Néh, de auto is om centjes binnen te hengelen en bovendien willen ze helemaal niet dat er minder auto gereden wordt want dat sterft de economie een wisse dood.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
Autorijden veroorzaakt CO2, NOx en fijn stof uitstoot en dat is ongewenst. Gokverslaving is ook ongewenst. De overheid probeert dit ongewenste gedrag te ontmoedigen door het zwaarder te belasten. Vandaar de vergelijking.
Volgens mij kunnen PvdA en CDA wel leven met de "leer" van de Christen Unie. Ze wisten waar ze aan begonnen in elk geval, dus dat lijkt me geen reden om de coalitie op stuk te laten lopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:35 schreef SteveBallmer het volgende:
Strak in de leer en ze beginnen nu al tegen Plassterk te piepen die wat aanpasingen in zijn begroting wil.
Daar zal het, denk ik, niet bij blijven.
Hoezo? Femke heeft toch gelijk mbt haar punt dat er naast kernenergie weldegelijk nog alternatieven zijn voor minder vervuilende energie-opwekking? Bovendien kan Rutte ook het punt wat je met het kernafval moet niet weerleggen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:48 schreef nikk het volgende:
Rutte doet het goed.
Z'n vraag is heel simpel. Ben je het ermee eens dat de alternatieven op dit moment onvoldoende energie opleveren en dat daarom ipv kolencentrales het beter is voor met milieu om kerncentrales te bouwen?quote:
Hij stond wel sterk met z'n VN-verhaal, daar had Halsema niet echt een antwoord op.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Femke heeft toch gelijk mbt haar punt dat er naast kernenergie weldegelijk nog alternatieven zijn voor minder vervuilende energie-opwekking? Bovendien kan Rutte ook het punt wat je met het kernafval moet niet weerleggen.
Kernenergie is maar voor 70-100 jaar toereikend. Bovendien zijn kerncentrales niet vrij van vervuiling.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Z'n vraag is heel simpel. Ben je het ermee eens dat de alternatieven op dit moment onvoldoende energie opleveren en dat daarom ipv kolencentrales het beter is voor met milieu om kerncentrales te bouwen?
Halsema bleef helaas dogmatisch in haar anti-kernenergie ideologie steken. Mooi om te zien dat ook bij GL het milieu ondergeschikt is aan andere zaken.
Inhoudsloze kretenquote:Op woensdag 19 september 2007 17:55 schreef SteveBallmer het volgende:
Goed zo Femke!
Allemaal even arm!![]()
Daar denken ze in het 'gidsland' van links, Zweden, héél anders over.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:54 schreef Klopkoek het volgende:
Kernenergie is maar voor 70-100 jaar toereikend. Bovendien zijn kerncentrales niet vrij van vervuiling.
Daar waren laatst toch wat ongelukjes gebeurd? Sowieso heeft Zweden al langer kernenergie, nu is het te laat om over te schakelen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:57 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Daar denken ze in het 'gidsland' van links, Zweden, héél ander over.
Zeventig tot honderd jaar ljkt me een filnke periode waarvan we dan mooi tijdelijk gebruik kunnen maken van kernenergie. Totdat die alternatieven daadwerkelijk reële alternatieven zijn. En zoals Rutte al probeerde uit te leggen aan Halsema, liever kerncentrales dan kolencentrales.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kernenergie is maar voor 70-100 jaar toereikend. Bovendien zijn kerncentrales niet vrij van vervuiling.
Wat Femke zegt riepen ze in de jaren 70 al; 'Laat de rijken de crisis betalen!'.quote:
Niet langer dan 'wij' hoor.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
Sowieso heeft Zweden al langer kernenergie,
Echt niet!quote:
nu is het te laat om over te schakelen.
Z'n standpunt over immigratie om de vergrijzing betaalbaar te houden is wat kort door de bocht maar verder is hij erg goed bezig.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Af en toe iets te kinderachtig, Alexander...
iddquote:Op woensdag 19 september 2007 18:14 schreef Visitor1982 het volgende:
"Big brother is watching you baby!" Hilarisch!
Beetje, maar op zich sterke teksten.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Af en toe iets te kinderachtig, Alexander...
Er is alleen geen hond die het ziet, met dank aan de NOS...quote:Op woensdag 19 september 2007 18:14 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Beetje, maar op zich sterke teksten.
Misschien iets te cynisch, maar verder verrassend goed eigenlijk.
Precies, zo kom je nooit aan meer dan 3 zetels. Want D66 zal ook wel niet uitgenodigt worden bij die lijsttrekkersdebatten bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is alleen geen hond die het ziet, met dank aan de NOS...
Persoonlijk kan het me geen zak schelen hoe de wereld het wil noemen maar D66 staat voor 80% precies waar ik voor sta. Jammer dat ze zich bij de vorige verkiezingen zo belachelijk hebben gedragen. Misschien heeft Pechtold er van geleerd en wordt D66 weer grootquote:Op woensdag 19 september 2007 18:15 schreef Visitor1982 het volgende:
D66 is niet rechtser dan de VVD, wel veel en veel liberaler!
De boel in de oven gezet.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef FJD het volgende:
Tijd om te eten. Thieme aan de microfoon![]()
Joh!quote:Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef Visitor1982 het volgende:
CD is een reactie op de CD van Rouvoet "Hallo Wereld"
Je zou haast vlees gaan eten uit principe inderdaad.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga ook een hapje eten. Het vleesch ligt al op m'n bord
Zouden de liedjes hierop lijken? Geef hier een politicus een bijpassend muziekje.quote:
Ik heb, volgens Thieme, een stuk klimaatverandering op m'n bord liggen.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga ook een hapje eten. Het vleesch ligt al op m'n bord
Haar monotome stem is ook niet echt inspirerendquote:Op woensdag 19 september 2007 18:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Thieme struikelt over minstens één woord per zin. Heel vervelend om naar te luisteren![]()
Alleen groente en fruit eten is schijnbaar slecht voor je concentratie.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Thieme struikelt over minstens één woord per zin. Heel vervelend om naar te luisteren![]()
Kan er geen wegstem-klok komen, dat als 80% van het toekijkend publiek NEE smst dat ze moet ophoudenquote:Op woensdag 19 september 2007 18:36 schreef SteveBallmer het volgende:
"Mevrouw Thieme, wilt u afronden??"
