abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 15:30:43 #1
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53301654
BE kwam achter de schermen met het idee en ik liep er toevallig net ook al over te denken: een meet specifiek gericht op beginnende fotografen.

Wat: Een theorie-deel met uitleg over wat basisprincipes van fotografie (sluitertijden, diafgrama, compositie etc.), daarna naar buiten en aan de slag met het geleerde. Vanzelfsprekend met hulp van de \'experts\'

Waar? Huize Freud, te Delft

Wanneer? zondag 18 november. Dit is nog een eind weg, maar dan kan iedereen vast de agenda vrijhouden.

Wie? Iedereen die graag méér van fotografie wil weten. Om het geheel haalbaar te houden, is er wel een maximaal aantal deelnemers van 10.

Beginners
  • Janeway (Olympus c-760 )
  • Sugar (Canon Powershot a710 IS)
  • Marcb1974 (hééél misschien)
  • Saffier (400D)
  • Macka66
  • enter
  • Brighteyes
  • Erasmo

"Experts"
  • Freud
  • Yoni
  • Marc H.

Begin: 10:30
    Adres: komt in je PM box (zorg dus dat die actief is )
    Lunch: freud zorgt voor broodjes, koffie, thee, melk (kleine bijdrage van jullie kant, zal paar euro zijn)

[ Bericht 7% gewijzigd door Chell op 17-11-2007 11:32:14 ]
  •   Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 september 2007 @ 16:38:37 #2
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_53303632
    Leuk idee

Misschien een idee om eerst eens onder de beginnende deelnemers te inventariseren wat die nou precies allemaal willen weten Je voorkomt daarmee de experts een hele ochtend de deelnemers doorzagen over sluitertijden en diafragma's en lenzenweetjes terwijl die niet noodzakelijkerwijs de eerste traptrede op weg naar betere foto's vormen.
    Bij voldoende deelnemende experts kun je zelfs overwegen om ieder een bepaald themagebied te verstrekken zodat er iets van een keuzemodel ontstaat. Je kunt de expertise eerst al eens opdelen in 'cameratechnische' (sluitertijden etc) en opnametechnische (compostie etec). De starter kan dan naar behoefte met de naar zijn idee juiste goeroe mee. De goeroe's hebben op hun beurt het gemak dat ze elk maar een specifiek gedeelte hoeven voor te bereiden.

Voor de 'waar' is het zaak om een locatie te nemen met een zekere fotografeergarantie waardoor je weergevoeligheid een stukje minder wordt. Dierentuinen lenen zich van traditie uit prima voor dit soort activiteiten, regent het buiten, dan ga je naar binnen en je kunt er zowel met compacten als met 'zwaar geschut' lekker spelen.

edit: en nee, ik zal er niet bij gaan zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Ouwesok op 19-09-2007 17:23:53 ]
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_53303930
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 15:30 schreef Yoni het volgende:
    BE kwam achter de schermen met het idee en ik liep er toevallig net ook al over te denken: een meet specifiek gericht op beginnende fotografen.

Wat: Een theorie-deel met uitleg over wat basisprincipes van fotografie (sluitertijden, diafgrama, compositie etc.), daarna naar buiten en aan de slag met het geleerde. Vanzelfsprekend met hulp van de 'experts'

Waar? Dit is nog nader te bepalen, maar freud heeft reeds aangegeven zijn huis in Delft beschikbaar te willen stellen.

Wanneer? Als datumsuggestie wil ik voorstellen: zondag 11 november of zondag 18 november. Dit is nog een eind weg, maar dan kan iedereen vast de agenda vrijhouden.

Wie? Iedereen die graag méér van fotografie wil weten. Om het geheel haalbaar te houden, is er wel een maximaal aantal deelnemers van 10.
    Yup. Meld. Ik kom wel een beetje de expert uithangen Maar misschien is het handig om een en ander wat meer centraler te houden ipv in Delft? Da's lokatietechnisch natuurlijk minder handig, maar Delft kan voor veel mensen wat ver weg zijn en er wordt al meer in deze regio georganiseerd.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 17:04:42 #4
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53304388
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 16:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Yup. Meld. Ik kom wel een beetje de expert uithangen Maar misschien is het handig om een en ander wat meer centraler te houden ipv in Delft? Da's lokatietechnisch natuurlijk minder handig, maar Delft kan voor veel mensen wat ver weg zijn en er wordt al meer in deze regio georganiseerd.
    Zou best willen, maar ik heb iig geen idee van een geschikte locatie. Een beamer in het park in Utrecht wordt wat lastig En vanuit huize Freud kunnen we ook alle kanten op qua naar buiten (Blijdorp, Delft zelf, Den Haag, Delftse Hout etc.).
    pi_53304697

Ik wil ook!!!
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_53304750
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:16 schreef ElizabethR het volgende:

Ik wil ook!!!
    Ik heb wel een logeerbed over of we organiseren de meet in Ierland
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      woensdag 19 september 2007 @ 17:18:49 #7
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53304758
    Nou, ik ben zeker geinteresseerd, maar Delft is inderdaad niet zo heel centraal. Zou het er wel voor over hebben, denk ik. Maar mócht het toch wat centraler kunnen:

Goed idee sowieso!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 19 september 2007 @ 17:20:35 #8
    52229 Chanty
    Ik heersch >:)
    pi_53304804
    ik tvp ff maar iets zegt me dat ik tot mijn nek in de studie-ellende zit dan
    Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
    pi_53304908
    Ik heb ook wel interesse
    Saartje
    pi_53304930
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb wel een logeerbed over
    Dankje
    quote:
    of we organiseren de meet in Ierland

Ik heb ook wat kamers over, en voor de rest een heel groot grasveld en een weiland achter mijn huis, daar kunnen wel 60 tenten op. Lijkt me best leuk, een fotomeet in Ierland!!
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_53304951
    Wat een tof idee!
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
      woensdag 19 september 2007 @ 17:36:33 #12
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53305221
    Ik kom ook!
    Althans... als het de 18e is, de 11e kan ik niet.

Leuk idee! Ik ga nog even nadenken over centraler, maar het is wel handig om het idd ergens indoor te doen gezien het seizoen en de beamer enzo.

En ik ga dit mooi ook even in OUD spammen!
    pi_53305658
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:36 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik kom ook!
    Althans... als het de 18e is, de 11e kan ik niet.
    Idem dito hiero zag ik net in mijn agenda
    pi_53305732
    Ik ben wel voor bij Freud, daar weet ik de weg tenminste naartoe en is straks met nog dikkere buik ook nog wel te doen voor me
    Saartje
      woensdag 19 september 2007 @ 17:58:29 #15
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53305801
    Mss, als we geen andere locatie kunnen vinden, dat het dan toch maar doorgang moet vinden in Delft. Dan heb je iig een begin en kan je van daaruit verder gaan denken over een vervolg.
      FOK!fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 17:59:04 #16
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_53305814
    * Marc H wil zich graag aanmelden als beginneling, kan dat?

Owja graag de 18de, de 11de kan ik ook niet
    You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
    pi_53305839
    Mag ik erop wijzen dat 11 november misschien niet handig kan zijn? Of het moet tijdig zijn afgelopen..

Ik zie dat BE naarr OUD wil spammen, maar 11 november doet mij nog altijd aan lampionnetjes denken
    Ik denk dat papa's en mama's uit OUD dan de hele dag hun handen wel vol hebben aan kroost die hieper is omdat ze met hun lampion mogen wandelen?
    Alleen in je dromen ben je vrij..
    Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 18:00:50 #18
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53305862
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Idem dito hiero zag ik net in mijn agenda

moet overigens zeggen dat ik het een top idee vind!!!
    meld me alleen niet als expert, daarvoor klooi ik zelf nog teveel
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      woensdag 19 september 2007 @ 18:05:28 #19
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_53305982
    volgens mij zijn beie data hier nog vrij, moet wel manlief nog ff lief aankjken

maar ben zeker geintresseerd voor Delft
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      woensdag 19 september 2007 @ 18:13:12 #20
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53306190
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 18:00 schreef LekkerApart het volgende:
    Mag ik erop wijzen dat 11 november misschien niet handig kan zijn? Of het moet tijdig zijn afgelopen..

Ik zie dat BE naarr OUD wil spammen, maar 11 november doet mij nog altijd aan lampionnetjes denken
    Ik denk dat papa's en mama's uit OUD dan de hele dag hun handen wel vol hebben aan kroost die hieper is omdat ze met hun lampion mogen wandelen?
    Nou... dan is de knoop ook gelijk doorgehakt... de 18e dan maar?
    pi_53307210
    wat is er 11 november dan? Maar 18e is wmb ook best
    Saartje
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 september 2007 @ 18:54:01 #22
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_53307276
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 18:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
    wat is er 11 november dan?
    Dat komt maar één keer per jaar voor
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_53307335
    18 november ook, maar om het nou daarom op een andere datum te plannen
    Saartje
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 18:57:07 #24
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53307372
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 18:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
    18 november ook, maar om het nou daarom op een andere datum te plannen
    is dat niet halloween of sintmaarten?
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_53307397
    Zou wel kunnen, wij vieren dat iig niet dus voor mij maakt het niets uit
    Saartje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')