abonnement Unibet Coolblue
pi_53357785
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zie dat je IBL doet op HRO...welke talen doe je?

Helaas niet OP-gerechtigd, hè. [afbeelding]
Engels, Spaans, Duits, Nederlands
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:56:28 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53371041
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:10 schreef ChRoNiC het volgende:
Leuk, zo'n zakelijke universiteit .

Absurde bedragen..

(Geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld de koffie die maar ff met 10% is verhoogd , dat noem ik pas heftige inflatie)..
Het is 5% hoor Wel kut dat de bedragen nu niet meer rond zijn (=altijd klein grut terug)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53378835
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Het is 5% hoor Wel kut dat de bedragen nu niet meer rond zijn (=altijd klein grut terug)
Goed ik heb te weinig geslapen maar van wat ik ervan hoorde is het naar 1,10 gegaan in het C-gebouw. In het T-gebouw was het wel 1,05.
Dus dan kom ik wel op 10%
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:56:12 #54
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53379671
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:17 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Goed ik heb te weinig geslapen maar van wat ik ervan hoorde is het naar 1,10 gegaan in het C-gebouw. In het T-gebouw was het wel 1,05.
Dus dan kom ik wel op 10%
Nee, het is 1,05 voor zwarte koffie. Maar sowieso schandalig dat ze per Sept. die nieuwe prijzen hebben, 5ct is niet veel maar procentueel toch best fors!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53386312
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Welke master wil je doen dan? Schakelprogramma hbo-BE voor de masters economics & business.

En dan maar kiezen :
[..]

Hee grappig, ik ben van plan om Entrepreneurship, Strategy and Organisation Economics te gaan doen.

Voor in de OP:
Roycoooooo- FEW- Economie en Bedrijfseconomie- bachelor (schakeljaar)!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_53389930
Bolkie zal er wel over mee kunnen praten. Berg opdrachten voor Internationale Economie. Wordt er een beetje droeftoeterig van. En dan maandag nog een extra opdracht die dinsdag af moet zijn. Droeftoeter2
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53389979
Gisteren mijn agenda kwijtgeraakt! Ik weet dat dit jaar het collegegeld ¤ 1538 bedraagt, maar ik hoop dat iemand de data kan doorgeven dat de termijnen worden afgeschreven aangezien ik die in mijn agenda had staan...

Bij voorbaat dank!!!
pi_53389994
Internationale economie doe ik lekker volgend jaar...intensief vak!!
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:32:01 #59
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53392377
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:00 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Hee grappig, ik ben van plan om Entrepreneurship, Strategy and Organisation Economics te gaan doen.
Die doe ik nu !
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_53393663
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:16 schreef Pulu het volgende:
Internationale economie doe ik lekker volgend jaar...intensief vak!!
Jah, idd.. Aardig wat werk maar wel een leuk vak vind ik. Veel afwisseling en ook nog een paar lezingen van mensen in de zaken wereld.. Wel interressant!

Daarentegen wiskunde, loop al focking ver achter en snap er geen ene ruk van
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:32 schreef BVO het volgende:

[..]

Die doe ik nu !
En, bevalt die?
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_53396859
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:00 schreef Roycoooooo het volgende:
Roycoooooo- FEW- Economie en Bedrijfseconomie- bachelor (schakeljaar)!
Ik kan de OP niet meer updaten, dus degene die in de OP willen moeten even geduld hebben .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53397454
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:14 schreef Lennox het volgende:
Ik blijf het parkeergeld absurd vinden. Als je 2 uur les hebt ben je 4 ¤ verder. En dat 3x in de week tikt wel redelijk aan. OV doe ik een uur langer over dan met de auto, dus dat is 2 uur op een dag extra op 2 uur college. Daarom geen optie
Zet je hem toch neer bij de Kralingse Zoom

BS - RSM - International Business Administration - Bachelor.
pi_53397473
Flashwin - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53397583
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bolkie zal er wel over mee kunnen praten. Berg opdrachten voor Internationale Economie. Wordt er een beetje droeftoeterig van. En dan maandag nog een extra opdracht die dinsdag af moet zijn. Droeftoeter2
Ik heb IE laten waaien omdat het echt niet te combineren viel met werktuigbouwkunde, fiscaal volg ik wel maar idd die opdrachten zijn stevig aanpoten, ze stellen er echt een bizar korte inlevertermijn voor. Ik heb overigens nog niet de uitslag van de eerste opdracht, beetje matig, je verwacht snelheid van de student, dan verwacht ik dat ook van de docent, imo moet het gewoon voor het werkcollege nagekeken zijn.

Ik ben dat pamperende jaarplansysteem nu al weer zat, doe mij maar gewoon hoorcollege's en dan de stof leren en dan een tentamen. Ik hoop niet dat het standaard wordt dat je voor ieder vak opdrachten moet maken, dat is zo inefficient.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 23-09-2007 02:29:15 ]
  zondag 23 september 2007 @ 11:35:52 #65
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_53400973
DahaKa^ - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
?????????????????????????????????????????????
pi_53405400
Is er iemand nog zo vriendelijk om mij de data van de termijnen door te geven?
pi_53411217
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:29 schreef Pulu het volgende:
Is er iemand nog zo vriendelijk om mij de data van de termijnen door te geven?
Staat denk ik wel op de site van de IB-groep.
  zondag 23 september 2007 @ 18:12:00 #68
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53411290
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:13 schreef Roycoooooo het volgende:
En, bevalt die?
Prima . Ja, leuke opleiding. Ben natuurlijk pas net begonnen, maar tot nu toe alles naar wens .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_53411583
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:29 schreef Pulu het volgende:
Is er iemand nog zo vriendelijk om mij de data van de termijnen door te geven?
27Aug-25Okt-21Dec-22Feb-24Apr-20Jun

Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_53411639
quote:
Op zondag 23 september 2007 02:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb IE laten waaien omdat het echt niet te combineren viel met werktuigbouwkunde, fiscaal volg ik wel maar idd die opdrachten zijn stevig aanpoten, ze stellen er echt een bizar korte inlevertermijn voor. Ik heb overigens nog niet de uitslag van de eerste opdracht, beetje matig, je verwacht snelheid van de student, dan verwacht ik dat ook van de docent, imo moet het gewoon voor het werkcollege nagekeken zijn.

Ik ben dat pamperende jaarplansysteem nu al weer zat, doe mij maar gewoon hoorcollege's en dan de stof leren en dan een tentamen. Ik hoop niet dat het standaard wordt dat je voor ieder vak opdrachten moet maken, dat is zo inefficient.
Hmm... ik zou al moe worden als ik helemaal moest uitzoeken wat ik even kan laten waaien en wat niet. M'n 2e studie doe ik dus gewoon nadat ik klaar ben met Economie.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53419523
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:28 schreef Version1 het volgende:

[..]

27Aug-25Okt-21Dec-22Feb-24Apr-20Jun

Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
pi_53438268
Weet iemand hoeveel procent van de literatuur bij een Nederlandstalige studie bedrijfskunde / economie en bedrijfseconomie Engelstalig is? Ik vraag me af of dit veel scheelt met een internationale studie (die natuurlijk 100% Engelstalig is).
pi_53438329
Hallo,

Ik doe nu voor het eerste jaar bedrijfskunde. Maar ik vind er geen ene flikker aan.

Hoe zit het met het uitschrijven? Ik kan mij uitschrijven als eerstejaars van een bachelor opleiding maar hoe zit het met het collegegeld? Tot wanneer kan ik mij uitschrijven en kan ik al mijn collegegeld terugkrijgen zonder verdere concequenties (bijvoorbeeld als ik een particuliere opleiding ga doen in plaats van een andere studie aan de EUR).

En hoe zit het met de studiefinanciering? Die moet ik dan toch allemaal terugbetalen?

En moet ik voor mijn OV kaart ook nog betalen?

Als ik dit weet dan kan ik zo snel mogelijk mijn OV en studiefinanciering opzeggen zodat ik daar niet meer voor hoef te betalen. Want ik heb het na een maand al helemaal gehad met de studie. Het trekt mij helemaal niet en geen enkel vak interesseert mij, en de vakken die ik in de volgende trimesters en jaren ga krijgen al helemaal niet.
pi_53438521
Volgens mij tot 1 februari en dan krijg je de helft van je collegeld terug. Stufi (basisbeurs) wordt een gift als je binnen een bepaalde termijn (10 jaar?) een diploma behaald. OV weet ik zo niet. Al die info staat wel op de IBsite.

Hoe ben je ooit op deze keuze gekomen als je zo snel alweer afhaakt ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 24 september 2007 @ 18:41:02 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53438624
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Volgens mij tot 1 februari en dan krijg je de helft van je collegeld terug. Stufi (basisbeurs) wordt een gift als je binnen een bepaalde termijn (10 jaar?) een diploma behaald. OV weet ik zo niet. Al die info staat wel op de IBsite.

Hoe ben je ooit op deze keuze gekomen als je zo snel alweer afhaakt ?
Idd, na 4 weken is wel héél snel. M.i. kan je geen goed beeld opbouwen van een studie in 4 weken .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53438824
Ik begin er nou toch ook wel behoorlijk de pest in te krijgen. Vandaag 2 uur methodologie en 2 uur statistiek en het interesseert me echt geen ene kloot.

De andere vakken doen mij ook helemaal niets en ik wilde het nog volhouden maar nu merk ik gewoon dat dat echt niet meer te doen is. Tijdens de colleges lig ik te slapen of probeer ik te vertalen wat de docent aan het vertellen is. Want als ik "de causale verklaring van de explanans zonder de moderationele oorzaak van de interventie van de causaliteit te hebben betekent dat dat de afhankelijke variabele zonder meer afhankelijk van het explanandum toch de interventie met gebruik van de correspondentietheorie en het oorzakelijk verband daamee ligt bij de logische verklaring dat het disjuncitieve het gevolg is van deterministisch intentionele verklaringen voor waar aannemen waardoor het normatieve concept de extensie verder drijft dan de entiteit van de specificatie van het onderzoekssubject." hoor blijft dat never nooit hangen en ik weet niet eens waar het allemaal over gaat of wat het nut is. Of wat te denken van wiskunde en statistiek.

En dan heb ik het nog niet eens over de vakken die ik nog moet krijgen in de volgende jaren en trimesters.

Ik ben gewoon veel te onvoorbereid gestart met deze studie. De vakken trekken mij helemaal niet en het studeren ook niet zo in een enorme groep. Ik doe liever veel meer gelijk in de praktijk en niet alleen maar uit je bolletje leren. Het trekt mij gewoon niet. Dan wordt ik liever iets in de luchtvaart zoals piloot of luchtverkeersleider. Dan moet je ook veel uit je kop leren, maar dat interesseert mij tenminste en het heeft nog nut ook.

Daarom ben ik nu al tot die beslissing gekomen. Het is misschien snel maar ik heb nog tot 1 Februari de tijd maar als ik zie wat er nog komen gaat verandert die houding niet snel.
pi_53438930
Statistiek en methodologie zijn algemene vakken om je "academische vaardigheden" aan te leren. Wiskunde is ook een vrij algemeen vak. Heb je nog geen specifieke vakken voor je opleiding zoals organisatiekunde of bedrijfseconomie?

Als je meer praktisch bezig wil zijn kan je in februari wel in 't HBO instromen. Als je een andere universitaire studie overweegt zal je niet om statistiek en methodologie heen kunnen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53439007
Dan kun je inderdaad elke universitaire studie vergeten.
pi_53439236
Methoden en Technieken (M&T bij ons) is gewoon even doorbijten. Is een kutvak, maar het is wel te halen. Heb het pas de 3e keer gehaald, maar lag meer aan mijzelf + 2e keer was ik net het gips ingegaan, dus weinig tijd gehad om echt te studeren.

Statistiek moet ik ook nog halen. Enige 2e jaarsvak dat ik niet gehaald heb. Even met SPSS rommelen en is ook wel te doen met de juiste instelling.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 24 september 2007 @ 19:05:01 #80
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53439359
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan kun je inderdaad elke universitaire studie vergeten.
Klopt, maar op het HBO hebben ze ook redelijk zwaar statistiek, en wat dacht je van piloten? Je kan er bijna niet om heen helaas. Die user zal (net als de meeste van ons) moeten doorbijten ben ik bang.
Wat hij beschrijft zijn niet de fijnste vakken, maar ze zijn op zich wel te doen, mits je de motivatie kan opbrengen. Bedrijfskunde heeft imo echt wel leuke vakken in het pakket.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53440187
Elke universitaire studie?? Wat dacht je dan van Aardrijkskunde, Geschiedenis, Psychologie etc. etc. Volgens mij heb je alleen statistiek enzo als het een economisch getinte studie is. Of niet?
pi_53440315
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:46 schreef Unhuman het volgende:
De andere vakken doen mij ook helemaal niets en ik wilde het nog volhouden maar nu merk ik gewoon dat dat echt niet meer te doen is. Tijdens de colleges lig ik te slapen of probeer ik te vertalen wat de docent aan het vertellen is. Want als ik "de causale verklaring van de explanans zonder de moderationele oorzaak van de interventie van de causaliteit te hebben betekent dat dat de afhankelijke variabele zonder meer afhankelijk van het explanandum toch de interventie met gebruik van de correspondentietheorie en het oorzakelijk verband daamee ligt bij de logische verklaring dat het disjuncitieve het gevolg is van deterministisch intentionele verklaringen voor waar aannemen waardoor het normatieve concept de extensie verder drijft dan de entiteit van de specificatie van het onderzoekssubject." hoor blijft dat never nooit hangen en ik weet niet eens waar het allemaal over gaat of wat het nut is. Of wat te denken van wiskunde en statistiek.
Altijd leuk als men statistiek en methodologie in woorden uit probeert te leggen. Ik snap het wel dat je er op die manier weinig van snapt, ze gebruiken een hele berg moeilijke woorden om enkele simpele wiskundige stellingen toe te lichten. Mijn tip, in het boek staat het vaak een stuk duidelijker opgeschreven, gewoon met een formule en een bijbehorende grafiek zodat je een goed beeld krijgt van hoe die kansverdeling (of wat dan ook ) zich gedraagt. Statistiek en wiskunde hoorcolleges zijn behoorlijk zinloos te noemen, die tijd kun je een stuk nuttiger besteden door gewoon het boek door te lezen.
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:41 schreef Public_NME het volgende:
M.i. kan je geen goed beeld opbouwen van een studie in 4 weken .
Eigenlijk vreemd hoe men dan wel verwacht dat je op de middelbare school een juist keus kan maken, ik ben het overigens met je eens hoor. Vier weken is wel erg kort om er al mee te stoppen.
pi_53441045
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:28 schreef Unhuman het volgende:
Elke universitaire studie?? Wat dacht je dan van Aardrijkskunde, Geschiedenis, Psychologie etc. etc. Volgens mij heb je alleen statistiek enzo als het een economisch getinte studie is. Of niet?
Ik doe Geschiedenis aan de EUR

Statistiek: Check, zit in het pakket
Methoden en Technieken van Sociaal Wetenschappelijk Onderzoek: Check, zit in het pakket.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_53441271
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hmm... ik zou al moe worden als ik helemaal moest uitzoeken wat ik even kan laten waaien en wat niet. M'n 2e studie doe ik dus gewoon nadat ik klaar ben met Economie.
Zo had ik het ook beter kunnen doen, scheelt een stuk in de drukte.
pi_53441566
Waarvoor zou je nou Statistiek nodig hebben voor Geschiedenis?

En ja, misschien heb je gelijk. Toen ik wiskunde uit mijn boek ging werken ging het allemaal veel makkelijker dan alles naar je kop geslingerd te krijgen in twee uurtjes. Ik ga er ook nog niet gelijk mee stoppen, in ieder geval tot en met deze tentamens. Dan kijk ik nog wel verder of de volgende vakken mij trekken en anders stop ik ermee, want dan heeft het ook geen zin om nog boeken te kopen.

Ik ben nu bezig met het eerste verslag en dat is tenminste leuk om te doen. Zo krijg je tenminste kennis en ontwikkel je jezelf ook. Met formules uit mijn kop leren schiet ik niks mee op. Ik zie mijzelf later niet kansen berekenen. Maar een verslag maken of dingen maken die met schrijfvaardigheid of presentatie te maken hebben wel...
pi_53441998
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:12 schreef Unhuman het volgende:
Waarvoor zou je nou Statistiek nodig hebben voor Geschiedenis?
Je krijgt het omdat een WO studie zogenaamd een wetenschappelijke opleiding, je moet dus in staat zijn een onderzoek op te zetten met daarbij behorend alle statistische en methodologische principes die daar voor van belang zijn. Overigens denk ik wel dat statistiek bij economie verder gaat dan statistiek bij geschiedenis.
quote:
En ja, misschien heb je gelijk. Toen ik wiskunde uit mijn boek ging werken ging het allemaal veel makkelijker dan alles naar je kop geslingerd te krijgen in twee uurtjes.
Ik heb zelf wis-en-natuurkunde-bijles gegeven aan VWO'ers een aantal jaar terug. Telkens komt toch naar voeren dat de enige manier om wiskunde goed te leren is door het gewoon te doen. Als je echt goed in wiskunde bent kun je volstaan met het doorlezen van het boek omdat je gelijk alle verbanden en implicaties doorziet, als je er niet goed in bent moet je gewoon oefenen. Boek erbij en met een vriend samen door de stof heen lopen, en dan samen de opgaven maken, en dan op het werkcollege vragen stellen waar jullie beiden niet uit kwamen.
pi_53442521
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je krijgt het omdat een WO studie zogenaamd een wetenschappelijke opleiding, je moet dus in staat zijn een onderzoek op te zetten met daarbij behorend alle statistische en methodologische principes die daar voor van belang zijn. Overigens denk ik wel dat statistiek bij economie verder gaat dan statistiek bij geschiedenis.
Alleen SPSS krijgen wij
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 24 september 2007 @ 23:05:50 #88
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53447159
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:39 schreef Lennox het volgende:

[..]

Alleen SPSS krijgen wij
Ik vond SPSS een goede tool om de technieken te leren en te analyseren; tenminste als je goede slides van de docent er bij krijgt.
En over statistiek, mensen bij Geneeskunde moeten ook statistiek doen, dus ik ben bang dat je er echt niet aan gaat ontkomen. Gewoon even doorbijten; ik ben bijvoorbeeld een wiskundig drama, maar ik haal het vak wel (in de herkansing, dat wel). Puur door de discipline; en ja ik heb er ook een schijthekel aan, maar ik heb het geaccepteerd dat ik het moet halen.

Klink ik nu als een vaderfiguur?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 24 september 2007 @ 23:11:10 #89
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_53447313
bij rechten hebk voorlopig nog geen statistiek gezien... muhahaha, maar wat boeit het? beetje sommetjes foefelen, en dan gewoon scoren. Maak gewoon je huiswerk, dan is het zó simpel he
?????????????????????????????????????????????
pi_53503016
In blackboard hebben ze tegenwoordig een RSSfeed. Hartstikke leuk natuurlijk maar als je uitlogt werkt je feed ook niet meer . Toevoegen aan bijvoorbeeld live.com werkt al helemaal niet . Dit alles werkt met de SINfeed prima .

Iemand ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53503365
Die opdrachten zijn weer lekker kansloos voor Internationale Economie. Staan weer bepaalde gegevens niet op WDI, lap zeg. (Moah, Gertje...wat is dat dan zo een VBI? - Een WDI, Samson, dat is een database.)

En PES 2008 demo is er dus heb niet zoveel zin in Eco.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53503462
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die opdrachten zijn weer lekker kansloos voor Internationale Economie. Staan weer bepaalde gegevens niet op WDI, lap zeg. (Moah, Gertje...wat is dat dan zo een VBI? - Een WDI, Samson, dat is een database.)
Die brakke interface ook. Bij Macro 2 kregen we werkelijk de gekste gegevens op het scherm.
pi_53503499
Vandaag zat een Prof. ook weer lekker tegen het nieuwe systeem aan te zeuren zeg.
Hehe. "Bij een echt college is opkomst niet verplicht"
[KNE]-Mod
pi_53503610
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:45 schreef ThE_ED het volgende:
Vandaag zat een Prof. ook weer lekker tegen het nieuwe systeem aan te zeuren zeg.
Hehe. "Bij een echt college is opkomst niet verplicht"
Ik wil me daar wel bij aansluiten, hij heeft gelijk. Je gaat naar een college als je denkt dat het een nuttige aanvulling kan zijn bij het onder knie krijgen van de stof. Verplichte colleges heten lessen, en ja die krijg je op school, en daar is de prof gedegradeerd tot meester.
pi_53503672
Je merkt ook wel dat vooral de oudere docenten het jammer vinden dat die oude universiteitscultuur van "je doet het maar op de manier die jou goed lijkt" verloren gaat.
[KNE]-Mod
pi_53503852
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:51 schreef ThE_ED het volgende:
Je merkt ook wel dat vooral de oudere docenten het jammer vinden dat die oude universiteitscultuur van "je doet het maar op de manier die jou goed lijkt" verloren gaat.
Ik val inmiddels (en jij dacht ik ook) onder de bejaarde studenten, zeker op een alfa-uni, dus ik kan ze goed begrijpen die docenten. Het is in mijn ogen echt een cultuur die bij een universiteit hoort, helaas staat die nu sterk onder druk door figuren die denken dat goed studeren gelijk staat aan het binnen de gestelde tijd behalen van alle vakken, waarbij zij dan natuurlijk het bijbehorende tijdschema gaan hanteren.

Ik durf de stelling wel aan dat door het strakkere, gestuurde, karakter van de 'nieuwe' universiteit dit op den duur ten koste gaat van het academisch klimaat omdat studenten minder initiatief tonen en minder hun eigen weg kunnen gaan en daardoor niet de lol ervaren van het doen van eigen onderzoek. En als studenten toch sturing nodig hebben omdat zij anders geen enkel vak halen horen zij eigenlijk niet op de universiteit thuis.
pi_53513357
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die opdrachten zijn weer lekker kansloos voor Internationale Economie. Staan weer bepaalde gegevens niet op WDI, lap zeg. (Moah, Gertje...wat is dat dan zo een VBI? - Een WDI, Samson, dat is een database.)
whehe bij mij ook niet. Kreeg Australie toegewezen, vooral de gegevens voor school enrolment/adult literacy rate kan ik niet vinden.. ff goed zoeken!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_53518914
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:28 schreef Unhuman het volgende:
Elke universitaire studie?? Wat dacht je dan van Aardrijkskunde, Geschiedenis, Psychologie etc. etc. Volgens mij heb je alleen statistiek enzo als het een economisch getinte studie is. Of niet?
Statistiek krijg je zowel bij Geneeskunde als bij Psychologie. Sterker nog: bij Psychologie krijg je heel erg veel statistiek. Je moet veel opdrachten schrijven met behulp van SPSS en hebt daarnaast nog 'gewone' statistiek vakken.

Hou nog even vol. Geen enkele studie is echt leuk.
pi_53518925
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:08 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

whehe bij mij ook niet. Kreeg Australie toegewezen, vooral de gegevens voor school enrolment/adult literacy rate kan ik niet vinden.. ff goed zoeken!
Heb er even wat over nagevraagd. School enrollment: primair + secundair + tertiair --> gemiddelde nemen. Adult literacy is niet te vinden op WDI. Gewoon 99% nemen.

Maar goed, ik moet ook nog even wat lulverhalen erbij schrijven want anders is 't te kort.

Edit: Zoals ik hierboven al typte: Enrollment is met dubbel "l". Dat staat dus foutief in de opdracht. Als je dus op enrolment zoekt op 't WDI, vind je ook niks.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:49:19 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53520074
Beste economen/E&I-ers in den dop,

ik doe het schakelprogramma voor de master E&I dit jaar, maar (omdat ik van universiteit kom I guess) ik hoef geen basiseconomievakken te doen. Toch wil ik graag even mijn economiekennis bijspijkeren (bedrijfs, micro, macro, dit dat alles jeweet). Aanradertjes voor boeken? Bij voorkeur boeken die in de bachelor gebruikt worden, dat sluit dan misschien lekkerder aan.

Ik heb wat boeken van m'n zwager geleend, maar die gaan nog over florijnen en het belastingdeel is ook vrij waardeloos, ik zoek toch iets moderners

Met vriendelijke groet!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')