Eerste keer vandaag dat ze strak uit de hoek komt.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:38 schreef Hephaistos. het volgende:Goede aansporing, mevrouw de Voorzitter...
Dan kunnen we niet meer lachen om Wilders.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Kan er geen wegstem-klok komen, dat als 80% van het toekijkend publiek NEE smst dat ze moet ophouden![]()
Restaurant? Lijkt eerder een snackbarquote:Op woensdag 19 september 2007 18:33 schreef SteveBallmer het volgende:
Ow wat is Thieme slecht.
Het parlement en het kabinet moéten hier wel trek van krijgen.
Straks in het restaurant:
Rutte: "mag ik een shoarmaschotel met patat?'
Marijnissen: "mag ik een biefstukje met champignons?'
Van Geel: "doet u mij maar zo'n fijn saté'tje met friet'.
Pechtold: "ik lust wel een Kabeljauwfiletje met sla en gebakken aardappeltjes'.
Femke: "zijn er nog kaassoufflés?'.
http://home.planet.nl/~holla066/temp/hetdorpremix2003.htmquote:Op woensdag 19 september 2007 18:31 schreef Reya het volgende:
http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhoaezvfddbd
7. Donner - Het dorp - Wim Sonneveld
Een intelligent, welbespraakt en geanimeerd spreker.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:42 schreef SteveBallmer het volgende:
Van der Vlies is toch een beetje de boer-Koekkoek van nu.![]()
Ik heb 1 keer in het restaurant van de Tweede Kamer gegeten en alles wat ik noem was verkrijgbaar.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Restaurant? Lijkt eerder een snackbar![]()
Misschien dan een stem klokquote:Op woensdag 19 september 2007 18:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Dan kunnen we niet meer lachen om Wilders.![]()
En mag het CDA altijd alle tijd nemen.![]()
Inderdaad zegquote:Op woensdag 19 september 2007 18:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Whehe Thieme versus Van der Vlies, zeer verrassend wie dat gaat winnen...
Natuurlijk.quote:
Ja, èn omdat het een boer is. Althans, zijn achterban.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:
die zal het ook anders zien omdat het een schepping van God is nam ik aan.![]()
Vóór jou natuurlijk, bla bla bla.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:
schepping van God
Bronquote:Forse kritiek op Miljoenennota in Tweede Kamer
De fracties in de Tweede Kamer hebben bij de algemene beschouwingen stevige kritiek geuit op de Miljoenennota. De meeste partijen kunnen er niet mee leven dat veel mensen er volgend jaar op achteruit gaan. Coalitiepartij PvdA sloot zich daarbij aan.
Het is voor de PvdA onacceptabel dat middeninkomens er in 2008 een kwart procent op achteruitgaan. PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar komt binnenkort met plannen om het verlies aan koopkracht te repareren.
Koopkrachtverlies
Hij kon nog niet zeggen hoe zijn partij het koopkrachtverlies wil herstellen, maar bij de financiële beschouwingen, over twee weken, zegt hij met voorstellen te komen.
De PvdA en de andere coalitiefracties toonden zich verder in grote lijnen tevreden met de kabinetsplannen. De ChristenUnie wil wel dat schoolboeken volgend jaar gratis worden in het gehele voortgezet onderwijs. De coalitiepartijen willen verder nog 50 miljoen extra uittrekken voor Defensie en 40 miljoen voor armoedebestrijding. Het CDA wil tenslotte onder meer een bezuiniging op de kinderbijslag van tafel die gepland staat voor 2010.
Achmed en Ali
Volgens VVD-leider Mark Rutte is ‘het grote graaien’ begonnen. Een reeks van belastingverhogingen moeten weer worden teruggedraaid, vindt de VVD. Niet de burgers moeten meer gaan betalen, maar de overheidsuitgaven moeten worden verlaagd, stelde Rutte .
Fractieleider Geert Wilders van de PVV was woedend over de begrotingsplannen van het kabinet. Het geld wordt weggehaald bij de hardwerkende middenklasse en verdwijnt in de portemonnee van allochtone uitkeringstrekkers, vindt Wilders. Henk en Wim betalen voor Achmed en Ali, zei hij.
'Slechtste van twee werelden'
Fractieleider Alexander Pechtold van D66 ziet in de gisteren gepresenteerde Miljoenennota ‘het slechtste van twee werelden’. Pechtold zei bij de algemene beschouwingen een combinatie te zien van ‘het paternalisme van CDA en ChristenUnie en de nivellering van de PvdA.’
De SP ziet geen koerswijziging ten opzichte van vorige kabinetten en fractieleider Femke Halsema van GroenLinks hamerde op maatregelen om meer te doen aan armoede. De SGP uitte scherpe kritiek op het gezinsbeleid van het kabinet
Hehe, eindelijk prikt er iemand door die holle retoriek van Rutte heen. Die man maakt zich volstrekt belachelijk met dat gezwam over die middeninkomens; politiek gelul in de marge.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Middeninkomens een kwart procent erop achteruit ? Stel, dat je 30.000 euro per jaar verdient, is dat dus 75 euro per jaar. BRUTO. Ik zou het niet voelen, is dat werkelijk zo dramatisch ?
quote:Op donderdag 20 september 2007 09:10 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk prikt er iemand door die holle retoriek van Rutte heen. Die man maakt zich volstrekt belachelijk met dat gezwam over die middeninkomens; politiek gelul in de marge.
quote:Het is voor de PvdA onacceptabel dat middeninkomens er in 2008 een kwart procent op achteruitgaan.
Goedemorgenquote:Op donderdag 20 september 2007 10:15 schreef SteveBallmer het volgende:
Goedemorgen lieve mensen, we gaan weer beginnen.
Jep, het kabinet denkt zo zeker gemakkelijk het debat door te komen omdat de oppositie geen lastige vragen kan stellen.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:26 schreef the_disheaver het volgende:
pechtold had een punt...
die is fysiek kapot denk ikquote:Op donderdag 20 september 2007 10:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat is er met het gezicht van Rutte gebeurd?
Rutte zet Balkie dan ook wel voor het blok, onmogelijk om daar antwoord op te gevenquote:Op donderdag 20 september 2007 11:08 schreef HenkieVdV het volgende:
Balkenende blijft maar draaien en draaien om bepaalde vragen.![]()
Dat klonk echt bescheten idd.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
no more taxesHij citeert George Bush
![]()
Die gooien alles op de economie en doen alsof zij het concept hebben uitgevonden en denken dat het dankzij hun weer goed gaat in Nederland. Fuck it, het ging vaak economisch slecht als de VVD aan het roer zat. Zou het toch niet aan de internationale economie liggen?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat klonk echt bescheten idd.![]()
Toch wel grappig om de VVD in de oppositie te zien.
Dat heb ik met 'hard werkende Nederlanders'.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nog één keer 'draconisch' en die tv gaat uit..
Dat is typisch VVD, die hebben geen zelfkritiek.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Die gooien alles op de economie en doen alsof zij het concept hebben uitgevonden en denken dat het dankzij hun weer goed gaat in Nederland. Fuck it, het ging vaak economisch slecht als de VVD aan het roer zat. Zou het toch niet aan de internationale economie liggen?
quote:Op donderdag 20 september 2007 11:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nog één keer 'draconisch' en die tv gaat uit..
' Is dit kabinet nou Den Uijl 2 of Marijnissen 1?'quote:
Inhoudelijk reageren is moeilijk hè?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:21 schreef BretsiG het volgende:
Goh, de ware communist was weer ff aan het blèren.
Ik kijk omdat ik vakantie heb, het buiten regent en niks gepland heb vandaag. Heeeerlijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
toch blijven we kijken. Waarom kijken jullie? Ik om Wilders. Dat is beter dan de Gouden Kooi. Meer strijd ook.
Wilders is altijd heerlijk om je aan te ergeren, inderdaad.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
toch blijven we kijken. Waarom kijken jullie? Ik om Wilders. Dat is beter dan de Gouden Kooi. Meer strijd ook.
Nou vooruit. Jan M vond daadwerkelijk dat er nog veel meer van de topinkomens af kon (lees: stelen).quote:Op donderdag 20 september 2007 11:26 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren is moeilijk hè?
Ik vind het echt ernstig om te zien dat Balkenende zich overal probeert uit te lullen met z'n toekomstcijfertjes. Men heeft gelijk, als het gedoe in Amerika doorzet zijn die cijfertjes niets meer waard.
En die voorzitter is ook lekker bezig.![]()
Wilders en Thieme, ik erger me altijd kapot als ik hun aan het woord ziequote:Op donderdag 20 september 2007 11:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Op de achtergrond bij de interuptiemicrofoon zitten er een paarquote:Op donderdag 20 september 2007 11:16 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Dat heb ik met 'hard werkende Nederlanders'.
Hmm, ik zie toch een heel ander beeld. Balkende is géén sterk debater en herhaalt steeds hetzelfde riedeltje, maar gaat in feite nergens inhoudelijk op in.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:20 schreef Posdnous het volgende:
Met Rutten en Wilders als enige rechtse oppositie is het tegenwoordig wel heeeeel makkelijk om rechts er compleet uit te lullen.
Prachtig toen Balkie begon tegen Rutten over 'ik gun iedere politicus het zoeken naar zijn profiel, maar...' en Rutten meteen z'n muil hield..
Die auto rijd niet op zeehondjes.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:24 schreef Terecht het volgende:
thieme staat nog vast op de A12, niet zo milieuvriendelijk hé, mevrouw Thieme!
Voor meer detail moet je over 2 weken bij de Financiele Beschouwingen zijn, maar waarschijnlijk verwijzen ze daar weer door naar de Voorjaarsnotaquote:Op donderdag 20 september 2007 11:32 schreef Terecht het volgende:
Het is nog weinig concreet allemaal, beetje containerbegrippen over en weer.
Gisteren was er meer vuurwerk, ik wacht nog op Wilders.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:35 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Voor meer detail moet je over 2 weken bij de Financiele Beschouwingen zijn, maar waarschijnlijk verwijzen ze daar weer door naar de Voorjaarsnota
Tsja, hij komt een stuk minder onzeker en stuntelig over dan, zeg, vijf jaar terug. Hij blijft gewoon stug zijn riedeltjes in andere woorden herhalen - al anticipeert hij best goed op onverwachte vragen, maar op een manier alsof de oppositie een kleuterklas betreft die er niets van begrepen heeft.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hmm, ik zie toch een heel ander beeld. Balkende is géén sterk debater en herhaalt steeds hetzelfde riedeltje, maar gaat in feite nergens inhoudelijk op in.
We zouden hem eigenlijk moeten turvenquote:Op donderdag 20 september 2007 11:30 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
'Hardwerkend Nederland', telt die ook?
"Natuurlijk is het zo dat ..."quote:Op donderdag 20 september 2007 11:38 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
We zouden hem eigenlijk moeten turven
Ik erger me aan de standaarduitdrukkingen van Balkenende: "meneer/mevrouw <naam oppositielid>, u doet geen recht aan ....."
ik heb gezegd..
als we kijken naar ..., hebben we in het verleden gezegd...
die interrumpeert waarschijnlijk tussen half 1 en 1 uur, als hardwerkend Nederland in de kantine/bedrijfsrestaurant zitquote:Op donderdag 20 september 2007 11:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Gisteren was er meer vuurwerk, ik wacht nog op Wilders.
Rutte klem? De enige die af en toe even klem zit is Balkenende zelf. Hij heeft gewoon geen goede motivatie voor het feit dat men volgend jaar de lasten fors verhoogd omdat men ervan uitgaat dat het economisch goed blijft gaan (een echte PvdA redenatie trouwens, Wouter Bos heeft goed zijn stempeltje gezet). De terechte kritiek van de gehele oppositie is dat ook Bos en Balkenende geen kristallen bol hebben waarin ze de toekomst kunnen zien. En dus is de motivatie voor de lastenverzwaring van 2008 gebaseerd op optimistische economische prognoses. Daar is een spreekwoord voor: de huid van de beer verkopen voordat hij geschoten is. En het spijt me zeer, maar Balkenende heeft absoluut geen goede weerlegging van die kritiek gegeven.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Balkenende zet Rutte helemaal klem. De voorgaande kabinetten met de VVD deden het slechter dan het zittende 'vreselijk linkse' kabinet
Ik was erg kritisch over deze miljoenennota, maar Balkenende is behoorlijk overtuigend en heeft een goed verhaal. Ik begin me zolangzamerhand te ergeren aan Rutte, die het over niets anders heeft dan die miezerige koopkrachtdaling van 0,25%. Politiek gelul in de marge!quote:Op donderdag 20 september 2007 11:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Rutte klem? De enige die af en toe even klem zit is Balkenende zelf. Hij heeft gewoon geen goede motivatie voor het feit dat men volgend jaar de lasten fors verhoogd omdat men ervan uitgaat dat het economisch goed blijft gaan (een echte PvdA redenatie trouwens, Wouter Bos heeft goed zijn stempeltje gezet). De terechte kritiek van de gehele oppositie is dat ook Bos en Balkenende geen kristallen bol hebben waarin ze de toekomst kunnen zien. En dus is de motivatie voor de lastenverzwaring van 2008 gebaseerd op optimistische economische prognoses. Daar is een spreekwoord voor: de huid van de beer verkopen voordat hij geschoten is. En het spijt me zeer, maar Balkenende heeft absoluut geen goede weerlegging van die kritiek gegeven.
quote:Op donderdag 20 september 2007 11:51 schreef K-Billy het volgende:
"Henk en Wim betalen voor Achmed en Ali."
Altijd weer de link tussen werkeloosheid en (islamitische) allochtonen leggen, zodat die mythe lekker blijft hangen.quote:
Die 0,25% is een geflatteerd cijfer. Ga jij maar eens je eigen situatie na rekenen; en neem dan alles maar eens mee, ziektekostenverzekering(inclusief premiestijging en afschaffing no-claim), lokale lasten, duurdere brandstoffen (die ook weer hun weerslag zullen hebben op je dagelijkse boodschappen!), duurdere motorrijtuigenbelasting (7,2% per jaar!), duurdere BTW enz. enz.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:49 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik was erg kritisch over deze miljoenennota, maar Balkenende is behoorlijk overtuigend en heeft een goed verhaal. Ik begin me zolangzamerhand te ergeren aan Rutte, die het over niets anders heeft dan die miezerige koopkrachtdaling van 0,25%. Politiek gelul in de marge!
Ja leuk maar dat is bij elk kabinet zo. Cijfertjes zijn ex post altijd vervelender dan ex ante.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:56 schreef Jalu het volgende:
[..]
Die 0,25% is een geflatteerd cijfer. Ga jij maar eens je eigen situatie na rekenen; en neem dan alles maar eens mee, ziektekostenverzekering(inclusief premiestijging en afschaffing no-claim), lokale lasten, duurdere brandstoffen (die ook weer hun weerslag zullen hebben op je dagelijkse boodschappen!), duurdere motorrijtuigenbelasting (7,2% per jaar!), duurdere BTW enz. enz.
Dat klopt, alleen zijn dit ex ante al erg vervelende cijfers.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat is bij elk kabinet zo. Cijfertjes zijn ex post altijd vervelender dan ex ante.
Maar natuurlijk is dit percentueel helemaal niet zo.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:53 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Altijd weer de link tussen werkeloosheid en (islamitische) allochtonen leggen, zodat die mythe lekker blijft hangen.
Begint Slob ook al over de hardwerkende Nederlander...quote:Op donderdag 20 september 2007 11:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
en.. iedereen werkt hard...
Volkskrantquote:Haagse maat der dingen: de HWN
Hij kan er helaas niet bij zijn deze woensdag - hij moet namelijk werken - maar zijn geest waart rond in de grote debatzaal van de Tweede Kamer. Om de haverklap wordt er stilgestaan bij zijn sores en zijn noden: de hardwerkende Nederlander - kortweg HWN'er -, het nieuwste troeteldier van politiek Den Haag.
Een HWN'er is, in de woorden van VVD-fractievoorzitter Rutte, iemand die 's morgens om zeven uur opstaat, zich de hele dag het schompes werkt, om zich na gedane arbeid door de file naar huis te haasten, waar de kinderen in bad en bed gestopt moeten worden.
Je krijgt er tenminste wat voor terug. Het was vooral Zalm trouwens die een meester was in cijfertjes en grafiekjes aanpassen en selecteren.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen zijn dit ex ante al erg vervelende cijfers.
Ik word een beetje moe van die flauwe grappen van Rutte steeds.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt een beetje moe van dat gescherm met 'de hardwerkende Nederlander' want iedereen vind van zichzelf dat hij hard werkt.
Sjonge jonge. Rutte staat zowat te glunderen als topmannen er 30% bij krijgen maar o wee als de vakbeweging een paar procent vraagt...quote:Op donderdag 20 september 2007 12:06 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die flauwe grappen van Rutte steeds.
"Ik wil u feliciteren ... "
De VVD in optima forma.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sjonge jonge. Rutte staat zowat te glunderen als topmannen er 30% bij krijgen maar o wee als de vakbeweging een paar procent vraagt...
Nogal veschillend, er zijn economen die een anti-cyclisch beleid toejuichen maar ook die het zeer onverstandig vinden.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat vinden economen eigenlijk van dit beleid van sparen in goede tijden en uitgeven in laagconjunctuur? Kan me herinneren dat dit eens voorgelegd is aan Zalm, dat hij zei dat het wel zo moet maar dat het in de praktijk niet werkt en dat het daarom onder hem nooit is gebeurd.
Hoe zit dat dan met die cijfers? Ik heb het als volgt begrepen: Het CPB geeft drie soorten ramingen op: een voorzichtige raming, een meest waarschijnlijke raming en een gunstigere raming?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:10 schreef Chewie het volgende:
Wat ik tot nu toe gelezen heb is er minder onenigheid over de "realistische" groeicijfers van Bos, die worden voor het meerendeel verworpen door de economen. Daarom snap ik ook niet dat er hier users zijn die het beleid solide durven te noemen.
Vertel eens? Wat krijg ik er voor terug?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je krijgt er tenminste wat voor terug.
Met nonverbale ondersteuning van Bosquote:Op donderdag 20 september 2007 12:17 schreef Terecht het volgende:
Scherp Balkie!
Volgens mij gaat Bos van de positieve raming uit, hij noemt het zelf realistisch. Zelfs de VK (toch gezien als een linkse krant) vind dat maar weinig realistisch in de commentaren.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:16 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met die cijfers? Ik heb het als volgt begrepen: Het CPB geeft drie soorten ramingen op: een voorzichtige raming, een meest waarschijnlijke raming en een gunstigere raming?
Zalm ging uit van de voorzichtige raming, Bos gaat uit van de meest waarschijnlijke raming.
Klopt dat?
Het is belangrijk omdat nu de begroting voor het komende jaar wordt vastgesteld. Als je ergens geld voor weer hebben, kun je dat het beste nu doen, want gedurende de rest van het jaar wordt het moeilijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:18 schreef jurgen. het volgende:
Jezus... ik heb gisteren alles gemist maar ik begrijp dat het vandaag ook weer tot +/- 18:00 uur allemaal gaat duren?
ff een vraagje: Is het zo belangrijk omdat het een soort vragenuurtje is over de kabinetsplannen? Ja.. en kunnen er mensen nog worden weggestuurd? Zo ja dan blijf ik ook hangen anders zie ik het vanavond in samenvatting wel bij Nova want om nu Heren in pak te zien bakkelijen met elkaar zonder dat het gevolgen heeft is nou niet echt boeiend. Beetje jengelen om niks wat al vaststaat. Toch?![]()
vind je ik vind Balkenende nogal matig eigenlijkquote:Op donderdag 20 september 2007 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
Balkenende maakt gehakt van Ruttes alternatieve begroting![]()
De miljoenennota heb ik nog niet bekeken, maar in het coalitieakkoord stond het volgende (pag 45):quote:Op donderdag 20 september 2007 12:23 schreef Chewie het volgende:
Volgens mij gaat Bos van de positieve raming uit, hij noemt het zelf realistisch. Zelfs de VK (toch gezien als een linkse krant) vind dat maar weinig realistisch in de commentaren.
Het kabinet gaat ervanuit dat investeringen in zorg en onderwijs nodig zijn. Dus zodra dat kan (zonder al te ver oplopen van begrotingstekort) wordt dat gedaan.quote:Overigens snap ik er niks van dat de politiek vind dat de overheidsuitgaven in de pas horen te lopen met de economie (al doen ze dat nu niet, overheidsuitgaven epxloderen haast), wat is er mis met de overheidsuitgaven zo laag mogelijk proberen te houden en bijvoorbeeld de vergrijzing op een positieve manier te gebruiken door zo het veels te grote ambtenarenapparaat drastisch te verkleinen.
quote:Op donderdag 20 september 2007 12:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zalm ja, die ging altijd van het slechtste uit en als ie dan een overschot kon presenteren liep ie met de borst vooruit.
Beter dan dat je later met een tekort in de knoop komt...quote:Op donderdag 20 september 2007 12:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zalm ja, die ging altijd van het slechtste uit en als ie dan een overschot kon presenteren liep ie met de borst vooruit.
Dat zeggen ze, maar ik zie geen enkele extra investeringen in die sectoren. Onderwijs gaat er zelfs effectief op achteruit.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:32 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het kabinet gaat ervanuit dat investeringen in zorg en onderwijs nodig zijn. Dus zodra dat kan (zonder al te ver oplopen van begrotingstekort) wordt dat gedaan.
VVD-fabeltjequote:Op donderdag 20 september 2007 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zeggen ze, maar ik zie geen enkele extra investeringen in die sectoren. Onderwijs gaat er zelfs effectief op achteruit.
Wilders denkt echt dat ie namens alle Nederlanders spreekt.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wilders heeft een punt natuurlijk. Al had dat referendum er in 2005 nooit hebben moeten plaatsvinden...
hardwerkende nederlanders... zal op 1 komen bij 'nieuwe woorden van 2007'...quote:Op donderdag 20 september 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
Worden jullie ook zo ziek van dat geblaat over de Hard Werkende Nederlander
De Telegraaf lezende Nederlander bedoelen ze.
Vooral als Wilders het zegt, met zijn tokkie achterban
Zeker, maar als je het dan toch doet en het wordt daadwerkelijk weggestemd kan je nu niet een gelijkend plan opeens zelf wel aannemen.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:45 schreef Terecht het volgende:
Aaargh, dat gezeik over een referendum. Een referendum hoort helemaal niet thuis in ons politiek bestel, sterker nog; het is een belediging naar politici en een verloochening van jezelf (waarom heb je dan immers gestemd bij de verkiezingen?)
Waarom niet?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zeker, maar als je het dan toch doet en het wordt daadwerkelijk weggestemd kan je nu niet een gelijkend plan opeens zelf wel aannemen.
Eens, maar als je dan eenmaal een referendum uitschrijft, zoals voor de Grondwet, moet je dat ook doorzetten op het moment dat de uitkomst je niet uitkomt. Als je dan toch een referendum uitschrijft moet je het ook serieus nemen, en dat betekent een nieuw referendum als het oorspronkelijke plan gewijzigd terugkomt.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:45 schreef Terecht het volgende:
Aaargh, dat gezeik over een referendum. Een referendum hoort helemaal niet thuis in ons politiek bestel, sterker nog; het is een belediging naar politici en een verloochening van jezelf (waarom heb je dan immers gestemd bij de verkiezingen?)
Klopt idd, dat referendum had er in de eerste plaats nooit moeten komen, nu zijn ze ongeloofwaardig als ze met eenzelfde verdrag wel instemmen.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zeker, maar als je het dan toch doet en het wordt daadwerkelijk weggestemd kan je nu niet een gelijkend plan opeens zelf wel aannemen.
En GL en SP en D66 enz enz.quote:
quote:Op donderdag 20 september 2007 12:51 schreef the_disheaver het volgende:
appeltje jongleren?
timmermansquote:Op donderdag 20 september 2007 12:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
terwijl de premier het over "onze jongens" heeft gaat hij ff jongleren met z'n appel. Wie is het?
Jawel hoor, Pechtold is vrij sterk in het debat, ook in vorige debatten. Alleen jammer dat ie van D66 is.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:55 schreef augurkenkoning het volgende:
Ik vond pechtold gisteren ook al sterk, maar dat hoor ik van niemand in mijn omgeving terug. Vinden meer mensen dat hier?
quote:Op donderdag 20 september 2007 12:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, Pechtold is vrij sterk in het debat, ook in vorige debatten. Alleen jammer dat ie zo'n bal is.
naja, dreigen met kabinetscrisis bijvoorbeeld. Dan zal de pvda ook tegen stemmen. moeten stemmen.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:58 schreef augurkenkoning het volgende:
Ja, precies. Ik wacht sowieso nog op degene die er op wijst dat niet alle niet armen hardwerkende nederlanders zijn. Maar dat lijkt een taboe te zijn.
Ik ben heel benieuwd naar dat referendum trouwens. Ik hoorde net dat balkenende dat kan blokkeren? hoe dan? als de meerderheid van de kamer iets wil gebeurt het toch?
Zou die Tichelaar zo zwak zijn? Ik zie'm er wel voor aan..quote:Op donderdag 20 september 2007 13:05 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
naja, dreigen met kabinetscrisis bijvoorbeeld. Dan zal de pvda ook tegen stemmen. moeten stemmen.
Vind ik niet. Hij laat de mensen daar in de steek.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:11 schreef Terecht het volgende:
Jan heeft een punt mbt tot de NAVO, en hoe de evt verlenging van de missie in Afghanistan verder moet.
Ik vind het goed dat hij aanstipt dat er NAVO landen zijn die art 5 negeren (solidariteit), en dat Nederland nu alles zelf betaald. Die lasten kunnen beter verdeeld worden.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind ik niet. Hij laat de mensen daar in de steek.
Hoe eerder ingrijpen? Je komt er later pas achter dat de economische groei tegenvalt of juist meevalt, dat is niet erg solide. Onder Zalm was eerder ingrijpen niet nodig of de groei moest zo tegenvallen dat zelfs de voorzichtige ramingen niet gehaald werden.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:15 schreef ijsbrekertje het volgende:
Maar als de groei of de inkomsten tegenvallen, dan wordt er wel eerder ingegrepen dan onder Zalm. Dit kabinet maakt een andere politieke keuze, maar het klinkt mij evengoed wel solide in de oren. Maar nogmaals, ik ben economisch weinig onderlegd.
pvda bestaat niet alleen uit tichelaar.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:10 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Zou die Tichelaar zo zwak zijn? Ik zie'm er wel voor aan..
Ik vind het hem ook goed doen. Hij is goed in interrupties. (en moet dat ook wel doen, want als kleinere fractie kun je weinig in je eigen verhaal nadat in 7 uur debat al het gras al voor je voeten is weggemaaid).quote:Op donderdag 20 september 2007 12:55 schreef augurkenkoning het volgende:
Ik vond pechtold gisteren ook al sterk, maar dat hoor ik van niemand in mijn omgeving terug. Vinden meer mensen dat hier?
Wilders is overal tegen.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:23 schreef Dodecahedron het volgende:
Hoe staat Wilders eigenlijk tegenover Uruzgan?
Het is nogal zwak om op deze manier politici te bestempelen omdat je het niet eens bent met de boodschap. Je zou denken dat mensen wel een les geleerd hadden van de afgang van Melkert...quote:Op donderdag 20 september 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
Worden jullie ook zo ziek van dat geblaat over de Hard Werkende Nederlander
De Telegraaf lezende Nederlander bedoelen ze.
Vooral als Wilders het zegt, met zijn tokkie achterban
Dat zeg je tegen mij? Als ik kritiek heb op de Telegraaf?quote:Op donderdag 20 september 2007 13:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het is nogal zwak om op deze manier politici te bestempelen omdat je het niet eens bent met de boodschap. Je zou denken dat mensen wel een les geleerd hadden van de afgang van Melkert...
Boodschap van de kamervoorzitter gisteren: speel op de bal, niet op de man.
Je kunt natuurlijk wel anticiperen op bepaalde verwachte inkomstentegenvallers. Tegenvallende aardgasbaten bv. dat weet je al voor het jaar is afgelopen.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:22 schreef Chewie het volgende:
Hoe eerder ingrijpen? Je komt er later pas achter dat de economische groei tegenvalt of juist meevalt, dat is niet erg solide. Onder Zalm was eerder ingrijpen niet nodig of de groei moest zo tegenvallen dat zelfs de voorzichtige ramingen niet gehaald werden.
Je diskwalificeert al je kritiek op de Telegraaf door zelf te doen waar je die krant van beticht.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeg je tegen mij? Als ik kritiek heb op de Telegraaf?
Inderdaad.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:29 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik kan de woorden werken, hard werken en hardwerkende burgers/Nederlanders niet meer horen
quote:Op donderdag 20 september 2007 13:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je diskwalificeert al je kritiek op de Telegraaf door zelf te doen waar je die krant van beticht.
Is dat nu zo moeilijk? Door zelf zo, in Telegraaf-stijl, op de man te spelen in plaats van op de bal verspeel je het recht om kritiek te hebben op de stijl van de Telegraaf.quote:
Je kan het zelf ook niet laten hequote:Op donderdag 20 september 2007 14:13 schreef Jalu het volgende:
waar baseer je dat eigenlijk op? de gemiddelde tokkie lijkt mij eerder een SP stemmer)
Oh zo. Wat voor mensen stemmen er volgens jou dan op Wilders?quote:Op donderdag 20 september 2007 14:13 schreef Jalu het volgende:
[..]
Is dat nu zo moeilijk? Door zelf zo, in Telegraaf-stijl, op de man te spelen in plaats van op de bal verspeel je het recht om kritiek te hebben op de stijl van de Telegraaf.
Dat je het niet eens bent met de man, prima. Maar heb het dan over de inhoud en niet over bijzaken als zijn tokkie-achterban (waar baseer je dat eigenlijk op? de gemiddelde tokkie lijkt mij eerder een SP stemmer) of zijn geblondeerde kapsel of andere bijzaken die nergens over gaan.
Die mensen hebben geen last van een BTW verhoging?quote:Op donderdag 20 september 2007 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Bovendien werken de mensen met een minimumloon ook hard achter de lopende band, in het magazijn, fabriek en waar dan ook, maar daar hoor ik de VVD niet over.
Sterker nog, door zich zo nadrukkelijk te richten op de zgn 'hardwerkende burgers' doen ze alle mensen die werken maar desondanks toch moeite hebben om rond te komen - veel mensen met het minimumloon bijvoorbeeld - te kort, met hun plannetjes die alleen voordelig uitpakken voor de inkomens boven modaal.
Da's vrij marginaal.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die mensen hebben geen last van een BTW verhoging?
Onzin, de "plannetjes" van de VVD zijn zeker niet slecht voor de minima, juist het nivelleren waar dit kabinet zich mee bezig houdt is op de lange termijn funest voor de minima.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Bovendien werken de mensen met een minimumloon ook hard achter de lopende band, in het magazijn, fabriek en waar dan ook, maar daar hoor ik de VVD niet over.
Sterker nog, door zich zo nadrukkelijk te richten op de zgn 'hardwerkende burgers' doen ze alle mensen die werken maar desondanks toch moeite hebben om rond te komen - veel mensen met het minimumloon bijvoorbeeld - te kort, met hun plannetjes die alleen voordelig uitpakken voor de inkomens boven modaal.
Daar heeft iedereen last van. Niet alleen de zgn. 'hardwerkende Nederlander.'quote:Op donderdag 20 september 2007 14:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die mensen hebben geen last van een BTW verhoging?
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo interessant; het gaat om een redelijk aantal kiezers en dus een groep mensen die net zo veel stemrecht heeft als een willekeurige andere kiezer. De les van Melkert zou moeten zijn dat je iemand een groot plezier doet door hem in een underdog posite te dwingen, electoraal gezien. Laten de gevestigde politici Wilders dus maar beter serieus blijven nemen, doen ze dat niet dan zien we de gevolgen wel bij de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zo. Wat voor mensen stemmen er volgens jou dan op Wilders?
niet op alles, enkel het hoogste btw tarief. Eerste levensbehoften etc blijft op 6%.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een procent op alles. Zeg maar de hoogte van het koopkrachtverlies.
zal zich buiten de discussie houden.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:20 schreef venomsnake het volgende:
Ah, daar zal je Rita hebben.. Laat me raden, het gaat zometeen over immigratie?![]()
Wat doet ze daar dan in haar ééntje?quote:Op donderdag 20 september 2007 14:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
zal zich buiten de discussie houden.
waarom zijn niet alleen de fractievoorzitters aanwezig, en niet bijna de gehele kamer. Waarom is niet alleen de MP aanwezig, en niet het gehele kabinet.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat doet ze daar dan in haar ééntje?
Kan ze beter ''het land in, met de burger paten''![]()
Iedereen wil straks om Wilders kunnen lachen, dat wil je natuurlijk niet missen.!!quote:Op donderdag 20 september 2007 14:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
waarom zijn niet alleen de fractievoorzitters aanwezig, en niet bijna de gehele kamer. Waarom is niet alleen de MP aanwezig, en niet het gehele kabinet.
Ja, je moet het heel serieus nemen.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:21 schreef Jalu het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo interessant; het gaat om een redelijk aantal kiezers en dus een groep mensen die net zo veel stemrecht heeft als een willekeurige andere kiezer. De les van Melkert zou moeten zijn dat je iemand een groot plezier doet door hem in een underdog posite te dwingen, electoraal gezien. Laten de gevestigde politici Wilders dus maar beter serieus blijven nemen, doen ze dat niet dan zien we de gevolgen wel bij de volgende verkiezingen.
Dat blijkt uit je eigen woorden.:quote:Op donderdag 20 september 2007 14:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, je moet het heel serieus nemen.
Iemand die hetzelfde wil doen met moslims als in de jaren 30 met joden, die moet je uiterst serieus nemen. Wie zegt dat ik dat niet doe???
quote:Iemand die hetzelfde wil doen met moslims als in de jaren 30 met joden, die moet je uiterst serieus nemen.
Alles? De gewone dagelijkse boodschappen zijn voor driekwart voorzien van 6% btw.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een procent op alles. Zeg maar de hoogte van het koopkrachtverlies.
De oppositie is dan ook erg zwak momenteel.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:35 schreef SteveBallmer het volgende:
Balkenende blijft toch wel weer redelijk probleemloos overeind.
Maar brandstoffen niet. En op de diesel, dé brandstof die gebruikt wordt voor het vervoer van die dagelijkse boodschappen naar de winkels, die wordt fors duurder. Extra accijns, extra BTW, duurdere MRB.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alles? De gewone dagelijkse boodschappen zijn voor driekwart voorzien van 6% btw.
quote:Op donderdag 20 september 2007 14:35 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat blijkt uit je eigen woorden.:
[..]
Hij heeft hier inmiddels aardig wat ervaring inquote:Op donderdag 20 september 2007 14:35 schreef SteveBallmer het volgende:
Balkenende blijft toch wel weer redelijk probleemloos overeind.
Of het kabinetsbeleid is gewoon sterkquote:Op donderdag 20 september 2007 14:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
De oppositie is dan ook erg zwak momenteel.
Wat ik overigens vreemd vindt van de Cda fractie is dat zij de accijns-verhoging op diesel willen verlagen maar de accijns verhoging van Lpg niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:38 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar brandstoffen niet. En op de diesel, dé brandstof die gebruikt wordt voor het vervoer van die dagelijkse boodschappen naar de winkels, die wordt fors duurder. Extra accijns, extra BTW, duurdere MRB.
Naief om te denken dat dat geen weerslag zal hebben op de prijs van alle producten, inclusief die die op zich in het lage BTW tarief vallen.
Meestal profiteren transportbedrijven van een ander tarief voor hun diesel. Maar het effect zal gewoon beperkt zijn, zeker in vergelijking met de prijsverhogingen die de winkels nu toch al doorvoeren om weer vet op de botten te kweken na de supermarktoorlog.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:38 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar brandstoffen niet. En op de diesel, dé brandstof die gebruikt wordt voor het vervoer van die dagelijkse boodschappen naar de winkels, die wordt fors duurder. Extra accijns, extra BTW, duurdere MRB.
Naief om te denken dat dat geen weerslag zal hebben op de prijs van alle producten, inclusief die die op zich in het lage BTW tarief vallen.
Minder slecht dan de eerdere Balekende experimenten. Sterk lijkt me niet de goede term.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Of het kabinetsbeleid is gewoon sterk
Hij bijt zich goed vast inderdaad.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:48 schreef SteveBallmer het volgende:
Kereltje-Pechtold is toch wel 1 van de sterkere sprekers tot nu toe.
Je neemt Wilders niet serieus, door hem in een extreem-rechtse hoek te drukken. Hetzelfde deed heel politiek Nederland, met Melkert voorop, ook met Pim Fortuyn. Inmiddels lijkt de politieke correctheid waar Fortuyn zo'n bloedhekel aan had weer hoogtij te vieren. En dus mag je iemand die terecht aangeeft dat het importeren van de islam in de westerse wereld bar weinig goeds en veel ellende heeft gebracht zonder blikken of blozen op gelijke voet zetten met de nazi's.quote:
Pardon. Dat doe ik toch niet? Dat doe hij zelf toch?quote:Op donderdag 20 september 2007 14:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je neemt Wilders niet serieus, door hem in een extreem-rechtse hoek te drukken.
Wat voor ander tarief? Is dieselolie voor vrachtwagens goedkoper? Volgens mij is alleen rode diesel goedkoper, en als je daar een vrachtwagen op laat rijden ben je hoogst strafbaar en krijg je als je gepakt wordt draconische straffen...quote:Op donderdag 20 september 2007 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meestal profiteren transportbedrijven van een ander tarief voor hun diesel.
Ja volgens mij is diesel voor transporteurs goedkoper. En het lijkt me ook dat ze de BTW terug kunnen vragen.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat voor ander tarief? Is dieselolie voor vrachtwagens goedkoper? Volgens mij is alleen rode diesel goedkoper, en als je daar een vrachtwagen op laat rijden ben je hoogst strafbaar en krijg je als je gepakt wordt draconische straffen...
Vooral zo doorgaan! Er staat vanzelf een nieuwe Fortuyn op en die zal er dan wel voor zorgen dat hij niet wordt vermoord.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon. Dat doe ik toch niet? Dat doe hij zelf toch?
Ik herhaal gewoon wat Jan Marijnissen zei gisteren.
Je hebt Wilders toch wel gehoord gisteren? Mag ik dan niet reageren op wat hij zegt.
Wilders vindt moslims minderwaardig en untermenschen. Hij heeft het allang niet meer over uitwassen. Wel op letten Jalu, anders is het lastig discussieren.
Ik weiger om zo politiek correct te zijn als jij.
Dat komt vast nog, hij moet nog een paar stapjes op de extremisme ladder overhouden.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat vind ik voorbarig. Hij gebruikt extreme middelden om de excessen van de islam aan te pakken. Anders had hij wel voorgesteld om de hele Moslimcultuur te verbieden.
Dat doet hij dan ook door de Koran te verbieden.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Anders had hij wel voorgesteld om de hele Moslimcultuur te verbieden.
En dat doet hij niet als hij zegt dat de Koran verboden moet worden, een verbod op hoofddoekjes, en het liefste geen moskee's en andere buitenlandse invloeden zou zien?quote:Op donderdag 20 september 2007 14:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat vind ik voorbarig. Hij gebruikt extreme middelden om de excessen van de islam aan te pakken. Anders had hij wel voorgesteld om de hele Moslimcultuur te verbieden.
Volgens mij kun je als eindgebruiker nooit BTW terug vragen. Als je als transporteur diesel verbruikt ben je eindverbruiker, lijkt mij. En de dieselaccijns is voor transporteurs in ieder geval niet lager. De MRB wel, maar die gaat ook voor vrachtwagens omhoog, als ik het verhaal goed gelezen heb.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja volgens mij is diesel voor transporteurs goedkoper. En het lijkt me ook dat ze de BTW terug kunnen vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |