsbaar maakt...

laat je niet leiden door van dat zwakke ge-boehoe van mensen die zich graag in een slachtofferpositie wilen stellen of sowieso alles afschuiven op 'boze complotten van boven'..

RFID is gewoon niet meer en niks minder dan een techniek... een techniek die veel te maken heeft met automatische gegevensverwerking en daardoor, wanneer toegepast met persoonsgegevens vallend onder bepaalde privacy-kwetsbaarheden....

Maar als je er een mening over wilt hebben, zorg ervoor dat je gewoon onbevoordeeld zélf bedenkt wàt er precies aan een techniek is waar je tegen bent of welke mogelijk ook voordelen biedt of wat potentiele andelen dan precies inhouden.

Niemand kan een andere burger zomaar wat opdwingen, behalve als mensen zich erg dom en beinvloedbaar opstellen kunnen ze makkelijk meegsleept worden in domme emotionele en weinig rationale massa-hysterie..
enkel een kritische individu kan zich tegen massa-hysterie verzetten en er niet in meegaan, maar, met alle respect aan bepaalde complot-gedachtes meen ik meer elkaar-napraten en meegaan in andersmans hysterische beweringen zonder begronding, te herkennen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55741704
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Niemand kan een andere burger zomaar wat opdwingen, behalve als mensen zich erg dom en beinvloedbaar opstellen kunnen ze makkelijk meegsleept worden in domme emotionele en weinig rationale massa-hysterie..
Maar dat is precies wat er aan de gang is. Het gros van de Nederlanders is erg beinvloedbaar en wel als het "aantrekkelijk" wordt gemaakt. Kijk naar alle zegeltjes en bonuskaarten. Men stapt masaal over op VOIP bellen omdat het goedkoper is. Dat de techniek nog niet volwassen is, en er nu mensen zonder personenalarmering thuis zitten is geen punt. Het is immers goedkoper.

Vanmorgen was er op Radio 1 een item over PIN-betalingen. Het MKB wil nu zo veel mogelijk betaald zien met de PIN-pas. Ook kleine bedragen. Contante betalingen kosten alleen maar geld en zouden in de toekomst wel eens een toeslag kunnen krijgen zoals nu met de PIN-pas nog vaak het geval is.
De volgende stap werd ook al aangekondigd; namelijk betalen met je mobieltje. Is nog makkelijk dan met een PIN-pas. Natuurlijk moet je dan wel een telefoon hebben met een geschikte chip erin. Zo zijn we weer terug bij het beïnvloedbare van de mens. De anonieme contante betaling wordt onaantrekkelijk en mogelijk duurder en de makkelijk te gebruiken chip wordt aantrekkelijk gemaakt.

Natuurlijk kun je dit zien als doemdenkerij en overal wat achter zoeken. Het gaat echter om het beïnvloeden van mensen. Bovenstaande geeft wat mij betreft goed aan dat je mensen alles kan laten doen als het maar om geld gaat. Gooi er vervolgens wat terrorisme dreiging bij en je bent zo goed als klaar.
pi_55742194
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:28 schreef deom het volgende:

[..]

Maar dat is precies wat er aan de gang is. Het gros van de Nederlanders is erg beinvloedbaar en wel als het "aantrekkelijk" wordt gemaakt. .... Het is immers goedkoper.
natuurlijk....
maar leg nu uit wat het hemeltergende 'gevaar' is?

en dan niet gelijk aankomen met nergens op slaande paniekzaaierij als de 'RFID-bom': een theretische conceptje dat iemand had uitgedacht waarbij een bom ontwikkeld zou zijn om de RFID signalen van en pasppoort op te pikken en op basis van de enige informatie die eruit te halen is, nl. dat het een paspoort is van amerikaans fabrikaat zou die bom dan afgaan..
Dat is een voledig nutteloos 'concept' dat enkel gemaakt is voor juist datgenen waar hier zovaak tegen gewaarschuwd wordt, nl de 'media die zn lezers angst wil injagen, omdat 'angst' een succesvol concept is om mensen aan jouw kant te krijgen:

"maak de mensen wijs dat ze bedreigd worden" en vooral ook "maak de mensen wijs dat jij ze tegen die bedreiging kunt 'beschermen' , en dat jij aan de 'goede zijde' staat".

Met RFId is gewoon domweg zo dat het enige 'gevaar' erin zit dat het toegepast wordt voor dingen die helemaal niet zinnig zijn, bv voor de controle en uitlezen van fraude-gevoelige signalen...
Probleem aan RFID is dat het behoorlijk fraude-gevoelig is ... wat dat betreft is juist voor bv paspoort- of kassa-systemen en flink risico...
maar hierin schuilt niet zozeer een gevaar voor burgers, het gevaar bestaat eerder voor de aanbieders die het kennelijk voorbarig willen toepassen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55742713
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

natuurlijk....
maar leg nu uit wat het hemeltergende 'gevaar' is?

.......

Met RFId is gewoon domweg zo dat het enige 'gevaar' erin zit dat het toegepast wordt voor dingen die helemaal niet zinnig zijn, bv voor de controle en uitlezen van fraude-gevoelige signalen...
Probleem aan RFID is dat het behoorlijk fraude-gevoelig is ... wat dat betreft is juist voor bv paspoort- of kassa-systemen en flink risico...
maar hierin schuilt niet zozeer een gevaar voor burgers, het gevaar bestaat eerder voor de aanbieders die het kennelijk voorbarig willen toepassen
Je geeft zelf aan wat het gevaar is. Er worden bepaalde functies toegeschreven aan de chip die helemaal niet waargemaakt kunnen worden.

De techniek is nog lang niet klaar om gebruikt te worden waarvoor het nu ingezet gaat worden. Gebruik in sorteersystemen van magazijnen is prima. Daar kan het geen kwaad. Als je het nu al in betaalsystemen gaat stoppen, of in de kleding van schoolkinderen, wordt iets te makkelijk over de problemen heen gestapt.

Er ligt ook een zeker risico voor de burger. Als de gegevens van de chip in handen komen van mensen met minder nobele gedachten zie dan maar eens te bewijzen dat jij het niet was. Dan heb ik het niet over terrorisme, maar bijvoorbeeld tanken zonder te betalen of winkeldiefstal. Sta je bij de kassa, wordt je geblokkeerd omdat iemand met een gekloonde chip maar de helft heeft betaald en de andere zo meegenomen heeft.

Zolang dit soort dingen niet geheel uit te sluiten zijn, mag die chip wat mij betreft nog even rustig in het laboratorium blijven.
pi_55744073
Je bent zelf bezig aan ongegronde bangmakerij...
er is voor de burger vrijwel geen nadeel eraan dat bv RFID toepassingen wat betreft veiligheid geen meerwaarde hebben.
Voor de overheid kan het wel een nadeel zijn, maar de politici die dat nu erdoorheen drukken kommeren zich niet erom, op het moment dat zulke dingen blijken zitten de betreffende politici die zulke beslissingen nemen allang op een andere plek en voelen zich niet verantwoordelijk voor eventueel mislukken van hun huidige 'plannetjes'..
dat is ook zo'n fout in veel complot-gedachtes, nergens zit die vermoedde 'grote Complotgedachte' achter, was dat maar zo, 99% van de politiek is gewoon kortetermijns-maatregelen zonder veel intersse erin of het functioneert (darom is de overheid ook zo inefficient)

Juist dat gejengel door van die complot-denkers die suggereren dat RFID wél een heel machtig instrument zou zijn verdekt eerder het feit dat RFID gewoon niets meer is dan een techniek en zelf geen bepaalde 'werking' implivceert en evenmin 'invloed op mensen uitoefent'....

Vreemd genoeg is juist die angst-zaaierij van de complot-denkers over bv RFID eerder in het voordeel van politici die zelf ook diezelfde angst-zaaierij voornamelijk misbruiken als begronding voor hun 'maatregelen'..
Juist doordat kennelijk bepaalde groepen er heel veel misbaar over maken, wordt de indruk gewekt dat het dus wel iets zal doen...

Mij ergert bv het idee van RFID voor 'beveiliging' eerder omdat ik het een verspilling van belastinggeld vind ... echter, als je dat wil gaan uitleggen wordt je nauwelijks gelooft als daarvoor iemand al heeft lopen te vertellen dat RFID een hele machtige en invloedrijke techniek zou zijn die een enorme invloed op mensen zou hebben en alles en iedereen zou 'controleren'.

Tja, als RFID idd zo efficient, invloedrijk en 'almachtig' zou zijn als de default complotgedachte-naloper het voorstelt, zou het volgens mij een goed idee zijn deze toe te passen..
punt is nu net dat het dat niet is, er helemaal geen gevaar inschuilt, behalve het gevaar dat de overheid geld ermee verliest...

