Neehoor gewoon ouderwets cadeautjes uitdelen aan de achterban van de regeringspartijen. Reken er maar op dat Bos daar 400 miljoen voor heeft gereserveerd. Verder veel gemor van de oppositie maar die hebben toch geen meerderheidquote:Op woensdag 19 september 2007 10:50 schreef Bommenlegger het volgende:
Weer eens tijd voor ouderwets vuurwerk...
Ja dat impliceert dat we kunnen zeggen: "Heel vriendelijk dat u het vraagt maar helaas kan ik niet op uw verzoek ingaan". Wie dat zegt gaat echter de gevangenis in. Tot zover het vragende karakter.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoorde Tichelaar vanmorgen op de radio, "Het is heel redelijk om wat extra's te vragen van de mensen die veel geld hebben.". Het vragende karakter van belasting ontgaat mij echter.
Hij spreekt dan ook niet voor de weldenkende burger maar voor zijn eigen achterbanquote:Op woensdag 19 september 2007 11:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ja dat impliceert dat we kunnen zeggen: "Heel vriendelijk dat u het vraagt maar helaas kan ik niet op uw verzoek ingaan". Wie dat zegt gaat echter de gevangenis in. Tot zover het vragende karakter.
Ach het is gewoon symboolpolitiek die goed scoort bij de eigen achterbanquote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoorde Tichelaar vanmorgen op de radio, "Het is heel redelijk om wat extra's te vragen van de mensen die veel geld hebben.". Het vragende karakter van belasting ontgaat mij echter.
Denk dat er weinig weldenkende mensen zijn die erg veel moeite hebben met wat extra belasting voor huizen duurder dan 1,2 miljoe. Zeker als daar eerst al 30 jaar HRA opzat.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hij spreekt dan ook niet voor de weldenkende burger maar voor zijn eigen achterban
Onder het motto 'je hebt er hard voor gewerkt, dus we pakken 't nu maar weer keihard van je af.'quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
'Linkse hobby's' vind ik anders wel leuk gevonden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:21 schreef NLweltmeister het volgende:
'hardwerkende Nederlander'
het nieuwe toverwoord
Hij moet zelfs een flink deel van z'n electoraat daar zoekenquote:Op woensdag 19 september 2007 11:24 schreef NLweltmeister het volgende:
Er wonen ook gewoon 'hardwerkende Nederlanders'' in de prachtwijken Geertje, dus waarom mag er in hun buurt niet geinversteerd worden.
Het is trouwens gewoon een voortzettimg va het Grote Steden beleid van Paars, waar Wilders nog voor stemde.
juist niet, de belasting op arbeid gaat omlaag, dat wordt verrekend met hoge milieu-belasting en acijnsen op roken en drinken. Arbeid wordt dus goedkoper.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Sterk van Rutte, het is inderdaad schandalig dat aan de ene kant het kabinet zegt dat zij de lasten willen verhogen en het nu van zich af schuiven om een verantwoordelijkheid te nemen in het beperken van de loonkosten. Wat nu gebeurt is dat de loonkosten exploderen om de stijging van de lasten te dekken, een erg gevaarlijke ontwikkeling voor de staat van de Nederlandse economie. En sommigen willen dan ook nog beweren dat het kabinet juist goed bezig is omdat de lastenstijging de economische groei wat zou temperen om oververhitting te voorkomen.
4 % looneis, doet dat een belletje rinkelen?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:41 schreef NLweltmeister het volgende:
juist niet, de belasting op arbeid gaat omlaag, dat wordt verrekend met hoge milieu-belasting en acijnsen op roken en drinken. Arbeid wordt dus goedkoper.
Overigens is de ecotaks in 1994 ingevoerd, door de VVD van Zalm
Die man is inderdaad erg slaap verwekkendquote:Op woensdag 19 september 2007 11:40 schreef SteveBallmer het volgende:
Tjonge, ik ben nog niet zo lang wakker maar Van Geel sust me bijna weer in slaap.![]()
Denk het juist wel, geldt hetzelfde voor als voor de pensioenpremie's pure symboolpolitiek wat amper iets oplevert en naar mijn verwachting zelfs meer kost vanwege de uitvoering en controle erop.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat er weinig weldenkende mensen zijn die erg veel moeite hebben met wat extra belasting voor huizen duurder dan 1,2 miljoe. Zeker als daar eerst al 30 jaar HRA opzat.
Moet een signaal vanuit gaan. Dat het "weinig" oplevert kan nooit een criterium zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk het juist wel, geldt hetzelfde voor als voor de pensioenpremie's pure symboolpolitiek wat amper iets oplevert en naar mijn verwachting zelfs meer kost vanwege de uitvoering en controle erop.
Wel als de kosten de baten overschreiden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moet een signaal vanuit gaan. Dat het "weinig" oplevert kan nooit een criterium zijn.
Yep, dat gaat wel ontstaan idd. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk zulke percentages in wacht slepen hè.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
4 % looneis, doet dat een belletje rinkelen?
Looneis. Dat is heel wat anders dan er uitkomt. Het zou wat zijn wanneer FNV en CNV alles zouden krijgen wat ze eisenquote:Op woensdag 19 september 2007 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
dat is meer een kwestie tussen werknemer en werkgever.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. Dit kan gewoon in de jaarlijkse aangifte bij de belastingdienst worden meegenomen. Lijkt me sterk dat het tientallen miljoenen kostenquote:Op woensdag 19 september 2007 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk het juist wel, geldt hetzelfde voor als voor de pensioenpremie's pure symboolpolitiek wat amper iets oplevert en naar mijn verwachting zelfs meer kost vanwege de uitvoering en controle erop.
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
Yep, dat gaat wel ontstaan idd. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk zulke percentages in wacht slepen hè.
Ik hoop van harte mee dat de soep niet zo heet opgediend wordt, maar het zweet breekt me altijd uit als vakbonden met absurde looneisen gaan zwaaien. Dat geeft aan dat de redelijkheid zoek is en dat geeft dus lastige onderhandeling, en een balans wat betreft de looneis doorslaat naar de vakbonden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef du_ke het volgende:
Looneis. Dat is heel wat anders dan er uitkomt. Het zou wat zijn wanneer FNV en CNV alles zouden krijgen wat ze eisen!
Dan wel, dus moet denk ik die pensioen grensfors omlaag. En anders de wet efficiënter uitvoeren. Moet lukken zou ik zeggenquote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wel als de kosten de baten overschreiden.
Dat is onzin. Het kabinet verhoogt de lasten en heeft dus ook een grote mate van verantwoording om de looneis laag te houden. Zet de vakbonden maar eens onder druk!quote:Op woensdag 19 september 2007 11:47 schreef NLweltmeister het volgende:
dat is meer een kwestie tussen werknemer en werkgever.
Als je personeel alleen als financiele last ziet, moet je ze niet aannemen.
Dat begrotingsoverschot, is er al duidelijk wat men daar mee gaat doen? Aflossen van de staatsschuld?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
Afgezien van concreet beleid; rechts moet toch ergens blij zijn? Economie draait goed en men belooft 4 jaar lang een begrotingsoverschot. Of zie ik het nu te simplistisch?
Yep, 31 miljard in 4 jaar, dacht ik.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat begrotingsoverschot, is er al duidelijk wat men daar mee gaat doen? Aflossen van de staatsschuld?
Dat is misschien je gevoel. Denk dat de werkelijkheid zoals altijd ergens in het midden zal liggen, de bonden polderen nog altijd volop. En als de economie topdraait dan is het ook niet erg wanneer de lonen wat stijgen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop van harte mee dat de soep niet zo heet opgediend wordt, maar het zweet breekt me altijd uit als vakbonden met absurde looneisen gaan zwaaien. Dat geeft aan dat de redelijkheid zoek is en dat geeft dus lastige onderhandeling, en een balans wat betreft de looneis doorslaat naar de vakbonden.
Nou vooruit, dat vind ik wel een positief punt.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:57 schreef Ryan3 het volgende:
Yep, 31 miljard in 4 jaar, dacht ik.
De vakbonden in Nederland houden zich sinds het akkoord van Wassenaar behoorlijk koest. Zeker in vergelijking met veel andere landen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het kabinet verhoogt de lasten en heeft dus ook een grote mate van verantwoording om de looneis laag te houden. Zet de vakbonden maar eens onder druk!
Ja als je als uitgaat van een positievere groei (wat Bos dus doet) is het nogal voorbarig om 4 jaar lang een overschot te beloven. Daarbij geven de voorgestelde maatregelen omtrent lastenverzwaring ook weinig hoop dat dit overschot gerealiseerd gaat worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
Afgezien van concreet beleid; rechts moet toch ergens blij zijn? Economie draait goed en men belooft 4 jaar lang een begrotingsoverschot. Of zie ik het nu te simplistisch?
Doo lastenverzwaring is het toch juist makkelijker om een overschot te halen?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja als je als uitgaat van een positievere groei (wat Bos dus doet) is het nogal voorbarig om 4 jaar lang een overschot te beloven. Daarbij geven de voorgestelde maatregelen omtrent lastenverzwaring ook weinig hoop dat dit overschot gerealiseerd gaat worden.
Niet als alles wat er extra binnenkomt meteen weer wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doo lastenverzwaring is het toch juist makkelijker om een overschot te halen?
Daar zit juist het probleem het huidige belastingstelsel is al gigantisch inefficient door alle controle's die er op uitgevoerd moeten worden. Ooit een keer een onderzoeksrapport gelezen waarin berekend werd dat een lage vlaktax zonder aftrekposten meer opbrengt dan het huidige stelsel, was helaas niet online zal kijken of ik die nog ergens kan terugvinden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. Dit kan gewoon in de jaarlijkse aangifte bij de belastingdienst worden meegenomen. Lijkt me sterk dat het tientallen miljoenen kosten
dan niet maar dat was ook niet echt de bedoeling geloof ikquote:Op woensdag 19 september 2007 12:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet als alles wat er extra binnenkomt meteen weer wordt uitgegeven.![]()
zo kan ik ook wel een begroting structureel in de puls krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zal wel met de laffercurve te maken hebben. Maar ik geloof nog niet echt zo in die vlaktaks.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar zit juist het probleem het huidige belastingstelsel is al gigantisch inefficient door alle controle's die er op uitgevoerd moeten worden. Ooit een keer een onderzoeksrapport gelezen waarin berekend werd dat een lage vlaktax zonder aftrekposten meer opbrengt dan het huidige stelsel, was helaas niet online zal kijken of ik die nog ergens kan terugvinden.
het is ook maar net wie je als 'werkgever/ondernemers' ziet.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het kabinet verhoogt de lasten en heeft dus ook een grote mate van verantwoording om de looneis laag te houden. Zet de vakbonden maar eens onder druk!
dan maar eeuwig een tekort op de begroting houden? (De Zalm praktijknormquote:Op woensdag 19 september 2007 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
zo kan ik ook wel een begroting structureel in de puls krijgen.![]()
Volgend jaar de BTW naar 21 % ?![]()
Niet als daardoor het vertrouwen in de economie terugloopt en consumenten minder gaan besteden.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom kan dat ook prima tijdens de hoogconjunctuur waardoor die kleine verhoging (voor de meeste mensen blijft het ongeveer gelijk) weinig effect zal hebben op de toch al tegen oververhitting aanhangende economie.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet als daardoor het vertrouwen in de economie terugloopt en consumenten minder gaan besteden.
Het bekende spanningsveld tussen investeren-lasten verzwaren-economie temperen.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan maar eeuwig een tekort op de begroting houden? (De Zalm praktijknorm).
Doordat de economie als een tiet loopt zal men er in de praktijk weinigvan merken. Dat maakt het verschil.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het bekende spanningsveld tussen investeren-lasten verzwaren-economie temperen.
In mijn ogen schiet dit kabinet door met de lasten verzwaring. De gewone burgen kan je inet uitleggen dat de lasten zo hard stijgen en iedereen erop achteruit gaat. Terwijl de economie loopt als een tierelier.
Anti-cyclisch budgeteren, was jij voorstander van toch?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In mijn ogen schiet dit kabinet door met de lasten verzwaring. De gewone burgen kan je inet uitleggen dat de lasten zo hard stijgen en iedereen erop achteruit gaat. Terwijl de economie loopt als een tierelier.
Er zijn altijd externe factoren die je niet in de hand hebt idd, maar als de looneis beperkt wordt dan kan de economie redelijk blijven doorgroeien, en dat betekent weer dat je het wrs minder lastig krijgt als het weer wat minder gaat met de economie...?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In mijn ogen schiet dit kabinet door met de lasten verzwaring. De gewone burgen kan je niet uitleggen dat de lasten zo hard stijgen en iedereen erop achteruit gaat. Terwijl de economie loopt als een tierelier.
Beter was om de koopkracht in stand te laten voor iedereen. En dan toch investeren in het onderwijs etc. en wat minder in de plus als de optimistische WB het nu wil.
En vier jaar ene begrotingsoverschot gaat wrs niet lukken. Komen toch weer tegenvallers. De koopkracht van de burgers komt ook niet in de puls. Hypotheekcrisis uit VS waait voor een deel deze kant op.
O nee?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doordat de economie als een tiet loopt zal men er in de praktijk weinigvan merken. Dat maakt het verschil.
Dat geloof je toch zelf niet? Gisteren gaven ze het zelf ook al toe door te stellen dat minima minimaal gelijk blijven en de rest er niet op vooruit gaat, deze stelling geeft al aan dat werkenden er dus op achteruit gaan.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom kan dat ook prima tijdens de hoogconjunctuur waardoor die kleine verhoging (voor de meeste mensen blijft het ongeveer gelijk) weinig effect zal hebben op de toch al tegen oververhitting aanhangende economie.
quote:Op woensdag 19 september 2007 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O nee?
Alles wordt wel fors duurder volgend jaar. De BTW op 20% geld namelijk bijna op alle producten. Dus ook in de supermarkt. De olieprijs explodeert. Energie, zorgkosten exploderen.
En als de koopkracht afneemt, dan merk je dat wel degelijk. Je houdt aan het einde van de maand namelijk minder over.
Dat is nu net de crux. Als de koopkracht onder druk komt te staan zullen de looneisen fors stijgen. FNV wilt nu al 3,5%. En daar blijft het niet bij. Dat is erg slecht voor de economie, want concurrentiepositie......quote:Op woensdag 19 september 2007 12:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn altijd externe factoren die je niet in de hand hebt idd, maar als de looneis beperkt wordt dan kan de economie redelijk blijven doorgroeien, en dat betekent weer dat je het wrs minder lastig krijgt als het weer wat minder gaat met de economie...?
Ja, maar dat heb ik al gezegd, het wil niet zeggen dat die looneis ook gehaald wordt.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is nu net de crux. Als de koopkracht onder druk komt te staan zullen de looneisen fors stijgen. FNV wilt nu al 3,5%. En daar blijft het niet bij. Dat is erg slecht voor de economie, want concurrentiepositie......
De looneis blijft dus allesbehalve beperkt![]()
Ik kom erg vaak in de supermarkt. Kan niet zonder eten en drinken helaas. Tel voor de aardigheid eens op wat de supermarkt jaarlijks je kost. Dat is een enorm bedrag! En dan tikt die ene procent wel fors door. Zeker als je een gezin hebt.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:20 schreef du_ke het volgende:
[..]1% btwstijging is niet fors duurder. En kijk eens op en paar bonnetjes van je supermarkt
![]()
Kijk nog maar eens goed op je supermarktbon, waarschijnlijk is het meeste met 6% belast (eerste levensbehoeften)quote:Op woensdag 19 september 2007 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kom erg vaak in de supermarkt. Kan niet zonder eten en drinken helaas. Tel voor de aardigheid eens op wat de supermarkt jaarlijks je kost. Dat is een enorm bedrag! En dan tikt die ene procent wel fors door. Zeker als je een gezin hebt.
Je gaat het ook goed merken aan de toch al erg hoge energie kosten. En wat dacht je over de zorgverzekeringen? De premies die stijgen toch al gruwelijk hard ieder jaar. Komt daar nog eens die 1% bovenop.
Als het eerste levensbehoeftes zijn waarom moet de overheid er dan sowieso BTW over heffen?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:32 schreef NLweltmeister het volgende:
Kijk nog maar eens goed op je supermarktbon, waarschijnlijk is het meeste met 6% belast (eerste levensbehoeften)
Ik ben het wel met je kritiek eens dat voor gas en licht het hoge BTW-tarief wordt geheven, dat vind ik ook een eerste levensbehoefte
Uhm ja, dat bedoelde ik dus.. hoe kan ik als wageninger dat nou door elkaar halenquote:Op woensdag 19 september 2007 12:18 schreef du_ke het volgende:
Pechtold was burgermeester van Wageningen. Plasterk wetenshcapper in Utrecht.
Dat moet je aan het CDA/VVD vragen, die hebben de BTW in 1969 ingevoerdquote:Op woensdag 19 september 2007 12:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als het eerste levensbehoeftes zijn waarom moet de overheid er dan sowieso BTW over heffen?
Als Wilders vanmiddag aan de beurt is, vrees ik dat hij gewoon zijn riedel kan afdraaien en er verder niemand is die hem aanpakt of er maar op ingaat.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ha ,het duurde 2,5 uur voordat de islam kwam. Valt me tegen van Wilders.
Als het ingevoerd kan worden kan het ook afgeschafd worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:44 schreef NLweltmeister het volgende:
Dat moet je aan het CDA/VVD vragen, die hebben de BTW in 1969 ingevoerd
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g09er8v0
Ehm, nee. Wilders loopt in Corneliani.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:49 schreef NLweltmeister het volgende:
Wilders met zijn confectie-pak uit een lage lonen land...
Kijk dan eens over hoeveel artikelen je 19% betaalt en over hoeveel 6%..quote:Op woensdag 19 september 2007 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kom erg vaak in de supermarkt. Kan niet zonder eten en drinken helaas. Tel voor de aardigheid eens op wat de supermarkt jaarlijks je kost. Dat is een enorm bedrag! En dan tikt die ene procent wel fors door. Zeker als je een gezin hebt.
Betaal je BTW over jezorgpremie?quote:Je gaat het ook goed merken aan de toch al erg hoge energie kosten. En wat dacht je over de zorgverzekeringen? De premies die stijgen toch al gruwelijk hard ieder jaar. Komt daar nog eens die 1% bovenop.
Tja een doemdenkkabinet is net voortijdig gevallen. Misschien is het goed als er ook een wat positiever gedacht wordtquote:Op woensdag 19 september 2007 12:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf niet? Gisteren gaven ze het zelf ook al toe door te stellen dat minima minimaal gelijk blijven en de rest er niet op vooruit gaat, deze stelling geeft al aan dat werkenden er dus op achteruit gaan.
Daarnaast kan het vertrouwen in de economie snel omslaan, zeker door dit soort lastenverzwaringen en zit je nog met het probleem van de internationale economie waar totaal geen rekening mee is gehouden zoals bijvoorbeeld de huizenmarkt in de VS wat een tijdbom is onder veel financiele instellingen. Ik hoop niet dat het fout gaat maar de kans is redelijk groot aanwezig.
Wilders vond Van Geel 'laf' omdat hij een niet bevredigend antwoord gaf op zijn vragen en wilde afronden.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:51 schreef Me_Wesley het volgende:
Welke term gebruikte Wilders nou? Ik was even naar de wc
Ja, die kwam als eerste met een brief op de proppen.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik schakel nu pas in, maar is dit niet gewoon het Marijnissen-trucje van 2 jaar geleden?
Och, dat doet van Geel al de hele tijd. Hij lult heel veel, maar zegt weinig.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:54 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Wilders vond Van Geel 'laf' omdat hij een niet bevredigend antwoord gaf op zijn vragen en wilde afronden.
quote:Op woensdag 19 september 2007 12:53 schreef Xith het volgende:
Wilders: Ik vind het laf dat hij nu wegloopt en niet mijn vraag beantwoord
Voorzitter: Wilders, u heeft uw antwoord gekregen, en u hoeft niet zulke taal te gebruiken, u kunt gaan zitten.
Wilders: Ik zeg wat ik wil* En gaat stil zitten*
Ik moest aan mijn moeder denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |