Misschien viel het me te veel op maar ik zag niets geen vogel, geen kat, geen hond, soms zie je nog wel is konijnen hier (parkje), helemaal niets. Misschien is het te koud, want dat is het zeker. 8.7 graden geeft hij aan in de auto.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Mijn kat zit hier gewoon relaxed voetbal te kijken hoor.
hmmz, dat kan ik jullie niet precies vertellen maar de kern van de gebeurtenissen zullen in Mexico plaatsvinden.. wellicht dat we hier ook geluk hebben en we een klein wonder mogen aanschouwen!quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:37 schreef Darklight het volgende:
Gaat wat gebeuren?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee ok, daar valt geen speld tussen te krijgen, ik zet mijn wekker alvast.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:39 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
hmmz, dat kan ik jullie niet precies vertellen maar de kern van de gebeurtenissen zullen in Mexico plaatsvinden.. wellicht dat we hier ook geluk hebben en we een klein wonder mogen aanschouwen!
Dat kan je wel!quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:39 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
hmmz, dat kan ik jullie niet precies vertellen
cewl.. wist ik nietquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:40 schreef Jodelaar het volgende:
[..]mexico heeft vorige week al van een langs komende komeet (huge) mogen genieten die de aarde net niet raakte.
Aliensquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:41 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
cewl.. wist ik niet
dit keer gaat het echter niet om een komeet.. meer iets in de richting van andere levensvormen dan de mens
wat ijl je.. 03:28 NL tijd is in NL gewoon de 19e hoor.. of ik moet me sterk vergissenquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:41 schreef Niek. het volgende:
Als het om 3:28nl tijd gebeurt dan is dat pas overmorgen... anders is het in mexico nog 18 september![]()
Ja maar in mexico, de plaats waar het volgens jou gaat gebeuren is het dan nog de 18e.....quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:43 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
wat ijl je.. 03:28 NL tijd is in NL gewoon de 19e hoor.. of ik moet me sterk vergissen![]()
dat zou heel goed kunnenquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:44 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ja maar in mexico, de plaats waar het volgens jou gaat gebeuren is het dan nog de 18e.....
Ja dat had ik dus ook toen ik van het werk naar huis ging.. normaal hoor ik vogels kwetteren, maar nu he-le-maal nietsquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:35 schreef Jodelaar het volgende:
zou wel een roflstunt zijn als het om 13:37 gebeurd.. anyways ik ben net buiten geweest, gewoon voetballen.. En ik zag geen vogels geen dieren.. niets... het was zo stil dat ik er een eng gevoel bij kreeg.
http://www.xerson.nl/forum/index.php?topic=1238.0
De maya's kennen verschillende tellingen langs verschillende tijdlijnen, een telling van de zon, de maan en zelfs venus. De berekening die jij gemaakt hebt is een berekening volgens de Haab, dit is een andere telling namelijk de lange telling. . Een korte telling, was gerelateerd aan de cycli van de maan, deze wordt de tzolkin genoemd, dit is de dagelijkse kalender die de meeste mensen gebruiken, om het energie stempel van die dag te kunnen bepalen. volgens die telling, de tzolkin is het morgen 5 muluc.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef The_stranger het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik vraag me af hoe TS bij 5 muluc komt op 19 sept 2007. Ik kom op "8 ahau" voor die dag.
Mocht TS het nog lezen, vertel me even waar mijn fout zit:
Volgens de lange telling is 19 sept 2007: 12.19.14.11.20
Knip knip...
Ik zie trouwens wel verschillen in de converters, is dat omdat er nog niet echt een consensus is over de juiste telling? Bijvoorbeeld: http://users.hartwick.edu/hartleyc/mayacalendar/mayacalendar.htmlquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:49 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
De maya's kennen verschillende tellingen langs verschillende tijdlijnen, een telling van de zon, de maan en zelfs venus. De berekening die jij gemaakt hebt is een berekening volgens de Haab, dit is een andere telling namelijk de lange telling. . Een korte telling, was gerelateerd aan de cycli van de maan, deze wordt de tzolkin genoemd, dit is de dagelijkse kalender die de meeste mensen gebruiken, om het energie stempel van die dag te kunnen bepalen. volgens die telling, de tzolkin is het morgen 5 muluc.
Hier kun je de energie van de dag bepalen. http://www.starroot.com/cgi/daycalc.pl
Aan de lange telling werd in het dagelijkse leven niet veel aandacht gegeven, omdat deze een ander doel diende dan de tzolkin.
De tzolkin was en is een meer praktische kalender, welke ook aangeeft wanneer bijvoorbeeld het beste gezaaid kon worden.
Ik zag nog een hele roedel vogels overvliegen hoor en een kudde ganzen rondhobbelen. Maar ik zal morgen nog eens opletten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:46 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook toen ik van het werk naar huis ging.. normaal hoor ik vogels kwetteren, maar nu he-le-maal niets
Colony Collapse Disorderquote:"If the bee disappears from the surface of the earth, man would have no more than four years to live. No more bees, no more pollination, no more plants, no more animals, no more man."
Albert Einstein
Voor dagelijks gebruik, hanteer ik de Dreamspell kalender ontwikkeld door Jose Argüelles, laten we zeggen de herintroducé van de maya kalenders in de westerse samenleving. Er zijn idd andere Interpretators van de kalenders. Maar de meest gehanteerde is die van Jose, de dreamspellkalender.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zie trouwens wel verschillen in de converters, is dat omdat er nog niet echt een consensus is over de juiste telling? Bijvoorbeeld: http://users.hartwick.edu/hartleyc/mayacalendar/mayacalendar.html
Al ga ik er vanuit dat wie er dan ook met je communiceerd jouw kennis en filter gebruikt om iets duidelijk te maken. Lijkt me in ieder geval logisch.
dan moeten we alle bijen verwijderen uit onze woordenschat. geen koekje d'r bijquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:15 schreef Caesu het volgende:
bijen zie je ook bijna niet meer![]()
[..]
Colony Collapse Disorder
Het wordt nooit meer weekendquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:26 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik wou dat het weekend was enzo..zonder al deze doemdenkerij
zucht ut uit![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |