abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:08:01 #241
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53381233
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Geen idee. Maar zelf geloof ik nog steeds niet in de theorie dat de Portugese politie de McCanns erin probeert te luizen. Met name niet omdat de ogen van de wereld, met dank aan de McCanns, direct op hen gericht waren. Dat wil niet zeggen dat er geen fouten zijn gemaakt, zeker aan het begin van het onderzoek. Daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens. Ik zie dat alleen anders. Ik denk dat één van de grootste fouten juist is dat men blijkbaar niet direct rekening heeft gehouden met de mogelijkheid dat er helemaal geen sprake was van ontvoering en klakkeloos het verhaal van de McCanns als waarheid heeft aangenomen. En daarbij zou nu juist best wel eens hebben kunnen meegespeeld dat het om buitenlandse artsen ging en dat de Britse media direct alle camera's op ze gericht had. Plus eventueel nog de invloed van die 'hooggeplaatste Britse personen' (regering) waar je ook steeds over hoort. Er is m.i. een goede kans dat dat de politie of de politiemensen die gelijk al bepaalde twijfels hadden bij het verhaal, hun mond hebben gehouden of in ieder geval niet gelijk onderzoek hebben ingesteld n.a.v. die twijfels. Juist omdat ze waarschijnlijk gelijk zouden zijn afgemaakt (figuurlijk dan ) als zou blijken dat de twijfels onterecht waren.

Aan het feit dat de Portugese politie gelijk hulp heeft ingeroepen van hun Britse collega's en Britse wetenschappelijk instituten op het momént dat ze begonnen te onderzoeken of de McCanns er misschien zelf iets mee te maken hadden, kun je m.i. aflezen dat ze er rekening mee hielden dat ze er vanuit de UK inderdaad van beschuldigd zouden worden de McCanns erin te luizen. Ik geloof best dat er ook in Portugal niet-integere politiemensen zijn, maar ik geloof gewoon niet in een volledig corrupt Portugees politieapparaat dat, terwijl ze bij de hele wereld onder de loep liggen, een onschuldig Brits echtpaar een loer probeert te draaien.
Dit alles zegt nog steeds niks over de schuld of onschuld van de ouders, maar wel dat er hoogstwaarschijnlijk genoeg feiten en aanwijzingen zijn voor de politie om te twijfelen aan hun verhaal en dat ze niet 'zomaar', zonder reden, als verdachten zijn aangemerkt.
Ik denk ook niet dat ze er in worden geluisd, ik denk dat bij gebrek aan fatsoenlijk onderzoek in het begin men er achter kwam dat er toch weinig bewijs was gevonden en men zich heeft geconcentreerd op de mensen die er zowiezo bij waren, de McCanns, waar ze imho niet op hadden gerekend is dat mediabombardement en de hele hype eromheen, wat betreft die lekken, op een gegeven moment gaat dat een eigen leven leiden en werkt het niet echt mee aan een gedegen onderzoek.
Ik geloof ook niet dat het hele politiecorps van Portugal corrupt is, ik vind dat ze het niet integer hebben aangepakt waardoor er misschien wel bewijzen en veklaringen verloren zijn gegaan en er nu niets meer over blijft.

Ik ga nu op verjaardagsvisite!

[ Bericht 2% gewijzigd door kahaarin op 22-09-2007 15:15:08 ]
be nice or go away
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:44:15 #242
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53382023
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:08 schreef kahaarin het volgende:

Ik ga nu op verjaardagsvisite!
Veel plezier!

Toevallig wilde ik net een post gaan plaatsen over verjaardagsvisite! Namelijk in verband met de onduidelijke en tegenstrijdige verhalen van de vriendengroep over een aankomst van iedereen bij het tapasrestaurant.
Kijk, zoals al in één van de eerdere topics werd opgemerkt, verklaringen van verschillende getuigen kunnen verschillen, zonder dat er sprake is van opzet. Maar het ligt er wel een beetje aan waar het over gaat. Verschillende verklaringen over een tijdstip waarop iets gebeurd is zijn b.v. vrij aannemelijk, gewoon omdat niet iedereen de hele tijd op de klok zit te kijken en mensen altijd schatten naar eigen perceptie. Maar verschillende verklaringen over andere zaken kunnen een stuk dubieuzer zijn. Het is bijv. een stuk minder aannemelijk dat niemand meer precies zou weten in welke volgorde de vrienden aankwamen bij het restaurant en ik heb begrepen dat de verklaringen daarover ook flink uiteenlopen.

Stel je bijvoorbeeld een verjaardagsvisite (daar is 'ie ) voor, waar een stuk of 10 mensen komen die je allemaal goed kent. Het is volledig verklaarbaar dat je later niet meer precies weet hoe laat je binnenkwam, laat staan hoe laat de rest er was. Maar het is onwaarschijnlijk dat je achteraf niet meer weet wie er al zat toen je binnenkwam. Of dat je niet meer weet in welke volgorde de mensen na je arriveerden.
En toch schijnt de McCann-vriendenclub daar moeite mee te hebben. Gelijk al. Ik vind dat vreemd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53382565
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Jane het volgende:

[..]

Veel plezier!

Toevallig wilde ik net een post gaan plaatsen over verjaardagsvisite! Namelijk in verband met de onduidelijke en tegenstrijdige verhalen van de vriendengroep over een aankomst van iedereen bij het tapasrestaurant.
Kijk, zoals al in één van de eerdere topics werd opgemerkt, verklaringen van verschillende getuigen kunnen verschillen, zonder dat er sprake is van opzet. Maar het ligt er wel een beetje aan waar het over gaat. Verschillende verklaringen over een tijdstip waarop iets gebeurd is zijn b.v. vrij aannemelijk, gewoon omdat niet iedereen de hele tijd op de klok zit te kijken en mensen altijd schatten naar eigen perceptie. Maar verschillende verklaringen over andere zaken kunnen een stuk dubieuzer zijn. Het is bijv. een stuk minder aannemelijk dat niemand meer precies zou weten in welke volgorde de vrienden aankwamen bij het restaurant en ik heb begrepen dat de verklaringen daarover ook flink uiteenlopen.

Stel je bijvoorbeeld een verjaardagsvisite (daar is 'ie ) voor, waar een stuk of 10 mensen komen die je allemaal goed kent. Het is volledig verklaarbaar dat je later niet meer precies weet hoe laat je binnenkwam, laat staan hoe laat de rest er was. Maar het is onwaarschijnlijk dat je achteraf niet meer weet wie er al zat toen je binnenkwam. Of dat je niet meer weet in welke volgorde de mensen na je arriveerden.
En toch schijnt de McCann-vriendenclub daar moeite mee te hebben. Gelijk al. Ik vind dat vreemd.
ik geloof dat er aardig wat verwarring kan ontstaan anders, neem zoiets simpels als iemand die naar de WC gaat, dan denk je in eerste instantie dat die later komt tot je duidelijk word dat die er al eerder was en alleen even naar de pot .. vooral ook omdat je er op het moment zelf helemaal niet bij stilstaat, totaal irrelevant toch normaal gesproken, of je nou om ½9, ¼ voor 9 of 9 uur bent verschenen ?

@ kahaarin .. have fun
pleased to meet you
pi_53384120
Die Murat blijft overigens gewoon formeel verdachte todat het onderzoek is afgelopen: "Today the respected Portuguese weekly newspaper Sol reported that Mr Murat had now been told that police have no case against him. But he is to remain an arguido until the investigation is complete to avoid compromising other ongoing inquiries, the newspaper said."

De verklaring voor het verschil in tijd wat betreft die laatste foto van Madeleine, misschien al gemeld hoor: "The last photograph of Madeleine was taken by Mrs McCann at exactly 2.29pm on May 3, sitting laughing in the sunshine dabbling her feet in the pool at the Ocean Club complex in Praia da Luz with her father by her side. The digital time reading on the photograph shows 1.29pm, but it is understood the camera clock was exactly an hour out and had not been reset." Daily Mail

Kan zijn dat die vriendenclub dat niet zo fijn zal vinden dat Murat niet meer echt in beeld is, gisteren uit de Daily Mail: For the first time, friends of the couple claimed that the stranger seen walking away from the Praia da Luz holiday complex on May 3, apparently with a child in his arms, was heading towards former chief suspect Robert Murat's home. The allegation raised new questions over whether Mr Murat could still be linked to the inquiry after fading into the background when the McCanns were named as formal suspects. Previous versions of the May 3 sighting have always suggested that the mystery figure turned right out of the complex and walked urgently downhill in the direction of the beach, away from the villa where the 33-year-old former UK car salesman lives with his mother."

Yesterday one of the McCann circle, speaking on condition of anonymity, described a route which would have taken the man towards the villa, about 75 yards away. At one stage in the investigation it was reported that a police dog following Madeleine's scent had tracked it to an area near the villa gates. The mystery man sighting has always been at the centre of controversy. Jane Tanner, one of the friends dining with the McCanns on the night of Madeleine's disappearance, insists she saw a man carrying a child less than an hour before it was discovered Madeleine had vanished. However, Portuguese detectives have always played down the information."

(@ kahaarin, lots of fun he )
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:39:19 #245
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53384530
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Jane het volgende:

[..]
[..]

Meen je dat nu? Als ik een avondje op café ga moet je mij de dag erna niet vragen wie er al zat of wie er na mij binnenkwam.
Maar misschien drink ik teveel...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:51:48 #246
1986 Jane
pi_53384820
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:39 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Meen je dat nu? Als ik een avondje op café ga moet je mij de dag erna niet vragen wie er al zat of wie er na mij binnenkwam.
Maar misschien drink ik teveel...
Ja, ik had er al bij willen zeggen "tenzij je al dronken binnenkomt". Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat daar in Portugal niet al voor het eten strontlazerus waren.
pi_53384896
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 09:48 schreef Suko het volgende:
Blijft onduidelijk wat er nu precies heeft plaatsgevonden die dag, wat snippers uit de Daily Mail vandaag:
McCanns: What we really did in the missing six hours
Ik heb even zin om heel cynisch te doen: "Leuke vakantie met de kinderen!"

Dat had ik mooi kunnen gebruiken in mijn boek: ontbijten, kinderen afleveren bij de Kids Club tot half één, dan even plichtmatig vakantiefoto's maken aan de zwembadrand ("Smile!"), en daarna snel de kinderen weer terugbrengen naar de Kids Club, want er moet getennist worden. Om half zes de kinderen weer ophalen, snel een paar blikken opwarmen en het hele zootje in bed leggen - en dan lekker uit eten in de Tapas bar.

Hahaha.

Ze hebben Maddie waarschijnlijk niet vermoord, zo denk ik er inmiddels over, maar God, wat een grap en wat een cliché: de hardwerkende ouders met de drie modelkinderen...
pi_53384973
Ik ben 't ook regelmatig kwijt hoor, wie er nu op welk tijdstip binnenkwam, vooral als er meerdere mensen tegelijkertijd binnen komen lopen. Heb ook wel eens gehad dat iemand bij hoog en bij laag beweerde dat ik niet op een verjaardagsfeestje was geweest omdat hij me niet had gezien toen 'ie binnenkwam (ik zat op 't toilet), heb daar nog bijna ruzie met 'm over gehad.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:10:27 #249
1986 Jane
pi_53385276
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:54 schreef Nadine26 het volgende:

Ik wilde eerder ook al een cynische opmerking maken, ja. Dat ik waarschijnlijk net zo'n gewéldige moeder zou zijn als Kate van 3 kinderen van onder de 4 jaar. Want ontbijten, lunchen en in bed leggen, dat lukt ook mij nog wel.

Maar goed, past misschien wel een beetje in de Britse traditie, waar de mensen met geld hun kinderen natuurlijk vroeger al vanaf hun 6e het hele jaar naar kostschool stuurden en ze alleen in de vakantie even kwamen logeren. Ik denk dat in dat soort kringen helemaal niet zo gek tegen dit soort praktijken aangekeken wordt.
Ik, daarentegen, kan me er hélemaal niks bij voorstellen en vind het doodzielig voor die kinderen.
pi_53385438
Zij beschouwen de tijd die ze met de kinderen doorbrengen waarschijnlijk als 'quality-time'.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:23:17 #251
1986 Jane
pi_53385516
Misschien moeten we de McCanns zelfs nog wel prijzen. Dat ze überhaupt gemerkt hebben dat er een kind weg was.
pi_53385583
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:23 schreef Jane het volgende:
Misschien moeten we de McCanns zelfs nog wel prijzen. Dat ze überhaupt gemerkt hebben dat er een kind weg was.
voor 't zelfde geld hadden ze 't pas op 't vliegveld terug naar huis ontdekt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:31:19 #253
1986 Jane
pi_53385690
Overigens brachten de McCanns de tweeling tot 10 augustus nog steeds dagelijks naar de Ocean Club creche. Toen zaten ze zelf dus al niet meer in dat complex.
quote:
Madeleine's parents forced to take twins out of creche to avoid 'upsetting' holidaymakers
artikel uit de Daily Mail
Wat mij wel weer extra vraagtekens doet zetten bij de hoeveelheid luiers die ze destijds meeverhuisd hebben naar hun nieuwe villa. Want ik neem aan dat de creche niet de vuile luiers van je kinderen aan je meegeeft als je ze komt ophalen. Desondanks hebben de luiers die er wellicht dan al waren toch zó gelekt dat er allerlei bodily fluids in de kofferbak lagen...?
pi_53387172
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:54 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat had ik mooi kunnen gebruiken in mijn boek: ontbijten, kinderen afleveren bij de Kids Club tot half één, dan even plichtmatig vakantiefoto's maken aan de zwembadrand ("Smile!"), en daarna snel de kinderen weer terugbrengen naar de Kids Club, want er moet getennist worden. Om half zes de kinderen weer ophalen, snel een paar blikken opwarmen en het hele zootje in bed leggen - en dan lekker uit eten in de Tapas bar.

Hahaha.

Ze hebben Maddie waarschijnlijk niet vermoord, zo denk ik er inmiddels over, maar God, wat een grap en wat een cliché: de hardwerkende ouders met de drie modelkinderen...
Hear hear, nog afgezien van het feit dat die kids 's avond letterlijk zijn uitgeput...Ik heb van Moussie begrepen dat in de UK oma op de kids past. Waarom zoveel moeite doen om kinderen te krijgen om ze vervolgens, met foto-speelmomentjes, op te bergen tijdens de vakantie.
pi_53387215
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:23 schreef Jane het volgende:
Maar eigenlijk te treurig voor woorden....
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:26 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

voor 't zelfde geld hadden ze 't pas op 't vliegveld terug naar huis ontdekt.
Idem dito...
pi_53387953
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef Suko het volgende:

[..]

Hear hear, nog afgezien van het feit dat die kids 's avond letterlijk zijn uitgeput...Ik heb van Moussie begrepen dat in de UK oma op de kids past. Waarom zoveel moeite doen om kinderen te krijgen om ze vervolgens, met foto-speelmomentjes, op te bergen tijdens de vakantie.
uhm, dat heb je dan verkeerd begrepen .. oma zei alleen maar dat ze thuis een vaste sitter hebben die ze dus wel vertrouwen .. het geheel dan op de vraag waarom er geen sitter was (geen vertrouwen in een vreemde alleen met de kids), en of ze "dat" thuis ook deden, niet dus .. maar wie die sitter is, geen idee

maar jullie zijn wel cynisch dames .. nog een wonder dat ze er zo snel achter zijn gekomen, tss tss ..
we hebben toch geen idee hoe het er bij hun thuis aan toe gaat .. wie weet werkt moeder alleen in de ochtend en verzorgt de rest van de dag de kinderen zelf en is dit voor de kinderen een normale routine .. ?
pleased to meet you
pi_53390221
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:02 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, dat heb je dan verkeerd begrepen .. oma zei alleen maar dat ze thuis een vaste sitter hebben die ze dus wel vertrouwen .. het geheel dan op de vraag waarom er geen sitter was (geen vertrouwen in een vreemde alleen met de kids), en of ze "dat" thuis ook deden, niet dus .. maar wie die sitter is, geen idee

maar jullie zijn wel cynisch dames .. nog een wonder dat ze er zo snel achter zijn gekomen, tss tss ..
we hebben toch geen idee hoe het er bij hun thuis aan toe gaat .. wie weet werkt moeder alleen in de ochtend en verzorgt de rest van de dag de kinderen zelf en is dit voor de kinderen een normale routine .. ?
Ohw, sorry indeed verkeerd begrepen... Maar goed, ze hadden ook iemand uit de crèche kunnen kiezen als oppas, of daar advies kunnen inwinnen over een goede ervaren babysitter. Overigens is Kate McCann een parttime huisarts dus ze zal best wat tijd met de kids doorbrengen, denk ik. Nog even wat cynisme er bovenop gooien, over Kate "she trained as an anaesthetist before retraining as a GP" Uit een interview op de The Times. Maar ik denk niet dat Madeleine alleen of alledrie de kids iets hebben gekregen om te goed te slapen, met zo'n dagprogamma ben je bijna comateus. Wij gaan nu film kijken. Tot morgen maar weer.
pi_53391852
Op de website van HJKorterink (misdaadjournalist) staan vandaag en gister een paar stukje over Eef Hoos.
Eef Hoos zegt de moord te kunnen oplossen als hij een paar mensen krijgt die hem helpen met het onderzoek.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_53395515
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:23 schreef Suko het volgende:

[..]

Ohw, sorry indeed verkeerd begrepen... Maar goed, ze hadden ook iemand uit de crèche kunnen kiezen als oppas, of daar advies kunnen inwinnen over een goede ervaren babysitter.
dan is het nog steeds een vreemde die met je kinderen alleen is .. en tja, da's een stukje paranoia dat ik heel goed kan begrijpen, ik heb mijn kids ook nooit alleen gelaten met iemand die ik niet ken, dan bleef ik liever thuis
quote:
Overigens is Kate McCann een parttime huisarts dus ze zal best wat tijd met de kids doorbrengen, denk ik. Nog even wat cynisme er bovenop gooien, over Kate "she trained as an anaesthetist before retraining as a GP" Uit een interview op de The Times.
heel normaal toch, minder uren gaan werken als de kinderen komen ..
en zeker in de medische sector schijnt dat heel normaal te zijn, vandaar dat er zo weinig oudere vrouwelijke artsen zijn in de ziekenhuizen, onregelmatige diensten zijn moeilijk te combineren met kinderen .. en tja, ze zou idd als voormalige anesthesiste over de kennis beschikken hoe je iemand moet verdoven, maar juist omdat zij prof is/was weet zij ook de goede dosis, dus zij alleen en per ongeluk lijkt mij onwaarschijnlijk .. en dan kom je weer bij het scenario dat het òf opzet was òf beide ouders hebben haar en dosis gegeven, en van het tweede hadden we al ergens in het begin van deze reeks van andere profs te horen gekregen dat zoiets met de hedendaagse middelen niet meer mogelijk is
quote:
Maar ik denk niet dat Madeleine alleen of alledrie de kids iets hebben gekregen om te goed te slapen, met zo'n dagprogamma ben je bijna comateus.
hehe, ja hoor, daar is over nagedacht
quote:
Wij gaan nu film kijken. Tot morgen maar weer.
enjoy .. later
pleased to meet you
pi_53395702
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:15 schreef Mickmek het volgende:
Op de website van HJKorterink (misdaadjournalist) staan vandaag en gister een paar stukje over Eef Hoos.
Eef Hoos zegt de moord te kunnen oplossen als hij een paar mensen krijgt die hem helpen met het onderzoek.
wat moeten we daar nou weer van denken .. meneer blijft beweren dat die onschuldig is maar hij heeft daar blijkbaar wel toegang tot informatie waar de politie niet bij kan komen cq contacten in de onderwereld ?

om trouwens op een eerdere vraag van je terug te komen .. dat is een leeftijdsfase die bijna ieder kind doorloopt, een uitgesproken voorkeur hebben voor een van de ouders, meestal is het de ouder van het andere geslacht .. later, als ik groot ben ga ik met papa/mama trouwen, dat gebeuren
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')