De 'overheid' die veel complotdenkers voorstellen, die van de 'NWO'.. zou in mijn zicht eerder een fantastische droom-overheid zijn, lekker efficient, doelgericht op de lange termijn, die weet waar ze mee bezig is en daar gericht aan werkt, zonder kortetermijnspolitiek, belangenbehartiging en corruptie en fraude..
lijkt mee werkelijk 'heerlijk' als dat waar zou zijn

maar aösjeblieft, hou op met die angst-zaaierij die gebaseerd is op het idee alsof het een invloedrijke techniek is, dat is het niet, het is niet meer dan een ietwat makkelijker toepasbare barcode, niets meer en niets minder en alhoewel de paranoide science-fiction acteuren dol zijn op beelden van hersenloze massa met barcode op hun voorhoofd getatoeerd, hoop ik dat een zinnig denkend mens ook wel doorheeft dat zulke dingen gewoon op hol geslagen fa
pi_55745892
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:19 schreef RM-rf het volgende:

maar aösjeblieft, hou op met die angst-zaaierij die gebaseerd is op het idee alsof het een invloedrijke techniek is, dat is het niet, het is niet meer dan een ietwat makkelijker toepasbare barcode, niets meer en niets minder en alhoewel de paranoide science-fiction acteuren dol zijn op beelden van hersenloze massa met barcode op hun voorhoofd getatoeerd, hoop ik dat een zinnig denkend mens ook wel doorheeft dat zulke dingen gewoon op hol geslagen fa
Ik zeg nergens dat RFID een invloedrijke techniek is. Ik zeg dat er steeds meer mensen zijn die er de waarde van een invloedrijke techniek aan toekennen en dat daar het gevaar schuilt.

Als men zich er zo van bewust is dat de techniek nog in de kinderschoenen staat, zou het dan gebruikt worden voor betalen via de mobiel, de OV chipkaart, het monitoren van bloedzakken in een OK en tig andere toepassingen. Bij alle voorbeelden zie ik directe problemen voor de gebruiker. Bij de anonieme OV-chipkaart ben je namelijk gewoon je geld kwijt als de kaartlezer niet registreert dat je uitgestapt bent.

Dat steeds meer databases worden gekoppeld is een feit. Daar komt geen complottheorie bij kijken. Zo ook met het BSN. Voorheen hadden we het Sofi-nummer. Toen ik jong was werd je op het hart gedrukt dit nummer voor jezelf te houden. Het was een nummer voor de belastingdienst en niemand anders had daar wat mee te maken. Later vond de overheid dat het toch wel makkelijk was als alle burgers een nummer hebben, maar ja het Sofi-nummer mocht niet gebruikt worden. Dat was namelijk bij wet zo geregeld. Op de voor onze overheid zo kenmerkende manier (denk aan de Europese grondwet) werd het BSN bedacht. Hiermee hebben alle burgers een eigen nummer. Wel toevallig dat dit nummer hetzelfde is als het Sofi-nummer. Ik zie het gewoon als een manier van de overheid om eerder door de overheid gemaakte wetten op een makkelijke manier te omzeilen.

Als vervolgens alle info die over mij geregistreerd wordt met als unieke identifier het BSN en deze ook gekoppeld is aan een paspoort met RFID dan voel ik me wat ongemakkelijk. We hebben immers al geconcludeerd dat de techniek nog niet betrouwbaar genoeg is voor gevoelige doeleinden.
pi_55746003
Het gaat me er niet om of de techniek nu nog onbetrouwbaar is of niet, ik wil gewoon zelf beslissen wat er in mijn lichaam gaat komen, ik wil zelf beslissen of ik de overheid vertel waar ik die en die dag was en waarom ik er was. Angst zaaien zoals 'stel dat men met 1 knop alle chips tot ontplofing kan laten komen', of 'stel dat dieven achter je chipnummer komen' is idd net zoals RM-something user zegt hetzelfde als de overheid die angst wil zaaien ('stel dieven...' staat voor mij gelijk aan 'stel terroristen...'). Je gaat met zulke argumenten langs de echt belangrijke argumenten; De recht op privacy, juist omdat je onschuldig bent.

Zoals ik nu mijn visie heb, zal de overheid het moeilijk gaan maken om chip-vrij te gaan leven (ze zullen het niet dwingen, maar waarschijnlijk wel extra'tjes geven aan mensen die het wel doen).

[ Bericht 16% gewijzigd door Xith op 03-01-2008 14:54:47 ]
pi_55746343
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:48 schreef Xith het volgende:
Zoals ik nu mijn visie heb, zal de overheid het moeilijk gaan maken om chip-vrij te gaan leven (ze zullen het niet dwingen, maar waarschijnlijk wel extra'tjes geven aan mensen die het wel doen).
het nieuwe paspoort is al voorzien van een chip, dus je wordt al gedwongen.
pi_55746669
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:48 schreef Xith het volgende:
Het gaat me er niet om of de techniek nu nog onbetrouwbaar is of niet, ik wil gewoon zelf beslissen wat er in mijn lichaam gaat komen, ik wil zelf beslissen of ik de overheid vertel waar ik die en die dag was en waarom ik er was.
en dat is nu net die angst die er gezaaid wordt .. je beslist met of zonder RFID precies hetzelfde...

mocht er iemand zeer veel eblang aan hechten te weten waar je was of niet, weten ze dat probleemloos.... als je een gsm bij je draagt is dat zelf s enorm eenvoudig en zelfs stukken efficienter dan van die domme RFID chips welke dan en heel netwerk aan uitlees-apparaten zou betekenen welke op ieder denkbaar moment binnen een paar meter afstand van jou zou moeten zijn (of iig minimaal een zeer fijn uitleessysteem, onhaalbaar iig)..

Nogmaals. RFID is absoluut nutteloos als een breed 'close-monitoring-systeem, omdat het signaal veels te zwak is, en het een zeer fijn uitleesnetwerk zou vergen, wat financieel niet haalbaar is.

Bescherming van je recht op privacy begint er mee om zelf bewust te worden en voor jezelf te gaan denken en niet hersenloos diegene na te gaan bléren over onzinnige privacy-dreigingen die feitelijk niet bestaan en totaal onhaalbaar zijn...

iedere opwinding over RFId is ook niet meer dan absolute FUD welke eerder afleidt van veel reele bedreigingen van je privacy die veelal veel efficienter en toepasbaarder zijn dan de totaal hypothetische dreiging die RFID zou inhouden en waarvoor veel Fantasy, Sci-Fi en goedgelovigheid nodig is om er een reele dreiging in te zien...
enkel is het natuurlijk veel makkelijker om er een fantasierijk dreigverhaal omheen te bedenken, inclusief 'implant-chips', 'rfid-bommen' en dergelijke onzin voor de goedgelovigen.
pi_55747063
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en dat is nu net die angst die er gezaaid wordt .. je beslist met of zonder RFID precies hetzelfde...

mocht er iemand zeer veel eblang aan hechten te weten waar je was of niet, weten ze dat probleemloos.... als je een gsm bij je draagt is dat zelf s enorm eenvoudig en zelfs stukken efficienter dan van die domme RFID chips welke dan en heel netwerk aan uitlees-apparaten zou betekenen welke op ieder denkbaar moment binnen een paar meter afstand van jou zou moeten zijn (of iig minimaal een zeer fijn uitleessysteem, onhaalbaar iig)..

Nogmaals. RFID is absoluut nutteloos als een breed 'close-monitoring-systeem, omdat het signaal veels te zwak is, en het een zeer fijn uitleesnetwerk zou vergen, wat financieel niet haalbaar is.

Bescherming van je recht op privacy begint er mee om zelf bewust te worden en voor jezelf te gaan denken en niet hersenloos diegene na te gaan bléren over onzinnige privacy-dreigingen die feitelijk niet bestaan en totaal onhaalbaar zijn...

iedere opwinding over RFId is ook niet meer dan absolute FUD welke eerder afleidt van veel reele bedreigingen van je privacy die veelal veel efficienter en toepasbaarder zijn dan de totaal hypothetische dreiging die RFID zou inhouden en waarvoor veel Fantasy, Sci-Fi en goedgelovigheid nodig is om er een reele dreiging in te zien...
enkel is het natuurlijk veel makkelijker om er een fantasierijk dreigverhaal omheen te bedenken, inclusief 'implant-chips', 'rfid-bommen' en dergelijke onzin voor de goedgelovigen.
Ik loop dan ook express niet rond met mijn paspoort, ook al zou het moeten van de overheid - uit protest. En mijn telefoon kan ik gewoon achterlaten of niet...

Wat zou jij dan zien als reele bedreigingen van onze privacy?
pi_55747262
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

iedere opwinding over RFId is ook niet meer dan absolute FUD welke eerder afleidt van veel reele bedreigingen van je privacy die veelal veel efficienter en toepasbaarder zijn dan de totaal hypothetische dreiging die RFID
Het CBP heeft al de uitspraak gedaan dat het gebruik van de gegevens die de OV bedrijven verzamelen aan de hand van de OV chipkaart in strijd is met de privacywetgeving. Helaas kan ik in Rotterdam niet zelf beslissen of ik gebruik maak van het OV met of zonder chip. Je kunt niet meer in de metro zonder chip. Dan kies ik ervoor om geen gebruik te maken van het OV, maar om mijn privacy te bewaren mag ik dus geen gebruik maken van het OV.
pi_55747894
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:35 schreef Xith het volgende:

is dat niet een beetje het omdraaien van de vraag...?

ik loop hier niet te mekkeren en als jij kennelijk beweert je paspoort 'uit principe' thuis te laten, waarbij vermoedelijk jouw paranoia over 'in de gaten gehouden te worden' meespeelt, maar wel rond te lopen met je GSM.. tja, dan begrijp je ergens iets niet..

het signaal van de chip in je paspoort komt niet eens door een laagje aluminiumfolie heen..je GSM heeft een bereik van kilometers..
bovendien heeft de overheid helemaal geen apparaten staan die continu gegevens uit paspoorten kunnen uitlezen, er zijn nauwelijks RFID uitleesapparaten voor
daarentegen, via een gerechterlijk bevel kan de overheid domweg van je mobiele telefonieprovider de GSM-records opvragen waar uitstekend uit te halen valt waneer je waar exact was...

Snap je nu niet dat je bezig bent met het dom nablaten van anderen als je kennelijk veel ophef maakt 'dat de regeing zou weten waar je zou zijn via je paspoort' en je het dan thuislaat, terwijl je kennelijk gelijktijdig wel hersenloos met je GSM rondloopt (of geldt je paranoia dan opeens niet meer?)

Nogmaals, de grootste bedreiging voor de privacy van burgers is niet een 'boze overheid', maar vooral de domheid van mensen zelf en hun neiging erg goedgelovig te zijn, zich makkelijk te laten afleiden door angstverhalen aan de ene ant, die vooral effect hebben erop dat ze daadwerkelijke en minder #romantische' en fantasievolle' dreigingen niet meer zien of opeens die niet meer 'indrukwekkend' lijken te zijn.
pi_55748597
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is dat niet een beetje het omdraaien van de vraag...?

ik loop hier niet te mekkeren en als jij kennelijk beweert je paspoort 'uit principe' thuis te laten, waarbij vermoedelijk jouw paranoia over 'in de gaten gehouden te worden' meespeelt, maar wel rond te lopen met je GSM.. tja, dan begrijp je ergens iets niet..
...
quote:
iedere opwinding over RFId is ook niet meer dan absolute FUD welke eerder afleidt van veel reele bedreigingen van je privacy die veelal veel efficienter en toepasbaarder zijn
Zie hierboven.

Kan ik je gelijk ook even vragen of je kan ophouden met die agressie die je in je posts zet, ik ben hier om normaal te discussieren ipv. zeuren dat anderen schapen zijn die maar zeuren.
quote:
het signaal van de chip in je paspoort komt niet eens door een laagje aluminiumfolie heen..je GSM heeft een bereik van kilometers..
Ik weet dit., nogmaals, ik draag geen paspoort bij mij uit protest, niet uit een - zoals jij zegt - paronia gedachte. Ik ben het niet eens met het feit dat ik als het ware een loopbewijs moet hebben om op openbare plekken zoals de straat voor mijn huis te lopen. Ik trap er geen rotzooi mee, ben er geen tuig door, bij eventuele boetes zal ik gewoon betalen, maar dit stukje principe zal ik houden.
quote:
bovendien heeft de overheid helemaal geen apparaten staan die continu gegevens uit paspoorten kunnen uitlezen, er zijn nauwelijks RFID uitleesapparaten voor
daarentegen, via een gerechterlijk bevel kan de overheid domweg van je mobiele telefonieprovider de GSM-records opvragen waar uitstekend uit te halen valt waneer je waar exact was...
Ik ben dan ook niet bang voor RFID chips, wel zie ik de toekomst somber in met de komt van betere chips.
quote:
Snap je nu niet dat je bezig bent met het dom nablaten van anderen als je kennelijk veel ophef maakt 'dat de regeing zou weten waar je zou zijn via je paspoort' en je het dan thuislaat, terwijl je kennelijk gelijktijdig wel hersenloos met je GSM rondloopt (of geldt je paranoia dan opeens niet meer?)
Ik claim helemaal niet dat de regering weet waar ik ben mocht ik wel mijn paspoort meenemen. En zoals ik ook al zei over de telefoon; die neem ik niet mee mocht ik ermee zitten. Ik zit er trouwens niet mee, ik vind het alleen een slechte ontwikkeling dat steeds meer techniek vast wordt gekoppeld aan je eigen persoon. Ik ga dus wel de telefoon blijven gebruiken, welke nu al wordt gefiltert door de overheid, samen met elke e-mail die ik stuur. Dat betekent echter niet dat ik het ermee eens ben, ik heb gewoon geen keus. (mijn lol op het internet weegt hoger dan mijn gedachtes over de meekijkende overheid).
quote:
Nogmaals, de grootste bedreiging voor de privacy van burgers is niet een 'boze overheid', maar vooral de domheid van mensen zelf en hun neiging erg goedgelovig te zijn, zich makkelijk te laten afleiden door angstverhalen aan de ene ant, die vooral effect hebben erop dat ze daadwerkelijke en minder #romantische' en fantasievolle' dreigingen niet meer zien of opeens die niet meer 'indrukwekkend' lijken te zijn.
Hier ben ik het niet mee eens, deze groepen gebruiken (net zoals ik en jij eerder zeiden) dezelfde methodes als de overheid (angst). Echter is het de overheid die de macht heeft om onze privacy te schenden, niet deze groepen. Vandaag kwam een rapport uit:

'Nederland bijna politiestaat'
quote:
Van 1.1 tot 5.0
Het beste cijfer dat een land kan krijgen is een 5. De categorieën zijn als volgt verdeeld:

4.1-5.0: Consequente handhaving mensenrecht-standaarden

3.6-4.0: Significante bescherming en beveiliging

3.1-3.5: Adequate bescherming tegen misbruik

2.6-3.0: Er zijn voorzorgsmaatregelen, maar verzwakte bescherming

2.1-2.5: Systematische verwaarlozing van de waakzaamheid

1.6-2.0: Uitgebreide bewaking maatschappij

1.1-1.5: Vrijwel complete bewaking maatschappij

Nederland zit dus tussen 'Systematische verwaarlozing van de waakzaamheid' en 'Uitgebreide bewaking van de maatschappij' in.
Sorry als ik niet blij ben met deze ontwikkeling. Ik snap dat je gaat zeggen dat ik er toch niets van zal merken, dat klopt. Omdat ik (atm) niets verkeerds doe zou ik geen angst moeten hebben, die heb ik ook niet, wel vind ik het niet fijn dat onschuldige mensen hun privacy kwijt raken voor maatregelen die toch geen invloed hebben (gedwongen paspoort meenemen helpt tegen terrorisme?).
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:58:13 #131
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55749176
1+1=2 en dat x 100 = 200 etc rm-rf.
Tel de effecten maar op en die politiestaat privacy doctrine is zo "conspiracy nut" niet meer.

Je kunt straks nieteens meer eten kopen zonder je te kunnen registreren.

Dat mensen uberhaupt de id plicht al normaal vinden/accepteren zegt genoeg hoe ver het al genormaliseerd is dat je geregistreerd moet staan.
Vind je dat geen aanval op de privacy? Ik vraag me af wat jij onder privacy verstaat.
pi_55750839
Ik zie dat anders, Baajguardian...
Enkel dat jij gelijkt begint over totaal andere zaken zoals een ID-plicht is een teken ervan dat juist de mensen die zeggen zo 'voor bescherming van de privacy strijden' door hun eigen discussiestijl de bomen niet meer van het bos kunnen onderscheiden.

het is één grote wirwar geworden van jezelf opstellen als slachtoffer van 'boze grote machten' en vervolgens niet onderbouwde rampzalige toekomst-voorspellingen....
En alles maar overrdrijven...

probleem aan die redeneertrand is dat je eigenlijk je eigen geloofwaardigheid verspeelt en vooral de aandacht afleid van veel reele gevaren..

Niet voor niks werd een tijdje terug juist de burger zelf tot de winnaar van de 'Big brother Award' uitgeroepen, die verleent wordt aan diegenen die het slechtse omgaat met de privacy...
Dan kun je wel net doen alsof jij daar niet bij hoort, omdat je je bevind in een community van mensen die elkaar naroepen over het 'komende gevaar' en elkaar nbang zit te maken (en ondertussen eigenlijk niks doen behalve dan heel 'principieel' bv je paspoort niet bij je dragen, wat imho een beetje een onzin-handeling is, althans dat moet je vooral niet doen als je denkt er ofwel een statement mee te maken óf je privacy mee te beschermen, beide maakt geen flikker uit... het is net zo effectief als een aluminium hoedje op je kop te zetten) .

Mijn stelling is juist dat de grootste hersenloze massa, en groep mensen die vooral elkaar napraten en niet zelf kunnen denken, de complot-denkers zélf zijn ...
en bovenal dat zij onbewust meewerken aan juist veel (ongegronde) angst-zaaierij, die veelal juist de indruk versterkt dat er een sterke overheid zou zijn, of dat het nuttig zou zijn als de overheid vooral machtiger zou worden en dat die effectief met zijn macht zou omgaan, wat juist de grootste leugen is..

De belangrijkste reden om voor een bescherming van je privacy te zijn, is nu juist dat er niet zoiets simpels als 'één regering' is..... maar een veelvoud aan verschillende overheidsdiensten, verschillende politieke belangen en daarbij ook nog een veelvoud aan bedrijven en andere machtsorganisaties die allemaal graag ook hun macht uitbreiden.

Overigens, een belangrijk gevaar dat juist bv die complotdenkers met hun slachtoffer-drang betekenen is dat ze bv een soort van fatalistische niets-doen stemming oproepen, het idee van 'je kunt er niks tegen doen'..
juist dat zet ook mensen aan om het maar te 'accepteren'... ook domweg omdat ze de gevaren als overdreven hoog inschatten en vooral een hoop overdrijven....

Punt is dat als je de realiteit gewoon een stuk realistischer ziet en ophoud de overheid of bepaalde machten voor te doen als 'almachtig' kun je juist ook de motivatie hebben om wél te pogen je eigen omgeving te beinvloedden.. of bv zelf actief te worden op een positieve en constructieve manier..
Enkel moet je dan ophouden bepaalde onzinnige en fantastische gedachtespinsels uit te dragen, na te blaten wat je allemaal leest aan paranoia complot-profeten op internet die je vooral 'machteloos' doen voelen tegen iets 'dat veel groter is'.

Je privacy beschermen doe je gewoon door zelf een individu te worden en op te houden aan te nemen wat je allemaal vertelt wordt ...
ook bv eens kritisch te kijekn welke 'bedreiging' er nu werkelijk schuilt in een techniek als RFID, en op welke manier je er wél en welke je niet ermee kunt of wilt omgaan.. niet jezelf af te schermen van de maatschappij, maar in te zien dat je er zelf middenin staat en zélf diegene bent die je eigen maatschappij vormgeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 03-01-2008 18:23:42 ]
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:18:45 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55752428
op de paar aanvalletjes en overdrijvingen na.. (ja je doet het zelf ook, in je aannames van hoe mensen zijn, want zoals jij zegt dat zogenaamde conspiracy nuts 'aannemen' dat veel mensen schapen zijn en er meer aan de hand is dan je op de tv of in de kranten tegenkomt.. het zijn mensen als jij en ik die tot bepaalde conclusies komen naar ervaring, natuurlijk zitten er gekken tussen, maar die heb je ook in de 2e kamer. , Ik heb verder weer eens een post van je gelezen waar ik het mee eens ben.
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:31:59 #134
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_55752785
Goed stukje RM-rf.

Ben het niet helemaal eens met jouw stelling dat er geen georganiseerde club achter het beperken van privacy zit, maar ben het wel met je eens dat er ook veel tegenstrijdige belangen zijn en dat niet alles tot in de details gepland is.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_55754649
Niet alles zal gepland zijn. Ik geloof niet dat te doen is. Wel zie je overal "kleine initiatieven" ontstaan om het gebruik van een RFID chip te promoten. Op een gegeven moment is me zo gewend aan het feit dat je overal je elektronische spoor achterlaat, dat de weerstand om er iets groters meer te doen nog erg klein is.

Het probleem met de chips is namelijk niet dat ze van grote afstand uitgelezen zouden kunnen worden. Het punt is dat mensen de chip maar al te graag laten uitlezen. In het OV, in de winkel en in de VIP bar van de Baya. Als er op een gegeven moment een koppeling ontstaat van databases kan er een ongewenste situatie ontstaan.

Zou het alleen om een paspoort gaan dan is dat niet zo'n probleem. In het gekste geval maak je de chip onklaar. Het gaat me om de mogelijkheid verbanden te leggen over grote groepen mensen. Zoals het voornemen van de NS om aanbiedingen te doen op basis van regelmatig afgelegde treinreizen.
pi_55754981
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:55 schreef deom het volgende:
Als er op een gegeven moment een koppeling ontstaat van databases kan er een ongewenste situatie ontstaan.
Dát is idd het probleem, vooral omdat je eigenlijk vrijwel zeker kunt verwachten dat het gaat gebeuren.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:59:42 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55756446
voor de critici, stel eens dat de chip net zo wordt toegepast als de ID plicht van nu? Ik vind dat een reëele stelling. Dat je dus geregistreerd moét staan volgens de wet dmv chip inclusief biometrische gegevens.

Hoe klinkt dat?
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:05:00 #138
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55756637
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:59 schreef BaajGuardian het volgende:
voor de critici, stel eens dat de chip net zo wordt toegepast als de ID plicht van nu? Ik vind dat een reëele stelling. Dat je dus geregistreerd moét staan volgens de wet dmv chip inclusief biometrische gegevens.

Hoe klinkt dat?
Even voor de duidelijkheid dan, wat zie jij hier als "de chip" ?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:06:47 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55756693
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid dan, wat zie jij hier als "de chip" ?
Hetzelfde als wat jij eronder ziet.
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:08:06 #140
pi_55756731
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:59 schreef BaajGuardian het volgende:

Hoe klinkt dat?
Hetzelfde als atoom-energie het ligt eraan op welke manier en hoe je er mee om gaat.

Eigenlijk vind ik dat je veel verder moet denken. Cyborgs. Jezelf volstoppen met allerhande technologie om sneller te kunnen denken en langer te kunnen neuken. Ben je daar tegen?
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:09:16 #141
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55756779
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:06 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hetzelfde als wat jij eronder ziet.
Doe eens niet zo flauw trollen en beantwoord gewoon de vraag...
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:02:15 #142
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55758211
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hetzelfde als atoom-energie het ligt eraan op welke manier en hoe je er mee om gaat.

Eigenlijk vind ik dat je veel verder moet denken. Cyborgs. Jezelf volstoppen met allerhande technologie om sneller te kunnen denken en langer te kunnen neuken. Ben je daar tegen?
Ja daar ben ik tegen, vind je dat raar?
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:03:50 #143
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55758253
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja!

Trouwens als je langer wilt neuken of andere zaken. De natuur staat bol van de planten en kruiden. Daar heb je echt geen idioterie van de techniek bij nodig.

Een simpel pepermuntje maakt je al helder denkender en alerter.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_55758258
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:13 schreef RM-rf het volgende:
...
Eventjes terug
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:35 schreef Xith het volgende:

En Baaj vroeg wat jij onder privacy verstond, ben ik ook benieuwd naar ...
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:05:32 #145
52357 Lambiekje
pi_55758300
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Doe eens niet zo flauw trollen en beantwoord gewoon de vraag...
jy denkt vast aan een paprikagekruid stuk Lays-aardapppelschijfje
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:06:54 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55758340
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jy denkt vast aan een paprikagekruid stuk Lays-aardapppelschijfje

Ga ajb ergens anders trollen
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:08:41 #147
52357 Lambiekje
pi_55758380
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:04 schreef Xith het volgende:

[..]

Eventjes terug
[..]

En Baaj vroeg wat jij onder privacy verstond, ben ik ook benieuwd naar ...
Als we straks een chip hebben en een hacker heeft een chip-reader. En kan met een blik op de monitor zien of je een hartpatient of bodybuilder bent of wat je banksaldo is. Dat lijkt me echt fantastich als veiligheid. Een receptioniste van hotel weet meteen of je een slippertje maakt.

Minority Report met zijn pre-crime ...dat lijkt mij nu niet eens zo heel onwaarschijnlijk meer.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:10:12 #148
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55758413
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ga ajb ergens anders trollen
Haha hij had je wel he, en dan maar janken dat er wordt getrolt terwijl jij zelf steeds zit te trollen met je "antwoord daar eens op" terwijl ik je al 100x heb gezegd dat jij niet hoeft te weten wat ik weet en als ik iets niet zal posten is dat mijn zaak.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:13:31 #149
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55758524
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Haha hij had je wel he, en dan maar janken dat er wordt getrolt terwijl jij zelf steeds zit te trollen met je "antwoord daar eens op" terwijl ik je al 100x heb gezegd dat jij niet hoeft te weten wat ik weet en als ik iets niet zal posten is dat mijn zaak.
Hij had me wel? Ik vraag me af hoe je dat er in weet te zien... Maargoed, ieder zijn kronkels.

Ik zou nog steeds graag een antwoord willen hebben.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:30:27 #150
pi_55759047
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja!

Trouwens als je langer wilt neuken of andere zaken. De natuur staat bol van de planten en kruiden. Daar heb je echt geen idioterie van de techniek bij nodig.

Een simpel pepermuntje maakt je al helder denkender en alerter.
Je vind het beter om allerlei vage chemicaliën in te nemen waarvan je maar moet afwachten wat het doet ipv technologie waarvan je van tevoren precies weet wat het doen, wat het je kost en wat het je oplevert?

Vreemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')