quote:Voor Mourinho heb ik zelfs Real Madrid afgezegd'
21/09/2007 14:26
Daags na het vertrek van coach José Mourinho is de rust nog niet teruggekeerd bij Chelsea. Veel spelers van The Blues spreken hun verbazing uit.
'Het nieuws is bij mij ingeslagen als een bom', bekende Claude Makélélé. 'Ik had nooit gedacht dat de coach na twee maanden in het nieuwe seizoen al zou vertrekken. We zagen de druk op Mourinho wel toenemen, maar hij was nog steeds vol vertrouwen dat het goed zou komen.'
Ook Ricardo Carvalho toonde zich teleurgesteld. 'Ik kan nog niet geloven dat Mourinho is vertrokken. Dit is pas de eerste keer dat hij ergens is weggegaan zonder zijn werk af te maken. Ik had dit dan ook nooit verwacht. Voor mij is hij de beste coach van de wereld.'
Zo goed zelfs dat Carvalho Chelsea trouw is gebleven vanwege de aanwezigheid van zijn landgenoot. 'Ik heb zelfs een goed aanbod van Real Madrid afgeslagen', onthulde de Portugese verdediger. Ook Fransman Florent Malouda koos deze zomer voor Chelsea vanwege Mourinho. 'Na één gesprek was ik al overtuigd.'
De uitspraken van Carvalho en Malouda staan niet op zich. De Engelse pers speculeert dat een aantal sterspelers het voorbeeld van Mourinho zal volgen en Chelsea zal gaan verlaten. Didier Drogba zou zelfs furieus zijn over het vertrek van de coach, terwijl ook Frank Lampard zijn contract nog niet zou hebben verlengd omdat er onduidelijkheid bestond over het aanblijven van Mourinho.
Geld van de Rus maakt het voetbal nu alsnog kapot...quote:
London is het meest welvarende gebied van de EU, dus ze zullen wel wat geld hebbenquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mag het iemand verbazen ? Heb je die ticketprijzen al eens gezien ? De gemiddelde Londenaar gaat failliet als ie n paar keer gaat kijken ...
En clubs zouden zich melden voor spelers die niet meer in de CL uit mogen komen dit seizoen, omdat....quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:33 schreef andre347 het volgende:
Jammer voor die spelers, maar ze zitten in ieder geval nog tot de 'winterstop' vast bij Chelsea. Dan zullen er ook wel verscheidene weg gaan. Er is vast wel interesse in de spelers van Chelsea![]()
Tjah, het is natuurlijk een dubbeltje op z'n kant. Op dit moment is Abramovich "untouchable" , hij is de man met het geld die de resultaten belooft. (en tot nog toe krijgt, maar hij wil nog meer dus). Als Chelsea hier beter uit wordt en opnieuw de titel of de CL wint dan is hij nog meer untouchable natuurlijk en komt hij hieruit als grote winnaar. Maar je kan even goed zoals ik hier zei de situatie krijgen die je destijds bij het grote Marseille van Bernard Tapie (ook zo'n supermiljardairmecenas) had toen Raymond Goethals daar (na de CL winst dan nog) opstapte toen ie genoeg had van het geklaag en gezaag van Tapie: spelerkern misnoegd, spelers willen en gaan weg, de resultaten bij de opvolger vallen tegen, enkele dure paniekaankopen , die paniekaankopen liggen nog slechter in de kern en mislukken, de paniek slaat helemaal toe en Tapie gaat zelfs de tegenstand proberen om te kopen en uiteindelijk stort de hele boel als een kaartenhuisje ineen ...quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:55 schreef Doc het volgende:
Best leuk eigenlijk. Als CFC nu geen kampioen wordt is dat heel prima, maar als ze wel kampioen worden is het duidelijk dat het niet zozeer die Mourinho was, maar de pegels van Brammetje die het kampioenschap opleverde ...
Zo zwart-wit is het natuurlijk, er zijn heel veel factoren die naar een kampioenschap leiden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:55 schreef Doc het volgende:
Best leuk eigenlijk. Als CFC nu geen kampioen wordt is dat heel prima, maar als ze wel kampioen worden is het duidelijk dat het niet zozeer die Mourinho was, maar de pegels van Brammetje die het kampioenschap opleverde ...
De enige baan die hij in Engeland nog krijgt is hopelijk die van bondscoach.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:03 schreef Doc het volgende:
van de bbc-site
Mourinho said: "I will come back and manage here, but I don't want it as my next step - it must be another country, another experience, another football."
"I'm 44 and I hope I will have many years in English football. I love English football," added Mourinho.
Dat klinkt dat hij best ooit (ter zijnder tijd) wel eens de opvolger van RedNose zou kunnen gaan worden ...
1) Dat snap ik, maar het haalt wel wat van de glas van M.'s prestatie als een no-mark als Avram Grant het ook kan ...quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:06 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
1) Zo zwart-wit is het natuurlijk, er zijn heel veel factoren die naar een kampioenschap leiden.
[..]
2) De enige baan die hij in Engeland nog krijgt is hopelijk die van bondscoach.
Van een no-mark gesproken. Ik bekeek een die man zijn trainerscarriere in Israël en van de 134 matchen die hij daar trainer was verloor hij er maar 16 en haalde hij 4 landstitels binnen ...quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:08 schreef Doc het volgende:
[..]
1) Dat snap ik, maar het haalt wel wat van de glas van M.'s prestatie als een no-mark als Avram Grant het ook kan ...
2) Ik snap dat je dat als CFC fan hoopt![]()
Heb je wel een punt. Ik zie het eigenlijk dan ook niet meer gebeuren. Als de komende maanden Chelsea ook echt afhaakt, dan gewoon settlen voor een top 4 plek.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:08 schreef Doc het volgende:
[..]
1) Dat snap ik, maar het haalt wel wat van de glas van M.'s prestatie als een no-mark als Avram Grant het ook kan ...
2) Ik snap dat je dat als CFC fan hoopt![]()
Als Chelsea Mourinho verweet om geen attractief voetbal te brengen en dan Lippi zou aannemen is dat helemaal een lachertjequote:Op vrijdag 21 september 2007 23:16 schreef Branieschopper het volgende:
lippi volgt mou op
lippi wil naar engeland.. En heb italie tijdens het WK heerlijk voetbal zien spelen!quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als Chelsea Mourinho verweet om geen attractief voetbal te brengen en dan Lippi zou aannemen is dat helemaal een lachertje(Lippi coachte trouwens nog nooit buiten Italië omdat ie nauwelijks Engels spreekt)
Ik snap niet meteen waar je op doelt ?quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:18 schreef Public_NME het volgende:
[afbeelding]
Was ik de enige die dit opviel bij het interviewtje van Studio Sport? Leek me nogal met opzet, aangezien hij het er net over had totaal met Chelsea te breken. Geloof nooit dat dit toevallig is.(voor het filmpje, kijk bij de Nos en dan studio sport)
Je bent echt een Belg heh?!quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik snap niet meteen waar je op doelt ?![]()
Hij wrijft met z'n middenvinger en half zijn wijsvinger z'n wang onder z'n oog schoon. Dat doe ik ook vaak en onbewust ...quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:32 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Je bent echt een Belg heh?!Kijk eens naar de stand van zijn vinger?! Deden jullie dat vroeger in de puberteit nooit?
Nee dat zegt hij niet, misschien is de capture wat onduidelijk, maar hij zegt juist dat hij totaal met Chelsea breekt en niet wil dat de supporters zijn naam blijven scanderen. Kijk maar hier vanaf 2.36 http://www.nos.nl/nosstud(...)7/9/21/index_av.htmlquote:Op zaterdag 22 september 2007 00:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij wrijft met z'n middenvinger en half zijn wijsvinger z'n wang onder z'n oog schoon. Dat doe ik ook vaak en onbewust ...
Overigens strookt die zogenaamde middenvinger helemaal niet met wat hij zegt. Hij zegt net dat hij hoopt dat de fans en spelers Chelsea blijven steunen ...
misschien spreekt-ie dat al ? 'Mourinho is fluent in five languages'quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:23 schreef RayMania het volgende:
Italiaans lijkt mij dan het meest waarschijnlijkst.
Ik zeg ook niet dat het een complete sukkel is, maar hij staat niet heel hoog in de top 100-lijst van toptrainers.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van een no-mark gesproken. Ik bekeek een die man zijn trainerscarriere in Israël en van de 134 matchen die hij daar trainer was verloor hij er maar 16 en haalde hij 4 landstitels binnen ...
Een sukkelaar op dat vlak zal de vent toch ook niet zijn ...
Ach, dan kan alle aversie tenminste weer traditioneel 100% op een club gericht wordenquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:15 schreef mcyodogg het volgende:
Jij mag het ook hopen als LFC-fan, want wie wil nou een oppermachtig United zien?![]()
In een interview zei hij dat er twee competities waren die hem interesseerden waar hij een nieuwe taal kon leren: de Duitse en de Italiaansequote:Op zaterdag 22 september 2007 11:21 schreef AminBen het volgende:
'ik ga een nieuwe taal leren'
Welke talen spreekt hij nu als ex-tolk? Portugees, Spaans, Engels en Frans weet ik zeker.
quote:'Mourinho wil salaris van 8,4 miljoen euro van FA'
Tell-a-Friend Tell-a-Friend Print dit artikel print nieuwsartikel
Datum: 1-dec-2007 09:47
De FA zal diep in de buidel moeten tasten om José Mourinho te strikken voor het bondscoachschap. Volgens Engelse tabloids vraagt de Portugees een jaarsalaris van zes miljoen pond, zo';n 8,5 miljoen euro.
Mourinho zou meer willen verdienen dan Sven-Göran Eriksson, bondscoach tussen 2001 en 2006. De Zweed toucheerde jaarlijks vijf miljoen pond. Steve McClaren, ontslagen na het mislopen van EURO 2008, deed de klus voor 2,5 miljoen pond, ongeveer 3,5 miljoen euro.
De FA overweegt overigens een andere beloningsstructuur in te voeren, meldt The Sun. De nieuwe bondscoach zou een jaarsalaris van drie miljoen pond tegemoet kunnen zien en bonussen incasseren als een eindronde wordt gehaald. (MA)
wat een geldwolf zeg. Alsof ie bij chelsea al niet genoeg heeft verdiend. Mourinho mag blij zijn dat de FA zo'n middelmatige en arrogante trainer wil hebbenquote:
Dat is natuurlijk helemaal waar, dat land presteert nooit wat op grote eind toernooien.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:24 schreef Steven184 het volgende:
Ach, bondscoach in Engeland is toch wel de meest ondankbare plaats van alle grote landen.
En niet te vergeten de Engelse pers die al het onbenullige opblaast van hier tot timboektoe. Een echt eigen lijn volgen is er niet bij, want elke zelfbenoemde expert gaat daar kritiek geven en de publieke opinie luistert daar maar wat graag naar.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:28 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal waar, dat land presteert nooit wat op grote eind toernooien.
Dan hebben we gewoon weer puur cabaret natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:06 schreef mcyodogg het volgende:
Maar als er iemand is die perfect met de Engelse pers weet om te gaan is het Mourinho wel. Stel je voor dat Van Gaal daar ging zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |