Het is geen uitspraak van mij dat geloof geestesziek is, dat hebben verscheidene filosofen wel uitspraken over gedaan als Freud. Het is toch ook zo duidelijk als je geloofd dat de aarde z'n beetje 6000 jaar oud is. En voor elke weerlegging wel een totaal ridicuul antwoord weet te geven. De mensen met HBO en dan toch in Jezus geloven is gewoon eng. heel eng. maar daarin tegen wel interessant. Hoe iemand dat kan rijmen.quote:Op donderdag 20 september 2007 01:23 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Yep een manipulatief eerste deel in de film bedoelt als instrument om "gelovige" Amerikanen aan te tonen dat ze gebrainwashed zijn op meerdere fronten waarna men dus wijst op 9/11 en het argument dat diezelfde Amerikanen ook daarin gebrainwashed zijn mede door Bush en z'n goddelijke missie..
Maar ja ik geloof ook en ben vanaf dag 1 met betrekking tot 9/11 er van overtuigd dat het opzet is ..
Dus gelovigen verschillen mwa .. ga dan liever nog even door over beschaving en Maya's, Inca's Egyptenaars, Summeriers, Babyloniers, Chinezen, Romeinse rijk ect ..
Dat is net zo geloofwaardig als de officiële 9/11 lezing.
[..]
belachelijk, jy onderkent die bevolkingen. Onze huidige maatschappij is geen stap beter dan het romeinse rijk.
[..]
Zo jij durft .. Ik krijg ineens een heel ander beeld van jou ..![]()
(Gelijke monniken gelijke kappen !)
(Of is er soms verholen sympathie voor het anti religieuze uitstapje van Lambiek wat tot uiting komt in een scherts lesje Asterix en Obelix , uh pardon, geschiedenis en beschaving doch welk niet verwijderd word in het geheel terwijl het duidelijk off topic is ..)
Mocht ik de hand in eigen boezem dienen te steken dan is het mijn onbedoelde (uitlokking) door te verwijzen naar het eerste stukje film van Zeitgeist dat dit schrijven uitlokt)
ook wel aardig stukje. http://www.huubmous.nl/2007/01/02/reve-en-de-extase-van-de-rat/quote:Een van de meest bekende tegenstanders van
religie, de Weense psycholoog Sigmund Freud, riep
religie uit tot “vijand” en spirituele overtuigingen tot
zowel bijgeloof als de “universele obsessieve neurose”. Hij
onderwees dat kennis iemand verwijdert van religie. Hij
beschouwde religie als “achterhaald”.
tja.. een 2000 jaar geleden werd zo iemand gekruisigd. Your point?quote:Het is toch ook van de zotte om in Jezus te geloven. Als z'n jostie nu op zou staan van "ik ben de zoon van god". Dan zouden we hem opsluiten met een dwangbuis en levenslang TBS.
Ga jij iemand in een dwangbuis vereren en verafgoden? Lijkt me niet toch?quote:Op donderdag 20 september 2007 10:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
tja.. een 2000 jaar geleden werd zo iemand gekruisigd. Your point?
hangt er vanaf wat die persoon gedaan heeft voor hij in die dwangbuis werd geduwd.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ga jij iemand in een dwangbuis vereren en verafgoden? Lijkt me niet toch?
Kijk, als jij wilt geloven prima!quote:Op donderdag 20 september 2007 10:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat die persoon gedaan heeft voor hij in die dwangbuis werd geduwd.
Waarom dan wel iemand die op het kruis is getimmerd. Toen wist men al dat het gewoon niet spoort, om te roepen van ik ben de zoon van god.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ga jij iemand in een dwangbuis vereren en verafgoden? Lijkt me niet toch?
Preciesquote:Op donderdag 20 september 2007 11:04 schreef LENUS het volgende:
[..]
Kijk, als jij wilt geloven prima!Discussieren over geloven of niet geloven is bij nader inzien een beetje onzinnig.
Ieder mag geloven in welke God dan ook.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is toch ook van de zotte om in Jezus te geloven. Als z'n jostie nu op zou staan van "ik ben de zoon van god". Dan zouden we hem opsluiten met een dwangbuis en levenslang TBS.
En nog triester is het feit dat de Bijbel en het Jezus verhaal nog gebaseerd is op plagiaat ook.
ik neem aan dat TS dit bedoelt:quote:Op donderdag 20 september 2007 11:08 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ieder mag geloven in welke God dan ook.
Dat is een recht.
Dat jij dat zot vindt is jouw persoonlijke mening.
Niet iedereen denkt als jij.
Maar leg me eens uit wat je bedoeld met plagiaat?
Discussie is na aanleiding deel 1 van Zeitgeist.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:09 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik neem aan dat TS dit bedoelt:
Het onstaan van het Nieuwe Testament
(een vrij omstreden theorie overigens)
ik geloof niets, in iedere geval niet in de sinterklaas voor volwassenen.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:44 schreef Rasing het volgende:
Vreemd dat TS een topic opent over irrationeel geloven. Hij heeft daar zelf nl ook wel een handje van. Wat zeg ik, twee volle handen.
Ik vind je AIDS-topics anders niet lijken op onpartijdige proefballonnen.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:07 schreef Lambiekje het volgende:
Veel van me stellingen zijn proefballonen. Accepteren dat de geaccepteerde waarheid een waarheid is is ook geloven. dus ik zie niet zo wat je bedoelt.
2 jaar geleden was het wel een proefballon, maar inmiddels niet meer nee.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik vind je AIDS-topics anders niet lijken op onpartijdige proefballonnen.
leuke stelling... kun je hem ook onderbouwen?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:10 schreef Nee het volgende:
Geloof is de overtreffende trap van ignorance.
Ja, getuige Alexander en Caesar.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom dan wel iemand die op het kruis is getimmerd. Toen wist men al dat het gewoon niet spoort, om te roepen van ik ben de zoon van god.
Zodra je in jezus geloofd (en merkt dat hij er is) merk je inderdaad dat het streven van deze wereld zot is. Hij heeft met alle overtuiging laten blijken dat Hij onze verlosser is. En wij ? Wij zitten hier op aarde in onze eigen dwangbuis... we kunnen geen kant op om oorlog en het kwaad te ontlopen. Of toch... ja je mag bij de Here Jezus komen om te schuilen tegen deze wrede wereld. Of is het freud die ons beschermd tegen onze dwaasheden ?quote:Op donderdag 20 september 2007 10:20 schreef Lambiekje het volgende:
Het is toch ook van de zotte om in Jezus te geloven. Als z'n jostie nu op zou staan van "ik ben de zoon van god". Dan zouden we hem opsluiten met een dwangbuis en levenslang TBS.
Nee, daarom hebben ze hem aan het kruis geslagen.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom dan wel iemand die op het kruis is getimmerd. Toen wist men al dat het gewoon niet spoort, om te roepen van ik ben de zoon van god.
Jomanda heeft ook volgelingen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:38 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Nee, daarom hebben ze hem aan het kruis geslagen.
Hij had veel volgelingen. Lijkt me eerder dat hij een bedreiging vormde voor de bestaande macht.
Hoe heeft ie nou laten merken dat ie onze verlosser is? Door zich aan een kruis te laten spijkeren? Van mij had t niet gehoeven. En dat t van zn Hemelse Vader wel moest, slaat ook nergens op: die kan ons onze zonden toch ook vergeven zónder dat ie iemand gruwelijk laat lijden?quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:39 schreef perfectionist het volgende:
Zodra je in jezus geloofd (en merkt dat hij er is) merk je inderdaad dat het streven van deze wereld zot is. Hij heeft met alle overtuiging laten blijken dat Hij onze verlosser is. En wij ? Wij zitten hier op aarde in onze eigen dwangbuis... we kunnen geen kant op om oorlog en het kwaad te ontlopen. Of toch... ja je mag bij de Here Jezus komen om te schuilen tegen deze wrede wereld. Of is het freud die ons beschermd tegen onze dwaasheden ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |