abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53356357
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:00 schreef S_oepstengel het volgende:
LadyS ik ben benieuwd naar de namen
Ik denk dat ik ze nog even voor me hou Just in case
pi_53356496
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:17 schreef LadyS het volgende:

[..]

Hmmm.. jammer .. nou ja dan maar snel dat beebje bakken he
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_53357547
Raar ja BE...

Ik vond het al lastig om te beslissen hoe we het nou zouden doen met die naam (over een week of 10/12 zal het jullie duidelijk zijn ) maar ik vind het wél heel belangrijk dat het wel duidelijk op het kaartje komt...
Dat er gewoon staat 'geboren blaaa-bla" wij noemen hem/haar (zou ik me toch bijna ver-typen ) "bla" en dat mensen niet zelf hoeven te gissen met "wat zouden ze nou bedoelen"? Jente of Bente?
pi_53357601
Overigens (dit neigt weer meer naar het geboortekaartjes topic...) staat op de voorkant alleen de roepnaam zeg maar, dus dat zal wel duidelijk zijn toch?
pi_53360608
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat voor hem dan? Houdt hij niet ook verschrikkelijk veel van zijn familie? Kijk, als hij er geen probleem van maakt is er niets aan de hand natuurlijk, dan heb ik niks gezegd .
Ik zie dat ik inderdaad nogal in de ikikik-vorm getypt heb, maar dat is uiteraard ook de mening van mijn man hoor, gelukkig denken we daar hetzelfde over.
Mocht hij echt wel met een tweede naam willen vernoemen zou ik dat ook wel ok vinden, maar dat is gelukkig niet zo.
Hier zal het gewoon 1 naam worden.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:18:14 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53360939
Dat lijkt me wel duidelijk toch DeLiedje?
  † In Memoriam † vrijdag 21 september 2007 @ 17:20:00 #57
43556 miss_dynastie
pi_53360986
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik zie dat ik inderdaad nogal in de ikikik-vorm getypt heb, maar dat is uiteraard ook de mening van mijn man hoor, gelukkig denken we daar hetzelfde over.
Ah, gelukkig maar inderdaad .

DeLiedje, dat lijkt me heel duidelijk hoor
pi_53364864
Mijn roepnaam is heel anders dan mijn doopnamen. De naam die ik in het dagelijks leven gebruik, is officieel niet erkend. Zo sta ik namelijk niet ingeschreven bij de burgelijke stand. Ik heb dat altijd erg storend gevonden. Zelf weet ik nog niet of wij onze kinderen 1 of meerdere namen zullen geven, maar ik weet wel dat ik wil dat hun roepnaam in het geboorteregister moet staan, of de naam waar die van is afgeleid (zoals Isabel in het register maar in het dagelijks leven noem je haar Isa).

[ Bericht 0% gewijzigd door sombie op 21-09-2007 20:30:05 ]
pi_53375024
Roepnamen staan dan ook niet ingeschreven bij de burgerlijke stand. Niet als het er eentje is van je doopnamen, maar ook niet als het er eentje is die er compleet niet op lijkt.
pi_53375155
'Dankbaar en blij zijn wij met de geboorte van onze zoon Cornelis Pieter Johannes. We noemen hem Marcel'

Juistem.
Dat vind ik zo'n onzin.
Noem zo'n kind dan meteen Marcel. Pfff.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_53377052
Bij de burgerlijke stand staan enkel 'voornamen' ingeschreven, je kunt zelf bepalen op je daarvoor een roepnaam, doopnaam, vernoeming of afgeleide daarvan inschrijft.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:06:58 #62
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53379910
Burgerlijke stand hier wou Hanne's roepnaam (Hanne) niet noteren. Alleen de officiële namen (Hannah Wende).
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:27:06 #63
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_53381637
In het kader van beschamende momenten:
Gisteren bracht ik een moeder van de kraamafdeling naar de neonatologie, want het was etenstijd.
Ik vraag heel belangstellend of het haar eerste is, en wat het is geworden.

Het was de eerste, hij was een beetje blauw aangelopen door het persen, want hij lag in stuit. Vandaar dat hij nu in de couveuse lag voor extra zuurstof en monitoring. Moeder heel trots vertellen dat hij Julius heet.

* Sjeekie_Beekie floept er zomaar uit dat hij dan eigenlijk wel met een keizersnede geboren had moeten worden.

Moeder kon er gelukkig wel om lachen en daar had ze nog niet bij stil gestaan. Ik toch maar eventjes opgebiecht dat ik het van Youp van 't Hek heb geleend. Ze had er nog nooit van gehoord, maar ze vond het gelukkig niet erg. Voor ik het weet sta ik maandag mijn baas weer tekst en uitleg te geven.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_53382206
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 08:46 schreef Pruk het volgende:
Roepnamen staan dan ook niet ingeschreven bij de burgerlijke stand. Niet als het er eentje is van je doopnamen, maar ook niet als het er eentje is die er compleet niet op lijkt.
Nee, en dat is dus wat ik zo vervelend vind omdat mijn roepnaam niet van mijn doopnamen afkomt. Mijn 'echte' naam (want voor mij is mijn roepnaam mijn echte naam) bestaat dus officieel niet. Anderen hebben daar geen moeite mee misschien maar ik vind het vervelend.
pi_53385527
Je ouders hadden die roepnaam gewoon op kunnen geven bij de gemeente Mijn vader is het vergeten, was helemaal onder de indruk van mijn komst
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee, was alleen een beetje vreemd met officiële gelegenheden zoals diploma uitreikingen en toen we trouwden. Maar ik kan me voorstellen dat je het voor je kinderen anders wilt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:34:59 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53385750
Maar als je dat echt wil, dus stel je gaat voor:

Maria Cornelia
We noemen haar Marijke

Als je dat bij de BS aan wil geven, wat ik er nu hier van begrijp, is dat je dan zou moeten aangeven.

Marijke Maria Cornelia

En dat zou dus leiden tot de initialen M.M.S. En niet M.S. zoals de ouders bedoelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-09-2007 18:43:50 ]
pi_53385833
Dat klopt inderdaad
Er is geen aparte categorie voor bepaalde namen, het valt allemaal onder de noemer 'voornamen'.
  Jubileum moderator zaterdag 22 september 2007 @ 19:21:55 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53386806
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:08 schreef DeLiedje het volgende:
Overigens (dit neigt weer meer naar het geboortekaartjes topic...) staat op de voorkant alleen de roepnaam zeg maar, dus dat zal wel duidelijk zijn toch?
Wij hadden op het kaartje: Geboren Eva Sophie.
Eva weegt .....

Zo hebben wij het bij Iris ook gedaan, en gelijk was voor iedereen duidelijk dat we de meisjes bij hun 1e naam zouden noemen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53390079
Ja, dat weet ik, Icicle. Dat hebben ze echter niet gedaan en dat vind ik jammer. De discussie ging daar toch over, hoe is het als de roepnaam van je kind afwijkt van de officiele naam? Nou, ik dacht, laat ik eens vertellen hoe ik dat ervaar.
pi_53393581
ik kwam op vakantie een meisje tegen die Ip heette. Nog nooit gehoord, wel stoere aparte naam.
pi_53416902
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:38 schreef lcicle het volgende:
Dat klopt inderdaad
Er is geen aparte categorie voor bepaalde namen, het valt allemaal onder de noemer 'voornamen'.
Jeps
Maar blijf het apart vinden. Als bij de geboorte de roepnaam van 't kind al is bepaald (en deze niet afgeleid is van de officiële namen), waarom dan niet die roepnaam bij de officiële voornamen laten opnemen?
Zus van -Magnolia- *O*
pi_53417473
Mijn opa en oma waren wat dat betreft ook een beetje vreemd...
Mijn vader heet Klaas Rijndert (naar zijn opa vernoemd), wordt Karel genoemd en heeft een geboortetegeltje waar Carel op staat.
De reden dat mijn vader Karel genoemd wordt is geloof ik omdat zijn opa dus ook zo heette. Nou heeft hij wat dat betreft de goede initialen, maar vreemd is t wel.
Vind t minder vreemd als de roepnaam echt afgeleid is van de officiele naam, zoals bij Isa dus
  zondag 23 september 2007 @ 22:11:52 #73
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53417503
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:17 schreef LadyS het volgende:

[..]

LadyS is het de meisjesnaam die je al een tijd in gedachte had? Welke je voor Iris ok al in gedachten had? Ik vind dat een hele leuke naam!

Mijn initialen van mijn voornamen zijn F.E.M. en mijn roepnaam is een verkorte versie van de eerste naam en begint met een C. Op deze manier ben ik vernoemd naar mijn vader zonder dat iedereen dat doorheeft. Pas na uitleg is het duidelijk. Ik heb een hekel aan het letterlijke vernoemen (pa heet jan, eerste zoon heet ook jan) maar op deze manier ben ik er erg blij mee.

Tobias heeft ook meer namen; Tobias Johannes Maria, zijn roepnaam is ook zijn doopnaam en hij is via Johannes vernoemd naar mijn opa. We hebben altijd gezegd dat we niet zouden vernoemen maar zodra we wisten dat het een jongetje zou worden zei ik tegen Lautie; "Ik zou het nu toch wel heel erg leuk vinden om hem naar opa te vernoemen .'' Hij zei alleen maar 'Dat dacht ik al.' en we hebben het er nooit meer over hoeven te hebben, de roepnaam stond pas op het allerlaatste moment vast was echt mijn worst-case scenario en die kwam mooi uit Dat wil ik een volgende keer écht anders!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 23 september 2007 @ 22:12:05 #74
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53417508
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:10 schreef Jepali het volgende:
ik kwam op vakantie een meisje tegen die Ip heette. Nog nooit gehoord, wel stoere aparte naam.
Ik las 'elpee'
pi_53417584
Kwam vandaag een 'Tekla' tegen
Zus van -Magnolia- *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')