De vraag die mensen zich zouden kunnen stellen is: hoeveel ruimte zit er tussen dieren en mensen. psychologisch, anatomisch, buiten principes om zijn mens en dier nogal gelijk, neem bijvoorbeeld ratten en varkens. Nee ik hoef dat niet uit te leggen denk ik, dat weet een scholier nog wel.
Wat stopt een overduidelijk voor economie en controle vooruitstrevende constructie als verificatie om zogezegd voordelen te hebben op de mens, wanneer het voor de dieren al voor velen bewezen is. Volgens wie?
Wat zeg ik, mensen chippen hun kinderen allang want dan kun je ze tenminste terugvinden als ze gekidnapped of weggelopen zijn. Dat is veilig, zeer veilig. En daar leveren we graag hun vrijheid voor in. Hun menswaardige vrijheid om buiten andermans wil en wet te zijn waar en hoe ze willen zijn. Volgens mensen die in vol content in deze samenleving bestaan, uit zonodig conformisme, of mischien gewoon gebrek aan inzicht zoals ik het zou noemen is hier best mee te leven, je leeft uiteraard maar een keer en waarom het niet zo makkelijk en kleurrijk mogelijk hebben, met alle keuzes en zaligheid.
Ten koste van 80% van de overige mensen, welk in barre armoede leven, in helse pijnen, dag en nacht.
Dit is niets meer dan een verdedigingsmechanisme uiteindelijk, en niet een verdediging tegen de buitenwereld die onze superieure manier van leven al volledig verkracht heeft, maar tegen de mensen die hier bewust van worden, een oorlog tegen degenen die tegen de stroom in zwemmen, zeg eens eerlijk; kun jij morgen je huis uit gaan en naar de grens lopen zonder voorwerpen die door anderen opgedrongen zijn, en als vrij mens de wereld in trekken? Het antwoord daarop zou mensen al wakker moeten schudden, wie is er bang voor de volkeren? En waarom, dat mensen geregistreerd moeten staan, bang wat volken kunnen doen, en niet vragen waarom, stug volhoudend dat de huidige koers, nee.. het huidig statuut alomvattend is. Terwijl het zo tranquil is, zo doorschijnend schijn ophoud, dat het een valsheid is en een leugen. De omgekeerde wereld, de omgekeerde natuur.
Willen ze zijn als de goden, zo simpel kan het plot zijn. En dat heeft uiteraard niks te maken met religie.
Weg van de natuur, mischien is dat het meningsverschil, de ene kant denkt dat de natuur een vijand is ruw en vol gevaren waar we sinds het begin der tijden van afgroeien tot we goden zijn.
De andere dat onze strijd tegen onze wortels absurd is daar de natuur ons alles bied.
Mischien is het juist de kunst daar een middenweg in te vinden om in alle respect naar ons gezamelijke hang naar zekerheid een transitie tussen de natuur en technologie te ontwikkelen.
Dit soort extremen als het registreren van mensen hebben daar geen plaats in. Vooral aan de mensen die aan die praktijk werken zou ik willen vragen 'zichzelf te analyseren als mens, mischien begrijpen ze dan wat er op tegen is om de mens te binden.
Buiten alle voordelen om, het terugvinden van je kinderen, het sneller en makkelijker winkelen dus consumeren.
Hoeveel ruimte zit er tussen dieren en mensen? Hoeveel ruimte zit er tussen u en uw hond's riem?
If you want your dreams to come true,
don't sleep.