Niet zo heel erg verkapt Ik-kan-niet-autorijden-en-ben-daarom-gezakt-voor-mijn-rijexamen-topicquote:Op woensdag 19 september 2007 10:49 schreef kikoooooo het volgende:
Wanneer komt er eindelijk eens concurrentie voor het CBR?
Arrogante kutorganisatie puur gericht op winst
Wanneer er concurrentie zou komen, kun je tenminste zelf kiezen waar de slaginspercentages hoog liggen, nu laten ze mensen zakken om bullshit redenen puur om meer geld in t laadje te krijgen
Nee hoor, ik heb al 4 jaar mn rijbewijsquote:Op woensdag 19 september 2007 10:51 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Niet zo heel erg verkapt Ik-kan-niet-autorijden-en-ben-daarom-gezakt-voor-mijn-rijexamen-topic![]()
Volgens mij is het cbr GEEN overheidsinstelling, maar door een overheid aangewezen instellingquote:Op woensdag 19 september 2007 10:51 schreef FredvZ het volgende:
Concurentie voor het CBR???
Het is een overheidsinstelling, dus winst maken doen ze niet eens.
Ze schijnen trouwens een hoop geld kwijt te zijn aan ziektekosten van overspannen examinatoren...
vind ik niet zo gek, met al die mensen die niet kunnen rijden waar ze langs moeten zittenquote:Op woensdag 19 september 2007 10:51 schreef FredvZ het volgende:
Concurentie voor het CBR???
Het is een overheidsinstelling, dus winst maken doen ze niet eens.
Ze schijnen trouwens een hoop geld kwijt te zijn aan ziektekosten van overspannen examinatoren...
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:51 schreef FredvZ het volgende:
Concurentie voor het CBR???
Het is een overheidsinstelling, dus winst maken doen ze niet eens.
Het CBR is een zelfstandig bestuursorgaan.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij is het cbr GEEN overheidsinstelling, maar door een overheid aangewezen instelling
quote:Een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) is in Nederland een organisatie die overheidstaken uitvoert, maar die niet direct onder het gezag van een ministerie valt. Het begrip 'zelfstandig bestuursorgaan' is door de staatsrechtgeleerde Michiel Scheltema in de jaren zeventig bedacht.
Juist, dus het MOET winst maken om zichzelf in leven te houden... Daarom is het gewoonweg belachelijk dat er in Nederland maar 1 zo'n organisatie heeft, en dus gelijk het monopolie en ze dus kan doen wat ze wil...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:56 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het CBR is een zelfstandig bestuursorgaan.
[..]
Ik vind het CBR gewoon een belachelijke instelling, dat is allesquote:Op woensdag 19 september 2007 10:57 schreef -moppie- het volgende:
Maar vertel, wat is er aan de hand?
Vandaar deze klacht als je je rijbewijs al 4 jaar hebt?
en ik vind dit een belachelijk topic, dat is allesquote:Op woensdag 19 september 2007 10:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind het CBR gewoon een belachelijke instelling, dat is alles
Dan moet je vooral lekker opkankeren, daagquote:Op woensdag 19 september 2007 10:58 schreef Stommie het volgende:
[..]
en ik vind dit een belachelijk topic, dat is alles
Oke dan! Rot voor je, ik heb er geen moeite mee!quote:Op woensdag 19 september 2007 10:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind het CBR gewoon een belachelijke instelling, dat is alles
Is he trouwens ooit echt officieel bewezen dat ze express mensen laten zakken?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind het CBR gewoon een belachelijke instelling, dat is alles
Ik weet niet hoe het zit hoor, maar als je verhalen van sommige mensen hoor die zakken op een pietluttig dingetje dan zegt het mij wel genoeg... En natuurlijk komen hier in dit topic weer de beste coureurs naar boven die het allemaal terecht vinden en niet geloven dat het CBR ook puur uit is op winstbelang, net als elk ander profitbedrijf in Nederland.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:00 schreef ELdudeness het volgende:
[..]
Is he trouwens ooit echt officieel bewezen dat ze express mensen laten zakken?
eigenlijk moet er een keer iemand een tijdje undercover werken bij het CBR.
Hoe zit het eigenlijk met die examinatoren, die moeten er dan toch wat vanaf weten, en dan praat je toch zo je mond voorbi lijkt me. OF hebben die lui zwijgplicht?
125 euro? Gekkenwerk man, ik betaalde nog 95 euro dacht ik en dat was 2 jaar geleden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:04 schreef Domai het volgende:
Ik betaal dus bij het CBR godverdomme 125 euro per (theorie!)examen he(driewerf)
Draai het eens om. Als iedereen zomaar zou slagen, zodat bedrijven kunnen schermen met het hoogste slagingspercentage, wordt het hier België 2. En daar bedank ik toch écht voor.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die blijven zitten, die niet zouden blijven zitten wanneer er geen monopolist zou zijn
Tuurlijk, dat snap ik ook heel goed hoor. Maar op deze manier is het gewoon geldklopperij, een sovjetgevoel bekruipt mij... Wij zijn het CBR, wij zijn monopolisten aangewezen door de staat, en wij kunnen lekker mensen pesten voor onze eigen financiele zekerheid en dikke winstquote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Draai het eens om. Als iedereen zomaar zou slagen, zodat bedrijven kunnen schermen met het hoogste slagingspercentage, wordt het hier België 2. En daar bedank ik toch écht voor.
Dat noemen we ook wel "NS-stylezzz".quote:Op woensdag 19 september 2007 11:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat snap ik ook heel goed hoor. Maar op deze manier is het gewoon geldklopperij, een sovjetgevoel bekruipt mij... Wij zijn het CBR, wij zijn monopolisten aangewezen door de staat, en wij kunnen lekker mensen pesten voor onze eigen financiele zekerheid en dikke winst
Nee hoor, want de NS heeft in nederland geen monopolie meer op treinvervoerquote:Op woensdag 19 september 2007 11:13 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Dat noemen we ook wel "NS-stylezzz".![]()
Maar de rest klopt wel.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee hoor, want de NS heeft in nederland geen monopolie meer op treinvervoer
Geen auto-examen. Ik weet niet hoe duur die zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:09 schreef ELdudeness het volgende:
[..]
125 euro? Gekkenwerk man, ik betaalde nog 95 euro dacht ik en dat was 2 jaar geleden.
Je kan nu kiezen voor een RIJSCHOOL met een hoog slagingspercentage...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:49 schreef kikoooooo het volgende:
Wanneer komt er eindelijk eens concurrentie voor het CBR?
Arrogante kutorganisatie puur gericht op winst
Wanneer er concurrentie zou komen, kun je tenminste zelf kiezen waar de slaginspercentages hoog liggen, nu laten ze mensen zakken om bullshit redenen puur om meer geld in t laadje te krijgen
Ja, die zijn ook afhankelijk van het CBR en het humeur van de examinator. Dikke bullshit dusquote:Op woensdag 19 september 2007 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan nu kiezen voor een RIJSCHOOL met een hoog slagingspercentage...
Prorail??quote:Op woensdag 19 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Maar de rest klopt wel.![]()
Wie is dan trouwens de concurrent van de NS?
Ja. Omdat JIJ op die manier geslaagd bent is iedereen die zakt gelijk een besluitloze sukkel. Dat heeft verder niets met t CBR te makenquote:Op woensdag 19 september 2007 11:30 schreef Daeron het volgende:
Als je zakt is het gewoon je eigen schuld, het cbr hanteert geen slagingspercentage.
Ikzelf reed zeer belabberd op mijn rij-examen, maar liet wel aan de examinator zien dat ik besluitvaardig was, en mijn fouten inzag, en het daarna beter deed. Waardoor hij dus wel vond dat ik het rijbewijs verdiend had.
De mensen die dan zogenaamd op een klein dingetje zakken, hebben dat kleine dingetje waarschijnlijk stelsematig laten terugkomen tijdens het examen of waren niet besluitvaardig genoeg en werden daardoor door niet voldoende bevonden door de examinator.
Daarnaast helpt het ook om vrolijk een gesprek te beginnen met de examinator naast je, laat zien dat je het leuk vind in de auto, en niet dat je constat gestresst achter het stuur zit omdat je bang bent.
* schaamt zichquote:Op woensdag 19 september 2007 11:33 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Prorail doet beheer en onderhoud aan het spoor en hebben zelf geen treinen.![]()
Geen, als je van Den Haag naar Utrecht met de trein gaat, moet je met de NS. Er rijden wel andere vervoerders op andere plaatsen, maar dat is geen directe concurentie. Je kan niet kiezen met welke vervoerder je gaat.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Maar de rest klopt wel.![]()
Wie is dan trouwens de concurrent van de NS?
Ja, en dat is dus echt belachelijk om even voor nop 170eu neer te tellen omdat meneer de examinator in een pestbui verkeerd. Wanneer er concurrentie zou zijn ben ik er van overtuigd dat zoiets minder voor zou komen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:44 schreef Hallahan het volgende:
Als de CBR expres mensen liet zakken dan was er allang een ex-examinator geweest die uit de school was geklapt. Het probleem is natuurlijk wel dat je praktijk examen altijd maar weer afhankelijk is van een persoon, is ie in een goed humeur heb je geluk, heeft ie een pestbui heb je pech...
Syntus, Arriva(Noordnet), Veolia, Connexion.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Maar de rest klopt wel.![]()
Wie is dan trouwens de concurrent van de NS?
Tuurlijk!quote:Op woensdag 19 september 2007 10:54 schreef ELdudeness het volgende:
Ja het CBR pakt de mensen die geld hebben. Als ze van je weten dat je veel geld hebt pakken ze je daarop. Daarom ben ik ook 4 keer gezakt.
Dat dacht ik al.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Geen, als je van Den Haag naar Utrecht met de trein gaat, moet je met de NS. Er rijden wel andere vervoerders op andere plaatsen, maar dat is geen directe concurentie. Je kan niet kiezen met welke vervoerder je gaat.
In principe wel ja.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja. Omdat JIJ op die manier geslaagd bent is iedereen die zakt gelijk een besluitloze sukkel. Dat heeft verder niets met t CBR te maken
De NS heeft geen concurrenten. En kom nou niet aan met bedrijven als Veoliaquote:Op woensdag 19 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Maar de rest klopt wel.![]()
Wie is dan trouwens de concurrent van de NS?
En dan nog lopen er idioten tussen. Er was eens een examinator die mij had laten zakken op een nogal lullige manier en daar heb ik toen een klacht tegen ingedient. Volgens het CBR stond zijn baan al op de tocht omdat ik blijkbaar niet de enige was met een klacht over hem, dus ze zijn heus niet allemaal zo objectief als ze jou graag willen laten geloven!quote:Op woensdag 19 september 2007 12:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die examinatoren worden opgeleid om zo objectief mogelijk te zijn.
Zijn idd geen echte concurrenten.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:02 schreef TNA het volgende:
[..]
De NS heeft geen concurrenten. En kom nou niet aan met bedrijven als Veolia
Maar natuurlijk, het CBR is een verlieslijdende organisatie!quote:Op woensdag 19 september 2007 12:04 schreef Bertjeee het volgende:
TS, je bent een domme lul die zichzelf graag hoort praten maar geen idee heeft waar hij het over heeft.... Ik heb nog nooit een organisatie gezien die winst moet maken om te blijven bestaan.... debiel. Ik ken echter wel genoeg bedrijven die hun winst zo laaaaag mogelijk houden... Winst is leuk voor aandeelhouders, voor de rest niet.
Het lijkt mij wel wenselijk, de dienstregeling blijft hetzelfde maar wie het eerst komt krijgt de passagiersquote:Op woensdag 19 september 2007 12:06 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens ook niet wenselijk concurrentie op het spoor, volgens mij komt het dan helemaal nooit goed met dienstregelingen.
Sowieso levert de NS echt geen slecht werk over het algemeen. Ze zouden wat meer materieel mogen hebben maar verder...
En komt niet aan met vertragingen want 99% van de vertragingen is de schuld van prorail, springers, andere ongelukken of het weer.
Heb je em inmiddels wel?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:17 schreef mrcool het volgende:
Mijn bevindingen:
Helse CBR-Examinator :(
Inmiddels alweer een aantal jaartjes! Ik heb na dat examen mijn theorie opnieuw gehaald en toen kreeg ik examen van iemand van de commisie van het CBR, dit was een goeie en zei meteen al dat ie alleen zou kijken hoe ik auto rijd en hij wist ook van hetgeen er allemaal was gebeurt met de vorige examinator en daardoor voelde ik me sowieso al een stuk meer op mijn gemak. Dit keer heb ik toen ook het papiertje gehaald!quote:
Syntusquote:Op woensdag 19 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Maar de rest klopt wel.![]()
Wie is dan trouwens de concurrent van de NS?
Enig idee of die examinator er nog iets van gehoord heeft? Vast nietquote:Op woensdag 19 september 2007 12:41 schreef mrcool het volgende:
[..]
Inmiddels alweer een aantal jaartjes! Ik heb na dat examen mijn theorie opnieuw gehaald en toen kreeg ik examen van iemand van de commisie van het CBR, dit was een goeie en zei meteen al dat ie alleen zou kijken hoe ik auto rijd en hij wist ook van hetgeen er allemaal was gebeurt met de vorige examinator en daardoor voelde ik me sowieso al een stuk meer op mijn gemak. Dit keer heb ik toen ook het papiertje gehaald!
Heb je t topic uberhaupt wel gelezen, teringdebiel?quote:Op woensdag 19 september 2007 16:17 schreef immortalsean het volgende:
whaha, gare mensen die het CBR de schuld geven: "jullie kunnen gewoon niet rijden!".
p.s. verkapte ben-vandaag-geslaagd-voor-m'n-categorie-A-post.![]()
![]()
![]()
Jawel, die kerel heeft er zeker nog iets van gehoord. Hij heeft me ook nog een brief gestuurd waarin hij alles doodleuk ontkende!quote:Op woensdag 19 september 2007 13:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Enig idee of die examinator er nog iets van gehoord heeft? Vast niet
Als je onethisch werk verricht dan gaat het knagen ergens en kun je ziek worden. Dat is logisch. Je naait mensen (big time wan het gaat om een hoop geld), mensen voelen dat ze genaaid worden, jij voelt dat mensen voelen dat zijn genaaid worden. Je komt op wellicht op feestjes of de vereniging en iedereen weet dat jij mensen naait en jij voelt dat zij weten dat jij mensen naait en dat zij jou daarom minachten en niet geheel vertrouwen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:51 schreef FredvZ het volgende:
Concurentie voor het CBR???
Het is een overheidsinstelling, dus winst maken doen ze niet eens.
Ze schijnen trouwens een hoop geld kwijt te zijn aan ziektekosten van overspannen examinatoren...
Jawel de concurrentie is den auto. Mooie paradox: als je ene monopolie (de trein) wil ontvluchten, moet je daarvoor eerst langs het andere monopoly (CBR-fascisten). Ik noem dat een spagaatsituatie of erger een impasse.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:02 schreef TNA het volgende:
[..]
De NS heeft geen concurrenten. En kom nou niet aan met bedrijven als Veolia
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |