quote:Op woensdag 19 september 2007 23:07 schreef DaMart het volgende:
Ik zal morgen de nieuwe lijstjes weer verwerken. Vandaag even rustdag.
Voor wat betreft de Hitchhikers Guide: het lastige is dat deel 1 van de reeks dezelfde titel heeft als de complete reeks. Zoals ik al aangaf, ga ik ervan uit dat 99% van de nominaties voor THGTTG boek 1 betreffen en niet de hele serie.
Op dit moment hebben meer dan 10 mensen dit boek genoemd. Bij deze dus de oproep om even aan te geven of je de hele serie, of boek 1 van de serie bedoelt. Bedoel je de hele serie, dan graag weer even een keuze maken.
Het enige nadeel is dat we al zo dicht bij de deadline zitten, en ik hoop dan ook dat iedereen dit nog even kan aangeven.
dan kijk je toch gewoon welke daarná op de lijst staatquote:Op donderdag 20 september 2007 10:28 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
want heb het vage vermoeden dat the lord of the rings bovenaan komt te staan enne tsja buiten het feit dat het een rete goed boek is ben ik dan wel benieuwd wie op nr 1 staat zonder die er tussen.
ook goeie morgen.. ja dat was nie 1 van mijn slimmere opmerkingenquote:Op donderdag 20 september 2007 10:43 schreef babette21 het volgende:
[..]
dan kijk je toch gewoon welke daarná op de lijst staat
Gedaan!quote:Op donderdag 20 september 2007 09:51 schreef DaMart het volgende:
Even mezelf herhalen.
Ik zal morgen de nieuwe lijstjes weer verwerken. Vandaag even rustdag .
Voor wat betreft de Hitchhikers Guide: het lastige is dat deel 1 van de reeks dezelfde titel heeft als de complete reeks. Zoals ik al aangaf, ga ik ervan uit dat 99% van de nominaties voor THGTTG boek 1 betreffen en niet de hele serie.
Op dit moment hebben meer dan 10 mensen dit boek genoemd. Bij deze dus de oproep om even aan te geven of je de hele serie, of boek 1 van de serie bedoelt. Bedoel je de hele serie, dan graag weer even een keuze maken.
Het enige nadeel is dat we al zo dicht bij de deadline zitten, en ik hoop dan ook dat iedereen dit nog even kan aangeven .
Als ik zie hoe vaak 1984 is genomineerd geef ik die een goeie kans.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:28 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
want heb het vage vermoeden dat the lord of the rings bovenaan komt te staan enne tsja buiten het feit dat het een rete goed boek is ben ik dan wel benieuwd wie op nr 1 staat zonder die er tussen.
Hoe wil je gaan bepalen wat een bekende schrijver is en wie niet?quote:Op donderdag 20 september 2007 10:49 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
ook goeie morgen.. ja dat was nie 1 van mijn slimmere opmerkingen
bedoelde meer om de "standaard" bekende boeken (schrijvers) er tussen uit te vissen om dan te kijken wie op 1 komt te staan.
JRR Tolkien, Dan Brown enz enz
als ut nou nog nie duidelijk is en ik weer een flater sla, ga ik eerst ff goed wakker worden en vanaaf nog eens typen wat ik nou presies bedoel
Zo zijn er denk ik meer interessante boeken die hoog zullen staan. Extremely loud and incredibly close bijvoobeeld, en The cather in the rye (twee boeken die hoog op mijn verlanglijstje staan). Verder is ook De Avonden veel genoemd en zo zijn er nog wel een paar. Ik ben erg benieuwd!quote:Op donderdag 20 september 2007 21:02 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Als ik zie hoe vaak 1984 is genomineerd geef ik die een goeie kans.
[..]
Gedaan!quote:Op donderdag 20 september 2007 22:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Series:
Kunnen de volgende mensen nog aangeven aan welk deel van de genoemde serie ze punten toekennen?
- Sasquatsch (Tschai)
[..]
ik overweeg nog om De Vliegeraar erin te zetten, al ben ik pas op blz 100 en wil ik eigenlijk niets meer uit m'n lijst hebbenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:39 schreef DaMart het volgende:
de komende 25,5 uur
Ja, we moeten dit volgend jaar maar weer herhalen. Ben nu ook in een boek bezig wat misschien in mijn toekomstige lijst zou komen te staan (what is the what van Dave Eggers) en zoals ik al zei heb ik meer goed gewaardeerde boeken op mijn verlanglijstje staan. Interessant om dus volgend jaar opnieuw een nieuwe top 50 samen te stellen!quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:58 schreef babette21 het volgende:
[..]
ik overweeg nog om De Vliegeraar erin te zetten, al ben ik pas op blz 100 en wil ik eigenlijk niets meer uit m'n lijst hebben
daar ben ik ook wel benieuwd naar geworden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:58 schreef Foeske het volgende:
en The cather in the rye (twee boeken die hoog op mijn verlanglijstje staan).
Pas dan wel op, want het boek schijnt o.a de oorzaak te zijn van de moord op John Lennon en de aanslag op Ronald Reagan. (De daders waren blijkbaar geobsedeerd door de strekking van het boek.)quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:06 schreef ranja het volgende:
[..]
daar ben ik ook wel benieuwd naar geworden.
Het boek, oftewel deel 1.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:39 schreef DaMart het volgende:
Lifters:
De volgende personen hebben The Hitchhikers Guide To The Galaxy genomineerd. Sinds gisteren weet ik dat dit een hele serie is, waarvan deel 1 ook deze titel draagt. Graag verneem ik of je het boek met deze titel of de serie (en zo ja wel deel) bedoelde. (Bij geen bericht ga ik uit van het boek.)
- Martijn_Fijn
dat zijn de leukstequote:Op vrijdag 21 september 2007 16:13 schreef covie het volgende:
alleen komt volgens mij geen van mijn boeken ind e top 50![]()
Denk dat de meeste van mijn boeken ook vrij 'uniek' in de lijst zullen zijnquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:13 schreef covie het volgende:
moet ik mijn lijst hier neerzetten? of versturen via pm?
Ik vind het ook leuk maar ik zit vreselijk na te denken over 1 boek waarvan ik echt niet meer weet hoe die heet of van welke schrijver.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:36 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste van mijn boeken ook vrij 'uniek' in de lijst zullen zijn
Zie het als een overzicht van wat jij leuk vindt, vond het zelf wel leuk om eens een lijstje te mogen maken![]()
Virginia Andrews-Bloemen op Zolder?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:09 schreef covie het volgende:
[..]
Ik vind het ook leuk maar ik zit vreselijk na te denken over 1 boek waarvan ik echt niet meer weet hoe die heet of van welke schrijver.![]()
Het gaat over 3 kinderen die opgesloten worden op zolder bij hun oma en dan krijgen ze vergif (arsenicum of zoiets) toegedient.
Volgens mij geldt dat ook voor de helft van de boeken op mijn lijstje maar goed, het is mijn favoriete Top 20 en daar gaat het hier om toch? Wel moeilijk om er een volgorde in aan te geven, maar ik ga zo toch maar een poging doen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:13 schreef covie het volgende:
hier lieverd, we willen kijkenquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:13 schreef covie het volgende:
moet ik mijn lijst hier neerzetten? of versturen via pm?
ik denk dat ze die bedoeld ja, maar het waren 4 kinderen, *na* de ontsnapping ging er eentje dood.....quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:09 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Virginia Andrews-Bloemen op Zolder?
Is dat niet de naam van de serie?quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:36 schreef Bertrade het volgende:
11. A song of ice and fire - George R.R. Martin
http://www.georgerrmartin.com/bibliography.htmlquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:07 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Is dat niet de naam van de serie?
PS: *knufs* simmu
Begrijp ik goed dat je de komende uren nog even nadenkt, of houd je het bij een top 3?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:18 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik schrijf gewoon wat boeken op kan niet echt kiezen welke de beste is enz.(Zullen vast veel kinderboeken bijstaan)
.
1 Alleen op de wereld - Hector malot
2 Liefde in Peelland - Toon kortooms
3 De reis om de wereld in tachtig dagen - Jules Verne
4
5
vanwaar de heroine fixatie? (heb ze ook allemaal gelezen hoor)quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:04 schreef covie het volgende:
<<snip>>
Ik heb werkelijk geen idee. Maar alle films en boeken die over drugs gaan, verslind ik.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:08 schreef simmu het volgende:
[..]
vanwaar de heroine fixatie? (heb ze ook allemaal gelezen hoor)
*Kuch* Dat klopt, ik heb te snel de regels doorgelezen. Ik dacht dat je juist de naam van de serie ipv de aparte boeken moest nemen...quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:07 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Is dat niet de naam van de serie?
PS: *knufs* simmu
foei! je hebt nog 2 uur en 36 minuten om dat goed te maken!quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:19 schreef Bertrade het volgende:
[..]
*Kuch* Dat klopt, ik heb te snel de regels doorgelezen. Ik dacht dat je juist de naam van de serie ipv de aparte boeken moest nemen...![]()
Ik had echt totaal niet verwacht dat er zoveel lijstjes zouden komen. Geweldig die belangstelling.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:48 schreef DaMart het volgende:
Dat gaat lekker met de lijstjes, zo bij het naderen van de sluitingstermijn!
Nee, ik had dit ook niet verwacht. Lijkt me dus zeker iets wat voor herhaling vatbaar is volgend jaar!quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik had echt totaal niet verwacht dat er zoveel lijstjes zouden komen. Geweldig die belangstelling.![]()
Dank je. Ik vind het ook best leuk om te doen, zo één keer per jaarquote:En geweldig dat je al dit werk op je hals neemt.![]()
![]()
![]()
Cryptonomicon staat er twee keer inquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:04 schreef shi het volgende:
cryptonomicon - neil stephenson
hyperion - dan simmons
steppenwolf - hermann hesse
american gods - neil gaiman
magian - raymond feist
sure you are joking mister feynman - Richard Feynman
Ender's game - Orson Scott Card
snow crash - neil stephenson
J. D. Salinger - Catcher in the Rye
de tuinen van dor - paul biegel
eye of the world - robert jordan
Finnegans Wake - james joyce
cryptonomicon - neil stephenson
Je hebt nog wat Rowlings te veel.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:16 schreef Svensational het volgende:
De wonderlijke uitvindingen van Professor Knapkop - Wally Holzhaus
Harry Potter en de gevangene van Azkaban - J.K. Rowling
Harry Potter en de vuurbeker - J.K. Rowling
Marietje Appelgat en haar vrienden - Lydia Rood
Hart van Inkt - Cornelia Funke
Web van Inkt (ondanks ontzettend open klote-einde) - Cornelia Funke
Harry Potter en de orde van de feniks - J.K. Rowling
Harry Potter en de halfbloedprins - J.K. Rowling
Harry Potter en de steen der wijzen - J.K. Rowling
Harry Potter en de geheime kamer - J.K. Rowling
De Cliënt - John Grisham
Ik weet niks meer
Hoeveel mag ik erquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:19 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je hebt nog wat Rowlings te veel.
Je hebt teveel Rowling, je had er maximaal 2 mogen noemen van dezelfde schrijver (25% regel)quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:16 schreef Svensational het volgende:
De Cliënt - John Grisham
Ik weet niks meer
En als ik die erafhaal heb ik er nog maar 8 over dus worden het er 2quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:16 schreef Svensational het volgende:
De Cliënt - John Grisham
Ik weet niks meer
Genoeg tips om te lezen het komende jaar. Dan kom je volgend jaar met gemak aan een top 20quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:22 schreef Svensational het volgende:
[..]
En als ik die erafhaal heb ik er nog maar 8 over dus worden het er 2!
Ik heb wel meer boeken gelezen dan dit hoor, vind het alleen moeilijk die allemaal voor de geest te halen en ze in een top 20 te zettenquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Genoeg tips om te lezen het komende jaar. Dan kom je volgend jaar met gemak aan een top 20.
Ja precies. Volgende week zouden het misschien wel 20 andere boeken worden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:55 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik heb wel meer boeken gelezen dan dit hoor, vind het alleen moeilijk die allemaal voor de geest te halen en ze in een top 20 te zetten
Pfft.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:53 schreef Floripas het volgende:
2. Proust - A la recherche du temps perdu
12. James Joyce - Ulysses
Welk boek? Finnigans Wake ken ik niet.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:59 schreef Sai het volgende:
[..]
Pfft.. Niet eens Finnigan's Wake? Nepintellectueel.
.
Die heeft geen kut...quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:00 schreef Floripas het volgende:
KUT!!! GEORGE ORWELL!!!
Iers vertalen is bijna hetzelfde als Russisch vertalen: alles mag. Echt. Buutvrij.quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welk boek? Finnigans Wake ken ik niet.
Nepintellectueel.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |